Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 17:10
Canberra
Canberra is offline
Ik heb ruim een jaar een relatie met een jongen van wie ik veel hou. De laatste tijd gaat het alleen niet zo goed. We gaan van het ene dipje over in de volgende. En op dit moment komt het er eigenlijk op neer dat we elkaar niet meer zoveel te vertellen hebben.
Overdag werkt hij daar valt niet zoveel over te zeggen. Af en toe natuurlijk wel maar het is meestal niet iets waar je echt hele gesprekken over kan hebben. (komt ook door het soort werk) Door omstandigheden (die ik nu even niet ga uitleggen allemaal) is mijn dagelijks leven ook niet iets waar we een interessant gesprek uit kunnen krijgen. Daarnaast hebben we niet zoveel gedeelde interesses.
Dit probleem is natuurlijk op te lossen door samen dingen te gaan doen, maar een aantal dingen vallen al af door die omstandigheden en bovendien is m'n vriend in het weekend, wanneer we elkaar zien, erg moe. Kortom, het komt erop neer dat het een beetje doods is. Dat in combinatie met wat ergernissen van mijn kant maakt dat ik soms twijfel over of ik dit nog wel wil.
Alleen ik hou ontzettend veel van deze jongen, ik zou het liefst m'n hele leven bij 'm blijven en zou het op z'n zachtst gezegd niet leuk vinden als hij het uit zou maken. Het begint alleen saai te worden. En ik begin de drang daar vrijheid ook weer terug te krijgen. (ik ben er alleen nog niet helemaal uit of die drang komt omdat het tussen ons niet zo goed gaat of omdat ik na een bepaalde tijd gewoon die drang krijg. Dat eerste is wel op te lossen, het tweede niet.. ik weet niet hoe ik dat kan bepalen)
Wat ik van jullie wil? Advies, tips, ervaringen... iets waardoor ik het iets duidelijker kan krijgen voor mezelf.

Alvast bedankt.

Dit is een undercover, denk je te weten wie ik echt ben en wil je dat graag zeker weten, stuur dat even een pm.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2005, 17:16
annepanne
annepanne is offline
ik heb ook al 2 jaar verkering...na een jaar hadden wij ook een dipje....

dan moet je elkaar gewoon even met rust laten en allebij goed nadenken over wat je nou precies wil...

in de rust periode kom je er ook achter of je um mist of niet

mij heeft dat ech onwijs geholpen!!!

ik hoop dat je uit komt samen met je vriend

succes he!!!
Oud 03-06-2005, 18:21
Smobbo
Smobbo is offline
Ik weet de omstandigheden dus niet, maar de beste oplossing lijkt mij gewoon samen dingen gaan doen, leven in de relatie blazen.
Oud 03-06-2005, 18:25
someone17
someone17 is offline
Herken dit ook. Komt héél bekend voor. Mijn vriend werkt ook de hele week en is s'avonds meestal niet erg vrolijk meer. En in het weekend wil hij uitrusten en ligt hij het liefst de hele dag op bed. Dit begon mij ook een beetje saai te worden. Toen ik dit een keer onder een ruzie vertelde, zei ie dat we er wat aan gingen doen.
Er is nog niet zo heel veel veranderd, maar toch... denk dat het wel goed komt nu.
Ik zou je geen goede raad kunnen geven, want daar zoek ik ook nog een beetje naar..
Oud 03-06-2005, 18:27
annepanne
annepanne is offline
idd...we weten niks van jou en je vriend....maar wat ik je kan zeggen is...ga meer samen doen..lol maken enzo
Oud 03-06-2005, 18:40
ST*R
ST*R is offline
een idee is inderdaad om elkaar een tijdje niet te zien, maar omdat je zei dat je nog erg veel van hem houdt, is het wel bijna zeker dat je hem gaat missen toch?
het beste is idd (ook al gezegd) veel leuke dingen met hem doen! en als hij echt weinig/niks wil doen in het weekend moet je jezelf misschien afvragen of je zo nog wel door wil gaan. het is zo niet echt leuk voor jou (lijkt me) en hier word je niet gelukkig van...
iig succes!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:46
Canberra
Canberra is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 03-06-2005 @ 19:21 :
Ik weet de omstandigheden dus niet, maar de beste oplossing lijkt mij gewoon samen dingen gaan doen, leven in de relatie blazen.
Het vervelende is dat het precies zo is als roekoek zegt: In het weekend wil hij gewoon niets meer.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:48
annepanne
annepanne is offline
ach ik vind het allemaal maar raar

als hij zich er niet meer voor in wil zetten kan je het wel vergeten denk ik

maar nogmaals

probeer een beetje leuke dingen te doen (vooral dingen die hij leuk vind)
Oud 03-06-2005, 19:35
Akilina
Akilina is offline
Ik zou vooral proberen zelf dingen te zoeken en nieuwe impulsen te vinden in je leven, snap je wat ik bedoel? Hiervoor hoef je hem niet te gaan dumpen of zo, maar het is denk ik wel herkenbaar dat je een relatie hebt en dan heel gek bent op elkaar en je leven rond elkaar gaat inrichten, waarnaast de liefde op den duur een beetje kan verflauwen en jullie leven nogal om elkaar lijkt te draaien. Als je nu in ieder geval zelf zorgt dat je weer nieuwe en leuke dingen en passies in je leven hebt, dan krijg je zelf (naast je relatie) meer levenslust en daar kun je met hem over praten en waarschijnlijk motiveert dit hem ook. En daarnaast zou ik proberen gewoon heel veel interesse te tonen in zijn leven, als je echt van hem houdt en verder wilt met hem. Want er zijn nog zoveel dingen die jullie niet van elkaar weten en er zijn nog zulke verborgen dieptes en zijden aan hem die je nog niet kent (denk ik). En probeer hem ook gewoon interessant te vinden, zelfs zijn misschien niet boeiende werk en laat jezelf vooral ook interessant zijn naar hem toe. Want ook al komt het over alsof je zelf vindt dat je leven niet interessant is, dit is het natuurlijk wel, durf dat ook gewoon te delen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 19:36
annepanne
annepanne is offline
ja ga anders gewoon leuke dingen doen met je vriendinnen!!!
Oud 03-06-2005, 20:29
Canberra
Canberra is offline
Citaat:
Akilina schreef op 03-06-2005 @ 20:35 :
Ik zou vooral proberen zelf dingen te zoeken en nieuwe impulsen te vinden in je leven, snap je wat ik bedoel? Hiervoor hoef je hem niet te gaan dumpen of zo, maar het is denk ik wel herkenbaar dat je een relatie hebt en dan heel gek bent op elkaar en je leven rond elkaar gaat inrichten, waarnaast de liefde op den duur een beetje kan verflauwen en jullie leven nogal om elkaar lijkt te draaien. Als je nu in ieder geval zelf zorgt dat je weer nieuwe en leuke dingen en passies in je leven hebt, dan krijg je zelf (naast je relatie) meer levenslust en daar kun je met hem over praten en waarschijnlijk motiveert dit hem ook. En daarnaast zou ik proberen gewoon heel veel interesse te tonen in zijn leven, als je echt van hem houdt en verder wilt met hem. Want er zijn nog zoveel dingen die jullie niet van elkaar weten en er zijn nog zulke verborgen dieptes en zijden aan hem die je nog niet kent (denk ik). En probeer hem ook gewoon interessant te vinden, zelfs zijn misschien niet boeiende werk en laat jezelf vooral ook interessant zijn naar hem toe. Want ook al komt het over alsof je zelf vindt dat je leven niet interessant is, dit is het natuurlijk wel, durf dat ook gewoon te delen.
Ik weet dat je gelijk hebt en dat probeer ik inderdaad ook. Door de omstandigheden (een ziekte) kan ik alleen niet zo heel erg veel. Daarom zou ik het juist leuk vinden als ik dan in het weekend wat dingen met hem kon doen. Anything zolang ik het lichamelijk aankan. Maar hij is moe.. en voor gesprekken lijkt-ie ook niet echt in. Het blijft allemaal een beetje oppervlakkig en omdat we niets doen, wordt het er ook niet leuker op.
Ik doe tegenwoordig dus ook wel meer met vrienden maar ik wil ook dingen met hem (blijven) doen.
Gesprekken lopen op niets uit.. hij lijkt niet geinteresseerd en/of is moe dus dan zit ik een beetje tegen mezelf te praten. Dat is niet erg motiverend, en als ik iets van hem wil horen dan komt er gewoon niet zoveel. "wat heb je gedaan vandaag?" "gewerkt" "ging het goed?" "ja" "wat heb je gedaan dan?" "niet zoveel bijzonders" Zo gaat het ongeveer. En ik kan er niet zoveel mee.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 20:32
annepanne
annepanne is offline
nee dat is idd flut gesprekken!!
Oud 03-06-2005, 20:43
Governor
Governor is offline
Zeg tegen hem dat je de relatie niet goed vind gaan, praat erover en laat hem er maar voor zorgen dat het leuker wordt. Doet hij dat niet dan dump je hem gewoon.

Ik denk dat jij er al meer dan genoeg aan hebt gedaan.
Oud 03-06-2005, 20:45
annepanne
annepanne is offline
ja dat denk ik zeker wel
Oud 04-06-2005, 00:13
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 03-06-2005 @ 19:21 :
Idd, iig niet langs elkaar heen blijven leven, zoals nu het geval lijkt
Oud 04-06-2005, 00:26
Donny must die
Donny must die is offline
ga samen op tennis ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 09:38
Canberra
Canberra is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 04-06-2005 @ 01:26 :
ga samen op tennis ofzo
Dat is voor zowel mij als hem niet te doen ben ik bang.

Governor: Ik wil 'm alleen niet dumpen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 09:45
Lanoia
Lanoia is offline
Misschien kunnen jullie afspreken om samen lekker eens een weekendje er tussen uit te gaan, naar een bungalowpark ofzo. Dan zijn jullie lekker samen, kunnen jullie leuke dingen ondernemen, én je kunt praten over wat jullie dan hebben meegemaakt dit weekend.

en hebben jullie er samen al over gepraat? Over dat dipje? Misschien zit hij er ook wel mee maar kan hij zich niet goed uiten..?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 09:55
Canberra
Canberra is offline
Citaat:
Lanoia schreef op 04-06-2005 @ 10:45 :
Misschien kunnen jullie afspreken om samen lekker eens een weekendje er tussen uit te gaan, naar een bungalowpark ofzo. Dan zijn jullie lekker samen, kunnen jullie leuke dingen ondernemen, én je kunt praten over wat jullie dan hebben meegemaakt dit weekend.

en hebben jullie er samen al over gepraat? Over dat dipje? Misschien zit hij er ook wel mee maar kan hij zich niet goed uiten..?
Ik heb ook een aantal keer zoiets voorgesteld. Maar ten eerste kan-ie op dit moment niet weg en ten tweede is het niet echt een vakantie ganger. Ik ben toen met een idee gekomen wat hem wel leuk leek dus dat zal er nog wel van komen maar dat kan pas als hij ook vrij kan krijgen en zo (alleen een weekendje is teveel moeite als je allebei geen rijbewijs hebt in dit geval, een week is eigenlijk ideaal). Maar altijd als ik over iets soortgelijks begin, wordt het snel afgekapt met "we zullen zien" of "voorlopig iig nog niet".

Hij is niet zo'n prater (zullen we maar zeggen ). Ik probeer regelmatig gesprekken aan te gaan maar ze komen meestal nergens op uit. Een keer heb ik gezegd dat ik nu echt wilde praten en dat ik geen gedoe erom heen wilde. Dat is toen wel goed gegaan en dat gaf mij weer wat hoop. Toen bleek overigens dat hij helemaal geen probleem zag.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 09:57
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Lanoia schreef op 04-06-2005 @ 10:45 :
Inderdaad. Plan een avondje en eis dat hij dan niet zeikt dat-ie zo moe is.( ) Vertel hem over jouw twijfels en dat er wat moet gaan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 11:51
Shitonya
Shitonya is offline
Praat er met hem over.
Als hij niets wil doen in het weekend spoort hij al niet, maar als je hem niet wil dumpen, dan zou ik maar eens beginnen met praten
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 12:12
K-elli-e
K-elli-e is offline
Je moet er inderdaad met hem over praten. Ik denk dat in bijna iedere relatie weleens een periode aanbreekt met de vraag of je dit zo je hele leven wilt. Ik heb dat ook een beetje, soms vind ik het saai en vraag ik me af of dit het is. Maar dit is het gewoon en het kan beter worden door meer leuke dingen met elkaar te gaan doen. Je moet nooit denken aan wat je mist met hem maar wat je mist zonder hem.
Oud 05-06-2005, 21:37
Canberra
Canberra is offline
Hm, dit weekend bij 'm geweest. Niet meer gepraat eigenlijk, waarom niet? Omdat het best wel goed ging. (jaja, ik weet wel dat er zo altijd wel een excuus is.. maar dit vond ik lekker wel een goed excuus ) Ik weet het allemaal ook niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten