Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2002, 23:12
Yule
Yule is offline
Dit is egt een eng Idee...komt deels voort uit m`n andere topic die hier staat over of alles wel echt is...

zoals ik daarin vermeld, manipuleert oftewel "knutselt" ons brein met onze zintuigelijke waarnemingen zonder dat we er erg in hebben. Wie zegt dan dat ik niet alleen, op een koude, woestijnachtige planeet rondloop, en alles wat ik nu voor mezelf zie, door m`n hersens "gemaakt" word ? zou wel vreemd zijn, dat je in je eentjuh, in et niets bent, en dan denkt tog een heel leven te lijden....eng idee
Oud 02-08-2002, 23:13
Yule
Yule is offline
btw, dit is die andere topic waar et Idee uit voorkomt...ook erg verwarrend en eng

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=175573
Oud 03-08-2002, 11:18
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
al was dit een droom of een fantasie beeld, wat zou het uit maken ...
Want je kan niet bewijzen dat het zo is.

Kan je net zo goed doen alsof je ook maar zon zielig mens persoontje bent
Oud 03-08-2002, 12:09
REIE
REIE is offline
Tja, het enige dat we zeker weten is dat we een bewustzijn hebben... Als je echt een consequente empirist bent kan je zelfs "stof" niet ervaren, maar er enkel een indruk van krijgen.

Ik denk dus ik ben, maar waar ben ik? In de Matrix?

REIE

cogito ergo sum, ubi sum? shit, ik heb maar 1 jaartje latijn gehad, verbeter het graag, als het fout is!

Laatst gewijzigd op 03-08-2002 om 12:14.
Oud 03-08-2002, 21:09
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Ik ben inderdaad van mening dat bijna niets echt is. Of eigenlijk ook weer wel, omdat wij het echt maken... Ja het is moeilijk makkelijk uit te leggen en dan krijg ik weer gezeik dat ik terugval op een oud verhaal, maar ik zal het toch proberen.

Je zintuigen verleiden je, tijd is een illusie, afstand en omstandigheden ook. Wij maken ze, en kunnen ze dan ook manipuleren. Het mentale lichaam heeft een scheppende kracht. Dat verklaart alles. Kan ik dit onderbouwen? Ja. Ga ik dat doen? Nee niet hier. Vbtje; als iemand naar je kijkt dan voel je diens blik in je rug prikken... dat is een vbtje.

Ik heb leren werken vanuit leegte, zo'n vier jaar lang onder begeleiding van een oude boeddhistische man. Als je de link tussen het mentale en het fysieke blokkeert, zal er niets meer in het fysieke plaatsvinden. Op zich merk je dat op dat moment dan dus ook niet. Maar je kan wel bijvoorbeeld om voor jezelf een bewijs te hebben over kolen lopen...

Alles is omdat jij het zo laat zijn. De enige waarheid in het leven is het ene, dat het alles en het niets is. Wij zijn allemaal deel van een geheel, noem het een energie of het goddelijke... Ja, ik heb hele rare dingen meegemaakt die het benadrukken. Ook vormen van shape-shifting... ah ik zal je er niet mee vermoeien allemaal... maar je zit op de goede weg. Mijn site gaat er trouwens ook gedeeltelijk over en ik ben bezig alles op te schrijven in boekvorm...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 04-08-2002, 06:21
TMLWKY
TMLWKY is offline
Misschien is iets wel echt op het moment dat je gelooft dat het echt is?

Want ALS wij inderdaad op een dorre vlakte rondlopen, maar IEDEREEN ziet daar iets anders... Dan is dat andere toch echt, voor ons?
Oud 04-08-2002, 20:48
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Yule schreef:
btw, dit is die andere topic waar et Idee uit voorkomt...ook erg verwarrend en eng

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=175573
Het lijkt me dan dus ook dat dit over hetzelfde onderwerp gaat en dat dit prima daarbij kan.

Regels voor berichten