Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 15:46
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Hoi,
Zit er over na te denken een teken-tabloit aan te schaffen. Heeft iemand positieve / negatieve ervaringen met bepaalde merken / types ?
Zijn er meer mensen hier die daarmee werken en zo ja, bevalt het wel / niet, en waarom ?

Alvast bedankt !

Gr.
Oud 07-06-2005, 15:58
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 07-06-2005 @ 16:46 :
Hoi,
Zit er over na te denken een teken-tabloit aan te schaffen. Heeft iemand positieve / negatieve ervaringen met bepaalde merken / types ?
Zijn er meer mensen hier die daarmee werken en zo ja, bevalt het wel / niet, en waarom ?

Alvast bedankt !

Gr.
stond laatst een kleintje (a5) in het krantje van de Makro.
E 30,-
onbekend merk dat wel, maar geen klachten over gevonden op het net.

anders ook wel bij Paradigit, maar die zijn wel stukken duurder, want dat zijn bekendere merken zoals Samsung (beste en duurste) en LG (minder duur en minder goed).

Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:01
obmod
obmod is offline
persoonlijk vind ik hem niet lekker werken... het enige programma waarvoor ik deze zou gebruiken is Illustrator
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:10
Captain N
Captain N is offline
Wacom Wacom Wacom Wacom Wacom Wacom Wacom Wacom Wacom Wacom Waaaaaaacooooooooooom.

Alle andere zijn serieus kut, vraag maar rond.

dus...www.wacom.nl

Ga voor de graphire, deze liggen denk ik wel in je prijsklasse.
Zijn ze nog te duur wacht dan ff en spaar door tot je het geld hebt, je haalt het er echt uit.

En ik gebruik em bij inkleurwerk, tis ff wennen maar het vertienvoudigt de snelheid waarmee je werkt.

Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:18
Verwijderd
Ik heb een Wacom Graphire 3 Studio XL (a5)...erg precies en goed werkend.

En welk merk/prijsklasse/grootte jij wil is totaal afhankelijk van wat je ermee wil; beetje aankloten of serieus mee tekenen? Een Aldi tablet van een paar tientjes is tamelijk onnauwkeurig en technisch van mindere kwaliteit dan een Wacom (in mijn geval 250 euro)...

Rooster: waar (bij Paradigit?) zie jij andere tablets dan Wacom eigenlijk? Kan zo gauw geen Samsung of LG vinden daar..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:19
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
Citaat:
Captain N schreef op 07-06-2005 @ 17:10 :
Wacom Wacom Wacom Wacom Wacom Wacom Wacom Wacom Wacom Wacom Waaaaaaacooooooooooom.

Alle andere zijn serieus kut, vraag maar rond.

dus...www.wacom.nl

Ga voor de graphire, deze liggen denk ik wel in je prijsklasse.
Zijn ze nog te duur wacht dan ff en spaar door tot je het geld hebt, je haalt het er echt uit.

En ik gebruik em bij inkleurwerk, tis ff wennen maar het vertienvoudigt de snelheid waarmee je werkt.
oui, wacom
Oud 07-06-2005, 16:24
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 07-06-2005 @ 17:18 :
Ik heb een Wacom Graphire 3 Studio XL (a5)...erg precies en goed werkend.

En welk merk/prijsklasse/grootte jij wil is totaal afhankelijk van wat je ermee wil; beetje aankloten of serieus mee tekenen? Een Aldi tablet van een paar tientjes is tamelijk onnauwkeurig en technisch van mindere kwaliteit dan een Wacom (in mijn geval 250 euro)...

Rooster: waar (bij Paradigit?) zie jij andere tablets dan Wacom eigenlijk? Kan zo gauw geen Samsung of LG vinden daar..
Bij de paradigit in Eindhoven heb ik er een paar geprobeerd, maar inderdaad die wacom was ik helemaal vergeten, terwijl die harstikke goed is.

Ik sluit me nu aan bij de Wacom-groepering.
(kga dr zelf ook maar ns eentje halen denk ik)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:42
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik wil er ook vooral mee gaan inkleuren e.d.

Ik hou enorm van illustreren, teken en schilder vanalles en nog wat. + dat ik een opleiding doe waarbij ik veel plattegronden en 3d-sfeertekeningen moet maken van interieurs (Interieurvormgeving J des Bouvrie-college) waarbij het erg handig is als je in een paar minuten iets snel en mooi in kan kleuren, waar zo'n tabloit volgens mij ideaal voor is.
Want daar gaat véél tijd in zitten.

Mááár.. als ik jullie snap moet ik dus niet dat instapmodel nemen van een tientje of 5, maar een uit de Graphic-serie ?
Ai - dat word een hondertje ophoesten.
Oud 07-06-2005, 16:46
Captain N
Captain N is offline
Dat hondertje haal je dr zo uit, kheb die van mij nu ong 3 en half jaar en werk nog steeds met het zelfde pennetje en pentipje als waar die mee gelevert werd, niet slecht als je bedenkt dat ik er gemiddeld 2 tot 4 uur per dag mee werk.
Oud 07-06-2005, 17:00
Verwijderd
Wacom

Ik had eerder een goedkoop merkloos A6 tabletje en vond dat ie het wel prima deed, totdat ik een wacom probeerde. Zoveel fijner!! 'k heb zelf een paar weekjes terug een Intuos 3 A4 aangeschaft en het bevalt goed, wel prijzig maar gelukkig komen wacoms in alle prijzen en maten.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 17:37
LaMazulu
LaMazulu is offline
Ik heb er eentje die een tijd geleden bij de Aldi te koop was. Werkt(e) op zich niet slecht maar ik heb nu iets vaag.
Als ik mn pen er AFhaal dan staat de cursor automatisch op bestand>afsluiten. Is dit een herkenbare kwaal?

En wat is trouwns het verschil tussen: PenPartner/Volito/Graph/Intuos, waarom zou je voor grapphire kiezen?
Oud 07-06-2005, 18:19
Verwijderd
kheb ook een wacom graphire, en ik vind hem onwijs fijn
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 10:36
Dreams
Dreams is offline
Wacom Graphire werkt erg fijn
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:51
LaMazulu
LaMazulu is offline
Kan iemand mijn vraagjes nog beantwoorden
Oud 08-06-2005, 16:28
ethere
ethere is offline
Wacom

Citaat:
En wat is trouwns het verschil tussen: PenPartner/Volito/Graph/Intuos, waarom zou je voor grapphire kiezen?
verschil in drukniveaus, grootte, software en prijs.
Ik weet het niet precies, maar ik dacht dat enkel de Intuos 1024 drukniveaus heeft. De rest heeft er dacht ik 512 (in elk geval de graphire). Hoe meer drukniveaus hoe soepeler het werkt (en meer expressie, zo je wilt), keerzijde is dat het ook duurder is.

Een graphire is er dacht ik in A6 en A5.
Als je groter wilt moet je naar de intuos kijken.

Waarom je voor de graphire zou kiezen? Ligt qua prijs mooi tussen de modellen in en zal voor het meeste werk ook wel geschikt zijn. Beter dan de volito en pen partner, slechter dan de intuos.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 17:31
LaMazulu
LaMazulu is offline
Dank u!
Oud 08-06-2005, 17:46
Type
Type is offline
Ik denk dat het overbodig is, maar ik zeg het nog maar een keer: WACOM!

Heb zelf een Graphire 2, en hoewel ik er tegenwoordig niet zo heel veel meer mee doe, is het ding wel heerlijk.
De pen is licht (geen batterijen == MUST, want als er een batterij in dat ding moet tekent het NIET fijn meer...) en reageert perfect.
Oud 09-06-2005, 00:59
p-chez
p-chez is offline
Zoals 100 keer gezegd: Wacom. Is de shit.

Ik heb zelf op 't moment ff geen tablet.. m'n wacom was fucked. Binnenkort ff nieuwe kopen.

Doe veel grafische vormgeving en DTP... dan is een tablet echt top. Scheelt in belasting van spieren e.d., minder snel rsi-klachten.
Oud 09-06-2005, 08:50
Jolt
Jolt is offline
Wacom is wel zeer prijzig...helaas.
A4 formaat kost toch al geloof ik 300 euro, je hebt dan wel wat....
Oud 09-06-2005, 10:14
Type
Type is offline
maar voor die prijs heb je wel goede kwaliteit.

ik heb voor mijn A6 Graphire trouwens 103,- neergeteld geloof ik...
Oud 09-06-2005, 12:26
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Goed nieuws (voor mezelf) !

Ik krijg nog € 140 terug van mijn verzekering, voor mij lenzen. Dat was ik vergeten. Eén x raden wat ik daar voor kopen ga...

Ik denk dat ik voor de eerste uit de Graphire-serie ga, die van € 98,nogwat.
Oud 09-06-2005, 13:51
LaMazulu
LaMazulu is offline
Volgens mij kan ie goedkoper. Moet je missch ff goed rond zoeke op Inet
Oud 09-06-2005, 14:23
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Je had gelijk. Een 3 minuten-zoektocht brengt mij al naar € 81,18

Oud 10-06-2005, 21:11
\/ince
\/ince is offline
w000t wacom for life idd.. mijn graphire 2 begon een paar maanden geleden ook tegen te sputteren en vond em te traag reageren, ik zet nogal snelle strokes bijvoorbeeld, die kwamen dan hoekig in beeld..
Toch 3 jaar ofzo plezier van gehad, flink plezier gebruikte hem toch elke dag een paar uur, en naast de pen gebruikte ik de muis als muisvervanger..

Momenteel ben ik overgestapt naar een Wacom Intuos 3 a4 tablet hehe als investering in de toekomst, deze hoop ik dus wel een aantal jaartjes te kunnen gebruiken, té idioot strak ding zeg, reaktietijd is belachelijk, kan nu alleen nog maar de computer de schuld geven als ie hapert, drukgevoeligheid is té geil..
Na m'n eerste kennismaking met tablets door m'n graphire 2 had ik niet gedacht dat 't beter kon, maar 't kan dus hehe..

Wacom en niet anders.
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 21:40
Verwijderd
ik heb zo'n ding van de aldi gekocht (jaar geleden) maar ik vind hem niet fijn, op school hebben we ook wacoms, en die tekenen much fijner.. die van mij schokt enzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2005, 10:51
Verwijderd
Ik heb thuis een Wacom graphire 3 a5. werkte wel fijn. toen ging ik werken en werkte ik met een A3 wacom. zoveel fijner! nu kan ik bijna niet meer thuis werken met mijn tablet. Maar ja ik moet er weer aan wennen denk ik. Toch is zo'n grote tablet wel erg fijn.

maar idd, wacom, ga ervoor.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:16
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Danique schreef op 17-06-2005 @ 11:51 :
Ik heb thuis een Wacom graphire 3 a5. werkte wel fijn. toen ging ik werken en werkte ik met een A3 wacom. zoveel fijner! nu kan ik bijna niet meer thuis werken met mijn tablet. Maar ja ik moet er weer aan wennen denk ik. Toch is zo'n grote tablet wel erg fijn.

maar idd, wacom, ga ervoor.
A3? sick.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 18:50
Rampspoed
Rampspoed is offline
Zolang het geen trust is zit je 9 van de 10 keer goed
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 20:50
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik heb die kleinste Wacom. A5 is het dacht ik, 89 euro. Leuk als je wilt proberen te tekenen op de computer. Het werkt wel, maar als je serieus aan de slag wilt zou ik toch groter nemen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 13:50
SuperSanne
SuperSanne is offline
de kleinste wacom is geloof ik A6 (vergrootglas niet bijgeleverd)
Oud 08-07-2005, 10:57
Thaksie
Thaksie is offline
Heb er wel eentje voor je te koop...werk zelf liever op "echt" papier, en heb um daarom ook niet vaker dan 2 x gebruikt....
Oud 15-07-2005, 16:07
Verwijderd
Ik wil er ook eentje aanschaffen, en ben nu even op zoek naar de goedkoopste Wacom Graphire 3 Classic A5.

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar de kwaliteitsniveau's van overige tekentablets. Wat maakt Wacom zo goed t.o.v. alle andere merken?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 17:04
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
A6 is inderdaad de kleinste, ik heb hem hier liggen. Ik heb er nog niet echt mee gewerkt, op wat PS dingetjes na...

Die A5 intuos is echt duur, het is maar net ofdat je het nodig denkt te hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten