Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 06:32
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik vroeg me af of hier nog meer ochtendmensen zitten, of dat ik echt de enigste ben
Ik ben sowieso 's ochtends op mijn best, echt nooit last van een ochtendhumeur. (En ik klets de oren van de kop van de mensen die er wel last van hebben ).

Maar daar ging het mij eigenlijk niet om.
Het gaat mij meer om de tijd waarop jij wakker wordt 's ochtend.

Ik word dus elke dag wakker om half 6 Het maakt niet uit of ik om 9 uur naar bed ga, of om 3 uur, ik word gewoon rond half 6 wakker. (In de winter is het ongeveer half 7).

Ik heb zelf het idee dat het aan het licht ligt. Als de zon opkomt (echt al om 5 uur ofzo) dan wordt het licht en word ik wakker. Maakt niet uit hoe dik de gordijnen zijn, het lijkt alsof ik een ingebouwde klok heb die zegt dat ik wakker moet worden.
In de winter wil ik namelijk ook al om half 9 naar bed (want dan is het echt al lang donker) en sta ik ook wat later op. In de zomer ga ik meestal rond half 11 naar bed.

Mensen hebben mij al vaak tips gegeven: dan draai je je toch om (lukt niet, ben echt klaarwakker), dan ga je toch 5 avonden achter elkaar laat naar bed (word ik nog om half 6 wakker, alleen ben ik dan helemaal kapot). Echt niets werkt hier tegen

Bv op slaapfeestjes heb ik altijd een probleem. Ik ben 's ochtends klaarwakker ook al zijn we 2 uur daarvoor gaan slapen. Erg onhandig.
Mijn vriend slaapt ook graag uit, maar dan ga ik gewoon huiswerk maken of tv kijken ed. (Al kan ik bij mijn vriend misschien tot half 9 blijven liggen omdat hij zo fijn is om tegen aan te liggen Maar langer lukt echt niet)

En ik vroeg me dus af of meer mensen dit hebben, omdat ik me hier best wel alleen in voel, en vooral onbegrepen! (Mensen snappen gewoon niet dat je niet kan uitslapen).

Ik vraag me af hoe jullie er mee omgaan
Oud 07-06-2005, 06:43
Igorrrai
Igorrrai is offline
Dit heb ik ook. Ik word elke ochtend tussen half 6 en 6 uur wakker. Het maakt ook idd niet uit hoe laat je de dag ervoor naar bed bent gegaan. Meestal blijf ik dan nog even liggen (wel klaarwakker) tot half 7 en dan sta ik op. En idd, bijna niemand begrijpt het. Merja, soms vind ik het wel fijn. In vakanties is het wel lekker, want dan kan je 's ochtends nog wat dingen doen waarvoor het 's middags te warm is. (áls het natuurlijk warm is. )
Oud 07-06-2005, 09:39
sgaapje
sgaapje is offline
Tijdens mijn middelbare school periode werd ik standaard rond half 7 wakker, ook als ik eigenlijk uit kon slapen.
Maar nu kan ik makkelijk tot 10 uur doorslapen en als ik vroeg op moet ben ik meteen heel erg moe. Het is gewoon een kwestie van gewoonte denk ik
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 10:06
J3s
J3s is offline
Haha ik kan ´s ochtends absoluut niet uit mn nest komen. Als ik geen wekker zet word ik meestal ook pas rond 10 uur wakker. Ik kom dan ook geregeld te laat En het is niet zo dat ik altijd veels te laat naar bed ga..
Oud 07-06-2005, 10:30
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik herken mij heel erg in jou en de 'problemen' die je daaraan ondervindt.

Ik heb geen tips voor je eigenlijk. Dit is gewoon mijn manier van leven en ik moet het maar accepteren zoals het is denk ik.

