Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2002, 15:22
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
SBS6. Een commerciele tv-omroep die al sinds 1995 hard bezig is om het gemiddelde niveau van de tv-wereld drastisch te verlagen. SBS6 is de omroep van de middelmaat. Door middel van grensverleggende programma's proberen ze, ondanks de slechte kwaliteit, zo veel mogelijk kijkers te trekken. Als je dit te letterlijk neemt, dan zou dat best een goeie formule voor een nieuw programma kunnen zijn, gezien het niveau van de overige programma's.

SBS6 is de trotse eigenaar van een eigen nieuwsbulletin, waar een stel jubeldozen presenteren die ik zelfs het jeugdjournaal niet zou toevertrouwen. Deze dames vertellen ons allemaal regionale weetjes (Rietje en Bert uit Rectum zijn vijftig jaar getrouwd en vieren dat met een ballonvaart) in afwisseling met heerlijke ramptoeristsensatie. Daar hebben ze bij SBS6 namelijk ook een handje van, want elke werkdag wordt de kijker getrakteerd op het zogeheten "Explosief". Dat is een hele nare vorm van aapjes kijken. Een soort "De Leukste Thuis", maar dan fataler. Ze hebben als boegbeelden Robert ten Brink , Hans Kraay jr. en Ton van Royen rondlopen, kan je nagaan! Ton van Royen liep eerst vakanties lang achter de zuipende debielen in Salou aan en nu gaat hij er met de Jambers-formule vandoor in zijn programma "Ton". Op zoek naar mensen die tussen wal en schip zijn geraakt. Ongetwijfeld indrukwekkend en intrigerend, maar de SBS6-sensatiegeilheid druipt er vanaf. Net als bij Meneer Pieter Storms en collega Willibrord Frequin. Het is ontroerend om te zien hoe deze heren instaan voor de minder bedeelden, maar de zelfverheerlijking en sensatiezucht druipt er vanaf. Uit dezelfde categorie heb je Peter R. de Vries, de misdaadverslaggever die met erecte penis onder z'n bureau zijn laatste hoogstandjes meedeeld, met ondersteuning van legio reconstructies. Hij doet z'n speurwerk met veel succes, maar moet je van ware misdaad sensatiebeluste entertainment maken? Ik vind van niet. Voor de mensen die mij daarin ongelijk geven heb ik nog een paar tips: "Bij de dierenambulance", "Bij de politie", "Bij de eerste hulp", "Bij het kinderziekenhuis"...waneer gaan we op bezoek bij de Gynacoloog Meneer van Westerloo? Ja, dat is dus schepper van al dit kwaad. Verder heb je natuurlijk nog wat onschuldige programma's, zoals Klussen met gekken, Koken met kijkers, Tuinieren met shoppers en dat soort schattig vertoon. Het doet niemand kwaad, maar heeft ook een amusementswaarde van welgeteld nul. Het is maar even om aan te geven dat niet elk programma van SBS6 ranzig is. Ze darten ook bij gebrek aan eredivisie-voetbal en volgen de Vierdaagse van Nijmegen omdat de Tour al was opgekocht door de NOS.

