Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2002, 00:50
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MC schreef:
zoals je ziet: "mocht 'ie vallen"
Is dat een vooruitgang dan?
Oud 28-07-2002, 07:00
luke skyfarter
luke skyfarter is offline
gvd,kan die asteroide nu nie op 26 augustus 2002 de aarde raken,juust op het huis van de van wiskunde???? pff stom herexamen van wiskunde
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 11:29
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
zoals je ziet: "mocht 'ie vallen" [/B][/QUOTE]

Dus omdat het waarschijnlijk helemaal niet gebeurd mag je wel miljoenen mensen de dood toewensen?
Oud 28-07-2002, 12:11
MC
MC is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Is dat een vooruitgang dan?
ik zeg niet dat het een vooruitgang is?

"Is dat een achteruitgang dan?"

Citaat:
Barbabarbara schreef:
Dus omdat het waarschijnlijk helemaal niet gebeurd mag je wel miljoenen mensen de dood toewensen?
Als het gebeurt dan mag het wat mij betreft op Amerika vallen,
is dat zo erg dan? Mag ik dat niet denken?
Of heb je liever dat het op NL valt!?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 12:52
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
Barbabarbara schreef:

Wees gerust, als die meteoriet de aarde raakt overleeft niemand het
Oud 28-07-2002, 13:59
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
GinnyPig schreef:

Oud 28-07-2002, 14:07
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
Citaat:
GinnyPig schreef:

lol dat zal vast zo zijn.
Maar daar ging het mij niet om,
ook niet of ik dan liever heb dat ie op nederland valt.
Ik ben het er gewoon niet mee eens dat mensen zeggen dat ie dan 'best op de verenigde staten mag vallen'
Oud 28-07-2002, 17:14
Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
Astroid and comet impact hazards
Op de vraag of de aarde bedreigd wordt door een meteoriet die op ramkoers ligt antwoordt de NASA: "Nee,…niet dat wij weten." Het 'Nee' stelt je gerust, het 'niet dat wij weten' niet. Maar op deze site van de NASA wordt, om je toch gerust te stellen, alles over NEO's (Near-Earth-Objects) uitgelegd.

Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 20:44
Sithan
Sithan is offline
Ach en wat dan nog ..we hebben nog 17 jaar om de intelligentste mensen op aarde iets te laten ontwerpen om een inslag te voorkomen dus zo'n vaart zal het niet lopen
Oud 28-07-2002, 21:28
Just Johan
Just Johan is offline
Aarde raakt de asteroïde in 2019

Just Johan
20M - Lid
gepost op 28-07-2002 @ 15:57

-----------------------------------------------------------------------
de bewoners van de asteroïde vertrouwen er op tegen die tijd te beschikken over voldoende technische middelen om aarde op te blazen aleer het tot een botsing zal komen.

Just Johan
20M - Lid
gepost op 28-07-2002 @ 16:13

-----------------------------------------------------------------------
uit opiniepeilingen is gebleken dat het merendeel van de asteroïdebewoners behoorlijk primitief is; ze geloven namelijk nog dat de aarde plat is en dat een botsing dus geen gevaar voor hen zal opleveren
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 09:59
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Ach en wat dan nog ..we hebben nog 17 jaar om de intelligentste mensen op aarde iets te laten ontwerpen om een inslag te voorkomen dus zo'n vaart zal het niet lopen
Ja .. we sturen gewoon de powerpuff girls erop af.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:29
bam
bam is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Ja .. we sturen gewoon de powerpuff girls erop af.
JAAAAAAAAAAAAH en dan gebruikt ze haar ijsadem en bevriest de asteroide en dan komt er een grote ijsklomp op ons af.
Maar dan komt die groene powerpuff en die slaat zo die ijsklomp stuk!
Oud 30-07-2002, 17:50
Verwijderd
Je hoeft je egt geen xtreme zorgen te maken hoor.
Stond al iets van 8 jaar geleden ergens in de Kijk geloof ik. Dat Heli in 2074 de Aarde voor 80% zekerheid zal raken.
En 2 jaar geleden of 3 jaar... weet het niet meer helemaal zeker, stond erin dat NASA na uitgebreid onderzoek erachter is gekomen dat ze Armageddon/Deep Impact, na kunnen doen.
Blaat
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:26
Verwijderd
Citaat:
GinnyPig schreef:

Idd, een stofwolk zal na de inslag een jaar of 15 rond de wereld hangen, waardoor er geen ligt meer komt, en dus alles uitsterft. Ook verandert het klimaat overal. Maar als de meteoriet Amerika raakt, wordt de aarde direkt opgeblazen door alle bommen die nog over zijn uit de koude oorlog...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 01:49
Obi Wan
Obi Wan is offline
Ahum ik zag gisteren op het nieuws dat dat ding dus juist meer kans heeft om de aarde niet te raken

NASA had na verder onderzoek gezegd dat de kans 1 op 10 (ofzo? ) was dat ie daadwerkelijk de aarde zou raken

Maar ojee
In 2060 raakt er blijkbaar wel 1 de aarde
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 08:26
Isa
Isa is offline
Citaat:
Obi Wan schreef:
Ahum ik zag gisteren op het nieuws dat dat ding dus juist meer kans heeft om de aarde niet te raken

NASA had na verder onderzoek gezegd dat de kans 1 op 10 (ofzo? ) was dat ie daadwerkelijk de aarde zou raken

Maar ojee
in 2060 leven we al op Mars.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 11:19
Koen
Koen is offline
Citaat:
Obi Wan schreef:
Jup, bron.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 23:01
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Citaat:
Obi Wan schreef:

Maar ojee
Nee, het is anders: de wetenschappers hadden niet uitgesloten dat het passeren van de komeet in 2060 gepaard zou gaan met een botsing. De kans is niet groot, maar bestaat. Goed lezen!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef:
We schieten hem gewoon doormidden in Armageddon-stijl, zodat 1 deel op het M-O en 1 deel op Afrika terechtkomt.. en dan graven we gewoon een zee rond fort Europa.
hoezo egoistisch, alsof de mensen in afrika geen recht hebben op leven
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 21:48
Verwijderd
laten we daar nu even met zijn alle hysterisch over gaan doen....
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 08:46
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
jellerd schreef:
laten we daar nu even met zijn alle hysterisch over gaan doen....
ok.

.

.

.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANI EKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPA NIEKPANIEK IKWILNOGNIETDOOOOOOOOOD
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
in 2060 leven we al op Mars.
Ja, het klimaat is echt daar .. paar 100 graden onder nul in de schaduw en boven het kookpunt in de zon

Misschien is Mars nu wel dat wat de aarde zal zijn na een collisie.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:10
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
******** schreef:
Ja, het klimaat is echt daar .. paar 100 graden onder nul in de schaduw en boven het kookpunt in de zon

Misschien is Mars nu wel dat wat de aarde zal zijn na een collisie.

zeg maar -120 minimumextreem en rond de 0 graden celsius maximumextreem. Bovendien hoor je Kenny zeggen dat ie er graag buiten op een terrasje gaat zitten in 2060? En is temparatuur het belangrijkste om een kolonie te ondersteunen? I'd say no..

Citaat:
NASA had na verder onderzoek gezegd dat de kans 1 op 10
Lijkt me belachelijk.. Bedoel je niet 1* 10^10 ofzo?
Hoogst waarschijnlijk wel..
Oud 02-08-2002, 20:34
Verwijderd
Als ze het nu al zien aankomen kunnen ze het heus wel van richting veranderen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 20:35
Verwijderd
Citaat:
rianne_tje schreef:
LONDEN -

Is dit allemaal drukte om niks of moeten we alvast verhuizen naar het continent dat niet geraakt wordt?
Als het een heel continent kan verwoesten, kan dus waarschijnlijk de aarde ook uit z'n baan raken
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 21:24
D@mien
D@mien is offline
van mij magtie inslaan hoor...geen problemen mee...lijkt me wel tof...et einde vd wereld meemaken...en dan gaan we gezellig met zn allen dood...geen gezeik meer over hoe de wereld dr over 600 jaar uit gaat zien enzo...gewoon BOEM en weg...al lijkt die nucleaire winter me ook wel cool om te zien.....

En dan...kernbommen dr op af schieten is nutteloos...(kijk Armageddon en Deep impact en snap het)...en gaten boren enzo hangt heel erg af van de temperaturen en et materiaal waarvan de rots is gemaakt...
Oud 02-08-2002, 22:54
just~me
just~me is offline
kunnen die mafkezen dat nou niet gewoon voor zich houden zeg.. nou moet ik weer 17 jaar gaan afw8ten of ik wel/niet/wel/niet zo'n ding op m'n kop krijg.. ik schijt in m'n broek ja! ben ik nou de enige?!
maarrre.. aan de andere kant.. de aarde is wel weer toe aan een beetje grote schoonmaak. Gewoon alles weg en dan weer nieuwe evolutie enz... en over miljoenen jaren weer mensen die de aarde naar de vernieling helpen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 07:38
Verwijderd
Citaat:
just~me schreef:
kunnen die mafkezen dat nou niet gewoon voor zich houden zeg.. nou moet ik weer 17 jaar gaan afw8ten of ik wel/niet/wel/niet zo'n ding op m'n kop krijg.. ik schijt in m'n broek ja! ben ik nou de enige?!
Ik ga me niet druk maken over iets dat pas over 17 jaar gebeurd. In 17 jaar kan een hoop gebeuren. Misschien worden we wel eerder weggevaagd, door een ruimteinvasie, of een nucleare oorlog.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 17:53
Yamyam
Yamyam is offline
Nou, dat zien we dan wel weer, he.
Maar blij dat ze het in de gaten houden. Hadden wij mensen die ozonlaag maar niet moeten verpesten. Oorzaak en gevolg heet dat.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 23:09
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Ach in 17 jaar kan nog vanalles met die asteroide gebeuren. Bijvoorbeeld een botsing met een ander hemellichaam waardoor hij een andere baan aanneemt.

En dan hangt het nog af van de snelheid die de asteroide heeft t.o.v. aarde. Als ie snel genoeg is word hij nauwelijks beinvloed door de aantrekkingskracht van de aarde.

En mocht hij toch recht op de aarde komen dan word hij wel op een of andere manier uit zijn baan geschoten door bijvoorbeeld een kernraket e.d.
Oud 05-08-2002, 08:21
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
DoubleCheck schreef:
Ach in 17 jaar kan nog vanalles met die asteroide gebeuren. Bijvoorbeeld een botsing met een ander hemellichaam waardoor hij een andere baan aanneemt.
Welja joh, botsingen zijn tenslotte 'schering en inslag' in outer space. Veel objecten in beperkte ruimte he, dan krijg je dat
Oud 05-08-2002, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Coolkast schreef:

Welja joh, botsingen zijn tenslotte 'schering en inslag' in outer space. Veel objecten in beperkte ruimte he, dan krijg je dat
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 01:45
Verwijderd
in 2084 raakt voor 89% zekerheid HELI de aarde >>> stond in de Kijk ergens
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef:
Niet als de 2002 NT7 ons eerst raakt
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 11:29
Main
Main is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 00:05
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

Ja wat is er zo vreemd aan? De aarde wordt gemiddeld 20 keer per seconde getroffen door rotzooi uit de ruimte (ok, het meeste verbrand in de atmosfeer)...
Oud 11-08-2002, 08:18
Isa
Isa is offline
Citaat:
Bazz schreef:
is dat ook zo'n astroid die de gehele aarde kan vernietigen? of iig ons ras?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 09:48
Verwijderd
Citaat:
DoubleCheck schreef:

Ja wat is er zo vreemd aan? De aarde wordt gemiddeld 20 keer per seconde getroffen door rotzooi uit de ruimte (ok, het meeste verbrand in de atmosfeer)...
Dus wordt de aarde niet getroffen
Kun je dat trouwens onderbouwen met statistiek?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:42
Carn
Carn is offline
het is dat ik te lam ben om even de site van nasa op te zoeken, die houden dat allemaal briljant netjes bij.
Oud 11-08-2002, 16:52
`CrazY G
`CrazY G is offline
ik ga verstoppen in me kelder
Oud 11-08-2002, 16:55
`CrazY G
`CrazY G is offline
ik denk dat sadam en george maar moeten samenwerken om een ultimate nucleaire kernfusie mapampa superraket te maken om die baan van die astroide te wijzigen
Als het daarom gaat kan je wel op ze bouwen. Goede gozers toch
Oud 11-08-2002, 20:35
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Dus wordt de aarde niet getroffen

Dat heb ik niet gezegd. De kans dat de aarde getroffen wordt is best groot. Ik heb alleen aangegeven dat in de tijd tot de eventuele inslag nog vanalles kan gebeuren met dit brokstuk.