Ik kan 's morgens heel gemotiveerd aan de slag gaan voor school bijvoorbeeld. Maar daar staat wel tegenover dat ik 's avonds na het avondeten niet veel meer uitvoer. Want dan trek ik het dus niet.
Oud 07-06-2005, 11:48
MTpower
MTpower is offline
Als ik geen wekker zou hebben zou ik 24/7 slapen
En de ochtend is zeker niet mijn beste deel van de dag, daarom kom ik meestal 's middags pas uit bed
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 13:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik word uiterlijk om half negen wakker, maar ben ook wel een beetje een ochtendmens.

Helpt het niet om je kamer donkerder te maken, zwaardere gordijnen of zo, zodat je niet wakker wordt van het licht?
Oud 07-06-2005, 23:39
Droomz
Droomz is offline
Ik ben een ochtend- EN een avondmens. Ik kan rustig 2 uur 's nachts naar bed en half 7 weer op en dan ook nog vrolijk zijn ook

Ik word altijd rond 6 uur wakker. Normaal (als ik naar school moet) ga ik op dat tijdstip eruit, dus denk dat het daardoor komt bij mij
Oud 08-06-2005, 00:18
bamiPoep
bamiPoep is offline
ik weet normaliter niet hoe de ochtend eruit ziet
Oud 08-06-2005, 02:40
Leshy
Leshy is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 08-06-2005 @ 01:18 :
ik weet normaliter niet hoe de ochtend eruit ziet
De ochtend is een fabeltje, verzonnen door de mensen die college-roosters in elkaar zetten. Niets van aantrekken en gewoon doorslapen

Ik heb volgens mij geen enorm ochtendhumeur als ik er vroeg uit moet, maar ik heb wel een ongelofelijke vogelgriephekel aan het uit bed komen zelf, dus dan ben ik niet echt op m'n best.
Oud 08-06-2005, 03:11
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
Leshy schreef op 08-06-2005 @ 03:40 :

Ik heb volgens mij geen enorm ochtendhumeur als ik er vroeg uit moet, maar ik heb wel een ongelofelijke vogelgriephekel aan het uit bed komen zelf, dus dan ben ik niet echt op m'n best.
Oud 08-06-2005, 04:44
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Je kan je wakkerblijf fase zolang rekken als je wilt..
Maar je moet rekeninghouden met alle REM-slaap die je moet inhalen..
Er bestaan technieken om deze REM-slaap te controleren..

Voor mezelf heb ik deze vrij aardig ontwikkeld ..
Probleem is anders mensen helaas niet ..
Maar dat maakt niet uit in vind mijn WEG wel ..
Oud 08-06-2005, 08:01
Verwijderd
Ik had dat vroeger vooral heel erg. Dat ik 'smorgens altijd voor dag en dauw wakker was. Tegenwoordig kan ik ook veel langer uitslapen, maar meestal heb ik daar gewoon geen tijd voor. Ik ben absoluut geen ochtendmens overigens, wil het liefste totaal met rust worden gelaten 's ochtends vroeg.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 08:03
ninpo
ninpo is offline
Citaat:
Mushu schreef op 08-06-2005 @ 09:01 :
Ik ben absoluut geen ochtendmens overigens, wil het liefste totaal met rust worden gelaten 's ochtends vroeg.
In het weekend dan maar lang uitslapen ..
Neem maandag ochtend er ook maar bij ..
Oud 08-06-2005, 08:17
Verwijderd
Ik b en een ochtendmens, ik heb er geen probleem mee om 's ochtends dingen te ondernemen als ik 's avonds maar naar bed kan gaan wanneer ik dat wil.

Maar ik word de laatste tijd ook steeds om 4.30 wakker, heel vaag en dan kan ik heel slecht weer in slaap komen en in de winter wil ik ook al om 20.40 slapen want dan is he tinderdaad donker. Echt heel erg irritant!

Mijn vriend is een avondmens, en hij wordt erg chagerijnig als ik hem ook maar met 1 vinger aanraak dus ik ga meestal maar een beetje liggen of een boekje lezen ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:23
Experium
Experium is offline
daarom heb ik een zonnewering op mijn dakraam (zolder) als ik die dicht doe . ook al schijnt de zon nog zo vel. het is PIKDONKER op mijn kamer. ideaal als ik smiddags even een "dutje" wil doen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:27
Delicate
Delicate is offline
Een vriendinnetje van mij heeft dat ook. Die is gewoon zó vroeg wakker elke ochtend en helemaal opgewekt. Ze slaapt ook maar zo'n 4 uur per dag en is de rest van de dag praktisch altijd vrolijk en fris.

Volgens mij kan je er niet zoveel aan doen en moet je er maar de voordelen van inzien (?)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 23:46
Verwijderd
ik heb echt een hekel aan vroeg opstaan haha ik kan dan ook met gemak lekker blijven liggen slapen tot un uur of 1 hihi

sochtens ben ik echt sjaggie en dan mag niemand wa tegen mij zeggen lolzz

maar dan moet ik erbij zeggen dat ik ook altijd laat naar bed ben

ik kan echt niet in slaap komen voor 12 uur

soms slaap ik pas om 04:00 grr en dan gaat de wekker om 7 uur
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 09:42
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik ben een ochtend en avond mens, ik heb gewoon weinig slaap nodig. Ik vind de avond heerlijk, en ik sta 's ochtends vroeg op omdat ik het zonde van mn dag vind. En ik heb absoluut geen last van een ochtendhumeur, dat vinden ze hier bij mij thuis erg vreemd
Oud 10-06-2005, 15:39
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik ben iig meer een ochtendmens dan een avondmens. op doordeweekse dagen sta k om 7 uur op, als k kan uitslapen word ik om 8 uur wakker. maakt idd ook niet uit hoelaat ik ben gaan gaan slapen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 21:42
Roslyn
Roslyn is offline
Ik ben ook wel een ochtendmens. Ik vind het niet erg om vroeg op te staan, ook nooit last van een ochtendhumeur. Wat wel prettig is voor mezelf en voor de anderen hier in huis .
Oud 10-06-2005, 21:48
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 10-06-2005 @ 10:42 :
Ik ben een ochtend en avond mens, ik heb gewoon weinig slaap nodig. Ik vind de avond heerlijk, en ik sta 's ochtends vroeg op omdat ik het zonde van mn dag vind. En ik heb absoluut geen last van een ochtendhumeur, dat vinden ze hier bij mij thuis erg vreemd
Same here.

Morgen komt het wel van pas, als ik om half 7 moet gaan werken.
Oud 11-06-2005, 06:45
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Gelukkig, meer mensen die er 'last' van hebben

Vanochtend was ik dus om 5 uur wakker. *zucht*. En daar had ik dus geen zin in, dus ik ben met alle nodige moeite nog in slaap gevallen, en toen was het ineens 7 uur! *joy*

@Evatjuhhhh
Ik slaap in de winter (8-10 uur) ook meer dan in de zomer (6-8 uur).
Bovendien heeft mijn vriend dus ook een gigantisch ochtendhumeur () en ga ik meestal wat voor mezelf doen
Oud 11-06-2005, 07:36
Qamra
Qamra is offline
Ik ik uitslaap dan wordt ik om 7 uur wakker. En heeeeeel zelden om half 8.

Och, als je in de ochtend op je best bent, dan kun je maar zoveel mogelijk van die ochtend meemaken he
Oud 11-06-2005, 15:56
phensicske
phensicske is offline
Ik ben een echte avond-nacht-mens. Ik kan met gemak tot 5h 's morgens opblijven en goed functioneren, maar vraag me niet om 5h op te staan. Ik trek dan nog liever een nachtje door. Ik heb dan ook een goed uur nodig om wakker te worden. Tijdens de weekends en zo kan ik met gemak tot 14h of zelfs 16h blijven maffen. Ze roepen me dan op en ik reageer soms wel even, maar daarna val ik weer in een diepe slaap.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 19:09
Yerli
Yerli is offline
Avond/nacht mens.

Ik val pas na twaalf uur s'nachts in slaap en heb echt een wekker nodig anders slaap ik wel tot een uur of 9 door.

Maar rond een uur of tien s'ochtend ben ik ook pas echt wakker.

Regels voor berichten