Spike van Di-rect schrikt midden in de nacht voor de zoveelste keer bezweet wakker en denkt en doet dan het volgende:
-Fuck! Wat was dat?
Zijn ogen schieten heen en weer, op zoek naar hetgeen dat dit vreselijke geluid maakt.
-Waar komt dat geluid vandaan? Oh man...wat een vage droom..
Plotseling zwelt het geluid iets aan. Spike voelt een paniekstroom door zijn lichaam gaan.
-Ik word gek. Zijn het weer die kankerlijers! Kom maar! Kom maar, zeg ik!
Hij gaat rechtop in bed zitten, maar doet het licht niet aan. Hij moet plotseling huilen want hij is moe en krijgt geen rust.
-Waarom nou. Ik weet niet wat...Ik kan niet meer zien wat ik...
GA WEG! schreeuwt hij...maar het gaat niet weg. Plosteling wordt hij alert en krijgt weer die akelige gedachten.
-Ik moet iets doen...misschien komen ze me vermoorden. Misschien komen ze me pijn doen of ontvoeren.
Hij springt uit bed en trekt zijn broek aan. Dan loopt hij naar een kast waaruit hij een gaspistool tevoorschijn haalt.
-Ik laat niet meer met me sollen, godverdomme. Ik ben godverdomme de gitarist van fokking Di-rect!
Hij loopt stilletjes de trap af en houdt krampachtig het pistool vast. Het geluid veranderd in gelach. WIE IS DAAR! roept hij.
-Oh shit! Oh fuck! Ik ga deraan...Ik ga deraan gek!
Tranen lopen over zijn wangen terwijl hij de kamerdeur nadert. Hij steekt zijn ene hand uit naar de deurknop terwijl hij met de andere het pistool bevend omhooggericht houdt.
-Ik wil niet...Ik ben de gitarist van Di-rect...JAA!
Hij begint te zingen: Adrenaline...Dan duwt hij de deur met een vlugheid open en rent schreeuwend de kamer in waar een debiele clown met vuurrode ogen en tanden als die van een haai aan het jongleren is met de hoofden van de overige bandleden. Er klinkt plotseling harde muziek van Di-rect en de hoofden zingen mee. Spike blijft schreeuwen en schiet met het pistool een paar keer op de clown, maar de clown verdwijnt plotseling in het niets evenals de hoofden. Spike zakt op de grond neer en begint te janken. Hij begint te jammeren: 'Hoe kan dat nou! Ik wil dit niet! Waarom nou! Ik...'
Hij gooit zijn pistool achter zich en begint langzaam maar hysterisch over de grond te rollen.
'Ik wil dit niet! Ik wil dit niet!'
Laatst gewijzigd op 30-05-2005 om 16:55.
|