Fons van Westerloo liet laatst openlijk weten om minder de ranzigheid te willen vertonen op zijn SBS6. Dat klonk heel verstandig, al weet ik niet of dat financieel goed zou uitpakken voor de beste man. Het leek mij een zeer redelijk voornemen voor de komende tijd. Allereerst kwalitatief, maar als Van Westerloo met deze ingreep zijn eigen omroep het faillisement in zou werken, dan zou ik daar ook totaal geen moeite mee hebben. Minder ranzigheid dus. Het feit dat hij het zelf zo noemt zegt al genoeg. Toch heb ik bij deze woorden mijn twijfels, aangezien we vanavond laat bij SBS6 getrakteerd gaan worden op de opgraving van Pim Fortuyn. Hier kan werkelijk geen eerder verschenen SBS6-programma tegenop! Toen ik het nieuws hoorde, vroeg ik me ik me serieus af of de '6' van 'SBS' niet voor het gemiddelde IQ van de doelgroep staat. De doelgroep, waar Ton van Royen vakanties lang achteraan rende in Salou. Ik vind dit werkelijk het toppunt van walgelijkheid. De woorden "Exclusief bij SBS" worden alweer in de rondte gegooid. Dit is sensatiegeilheid van de bovenste plank. Profiteren van andermans leed werd al gedaan, maar ze gaan zelfs nog een stap verder. Het is een aanfluiting voor de redelijkheid! En SBS6 is er nog trots op ook dat ze "de eerste zender zijn die een opgraving van een lijkkist live uit zenden". Het is te walgelijk voor woorden. Verder wordt er gemeld dat er gebruik wordt gemaakt van een zwenkende camerakraan, die boven het huidige graf van Fortuyn gaat zweven, zodat alle graaf- en tilwerkzaamheden zo goed mogelijk live te volgen zijn. Gadverdamme! Het uitzenden van dit soort zaken vind ik bij voorbaat al niet kunnen, maar het feit dat SBS6 het uitzendt gooit er nog een grote scheut ondoordringbare lust naar sensatie bij. Het is respectloos. Ik proef de brutaliteit van Frequin, de zelfverheerlijking van Peter R. de Vries en de walgelijkheid van een programma dat zo smerig is dat Van Westerloo nog een jaar moet wachten met uitzenden. En wat had ik er van gevonden als de NOS het had uitgezonden? Beter. De NOS bedrijft niet van die gluiperige sensatiejournalistiek en daar hadden ze het vast soberder gebracht. Met een Maartje van Weegen of Joop van Zeil. Ook geen feest, maar feest zal het toch niet worden. Bij SBS6 is het teveel "wij", "exclusief" , "alleen bij ons" en dat soort termen. Zet er een duister muziekje onder, in combinatie met een hijgerige stem en je hebt een prima SBS6-spotje. Als de NOS het had uitgezonden had ik het nog niet goedgekeurd. Het blijft een slecht gevoel bij me oproepen. En ook al had het een goed gevoel bij me opgeroepen; wie gaat er nou in hemelsnaam de hele avond naar een kist zitten kijken? Dat is toch dodelijk saai? Het is niet leuk, het is niet mooi, het is niet respectvol, maar het komt wel op televisie. Dat is de formule om te scoren. Jammerlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2002, 16:30
Retarded
Retarded is offline
typ jij dit nou echt allemaal zelf? heb je nix te doen? Ik ga het niet lezen iig
Oud 28-07-2002, 16:31
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
Retarded schreef:
typ jij dit nou echt allemaal zelf? heb je nix te doen? Ik ga het niet lezen iig
als je het eens bent dat hart van nederland zuigt moet je het beging maar eens even lezen
Oud 28-07-2002, 16:35
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
pfff, moet dat so lang? Ga ik ech nie lesuh.....
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 16:36
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
hoelang heb je daar wel nie op gezeten???
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:11
Jules
Jules is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef:
SBS6 is de trotse eigenaar van een eigen nieuwsbulletin, waar een stel jubeldozen presenteren die ik zelfs het jeugdjournaal niet zou toevertrouwen.
nou EHH! Jeugdjournaal roelt toevallig..niet zo minderwaardig over praten hoor! Serieus..ik vind het echt knap hoe ze het nieuws uitleggen aan hele jonge kijkers, dus!

