Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2002, 11:47
Carn
Carn is offline
wat krijg je als die-hard christenen een gelovige band gaan aavallen?

http://www.av1611.org/crock/pod.html

echt hilarisch!
(kijk ook ff bij de links beneden, het verhaal gaat een aantal LANGE paginas door)
Oud 03-08-2002, 12:02
Firefly182
Firefly182 is offline
ooooooooh jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Oud 03-08-2002, 12:17
Rick FSB
Rick FSB is offline
Hahahahahaha, damn wat heb ik me suf gelachen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 12:22
disaster
disaster is offline
lol
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 12:39
vakje27
vakje27 is offline
Oeh, wat lullig : door de metalwereld worden ze bekritiseerd vanwege hun geloof, door de gelovigen bekritiseerd door hun muziek/lifestyle.

Op zich wel begrijpelijk, het zijn twee botsende werelden, door kortzichtigheid van beide kanten : De Christelijke wereld is te blind om te zien dat ook christelijke jongeren harde muziek mooi kunnen vinden
De harde muziekliefhebbers zijn te blind om te zien dat ook christelijke bands goede muziek kunnen maken, zonder dat je het per definitie eens hoeft te zijn met hun overtuiging!

Maar goed, er blijven nog genoeg mensen over die daar doorheen kunnen kijken.

Wat vinden anderen eigenlijk van de houding van Christelijken op bovenstaande site tegenover POD?

En uiteraard : wat vinden jullie van de houding van de Metalwereld tov POD? Kan een Christelijke band geen goede muziek maken, alleen omdat zij gelovig zijn?
Oud 03-08-2002, 12:54
Verwijderd
rofl
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 13:04
funest
funest is offline
Citaat:
Wat vinden anderen eigenlijk van de houding van Christelijken op bovenstaande site tegenover POD?
belachelijk...
pod staat achter da christelijke geloof en laat nog duidelijk beetje een boodschap achter met hun muziek en dan worden ze afgezeken?...ze zouden juist gesteund of tenminste geaccepteerd moeten worden door die mensen...

Citaat:
wat vinden jullie van de houding van de Metalwereld tov POD? Kan een Christelijke band geen goede muziek maken, alleen omdat zij gelovig zijn?
metalwereld...tja, ze verkopen miljoenen platen, dus hebben vast wel wat aanhang, alleen worden ook veel afgezeken.
Ik heb zoiets van: als de muziek goed klinkt dan luister ik het toch wel,..de boodschap die pod dan probeerd duidelijk te maken komt bij mij niet echt duidelijk aan en zal mij ook nooit aanspreken. Dus al zou ik pod luisteren dan zou et puur om de muziek gaan, en ja...die vink nie echt super...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 13:24
Verwijderd
ach, POD noemt zichzelf niet eens een Christelijke band, en in hun nummers komt Jezus ook niet echt naar boven. dus de kritiek van deze site is meer dan terecht.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 14:00
Verwijderd
Ik ben tegen beide ....... die bekormpen christen dudes en de metalwereld die pod afzeikt. Deze site is echt te erg. Idd is pod mijn idee iets te dubbel, a la britney. Maar deze site is lachwekkend en vergezocht.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 14:08
Stephanus
Stephanus is offline
zwaar weird
Oud 03-08-2002, 14:17
Verwijderd
Ik ben tegen beide ....... die bekormpen christen dudes en de metalwereld die pod afzeikt. Deze site is echt te erg. Idd is pod mijn idee iets te dubbel, a la britney. Maar deze site is lachwekkend en vergezocht.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 19:23
Verwijderd
Die site is gewoon voor (en vooral dóór) hele strenge gelovigen, die veeeel geloviger zijn dan de meeste gelovigen, en POD zelf. Beetje onzin van die gasten om zich zo op te winden maja dat heb je wel vaker met religies..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 16:03
Verwijderd
Citaat:
snees schreef:
ach, POD noemt zichzelf niet eens een Christelijke band, en in hun nummers komt Jezus ook niet echt naar boven. dus de kritiek van deze site is meer dan terecht.
meer dan terecht, in feite heb ik nog nooit extremere vormen van duivelaanbidding meegemaakt dan dat van pod
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 16:31
vakje27
vakje27 is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:

meer dan terecht, in feite heb ik nog nooit extremere vormen van duivelaanbidding meegemaakt dan dat van pod
Ja, je hebt helemaal gelijk : Ze zijn gelovig en maken metal, wat een verschrikking!

Dat is zelfs erger dan dat je enkele kerken verbrandt, vliegtuigen op de "westerse" maatschappij stort, burgers doodt in aanslagen om "Het heilige land" te mogen bewonen en meer van dat soort dingen...

Niet dus
Oud 04-08-2002, 16:41
Verwijderd
Tsjek de tijd die er in die site is gestoken, om alle uitspraken van artiesten uit hun context te halen en te verdraaien
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Tsjek de tijd die er in die site is gestoken, om alle uitspraken van artiesten uit hun context te halen en te verdraaien
minstens een week full-time werk
wat die zwaar-gelovige christenen niet doen om hun kindjes te beschermen tegen die profaniteiten van P.O.D
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 17:17
Skunk
Skunk is offline
belachelijk hoor!
die houding vind ik nergens op slaan (van beide kanten niet)
de muziek wordt er niet beter of slechter op of ze nou wel of niet geloven (kijk maar naar Nirvana)
de tollerantie is weer ver te zoeken..
Oud 04-08-2002, 18:58
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
extreem vergezocht hoor, bijv. dat verhaal over the pod symbol
BAH
Dat christenen nou tegen godslasterlijke muziek zijn, ok, maar het is wel erg zielig om bands die laten merken dat ze niet heidens zijn te gaan verwijten dat ze niet christelijk genoeg zijn.
Oud 04-08-2002, 21:29
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Beetje nutteloos om een band zo af te gaan zeiken, terwijl POD niet eens christelijk is, maar door hun positieve boodschappen al snel in dat hokje wordt geduwd.

Nee ik luister er niet naar, de muziek is te blij, de teksten zeg maar. Ik hou niet zo van die "save the world" teksten.
Oud 04-08-2002, 21:51
TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
jammer genoeg is deze CCCCCHHHHHHRRRRRRRistelijke journalist verkeerd geinformeerd. Het is namelijk zo dat POD in hun muziek geen gebruik maakt van zogenaamde 'filthy profanities', ook zullen zij nooit 'trots' verkondigen alcohol te drinken. En dan deze zin: "Attack Bible Believing Christians and Christianity" da's natuurlijk de grootste onzin van allemaal, want POD zullen nooit Christenen aanvallen om hun geloof, omdat het zelf ook Christenen zijn en daar ook niet omheen draaien.

Maar ja, da's het kromme van ieder geloof... staan niet open voor andere dingen. Geloof is vrij kortzichtig. Bovendien zullen fanatici als deze journalist er niet voor terugdeinzen om klinkklare onzin te verkondigen om geloofwaardiger over te komen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 22:09
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
TeethgrindeRRR! schreef:
Maar ja, da's het kromme van ieder geloof... staan niet open voor andere dingen. Geloof is vrij kortzichtig. Bovendien zullen fanatici als deze journalist er niet voor terugdeinzen om klinkklare onzin te verkondigen om geloofwaardiger over te komen.
exactly right.
Reageren

Regels voor berichten