Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar als je nou gewoon altijd op nike of adidas of (andere) sportschoenen schoenen loopt. Wat is er dan mis met witte sokken eronder? -*ziet nare man alweer komen met de opmerking dat altijd op zulke schoenen lopen ook getuigd van slechte smaak ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat zijn gewoon in de loop van de tijd gegroeide regels. Waarom is roeien met je bestek niet toegestaan, waarom is het gruwelijk onbeleefd om met je bestek in je handen te praten tegen je disgenoten? Dat is niet zo goed te verklaren, zoals ik al zei. Wat jij onaantrekkelijk vindt kan mij wellicht niets schelen, wat jij aantrekkelijk vindt kan mij een gruwel zijn. Over smaak valt niet te twisten. Maar wat de etiquette inhoudt zijn algemeen geaccepteerde regels van wellevendheid, welgekleedheid en fatsoen. En als die dicteert dat je geen sportsokken draagt, dan doe je dat. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die eitquette ken ik wel, maar als daarin staat dat sportsokken not-done zijn, dan ben ik het niet eens met de etiquette. Zoals ik hierboven al zei.. er zijn natuurlijk grenzen. Maar het "verbieden" van sportsokken buiten de tennisbaan om, vind ik echt onzin. En ik vind het ook erg anders dan boeren laten in een restaurant of met je handen eten. In principe heeft niemand er last van als je witte sportsokken draagt, zolang je het niet doet op een gala of zo. 't Is wat mij betreft echt een kwestie van smaak en dat is met je handen eten niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Is het al Sint-Juttemis dan? ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Lijkt me voor zich spreken. ![]() Citaat:
En of je ergens 'last' van hebt, dat is natuurlijk subjectief. Boeren en scheten hoor en ruik je meteen, sportsokken niet. Maar dat verandert behoorlijk wanneer je bijvoorbeeld naar een officiële gelegenheid gaat in je witte sportsokken. Daar zullen anderen aanstoot aan nemen, dat werkt dus tegen jouzelf en tegen anderen. Niet leuk. En de reden waarom je ook in het dagelijks verkeer geen sportsokken behoort te dragen is natuurlijk minder sterk dan op een gala. Maar toch geldt ook in het dagelijks verkeer dat je niet alleen op de wereld bent. Je moet er een beetje mooi en netjes uitzien, net zoals je je niet thuis veel onbeschofter gedraagt aan tafel dan in een restaurant (mag ik hopen). ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Of wat bedoel je?
||
Citaat:
En zoals ik al zei: tafelmanieren vind ik erg anders dan sokken. Als iemand tegenover me boeren laat of met een mond vol praat oid, dan heb ik daar last van. Als iemand sokken draagt die hij lekker vindt zitten niet.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vraag me af wanneer de etiquette geupdate is. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En zoiets wordt niet ineens geupdate, natuurlijk. Het gaat om gebruiken. En op dit moment is het dragen van witte sportsokken in veel kringen nog steeds een absolute doodzonde, dus dat blijft er nog wel even in. ![]() Citaat:
Trouwens, dat mensen je sokken niet zien is in de regel niet waar. Een broek van een normale lengte is zodanig, dat je iemands sokken ziet als hij zit (en helemaal als hij met zijn benen over elkaar zit). Dan valt het behoorlijk op als je een donkere broek aanhebt en van die verschrikkelijke witte sokken met één of ander fout sportmerk erop. En dat jij tafelmanieren anders vindt dan kleding is persoonlijk, maar toch ook niet zuiver. Want als jij ergens voor geslaagd bent, en je houdt een feestje waarbij je uit eten gaat naar een goed restaurant, dan vind je het ook niet leuk wanneer één van je vriendinnen aan komt zetten met een hoerig topje en een paar leren laarzen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Sure, dus dat doe je donkere sportsokken aan. Maar die zijn ookal not-done. ![]() Jawel, maar dan gaat het om een hele outfit. Ik heb het puur over sokken. En ook dan heb ik liever dat zij zich voor schut zet met haar kleding dan met tafelmanieren.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Juist wanneer het gaat om het totaalplaatje detoneren sportsokken alleen nog maar meer als de rest wel netjes is. Helemaal als je van die figuren hebt die dan wel denken dat ze heel netjes zijn door een pak aan te doen, maar 'vergeten' nette schoenen en sokken te dragen. Daar sta je zo mogelijk nog harder mee voor lul dan wanneer je gewoon helemaal zonder pak komt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
'Oh, die jongen gebruikt Edet om z'n gat mee af te vegen als-ie heeft zitten schijten.. Nou, dan zal het wel de ideale man zijn'? ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En natuurlijk hoef je haar niet als autoriteit te erkennen, kom zeg. Dat moet je helemaal zelf weten. Maar als jij met je sportsokjes en je foute dasje uiteindelijk uitgelachen wordt op gala's of bij een sollicitatiegesprek bij een baan die iets voorstelt, kom dan niet achteraf huilen. ![]() Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|