Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar daar ging het mij niet om, ook niet of ik dan liever heb dat ie op nederland valt. Ik ben het er gewoon niet mee eens dat mensen zeggen dat ie dan 'best op de verenigde staten mag vallen'
|
Astroid and comet impact hazards
Op de vraag of de aarde bedreigd wordt door een meteoriet die op ramkoers ligt antwoordt de NASA: "Nee,…niet dat wij weten." Het 'Nee' stelt je gerust, het 'niet dat wij weten' niet. Maar op deze site van de NASA wordt, om je toch gerust te stellen, alles over NEO's (Near-Earth-Objects) uitgelegd. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ach en wat dan nog ..we hebben nog 17 jaar om de intelligentste mensen op aarde iets te laten ontwerpen om een inslag te voorkomen dus zo'n vaart zal het niet lopen
![]()
|
![]() |
Aarde raakt de asteroïde in 2019
Just Johan 20M - Lid gepost op 28-07-2002 @ 15:57 ----------------------------------------------------------------------- de bewoners van de asteroïde vertrouwen er op tegen die tijd te beschikken over voldoende technische middelen om aarde op te blazen aleer het tot een botsing zal komen. ![]() Just Johan 20M - Lid gepost op 28-07-2002 @ 16:13 ----------------------------------------------------------------------- uit opiniepeilingen is gebleken dat het merendeel van de asteroïdebewoners behoorlijk primitief is; ze geloven namelijk nog dat de aarde plat is en dat een botsing dus geen gevaar voor hen zal opleveren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar dan komt die groene powerpuff en die slaat zo die ijsklomp stuk!
|
Verwijderd
|
Je hoeft je egt geen xtreme zorgen te maken hoor.
Stond al iets van 8 jaar geleden ergens in de Kijk geloof ik. Dat Heli in 2074 de Aarde voor 80% zekerheid zal raken. En 2 jaar geleden of 3 jaar... weet het niet meer helemaal zeker, stond erin dat NASA na uitgebreid onderzoek erachter is gekomen dat ze Armageddon/Deep Impact, na kunnen doen. Blaat |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
. . . AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANI EKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPANIEKPA NIEKPANIEK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() zeg maar -120 minimumextreem en rond de 0 graden celsius maximumextreem. Bovendien hoor je Kenny zeggen dat ie er graag buiten op een terrasje gaat zitten in 2060? En is temparatuur het belangrijkste om een kolonie te ondersteunen? I'd say no.. Citaat:
Hoogst waarschijnlijk wel.. ![]()
|
van mij magtie inslaan hoor...geen problemen mee...lijkt me wel tof...et einde vd wereld meemaken...en dan gaan we gezellig met zn allen dood...geen gezeik meer over hoe de wereld dr over 600 jaar uit gaat zien enzo...gewoon BOEM en weg...al lijkt die nucleaire winter me ook wel cool om te zien.....
En dan...kernbommen dr op af schieten is nutteloos...(kijk Armageddon en Deep impact en snap het)...en gaten boren enzo hangt heel erg af van de temperaturen en et materiaal waarvan de rots is gemaakt...
|
![]() |
kunnen die mafkezen dat nou niet gewoon voor zich houden zeg.. nou moet ik weer 17 jaar gaan afw8ten of ik wel/niet/wel/niet zo'n ding op m'n kop krijg.. ik schijt in m'n broek ja! ben ik nou de enige?!
![]() maarrre.. aan de andere kant.. de aarde is wel weer toe aan een beetje grote schoonmaak. Gewoon alles weg en dan weer nieuwe evolutie enz... en over miljoenen jaren weer mensen die de aarde naar de vernieling helpen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ach in 17 jaar kan nog vanalles met die asteroide gebeuren. Bijvoorbeeld een botsing met een ander hemellichaam waardoor hij een andere baan aanneemt.
En dan hangt het nog af van de snelheid die de asteroide heeft t.o.v. aarde. Als ie snel genoeg is word hij nauwelijks beinvloed door de aantrekkingskracht van de aarde. En mocht hij toch recht op de aarde komen dan word hij wel op een of andere manier uit zijn baan geschoten door bijvoorbeeld een kernraket e.d.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
ik denk dat sadam en george maar moeten samenwerken om een ultimate nucleaire kernfusie mapampa superraket te maken om die baan van die astroide te wijzigen
![]() Als het daarom gaat kan je wel op ze bouwen. Goede gozers toch
|||
Citaat:
Dat heb ik niet gezegd. De kans dat de aarde getroffen wordt is best groot. Ik heb alleen aangegeven dat in de tijd tot de eventuele inslag nog vanalles kan gebeuren met dit brokstuk. Citaat:
Zo'n brokstuk moet nog miljoenen kilometers afleggen voordat het de aarde bereikt. De kans is dus ook groot dat dit brokstuk een botsing maakt met een ander brokstuk waardoor hij uit zijn baan vliegt en niet eens in de buurt van de aarde komt. Daarvoor is het onzin om er al zo vroeg over te oordelen. Er kan nog vanalles gebeuren.
|||
Citaat:
Citaat:
Maargoed, ik zie het al helemaal voor me... *NielZ loopt op 1-2-2019 over straat* Oei, pasop jongens! Daar komt ie! Allemaal ff bukken, dan mist ie ons nét! In een recente KIJK stond btw dat van alle vliegende stenen UFO's 20% (ofso; niet exact; weinig iig) bekénd is. De rest dwaalt maar wat in de rondte zonder dat íemand erop let... Slaap lekker zou ik zeggen! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar iik ben het met je eens dat we ons er nog geen zorgen over moeten maken over dingen die pas over 15 jaar evt. kunnen gebeuren. |
![]() |
||
Citaat:
vallende sterren zijn stofjes, zandkorreltjes die verbranden.. A. die zijn er minder in deep space, duis wordt een asteroide er minder dooor geraakt. B Een asteroide is toch al gauw een paar duizend maar kleiner dan de aarde (in doorsnee) dus de massa is dan al gauw (vierderde*duizend*pi^3) groter wat betekent dat een stofje een pietsje kleinere kans heeft om 'm te raken... ![]() C. Dan nog brengt zo'n "vallende ster" een asteroide niet uit zijn baan.. D. Vele asteroiden en (in mindere mate) kometen zwerven al miljarden jaren door het zonnestelsel, waarom zouden ze net sneuvelen in die 20 jaar dat het voor ons duidelijk is dat ie op ons af komt stormen? Dus wat er zo vreemd aan is? Heel wat, ik zou er gewoon niet op rekenen dat gevaarlijke astroiden zomaar sneuvelen..
||
Citaat:
De energie die vrijkomt als een brok steen/ijs ter grootte van een paar km3 ons met een snelheid van duizenden kilometers per seconde raakt, is echt onvoorstelbaar. Hiroshima is daarbij vergeleken een speldeprik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Asteroïde raakt op 1 februari 2019 de aarde. climax | 2 | 13-10-2002 14:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kans op botsing met asteroïde klein?????? wat denk jij Buzzzfuzzz.vs | 3 | 26-07-2002 13:57 |