![]() |
|
Verwijderd
|
Op 22 September in Nighttown Rotterdam is dr een festival genaamd NuMetalNu, dr zijn al 3 bands bevestigd: Green Lizard, Dreadlock Pussy en Craven.. Aanvang: 19:00 en Entree: 14,- euro
Dr komen nog 2 bands bij waarvoor dr een poll staat op www.nighttown.nl/numetalnu dus stemt allen! Want dr zijn wel veel stemmen al, maar nog lang niet genoeg! (stem vooral Chakra ![]() Dan verder om ook nog een discussie te openen... Van dr zijn de hele tijd allerlei van dit soort festivals (Crossover Revolution, Crossover Evolution, Crossover Takeover, Crossover Crash) maar die scene wil toch niet helemaal loskomen.. Die festivals lopen op zich wel, en een paar bands hebben ook wel succes. Maar dr zijn zooveel bandjes binnen dat genre die nu opkomen.. Waarom lukt het denken jullie nou niet echt? Is de markt al verzadigd op dat vlak? Komt het door de nieuwe regelingen voor zaaltjes en alles? Zijn het gewoon teveel dezelfde bandjes? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dimension Seven daarentegen gaat best wel goed in Nederland met optredens en alles.. en dat is omdat zij het lievelingetje van Jeps zijn.. Verder is het ten eerste gewoon echt ontzettend moeilijk om die programmeurs aan de telefoon te krijgen van die zaaltjes.. Verder met hoe alles dan in elkaar zit enzow is het echt nog een ontzettend gezeik ook, ook voor die zaaltjes zelf.. Het is voor die zaaltjes heel moeilijk om winst te maken waardoor ze minder geneigd zijn kleine bandjes te boeken waardoor kleine bandjes minder optredens kunnen krijgen zeg maar.. Want als je het bekijkt.. Wie uit die scene zijn er nu echt doorgebroken in Nederland? Das dan Green Lizard, Dreadlock Pussy.. Agresion ook wel.. en verder zijn er wel een paar on its way.. Maar nog altijd loopt ie echt lang niet geweldig, en wordt het heel snel afgedaan als allemaal hetzelfde enzow |
![]() |
|
14 euro alleen vor green lizard? Das wel een onbeschoft bedrag.
Ik vind nu-metal langzaam naar een verzadigingspiunt toegaan. En ik ken niet echt veel Nederlandse bandjes die iets toevoegen. Ik vond Craven aardig, maar nietm eer dan dat, gemiddeld. Dreadlock pussy, hoe arrogant of weet ik veel ze ook mogen zijn, ontstijgen gewoon het Nederlandse niveau (luister eens naar tsumi). Dimension 7 is aardig, maar komt niet veel verder op hun 1e cd dan wat herhalingsriffs en een hoog Coal Chamber gehalte, al hebben ze zeker potentie, want die cd was zeker niet slecht. Conqbine en Concubine zijn allebei echter wel aardige bands, ik ben benieuwd naar een volledige cd van Concubine, zeker wel leuke concerten gezien. En Conqbine is zeker aardig (zanger is goed). Wat hebben we nog meer wat op redelijk punt van doorbreken staat? Chakra, wat ik verder niet echt ken. Chen Mo, idem en een Nomen of een Smogus, die slechts meshuggah en linkin park/limp bizkit iets harder spelen. Het blijft allemaal een beetje hetzelfde, en weinig nieuws, ik vind Agresion daarentegen wel erg goed, maar die zijn brengen ook invloeden van andere muziek mee. HE wat loop ik toch te zeiken he.
||
Verwijderd
|
Citaat:
of bedoel je ConQbine in nieuwe formatie als in Skip The Rush met zanger van Wit Is Out: Jaap? Want die is wel goed ![]() En verder vergeet je Brainshake.. Die zijn toch ook best wel onderweg wat te bereiken.. maar die gasten verdienen het ook, die zijn echt goed.. of je de muziek nu leuk vind of niet.. wat een stem blijft die gast toch hebben.. En Agresion vinnik ook idd best wel goed.. Maar die hebben dus Mojo tegen zich wat hun doorbraak in Nederland toch lichtelijk belemmert... |
![]() |
||
Citaat:
ik vind agresion trouwens redelijk heerschen
|
14 euro is wel duur, maarja als D.P. en G.L. betaald moeten worden, verder..
Is de markt al verzadigd op dat vlak? misschien wel Komt het door de nieuwe regelingen voor zaaltjes en alles? nee, dat niet Zijn het gewoon teveel dezelfde bandjes? ja, dit in iedergeval wel.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar er wordt toch ook vaak bij voorbaat al negatief gereageerd bij de term Crossover of NuMetal.. zo van.. weer een, ook door zaaltjes |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar bij Alé is het ook zo dat hij geloof ik best wel commercieel is ingesteld.. van wat ik daarover heb gehoord enzow.. Dat hij toch een beetje voor 'het grote geld' gaat.. Maar das bij de anderen ms een stuk minder |
![]() |
|
![]() |
De nu-metal scene is al heel lang erg verzadigd. De beginnende bands hebben er succes mee geboekt, maar tegenwoordig moet je echt met goed spul komen om niet in het hoekje van standaard nu-metal te komen. En zo'n band wordt dan heel snel opgepikt door een grote platenmaatschappij. Ze maken een hitje en voila de band is weer verneukt. Bandleden kunnen de druk niet aan, de druk om een nieuwe cd te maken die beter is enzo. Nou daar gaat zo'n band.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|