Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2005, 20:00
Orpa
Orpa is offline
Hallo mensen.

Ik ga van de zomer op een talencursus van Vinea. Montpellier Polygone om precies te zijn, van 15-07 tot 25-07. En ik doe dit vooral om mijn ouders een lol te doen, maar om eerlijk te zijn ben ik doodsbang...

Ik ga helemaal alleen, ken verder niemand en k ben bang dat k buiten de groep ga vallen...

Is er al eens iemand mee geweest met deze organisatie mee geweest op deze reis en kan je me vertellen hoe het zo'n beetje was en of het ook nog leuk was... Of iemand die in dezelfde week gaat *hoop*????
Oud 05-06-2005, 20:25
Moi-Madame
Moi-Madame is offline
ik ga dit jaar ook (weer) met vinea op vakantie, zeilen op de stipe wente.. maar ik ben al een keer geweest en geloof me: je maakt binnen 10 minuten al weer nieuwe vriendjes erbij
Oud 05-06-2005, 22:45
Verwijderd
Iedereen zit in het zelfde schuitje...
Oud 14-06-2005, 14:19
Emilia
Emilia is offline
Hey!

Dat zal wel meevallen!
Ik ga zelf drie weken alleen op taalstage in Duitsland en waarschijnlijk zal er niemand zijn die Nederlands spreekt en al zeker niemand die ik ken. Bovendien is het geen 'kamp' in de strikte zin van het woord, met als gevolg dat ik buiten de lessen weinig/niks te doen heb.
Zie het als een uitdaging en je hoeft niet bang te zijn dat je niks te vertellen zult hebben, want jullie zullen alle activiteiten samen beleven --> genoeg gespreksstof.
't Zal wel leuk worden!
Oud 14-06-2005, 14:29
noewkie
noewkie is offline
hmmmm

ik ben 1x met vinea op vakantie geweest lekker naar Italie dacht ik. Nou dus niet he!!!

we mochten alleen onder begeleiding van de camping af.
overdag mocht je geen alcohol drinken (zaten jongens van 18 en 19 bij) en dus ook niet lekker tijdens de lunch ofzo.

Verder moesten we savonds uit. (als je te moe was had je pech je mocht namenlijk niet alleen op de camping blijven)

tsjah en verder erg Christelijk allemaal maar dat hoft geen probleem te zijn.
Oud 14-06-2005, 14:50
Verwijderd
Ik ben toen ik 12 was, en erg nerd, mee geweest op een taalkamp naar zuidfrankrijk met vinea.

Ik vond het wel gezellig, en als je een beetje gezellig bent dan is de rest het waarschijnlijk ook. Je hoeft nergens bang voor te zijn want je leert toch erg weinig Het is meer gezellig en als er bijvoorbeeld nog strandvakanties op dezelfde camping zijn dan trek je daar meestal ook mee op.

In mijn groep was iedereen gestuurd door zijn ouders, leerde niemand frans en was het heel erg gezellig

Je hebt 's ochtends of 's middags les van 09:30 - 12:30 of van 13:30 tot 15:30 dus dat is wel te doen
Oud 14-06-2005, 14:57
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
noewkie schreef op 14-06-2005 @ 15:29 :
hmmmm

ik ben 1x met vinea op vakantie geweest lekker naar Italie dacht ik. Nou dus niet he!!!

overdag mocht je geen alcohol drinken (zaten jongens van 18 en 19 bij) en dus ook niet lekker tijdens de lunch ofzo.

Verder moesten we savonds uit. (als je te moe was had je pech je mocht namenlijk niet alleen op de camping blijven)

Vinea en christelijk? Ben toch echt 4x mee geweest en nooit ergens iets van gemerkt hoor. Absoluut niet.

Oh ja, TS, het wordt vast super gezellig. Ik denk dat gemiddeld de helft van de mensen alleen komt. Je bent constant met een groep bezig, dus je leert iedereen heel snel kennen. Komt helemaal goed!! Wel je best doen in de les, hè
Oud 14-06-2005, 20:47
Never gone
Never gone is offline
Ik heb een keer een taalreis gedaan en ik kende eerst niemand.
Geen probleem, het contact was zo gelegd.
Het is heel makkelijk omdat je samen voor hetzelfde doel daar bent, dat schept een band.
En inderdaad, (bijna) iedereen komt er gewoon om een leuke tijd te hebben en de taal is bijzaak haha.
Ik ben trouwens niet met Vinea geweest, omdat ik vind dat ze teveel strenge regeltjes hebben (ik ben een keer met deze organisatie op wintersport geweest) maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Bon voyage!
Oud 16-06-2005, 15:53
Breg
Breg is offline
Citaat:
ANGE schreef op 14-06-2005 @ 15:57 :
Vinea en christelijk? Ben toch echt 4x mee geweest en nooit ergens iets van gemerkt hoor. Absoluut niet.

inderdaad, hoewel we wel voor/na het eten een minuutje stilte moet houden, maar dat vind ik geen onoverkomelijk probleem.

Verder ben ik 4x meegeweest, en alle 4 de keren kende ik niemand, maar ik heb het steeds supergezellig gehad. De meeste mensen komen alleen, en ook degenen die al wel iemand kennen gaan echt niet alleen met bekenden om.
Oud 17-06-2005, 17:27
Mindfields
Mindfields is offline
Zeilen met vinea is super! Alleen bij het herfst kamp geen bier, maarja, logisch, dan moet je gewoon hard doorwerken..

Talencursus: heb Frans daar gedaan en het was de ergste week uit mijn leven.
Oud 19-06-2005, 14:53
Orpa
Orpa is offline
Hmm tjsa, ik hoop dat er n beetje dezelfde soort mensen zitten als ik (lees: mensen die van rock en mettal houden, en die ook nog enigsinds nadenken)...

Ik zie vooral op tegen de busreis op de heenweg... Heel lang zitten met niets te doen en niemand die je kent...
Oud 19-06-2005, 14:54
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 17-06-2005 @ 18:27 :
Talencursus: heb Frans daar gedaan en het was de ergste week uit mijn leven.
Hoezo was t zo erg dan?
Oud 26-06-2005, 08:49
Verwijderd
Citaat:
noewkie schreef op 14-06-2005 @ 15:29 :
hmmmm

Pff.. Dan had je toch de verkeerde...
Ik heb daar echt helemaal niets van gemerkt. Wij gingen gewoon weg als we wilden en waarheen we wilden, als we maar op tijd terug waren voor het eten en corvée geloof ik. (al een tijd terug)
De leiding was echt relaxed, we hebben ook nooit hoeven bidden geloof ik en we mochten ook wel 's avonds 'thuis' blijven als we dat wilden. Dat deden er wel meer.
Oud 04-07-2005, 11:58
Cinamon
Cinamon is offline
Ik ga daar ook heen. Montpellier. Cours Intensif ofzo.
van 15 juli tot de 24e. Ik doe jou even toevoegen op msn (als dat je goeie adres is, anders moet je mij maar ff toevoegen).

edit: ik ken ook niemand daar, moet ook een beetje van mn vader, komt wel goed, ben alvast 1 iemand tegengekomen die daar naartoe gaat.

Laatst gewijzigd op 04-07-2005 om 12:05.
Advertentie

Regels voor berichten