Citaat:
darkshooter schreef:

Kun je dat trouwens onderbouwen met statistiek?
Kijk eens 's nachts, als het helder is, naar de hemel en tel de vallende sterren die je ziet. Als je ze allemaal telt zijn dat er momenteel 80 per uur.
Zo'n brokstuk moet nog miljoenen kilometers afleggen voordat het de aarde bereikt. De kans is dus ook groot dat dit brokstuk een botsing maakt met een ander brokstuk waardoor hij uit zijn baan vliegt en niet eens in de buurt van de aarde komt.
Daarvoor is het onzin om er al zo vroeg over te oordelen. Er kan nog vanalles gebeuren.
Oud 11-08-2002, 21:02
Verwijderd
jippie. kben dan eiglijk wel beniewd wat iedereen 31 januari gaat doen? lijkt me eigenlijk wel cool. krijg je zo'n gigantisch ding op je knater.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Als het een heel continent kan verwoesten, kan dus waarschijnlijk de aarde ook uit z'n baan raken
Cool, worden eindelijk die k*tzomers wat warmer
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:17
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Citaat:
darkshooter schreef:

Wedstrijdje!

Maargoed, ik zie het al helemaal voor me...

*NielZ loopt op 1-2-2019 over straat*
Oei, pasop jongens! Daar komt ie! Allemaal ff bukken, dan mist ie ons nét!

In een recente KIJK stond btw dat van alle vliegende stenen UFO's 20% (ofso; niet exact; weinig iig) bekénd is. De rest dwaalt maar wat in de rondte zonder dat íemand erop let... Slaap lekker zou ik zeggen!
Oud 12-08-2002, 11:42
Verwijderd
Citaat:
DoubleCheck schreef:

Kijk eens 's nachts, als het helder is, naar de hemel en tel de vallende sterren die je ziet. Als je ze allemaal telt zijn dat er momenteel 80 per uur.
Zo'n brokstuk moet nog miljoenen kilometers afleggen voordat het de aarde bereikt. De kans is dus ook groot dat dit brokstuk een botsing maakt met een ander brokstuk waardoor hij uit zijn baan vliegt en niet eens in de buurt van de aarde komt.
Daarvoor is het onzin om er al zo vroeg over te oordelen. Er kan nog vanalles gebeuren.
Dan wordt de aarde dus niet 20x per seconde geraakt
Maar iik ben het met je eens dat we ons er nog geen zorgen over moeten maken over dingen die pas over 15 jaar evt. kunnen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

Cool, worden eindelijk die k*tzomers wat warmer
Of kouder
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 12:05
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
DoubleCheck schreef:

Geraakt... DOOR STOFJES!!
vallende sterren zijn stofjes, zandkorreltjes die verbranden..

A. die zijn er minder in deep space, duis wordt een asteroide er minder dooor geraakt.

B Een asteroide is toch al gauw een paar duizend maar kleiner dan de aarde (in doorsnee) dus de massa is dan al gauw (vierderde*duizend*pi^3) groter wat betekent dat een stofje een pietsje kleinere kans heeft om 'm te raken...

C. Dan nog brengt zo'n "vallende ster" een asteroide niet uit zijn baan..

D. Vele asteroiden en (in mindere mate) kometen zwerven al miljarden jaren door het zonnestelsel, waarom zouden ze net sneuvelen in die 20 jaar dat het voor ons duidelijk is dat ie op ons af komt stormen?

Dus wat er zo vreemd aan is? Heel wat, ik zou er gewoon niet op rekenen dat gevaarlijke astroiden zomaar sneuvelen..
Oud 12-08-2002, 12:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Dan wordt de aarde dus niet 20x per seconde geraakt
Maar iik ben het met je eens dat we ons er nog geen zorgen over moeten maken over dingen die pas over 15 jaar evt. kunnen gebeuren.
Euh, als er een grote kans is dat een ELE plaats zal vinden over 15 jaar zullen we ons wel degelijk zorgen moeten gaan maken. Dit natuurlijk niet in de vorm van paniek, maar in de vorm van een groep slimme mensen die gaat nadenken over een dergelijk probleem.

De energie die vrijkomt als een brok steen/ijs ter grootte van een paar km3 ons met een snelheid van duizenden kilometers per seconde raakt, is echt onvoorstelbaar. Hiroshima is daarbij vergeleken een speldeprik.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

Euh, als er een grote kans is dat een ELE plaats zal vinden over 15 jaar zullen we ons wel degelijk zorgen moeten gaan maken. Dit natuurlijk niet in de vorm van paniek, maar in de vorm van een groep slimme mensen die gaat nadenken over een dergelijk probleem.

De energie die vrijkomt als een brok steen/ijs ter grootte van een paar km3 ons met een snelheid van duizenden kilometers per seconde raakt, is echt onvoorstelbaar. Hiroshima is daarbij vergeleken een speldeprik.
En jij denkt dat er nu niemand mee bezig is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten