Oud 02-06-2005, 17:39
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
NOOOOOO wat een klere toets.
ik weet niet, ik zou best een goed cijfer kunnen hebben, maar ik heb geen idee, want er was zowat niks wat je daadwerkelijk had kunnen leren. onze bio leraren surveilleerden, en maakten de toets ook. ergens halverwege horen wij achter ons: "ja, idd, echt een waardeloze toets"... OMG, na afloop nagevraagd, en ze vonden het inderdaad een belachelijke toets.

ik houd er niet van om te klagen over mijn proefwerk, echt, maaruh...

NOOOOOOO
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Advertentie
Oud 02-06-2005, 17:40
ferrariforever
ferrariforever is offline
Citaat:
Breg schreef op 02-06-2005 @ 17:24 :
zo slecht gegaan dus? Waar lag het aan?


Ik vind trouwens het antwoord op vraag 33 (uit welke genoemde stoffen kan energie worden vrijgemaakt?) trouwens gek. Ik had daar glucose en vetzuren. In het antwoordmodel staat ook nog glycogeen en TAG. Maar uit die laatste 2 kan toch geen energie worden vrijgemaakt, dan moeten ze toch eerst worden omgezet tot glucose en vetzuren
mee eens, en de vraag was toch: uit welke van de in afb 13 genoemde stoffen kan energie worden vrijgemaakt.

glycogeen staat toch niet in afb 13
__________________
Reitdiep college, Kamerlingh Onnes
Oud 02-06-2005, 17:50
Alkyone
Avatar van Alkyone
Alkyone is offline
aaawhhh. Dit was echt kut, hij ging kut.. en ik ga een klacht indienen over vraag 22 en 36!!... vraag 22 daar zijn is die repressor heel anders getekend op he antwoordenmodel, en daardoor kom je op een hele andere tekening...en bij vraag 36 is het inderdaad zo dat wanneer je een lijn naar beneden trekt je bij de 50% uitkomt
__________________
IjsVogel ... Geliefde van Keyx, dochter van Aiolos, God van de Winden, Deed zich voor als Hera, werd veranderd in Ijsvogel. Punt.
Oud 02-06-2005, 17:52
Alkyone
Avatar van Alkyone
Alkyone is offline
Citaat:
ferrariforever schreef op 02-06-2005 @ 17:40 :


glycogeen staat toch niet in afb 13
toch wel hoor
__________________
IjsVogel ... Geliefde van Keyx, dochter van Aiolos, God van de Winden, Deed zich voor als Hera, werd veranderd in Ijsvogel. Punt.
Oud 02-06-2005, 17:55
ferrariforever
ferrariforever is offline
Citaat:
Alkyone schreef op 02-06-2005 @ 17:52 :
toch wel hoor
ja fout van mij. maar glycogeen wordt toch eerst omgezet in glucose, en dan komt energie vrij.
ik heb maar glucose en vetzuren opgeschreven
__________________
Reitdiep college, Kamerlingh Onnes
Oud 02-06-2005, 17:57
Alkyone
Avatar van Alkyone
Alkyone is offline
sja en ik had juist die andere 2 ...
__________________
IjsVogel ... Geliefde van Keyx, dochter van Aiolos, God van de Winden, Deed zich voor als Hera, werd veranderd in Ijsvogel. Punt.
Oud 02-06-2005, 18:01
ferrariforever
ferrariforever is offline
Citaat:
Alkyone schreef op 02-06-2005 @ 17:57 :
sja en ik had juist die andere 2 ...
dan hebben we allebei 0 punt voor die vraag
__________________
Reitdiep college, Kamerlingh Onnes
Oud 02-06-2005, 18:02
Alkyone
Avatar van Alkyone
Alkyone is offline
Citaat:
ferrariforever schreef op 02-06-2005 @ 18:01 :
dan hebben we allebei 0 punt voor die vraag
inderdaad ... en ik mis bij vraag 10 ook hele stomme punte omdat ik die booglijn niet gezien had
__________________
IjsVogel ... Geliefde van Keyx, dochter van Aiolos, God van de Winden, Deed zich voor als Hera, werd veranderd in Ijsvogel. Punt.
Oud 02-06-2005, 18:04
ferrariforever
ferrariforever is offline
het is best een moeilijke toets, laten we dan hopen dat de normering beetje hoog is. persoonlijk denk ik dat die 1,3 wordt
__________________
Reitdiep college, Kamerlingh Onnes
Oud 02-06-2005, 18:09
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
en vraag 32, die met die 11 pijlen; 1 van die pijlen loopt van TAG in het vetweefsel naar VZ in het bloed, terwijl onder de opgave staat: de pijlen die aangeven dat TAG uit vetweefsel wordt opgenomen in het bloed horen daar NIET bij.

Maar die pijl geeft toch ook aan dat TAG in het bloed wordt opgenomen of niet?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 02-06-2005, 18:12
ferrariforever
ferrariforever is offline
Citaat:
Breg schreef op 02-06-2005 @ 18:09 :
en vraag 32, die met die 11 pijlen; 1 van die pijlen loopt van TAG in het vetweefsel naar VZ in het bloed, terwijl onder de opgave staat: de pijlen die aangeven dat TAG uit vetweefsel wordt opgenomen in het bloed horen daar NIET bij.

Maar die pijl geeft toch ook aan dat TAG in het bloed wordt opgenomen of niet?
klopt, vind ik ook heel raar. een rare toets
__________________
Reitdiep college, Kamerlingh Onnes
Oud 02-06-2005, 18:34
Bartuz
Bartuz is offline
wat een klote examen zeg
__________________
Olé!
Oud 02-06-2005, 18:39
phoebe
phoebe is offline
twas idd een klote examen!!!! sjezus, weer een 5 drbij maja deze kon ik hebbe.....heb nrom van 1,4 nodig wil ik 6 hale, maja boeie VAKANTIE
Oud 02-06-2005, 18:40
Bartuz
Bartuz is offline
Vraag 33: Staat uit welke stoffen energie KAN energie worden vrijgemaakt?

maar is toch enkelvoud, dus zou je zeggen dat er maar 1 antwoord is? En in uitwerking moet je er 4 ofzo hebben
__________________
Olé!
Oud 02-06-2005, 18:41
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Bartuz schreef op 02-06-2005 @ 18:40 :
Vraag 33: Staat uit welke stoffen energie KAN energie worden vrijgemaakt?

maar is toch enkelvoud, dus zou je zeggen dat er maar 1 antwoord is? En in uitwerking moet je er 4 ofzo hebben
als het enkelvoud was zou er staan '...uit welke stof...' . Die kan is enkelvoud omdat het woord energie enkelvoud is.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 02-06-2005, 18:50
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Dit.
was.
echt.
een.
kuttoets!

Grrrrm het ging zo verschrikkelijk slecht! Vooral die vraag met die gast en die klaver vatte ik niet en ik heb m dus helemaal verkeerd begrepen blijkt: ik dacht dat ie aan het kruisen was maar hij 'mengt'

Nouja, even klagen en daarna mn herkansing leren.

Wie gaat er nog meer klagen
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 02-06-2005, 18:54
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
ferrariforever schreef op 02-06-2005 @ 17:55 :
ja fout van mij. maar glycogeen wordt toch eerst omgezet in glucose, en dan komt energie vrij.
ik heb maar glucose en vetzuren opgeschreven
nee glycogeen wordt niet omgezet in glucose om energie vrij te maken. Het glycogeen kan via een tussenproduct in de gluconeogenese instappen en vervolgens zonder energieverbruik glucose vormen. Uit glycogeen wordt namelijk glucose - 6 - fosfaat gevormd (enzymen die erbij betrokken zijn en de tussenproducten zal ik je besparen. Heb dat allemaal uit mn hoofd moeten leren)

Nogmaals: glycogeen kan worden omgezet in glucose - 6 - fosfaat en daarom kost het 1 ATP minder om vanuit glycogeen 2 pyrodruivenzuur te vormen dan uit glucose. Voor glucose is er namelijk een eerste fosforyleringsstap nodig om het glucose vast te leggen in de cel.
Oud 02-06-2005, 18:56
Alkyone
Avatar van Alkyone
Alkyone is offline
Citaat:
Phlox schreef op 02-06-2005 @ 18:50 :
Vooral die vraag met die gast en die klaver vatte ik niet en ik heb m dus helemaal verkeerd begrepen blijkt: ik dacht dat ie aan het kruisen was maar hij 'mengt'

Nouja, even klagen en daarna mn herkansing leren.

Wie gaat er nog meer klagen
bij die vraag d8 ik dat ook al...ik dacht dat ie inderdaad aant kruisen was ... enn ik heb al geklaagd
__________________
IjsVogel ... Geliefde van Keyx, dochter van Aiolos, God van de Winden, Deed zich voor als Hera, werd veranderd in Ijsvogel. Punt.
Oud 02-06-2005, 19:03
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Alkyone schreef op 02-06-2005 @ 17:50 :
aaawhhh. Dit was echt kut, hij ging kut.. en ik ga een klacht indienen over vraag 22 en 36!!... vraag 22 daar zijn is die repressor heel anders getekend op he antwoordenmodel, en daardoor kom je op een hele andere tekening...en bij vraag 36 is het inderdaad zo dat wanneer je een lijn naar beneden trekt je bij de 50% uitkomt
waarom klagen over de repressor vraag alle mogelijke tekeningen waarin een duidelijke conformatieverandering plaatsvindt, waardoor de repressor gebonden aan tryptofaan kan binden in de 2 'pockets' in het DNA is juist. Het gaat erom dat je inziet dat doordat er een ruimtelijke conformatie plaatsvindt door binding van een product van het gen, dat gen ook uitgeschakeld kan worden door dat repressoreiwit.
Oud 02-06-2005, 19:05
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Citaat:
citroen schreef op 02-06-2005 @ 17:28 :
Eerste reactie: yes volgens mij heb ik een 6,3 (wil 6,1)
tweede reactie: misschien zijn die en die antwoorden toch wel niet goed .. na ja, waarschijnlijk haal ik 't

Vraag 9: daar heb ik als antwoord zoiets als:
1. kunstmest strooien --> eutrofiering
2. teveel dieren op een stuk grond --> eutrofiering.

En er staat helemaal niks over eutrofiering bij?
Dat had ik ook.. Enne verder vond ik het echt een teringexamen, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 02-06-2005, 19:09
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Ik heb niet het idee dat je voor dit examen echt de kennis nodig had die je deze 6 jaar voor biologie hebt opgedaan

Daarmee bedoel ik niet dat het makkelijk was (absoluut niet ), maar dat het bij heel veel vragen gewoon niks met biologie te maken had!! Dit was meer een 'begrijpend lezen' toets ofzo. Ik heb het aantal punten dat ik wilde hebben, maar daar is dan ook alles mee gezegd.. bah wat een kutexamen, en ik ga NU meteen klagen bij laks!
__________________
everything's not lost
Oud 02-06-2005, 19:11
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Breg schreef op 02-06-2005 @ 17:24 :
zo slecht gegaan dus? Waar lag het aan?


Ik vind trouwens het antwoord op vraag 33 (uit welke genoemde stoffen kan energie worden vrijgemaakt?) trouwens gek. Ik had daar glucose en vetzuren. In het antwoordmodel staat ook nog glycogeen en TAG. Maar uit die laatste 2 kan toch geen energie worden vrijgemaakt, dan moeten ze toch eerst worden omgezet tot glucose en vetzuren
uit de laatste 2 kan wel degelijk energie worden vrijgemaakt, inderdaad via allerlei metabole paden. Uit TAG worden vetzuren en glycerol gevormd. Uit glycerol ontstaat glycerol-3-fosfaat en dat kan worden omgezet tot dihydroxyacetonfosfaat, een intermediar in de glycolyse. Vetzuren kunnen worden verbrand via de beta-oxidatie. Het is zelfs zo dat TAG juist een hele goede energiebron is in het lichaam !. Glycogeen heb ik in een eerdere post uitgelegd.

Het is dus zo dat uit TAG uiteindelijk energie kan worden geproduceerd en zelfs veel meer dan bij de glycolyse/citroenzuurcyclus en oxidatieve fosforylering plaatsvindt.

Laatst gewijzigd op 02-06-2005 om 19:14.
Oud 02-06-2005, 19:25
ferrariforever
ferrariforever is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 02-06-2005 @ 18:54 :
nee glycogeen wordt niet omgezet in glucose om energie vrij te maken. Het glycogeen kan via een tussenproduct in de gluconeogenese instappen en vervolgens zonder energieverbruik glucose vormen. Uit glycogeen wordt namelijk glucose - 6 - fosfaat gevormd (enzymen die erbij betrokken zijn en de tussenproducten zal ik je besparen. Heb dat allemaal uit mn hoofd moeten leren)

Nogmaals: glycogeen kan worden omgezet in glucose - 6 - fosfaat en daarom kost het 1 ATP minder om vanuit glycogeen 2 pyrodruivenzuur te vormen dan uit glucose. Voor glucose is er namelijk een eerste fosforyleringsstap nodig om het glucose vast te leggen in de cel.
Je bent echt goed! mijn compliment! een vraagje, wat staat je op je schoolexamen?
__________________
Reitdiep college, Kamerlingh Onnes
Oud 02-06-2005, 19:25
ferrariforever
ferrariforever is offline
wat sta je? (sorry, had haast)
__________________
Reitdiep college, Kamerlingh Onnes
Oud 02-06-2005, 19:40
sdekivit
sdekivit is offline
ik doe nu universiteit en heb het hele basale metabolisme uit mijn hoofd moeten leren, vandaar dat ik het allemaal weet. Ik schaam me nu ook enigszins voor mn 7 voor biologie (SE en CSE een 7,4 vanwege planten en al die milieu dingen enzo). Oke voor wat je 'schamen' kunt noemen natuurlijk.

(btw: voor metabolisme had ik voor het tentamen een 9,2 gehaald)
Oud 02-06-2005, 19:51
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 02-06-2005 @ 19:40 :
(btw: voor metabolisme had ik voor het tentamen een 9,2 gehaald)
respect
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 02-06-2005, 20:00
ferrariforever
ferrariforever is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 02-06-2005 @ 19:40 :
ik doe nu universiteit en heb het hele basale metabolisme uit
van daar... nog steeds goed gedaan hoor!
__________________
Reitdiep college, Kamerlingh Onnes
Oud 02-06-2005, 20:15
Joyceb
Joyceb is offline
hmpf.. deze toets was vervelend, heb tussen de 5,9 en de 7,4.. Terwijl ik een 7,4 voor SE sta (wij hebben overigens alle SE's met examenopgaves, dus het is een redelijke indicatie).

Niet echt een leuke afsluiter van de examens vond ik deze toets. En, zoals eerder is gezegd; het was inderdaad een beetje een anticlimax na 3 jaar biologie.
Oud 02-06-2005, 20:15
AlCoHoLLiC
AlCoHoLLiC is offline
pokkezoo! heb op mijn laatste dag dus een onvoldoende erbij gehaald waardoor ik nu dus een HER heb , heb tussen de 26 (streng) en de 33 (soepel) maar heb een 4.9 nodig voor een 6 en dat red ik dus never nooit,,,

Tsjah als we horen dak een HER heb ga ik maar weer eens leren,,,
__________________
<<<<<<??BieRtJe??>>>>>>
Oud 02-06-2005, 20:19
pas
pas is offline
mijn excuses voor mijn mogelijke onwetendheid, maar ik vroeg me dus af waarom het antwoord op vraag 36 c is, en niet b.
het is die heerlijke vraag over het temperatuurcompensatiepunt.
in snap niet waarom dat niet gewoon bij de 50 is....(b dus)
want tot dan is het gelijk en daarna is het Co2 gebruik (dus glucose) lager.
In de vraag stond duidelijk dat dit laatste boven het compensatiepunt was. Dan hoort dit toch niet bij het compensatiepunt zelf?

Maar goed misschien ben ik nu weer zo'n malloot die niet ziet dat er bedoeld word met 'bij een waarde tussen de 50 en 55' op één punt daar tussen in, en dus niet al die waarden...

(en dus niet precies op 50 (maar wel bij 50 dus...))

Ik hoop dat ik niet al te verwarrend ben
Oud 02-06-2005, 20:49
sdekivit
sdekivit is offline
het temperatuurcompensatiepunt zegt dat er evenveel glucose gevormd wordt als dat er wordt verbruikt. Bij een temperatuur hoger dan dat punt, dan is de hoeveelheid geproduceerde glucose lager dan die verbruikt wordt.

Maken we nu de vertaalslag:

compensatiepunt is dut het punt waarbij CO2-gebruik evenveel is als CO2-productie. Bij een hogere temperatuur is het CO2-gebruik lager dan de CO2-productie is.

Kijken we naar de grafiek dan zien we bij de grafiek tussen 50 en 55 voor het eerst dat CO2-productie hoger is dan CO2-gebruik en dus is het echt antwoord C.
Oud 02-06-2005, 20:52
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
Wat een klote examen zeg!!!! Daar gaat mijn 8 voor mn lijst Ik heb lekker al geklaagd want ik kon het niet laten. Wat ik trouwens ook raar vind is het volgende. Bij vraag 13, volgens mij 13, staat in het antwoord 3,4 en 5. Ik had daar alleen maar 3 en 5, want 4 slaat toch nergens op????!!!! Je kunt toch helemaal niks weten over overlevingskansen, of ligt dat aan mij???? Maar ja, er waren zo veel vage vragen...........
__________________
de waarheid duurt het langst, ookal is het soms hard!
Oud 02-06-2005, 20:58
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
mira_love schreef op 02-06-2005 @ 20:52 :
Wat een klote examen zeg!!!! Daar gaat mijn 8 voor mn lijst Ik heb lekker al geklaagd want ik kon het niet laten. Wat ik trouwens ook raar vind is het volgende. Bij vraag 13, volgens mij 13, staat in het antwoord 3,4 en 5. Ik had daar alleen maar 3 en 5, want 4 slaat toch nergens op????!!!! Je kunt toch helemaal niks weten over overlevingskansen, of ligt dat aan mij???? Maar ja, er waren zo veel vage vragen...........
Evolutietheorie gaat er wel van uit dat de best aangepasten de beste overlevingskansen hebben en daarmee de grootste en beste voortplantingskansen.
Oud 02-06-2005, 21:54
Gael
Gael is offline
Die toets was niet normaal! Ik dacht dat het mee zou vallen, biologie is normaal een vak waar ik wat beter in ben. Maar dit examen was niet meer normaal!

Als je het hier mee eens bent klaag dan alsjeblieft ook:

klacht indienen klik hier
Oud 02-06-2005, 22:29
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 02-06-2005 @ 19:03 :
waarom klagen over de repressor vraag alle mogelijke tekeningen waarin een duidelijke conformatieverandering plaatsvindt, waardoor de repressor gebonden aan tryptofaan kan binden in de 2 'pockets' in het DNA is juist. Het gaat erom dat je inziet dat doordat er een ruimtelijke conformatie plaatsvindt door binding van een product van het gen, dat gen ook uitgeschakeld kan worden door dat repressoreiwit.
hahaha en ik vond het al een brinljant goede ingeving van mezelf dat ik na 5 minutenen ineens zag dat als je dat boog dat die dingetje precies in die 2 gaatjes paste .

Maar ja C&M he.
Het viel me zwaar tegen, op een aantal proefexamen had ik nog wel een 5,6. Maar ik moet het dus echt hebben van die feitjes.

Ik heb ook geen scheikunde dus als die shit met die stoffen enzo, dat is voor mij veel te vaag. Ik kan me er gewoon geen voorstelling bij maken.
Echt zwaar jammer dat ze zo weinig vroeger over bijv. het afweer stysteem, bepaalde ziektes en aandoeningen, of dingen die er met de ademhaling en bepaalde hormonen en terugkoppelingen gebeuren.

Ik heb ook gewoon vragen fout omdat ik er nu meer over ging nadenken dan normaal. Wij kregen altijd toetsen die helemaal bestonden uit examen vragen en ik cirkelde gewoon eht eerste om wat in me opkwam. Nu ging ik nog is nadenken...en toen ging het dus fout.

maar ja het is me 2e keuze van en met een 1.6 sta ik een 3.5 dus een 4.
En anders wordt ie kwijtgescholden .
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Oud 02-06-2005, 22:40
Titus
Avatar van Titus
Titus is offline
Citaat:
Bartuz schreef op 02-06-2005 @ 18:34 :
wat een klote examen zeg
__________________
hmmm... vreemd...
Oud 02-06-2005, 23:05
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Phlox schreef op 02-06-2005 @ 18:50 :
Dit.
was.
echt.
een.
kuttoets!

Grrrrm het ging zo verschrikkelijk slecht! Vooral die vraag met die gast en die klaver vatte ik niet en ik heb m dus helemaal verkeerd begrepen blijkt: ik dacht dat ie aan het kruisen was maar hij 'mengt'

Nouja, even klagen en daarna mn herkansing leren.

Wie gaat er nog meer klagen
Weer helemaal met je eens.

Wat een kleretoets. Ik had het bij vraag 26 nog opgemeten, maar leerling 1 had toch echt ongelijk.
Verder snapte ik ook geen fuck van die planten, ik dacht ook dat hij ze had gekruist.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 03-06-2005, 10:53
ferrariforever
ferrariforever is offline
ik vind vraag 18 heel vaag. ik heb c gekozen: uit de resultaten van dit onderzoek kan men niet afleiden dat de snavellengte een erfelijke eigenschap is, omdat er slechts gegevens van twee jaren bekend zijn.

ik snap niet waarom dit fout is. kan iemand me helpen?
__________________
Reitdiep college, Kamerlingh Onnes
Oud 03-06-2005, 11:29
Blup
Blup is offline
Ehm, in die grafiek stond geloof ik de snavellengte van de ouders uitgezet tegen de snavellengte van hun nakomelingen? Dan kun je dus gewoon het verband daartussen zien, en dus of de snavellengte een erfelijke eigenschap is, en maakt het niet uit hoe vaak en wanneer ze dat verband hebben onderzocht.
Oud 03-06-2005, 11:57
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Ik vond trwns ook dat er verdomd weining meerkeuze vragen in zaten in vergelijking met de vorige jaren
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 03-06-2005, 12:58
Tom Poes
Avatar van Tom Poes
Tom Poes is offline
Ik heb verdomd veel goed
Die eerste vraag had ik gelijk al geen idee, want dat is een feitje geloof ik, en ik had het niet echt geleerd. Meer op inzicht. Maar toch goed gegokt. Volgens mij had ik 80 % van de antwoorden ook kunnen geven als ik niets geleerd had Maar ik merk het wel. Nu feesten
__________________
God is dood, en ik voel me zelf ook niet zo lekker
Oud 03-06-2005, 13:12
Donny must die
Donny must die is offline
Deze toets sloeg echt nergens op. Vraag 11 was te vaag en ik snap hem nu nog steeds niet. En vraag 22, hadden ze niet eens fatsoenlijk op gelijke verhoudingen kunnen tekenen. Dat is echt zon onzin. Ik heb het principe wel goed, alleen de figuren hebk niet zo goed na kunnen tekenen, kost me dit nu punten? Tgaat er toch om dat je kunt aantonen dat je het snapt?

en ik had bij vraag 23: baby kan een andere weerstandsysteem hebben dan de moeder, is dat ook goed te rekenen denk je?
Oud 03-06-2005, 17:24
Verwijderd
ik had nauwlijks geleerd, en heb hem waarschijnlijk wel gehaald door heel simpel te denken

ik geef jullie geen ongelijk hoor, was een klote toets achteraf gezien
Oud 03-06-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Tom Poes schreef op 03-06-2005 @ 12:58 :
Ik heb verdomd veel goed
Die eerste vraag had ik gelijk al geen idee, want dat is een feitje geloof ik, en ik had het niet echt geleerd. Meer op inzicht. Maar toch goed gegokt. Volgens mij had ik 80 % van de antwoorden ook kunnen geven als ik niets geleerd had Maar ik merk het wel. Nu feesten
het was echt heeel veel inzicht, en kennisvraagjes waren veel te makkelijk
welke vloeistof...
x en y...
Oud 03-06-2005, 18:59
Joyceb
Joyceb is offline
Overigens kreeg ik bij vraag 23 een beetje 'levenscyclus van de mens'-gedachten; iets dat naar mijn weten niet in de eindtermen van dit jaar stond.

Ik was hoogt verbaast dat we in een antwoord de placenta moesten verwerken. (die had ik wel goed overigens )
Oud 03-06-2005, 19:29
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 03-06-2005 @ 18:59 :
Ik was hoogt verbaast dat we in een antwoord de placenta moesten verwerken. (die had ik wel goed overigens )
O moesten we ergens placenta doen dat heb ik ergens uit pure wanhoop ingevuld.
En nee ik heb niet op internet gekeken want daar word ik alleen maar verdrietig van
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 03-06-2005, 20:23
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
ik vond m wel relaxed, ik had vrijwel niet geleerd en ik ging iig voor de 4,2 en nu heb ik misschien zelfs een 6,2
alleen vraag 11 met die biomassa, dat antwoord snapte ik echt niet
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Oud 03-06-2005, 20:44
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Phlox schreef op 03-06-2005 @ 19:29 :
O moesten we ergens placenta doen dat heb ik ergens uit pure wanhoop ingevuld.
En nee ik heb niet op internet gekeken want daar word ik alleen maar verdrietig van
nou die vraag had HELEMAAL niet te maken met levenscyclus vd mens. Het is nu eenmaal zo dat IgG het enige immunoglobuline is dat de placenta kan passeren.
Oud 03-06-2005, 20:46
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Tom Poes schreef op 03-06-2005 @ 12:58 :
Ik heb verdomd veel goed
Die eerste vraag had ik gelijk al geen idee, want dat is een feitje geloof ik, en ik had het niet echt geleerd. Meer op inzicht. Maar toch goed gegokt. Volgens mij had ik 80 % van de antwoorden ook kunnen geven als ik niets geleerd had Maar ik merk het wel. Nu feesten
die eerste vraag vond ik heeeeeeeeeeeeeeel vaag gesteld.
Oud 03-06-2005, 23:09
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 03-06-2005 @ 20:44 :
nou die vraag had HELEMAAL niet te maken met levenscyclus vd mens. Het is nu eenmaal zo dat IgG het enige immunoglobuline is dat de placenta kan passeren.
En dat staat letterlijk in het biodata.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2006 Biologie 1,2 VWO
[ccc]ivopila
3 17-05-2006 16:55
VWO niet-examenstof biologie
puto
8 10-05-2005 13:17
Eindexamens 2003 Biologie 1,2 VWO
jos-fan
3 22-05-2003 20:28
Eindexamens 2003 biologie en grafische rekenmachine?
wilookmeepraten
7 07-05-2003 20:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.