Maarja SBS ís gewoon walgelijk, ik kijk er niet naar, maar die formule van ze zal wel n beetje succes hebben anders gingen ze niet zo door toch?
Oud 28-07-2002, 17:27
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
J-tjuh schreef:
hoelang heb je daar wel nie op gezeten???
niet zo lang, hij heeft copy en paste gedaan op fok!
Oud 28-07-2002, 18:15
Verwijderd
Op RTL 4 en 5 na is sbs idd de slechtste commerciele zender die er is..
De goeie films worden onderbroken door het nieuws.. Simpsons schene ze te hebben gedraaid, om 2 uur 's middags?? Wat een tijd.
En dan het geval Robert ten Brink. Na Ron Brandsteder is hij wel een van de ergste bekende Nederlanders die er zijn. Presenteer je een kinderquiz, maak je die zielige bruggertjes belachelijk door het programma heeeeeeeel geinteresseerd te presenteren.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 18:27
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik kijk nog liever naar SBS dan naar RTL4 (door Youp van 't Hek niet voor niets bekroond tot 'debielenkanaal'). Dat vind ik helemaal een baggerzender. Een of andere Ron Brandsteder die in een foute spelshow zowel de trekking van de postcodeloterij doet als Annie uit Vught blijmaakt met een Fiat Punto...
Oud 28-07-2002, 19:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
CreedGirl schreef:
Wou ik ook net zeggen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 21:32
Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
RTL 4 heeft betere programma's dan SBS 6, RTL Nieuws bijvoorbeeld:
- vergelijk dat maar eens met Hart Van Nederland
RTL Nieuws heeft belangrijk nieuws en HVN behandeld maar 1 of 2 buitenlandse of hele belangrijke zaken, maar dan gooien ze daarnaast van die achterlijke onderwerpen waar geen kip om vraagt. Zoals gisteren bijvoorbeeld: "hoe moet je barbecue-en" of die afschuwelijke Piet Paulusma *Yuck*

En zo zijn er meer voorbeelden, die ik nu niet ga geven, want ik heb niet zoveel tijd als buzzzfuzzz.vs
Oud 28-07-2002, 22:06
Verwijderd
Het is toch jammerlijk te zien dat jij ons tracht te overtuigen van je mening met een slecht onsamenhangend verhaal als het bovenstaand. Objectiever had zeer zeker wel wat meer gemogen, en als je dan toch bezig bent kun je al de dubbele informatie er ook uitwerken.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 07:48
M@rco
M@rco is offline
Het absolute dieptepunt vind ik toch echt Piet Paulusma...

Willibrord kan er trouwens ook wat van, maar da's nog wel leuk om naar te kijken... vooral die intelligente vragen die ie altijd stelt. Loopt ie achter een oplichter aan, en wat vraagt ie? "Waarom heeft u zoveel mensen opgelicht?"
Oud 29-07-2002, 12:38
Lakini's Juice
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Het is toch jammerlijk te zien dat jij ons tracht te overtuigen van je mening met een slecht onsamenhangend verhaal als het bovenstaand. Objectiever had zeer zeker wel wat meer gemogen, en als je dan toch bezig bent kun je al de dubbele informatie er ook uitwerken.
snotneus
Achteraf dacht ik eraan dat m'n verhaal niet helemaal klopte nee, had gisteren een zonnesteek denk ik...
Ik haalde jammerlijk Het Nieuws van Net5 en HVN van SBS helemaal doorelkaar dat is mijn fout. Maar mijn standpunt over Paulusma blijft onveranderd, wat een ei. En maar niet over die nieuwslezers te spreken hey...
Maar Ulfheidin, je blijft een wijsneus!

Laatst gewijzigd op 29-07-2002 om 12:41.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:24
Daangerous
Daangerous is offline
Kijk, met jou kan ik praten, je hebt echt volkomen gelijk over die SBS shit, die fokking SBS mag echt zo hard van m'n tv af! Alleen die Piet Paulusma al, als je die man ziet dan kun je toch maar 1 ding denken: sterf. Loopt-ie vrolijk over een toerasje het weer te voorspellen, "blablabla, trouwens, wat ga jij morgen doen?" klein onschuldig meisje:"zwemmen" Piet: "dan gaan wij alvast naar de vooruitzichten". Piet als je dit leest: STERF!!!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Lakini's Juice schreef:

Maar Ulfheidin, je blijft een wijsneus!
ik had het in de eerste plaats niet over jou en in de tweede plaats heb je daar gelijk in ;-)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 23:29
Verwijderd
Piet Paulusma weet altijd op geniale wijze om te schakelen van een gesprekje over het evenement naar 'het weer voor morgen':

Paulusma: "Goh, en wat doen jullie zo al hier met de Brallende Boeren Club?"
Teun: "Wij zijn een grote circustent aan het opzetten waarin wij voor de kleintjes een show met koeien melken, klompedansen en kippenvoetbal geven."

*en dan komt het!*

Paulusma:"...Gelukkig zitten jullie beschut. Want als je kijkt naar het weer voor morgen, dan..."

Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 14:29
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
M@rco schreef:

Willibrord kan er trouwens ook wat van, maar da's nog wel leuk om naar te kijken... vooral die intelligente vragen die ie altijd stelt. Loopt ie achter een oplichter aan, en wat vraagt ie? "Waarom heeft u zoveel mensen opgelicht?"
lol
Oud 31-07-2002, 18:22
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
CreedGirl schreef:

ow, hahaha, nou, mag ut de volgende x wa korter??? Is so vernoeiend om te lezen!!!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 22:51
acid-star
acid-star is offline
Wow, Ik heb het nog allemaal gelezen ook

Liefje, stop je energie ergens anders in zou ik zeggen.. Irritatie-aan-tv-omroepen is ook maar een ding...
Oud 03-08-2002, 09:41
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Het absolute dieptepunt vind ik toch echt Piet Paulusma...

cool jouw plaatje is van Silence of the lambs!!!!
Ik heb ut boek gelezen, echt kei-mooi! Ik wil de film ook zien, heb um jammer genoegnog nie gezien en ik heb heel Waalwijk afgezocht naar die video. Sieluge ik!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 12:08
Firefly182
Firefly182 is offline
Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan die Willibrord, een vreselijk vervelend ventje.
Die ken ie krijge, zo irritant, die rotkop van 'm.

En dan Piet Paulusma, ik kan niet wachten tot ie oat moan zegt, want dan gaat ie weer van de tv af.
Oud 04-08-2002, 02:17
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef:
Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan die Willibrord, een vreselijk vervelend ventje.
Die ken ie krijge, zo irritant, die rotkop van 'm.

En dan Piet Paulusma, ik kan niet wachten tot ie oat moan zegt, want dan gaat ie weer van de tv af.
oant moarn
Oud 04-08-2002, 02:30
Verwijderd
What's new...

Ik kijk alleen bij hoge uitzondering sbs6/vox8/veronica ed.... bijna alleen maar sensatie televisie of compleet inhoudsloze programma's ... (eigenlijk begint dit voor bijna alle commerciële zenders te werken..alhoewel d'r soms nog welles leuke series worden uitgezonden...)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 10:47
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
p-chez schreef:

oant moarn
Wat jij wil, zolang ie maar opzout
Oud 05-08-2002, 11:47
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
Kijk, met jou kan ik praten, je hebt echt volkomen gelijk over die SBS shit, die fokking SBS mag echt zo hard van m'n tv af! Alleen die Piet Paulusma al, als je die man ziet dan kun je toch maar 1 ding denken: sterf. Loopt-ie vrolijk over een toerasje het weer te voorspellen, "blablabla, trouwens, wat ga jij morgen doen?" klein onschuldig meisje:"zwemmen" Piet: "dan gaan wij alvast naar de vooruitzichten". Piet als je dit leest: STERF!!!
Oud 05-08-2002, 13:36
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef:
Piet Paulusma weet altijd op geniale wijze om te schakelen van een gesprekje over het evenement naar 'het weer voor morgen':

Paulusma: "Goh, en wat doen jullie zo al hier met de Brallende Boeren Club?"
Teun: "Wij zijn een grote circustent aan het opzetten waarin wij voor de kleintjes een show met koeien melken, klompedansen en kippenvoetbal geven."

*en dan komt het!*

Paulusma:"...Gelukkig zitten jullie beschut. Want als je kijkt naar het weer voor morgen, dan..."

...maar we gaan eerst even kijken naar het weer, van vannacht...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:23
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Mjah, Willibrord komt van RTL4 af...

Overigens, er zit een knop op die tv, mocht je je aan et ding ergeren.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 23:46
walter
walter is offline
sbs6 is ook niet bedoeld voor het intellectuele nederland, leg je dr bij neer dat de overgrote meerderheid van ons land plezier beleeft bij deze en andere commerciele zenders

en overigens, het RTL nieuws is van hogere kwaliteit dan het NOS journaal
Oud 08-08-2002, 10:59
on the moon
on the moon is offline
ik vind niet dat sbs6 de enige walgelijke zender is, ik vind Yorin bijvoorbeeld net zo hersenloos, kijk bijv. maar eens naar die spelquizen 's ochtends...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:36
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
on the moon schreef:
kijk bijv. maar eens naar die spelquizen 's ochtends...
die zijn niet irritant, willibrord en die explosiefpresentators wel.
Oud 10-08-2002, 13:05
Lakini's Juice
Spelquizzen: die blonde doos met die scheve tanden, jeweetwel, dochter van Peter Jan Rens. Die is echt erg, kan ik me mateloos aan irriteren.
Oud 11-08-2002, 20:11
roman
roman is offline
zet je TV op nul en kijk vanavond naar........

[QUOTE]Conan the Librarian schreef:
Mjah, Willibrord komt van RTL4 af...

sterker nog willibrord is journalist geweest bij de KRO

Laatst gewijzigd op 11-08-2002 om 20:15.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:48
John Simon
John Simon is offline
willibrord was vroeger een gerespecteerd journalist, die erg serieus werd genomen...(dit is echt serieus)
Oud 11-08-2002, 21:10
Bor
Bor is offline
je moet voor elke soort mensen een tv zender hebben.. en ze geven wat ze willen zien..

tieten + schieten

en wij moeten dat maar respecteren!

Tevens is dit alleen maar goed; zo wordt de publieke omroep en andere wel nog enigzins normale commerciële tv zenders wakker geschud dat het beter moet dan wat sbs brengt..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 21:11
Bor
Bor is offline
Citaat:
John Simon schreef:
willibrord was vroeger een gerespecteerd journalist, die erg serieus werd genomen...(dit is echt serieus)
ja klopt; journalist geweest voor ??netwerk?? als ik het goed heb
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 17:35
Sommetje
Sommetje is offline
Ik kijk er niet naar en heb er dus ook geen last van.
Oud 13-08-2002, 17:43
Rioto
Zo lang married with children maar op de buis komt is allllles goed
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 00:54
empyrian
empyrian is offline
leuk gejat van fok.nl ....echt koel..sukkel =\
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 13:46
WolterB
WolterB is offline
SBS staat alom bekend om hun jacht op de sensatie en willen dat dan ook zo goed mogelijk in beel brengen wat helaas altijd te ver gaat. de reportages bij explosief zijn altijd de meest extreme gebeurtenissen maar die gebeuren dus in 99% van de gevallen buiten nederland.
ik probeer zelf dan ook SBS zo veel mogelijk te vermijden, maar kijk af en toe nog wel naar SBS sport, wat zonder hans kraay jr. toch beter is geworden.
hert van NL is net zo erg. als je wilt weten wat er voor onbelangrijks is gebeurd of wat het weer niet gaat worden de komende dagen moet je dat prog een bekijken

het is inderdaad zo dat SBS veel sansatie op televisie brengt, maar ook RTL4 en V8 zijn zenders die mindere programma's op tv brengen.

RTL4 is een zender die programma's op TV brengt onder het motto 'verstand op 0 en kijkcijfers binnenhalen' en hier hebben alle comedyseries over de loop van de jaren dezelfde voorvallen gehad met andere spelers om er toch nog een beetje verschil in aan te brengen.

V8 is tot 18:00 voor de kleintjes die zo vol kunnen worden gestopt met het geweld van de tekenfilms en ze worden gebrainwashed door de uitzendingen van pokémon, maar daarover is al genoeg gezegd eerder. daarna brengen ze vooral b film en films met een te hoog sexgehalte op TV.

gelukkig onderscheiden de publieke zenders samen met RTL5/RTLZ en net5 (een dochteromroep van SBS ) zich hiervan.

de publieke zender proberen geweld in tekenfilms te vermijden, brengen nieuws met zo min morgelijk sensatie en brengen ook meer minder sexueel getinte programma's op de buis.

RTLZ is een goede informative zender om in korte tijd op de hoogte te blijven van het nieuws en voor een goede film of leuke serie zet je ff net5 op.

je kan als je wilt de 'slechtere' omroepen mijden en de dingen die je wilt zien ook op andere netten bekijken.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten