Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2005, 18:56
KMBA
KMBA is offline
Hallo allemaal,

ik ben dus ongeveer 1.85 m lang en weeg ongeveer 80 kilo. Volgens de BMI (die overigens niet voor iedereen accuraat genoeg zijn) zit ik nog net binnen de grenzen. Nu kan ik met mijn gezonde verstand ook wel begrijpen dat dus aantal kilos minder wel kan.

maar nu vraag ik me af. Hoe kan ik behalve een dieet nou afvallen. Of anders gesteld: Wat voor beweging is het beste om af te vallen en hoelang duurt het voordat je dan een kilo afvalt (hoeveel calorieen bevat een kilo). Misschien kan dit topic ook wel voor anderen gebruikt wordne als info.

bij voorbaat dank,

KMBA
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 19:09
Cookie
Cookie is offline
1.85 en 80 kilo? Dat is toch helemaal niet te zwaar?
Ja tuurlijk kunnen er kilo's af maar weet je zeker dat het nodig is?
Oud 05-06-2005, 19:22
KMBA
KMBA is offline
Niet zozeer vor een mooi lichaam ofzo maar gewoon voor gezondheid
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 19:28
Cookie
Cookie is offline
Je bent gezond hoor zo, ik ben 1.68 en weeg 66 ik heb een BMI van 23 nog wat....dan moet jou BMI toch echt wel goed zijn hoor.
Of ik moet je niet goed begrijpen.
Oud 05-06-2005, 19:35
ekki
ekki is offline
Eet gezond en gevarieerd, drie maaltijden per dag, minstens 2 stuks fruit en weetikhethoeveel groente (2 opscheplepels oid?). Mocht je een tussendoortje willen, neem dan een stuk fruit of iets dergelijks. Drink veel water en ga sporten.

Als je dat allemaal doet, lijkt me dat je wel gezond doet. Gewoon niet te veel suiker enzo. Speciaal afvallen niet doen, gewoon op je eten letten.
Oud 05-06-2005, 19:45
Mara
Mara is offline
Jou BMI is goed. Je hoeft niet af te vallen. Daar komt bij dat je een jongen bent, veel jongens halen gewicht uit spieren waardoor het BMI voor jongens minder betrouwbaar is.

Je specifieke vragen:
1 gram vet (uit je lichaam, niet uit eten) levert 7kcal. 7000kcal is dus een kilo. Zou je een acceptabel tekort per dag creeëren van zo'n 400kcal, zou je er dus 18 dagen over doen om een kilo of te vallen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 21:33
Apomes
Apomes is offline
Als je wilt afvallen met sporten is zwemmen en lopen het beste. voor 700 kcal moet je ongeveer 1 uur en een kwartier intensief zwemmen!
Waarom je niet wilt afvallen met dieten blijft me een mysterie. Aangezien je met zwemmen spieren gaat kweken en die wegen dan weer meer dan vet en dan geraak je alleen maar meer in de war en ga je nog meer willen afvallen en nog meer zwemmen ofzo en nog meer spieren kweken.
Eet een paar dagen 1000 kcal per dag, dan val je ook af
Oud 05-06-2005, 21:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
Apomes schreef op 05-06-2005 @ 22:33 :
Als je wilt afvallen met sporten is zwemmen en lopen het beste. voor 700 kcal moet je ongeveer 1 uur en een kwartier intensief zwemmen!
Waarom je niet wilt afvallen met dieten blijft me een mysterie. Aangezien je met zwemmen spieren gaat kweken en die wegen dan weer meer dan vet en dan geraak je alleen maar meer in de war en ga je nog meer willen afvallen en nog meer zwemmen ofzo en nog meer spieren kweken.
Je weet dat dat niet goed is, raad die jongen het dan ook niet aan.

TS: Kijk niet naar de weegschaal, kijk naar de spiegel.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 08:06
KMBA
KMBA is offline
Ik ben dus gewoon meer van plan om het vet dat ik heb beetje kwijt te raken, maar vooral om mijn organen (wat door sporten kan) te versterken.

-Verbetering begint bij jezelf-

KMBA
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 09:04
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
als je dus uitgaat van je BMI, dan moet die niet onder de 19 komen, want dan ben je te 'licht' maar ik zou je vetpercentage eens laten meten, dan kun je beter je vet gaan verbranden dan lukraak afvallen, want gewicht zegt niet altijd iets over je gezondheid

Een vriendje van mij weegt 100 kg maar dies ontzetttteendddd gespierd.
Oud 06-06-2005, 09:17
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-06-2005 @ 22:36 :
Je weet dat dat niet goed is, raad die jongen het dan ook niet aan.

Idd, wat een onzin zeg. Ws meende je het niet serieus, maar TS heeft geen verstand van kcal en dieëten en zou het dus zomaar voor waar kunnen aannemen, en het lijkt me niet dat je de slechte gewoontes van een ander op je geweten wilt hebben.

@TS, als je gespierd bent weeg je meer, omdat spieren meer wegen dan vet. En toch ben je dan niet te dik, of ongezond. Als je dus van je vet af wilt zou je inderdaad kunnen gaan sporten, ga dan spieren kweken doormiddel van krachttraining ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 09:56
KMBA
KMBA is offline
Danke danke, ik weet nu beetje meer. ja ik ben niet gespierd
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 10:18
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Apomes schreef op 05-06-2005 @ 22:33 :
als je dit soort dingen zegt, meldt dan even erbij dat jij een eetstoornis hebt...

Regels voor berichten