![]() |
|
Ik was op internet een beetje aan het zoeken naar manieren van geesten oproepen en dan vooral het ouija bord. Op de meeste sites staat er: WAARSCHUWING! of KIJK UIT! of GEVAARLIJK! naja, je weet wat ik bedoel, maar op één site stond dat niet... Degen van wie de site is, is al "ervaren" zeg maar en heeft er nooit problemen mee gehad en zegt dat al die verhalen over obsessies en stemmen onzin is...
Ik ben het eigenlijk wel met hem eens... Ik bedoel, denk eens logisch na: wat gebeurt er nou eigenlijk? wat zou er nou voor verschrikkelijks kunnen gebeuren? Ja, dat er een geest in je komt, maar leg dat nou eens uit! Wát gebeurt er dan? Kijk, dat kun je niet beantwoorden! Is het nou niet iets wat de mensen zichzelf hebben wijsgemaakt, omdat ze bijvoorbeeld bang waren? Heb je wel eens gehoord van hele skeptische mensen die geobsedeerd zijn geworden? ik eigenlijk niet... Op de site vond ik dit: Wees zelfverzekerd in je houding, wees niet bang boze geesten aan te trekken, want dan projecteer je negativiteit op de wijzer die dan heel wat rare dingen kan doen! Boze geesten bestaan niet, er bestaat alleen de negatieve energie van jou en je partner, of negatieve gedachten (bewust of onbewust) die in de vorm van boodschappen op het bord kunnen verschijnen Mijn uitleg is een beetje gaar ![]() Als je erin gaat geloven dat klopgeesten en dergelijke zich op het bord zouden kunnen manifesteren of dat je overgenomen zou kunnen worden, kan dat ook gebeuren!! Niet omdat zulke slechte entiteiten daadwerkelijk zouden bestaan, maar omdat je de suggestie bij jezelf opwekt. Verschillende universiteiten hebben onderzoek gedaan naar experimenten met het ouija bord en onveranderlijk is uit hun onderzoek gekomen dat suggestie de sterkste indicator is. Als iemand ergens al van overtuigd is, zal het ook gebeuren. En dat dit (bekende) voorbeeld: Het bekendste voorbeeld is dat van een tienermeisje dat bang was voor de dood en tijdens het glaasje draaien vroeg of ze snel dood zou gaan. Zij kreeg als antwoord dat ze zelfmoord moest plegen, door zichzelf van het dak te laten vallen. Zij was zo geobsedeerd door de dood en had voor zichzelf al bepaald dat er wel een negatief antwoord uit moest komen, dat dit ook daadwerkelijk kwam. Kun je je niet losmaken van dit soort angsten, dan moet je er ook zeker niet aan beginnen, het kan daadwerkelijk gevaarlijk zijn. Maar als je in staat bent een nuchtere en sceptische kijk op de dingen te houden, zonder alles bij voorbaat als onzin te verwerpen, kan het ouija bord zeer waardevolle boodschappen doorgeven! Denken jullie niet dat de verhalen van "gevolgen van glaasje draaien" niet een KLEIN beetje zijn opgeblazen? Dat de mensen zelf niet erg slim bezig waren? dat ze al die obsessies zelf hebben veroorzaakt en niet de boze geesten? Probeer er eens logisch over na te denken, er zit wel wat waarheid in denk ik.. ik hoor graag jullie mening.. dit is trouwens die site: http://www.reewoud.com/ouija//index.htm
|
![]() |
||
Citaat:
De mensen zijn dus de boosdoeners! niet het Ouija bord/ glaasje of weet ik het...
||
Citaat:
het is verstandig om daar niet mee te "spelen" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
leg uit, eigen ervaringen, weet ik veel. |
![]() |
||
Citaat:
( someone call a shrink ... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Overigens laat ik me over de aard van de gebeurtenissen niet uit. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hier werkelijk sprake is van spiritistische verschijnselen, maar dat er iets gebeurd is duidelijk.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
dus RanC (Heey ik typte brezah ![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: