Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2005, 22:08
TopDrop
TopDrop is offline
Hoi iedereen,

Ik zit erover te denken om mijn ram geheugen te upgraden van 512MB (2x256) naar 1024MB (2x512). Is dit de moeite waard? Merk je dan echt verschil in prestatie? Voor de duidelijkheid hier nog even mijn specs:

* Windows XP Home
* Pentium 4 3.06GHz
* 512MB Ram
* 60GB hard disk
* DVD-RW drive
* 64MB Nvidia Geforce FX Go 5350
* 15in TFT

(het is dus een laptop)

Ik doe eigenlijk alles wel zown beetje op mijn computer. Gamen, internetten, tekstverwerken, downloaden, muziek luisteren etc.

Als ik 2x512MB ram op internet bestel ben ik toch al gauw zo'n 160 a 170 euro kwijt. En omdat dit toch wel een hoop geld is wou ik maar even jullie mening hierover horen

Alvast bedankt
Advertentie
Oud 06-06-2005, 22:13
Big Boi
Big Boi is offline
Mijn overstap op mn desktop van 512 naar 1024 mb was wel aanzienlijk. Voornamelijk bij laadtijden bij games maar ook bij het gelijktijdig draaien van bijv een zwaar downloadprogramma, het branden van een dvdtje en bekijken van films. Ik kan het je aanraden maar als je niet van plan bent dat soort dingen te gebruiken dan moet je voor jezelf de investering met de prestaties afwegen.
Oud 06-06-2005, 22:23
Jolt
Jolt is offline
Verkoop 256 mb en bestel een latje van 512 erbij, heb je in totaal 768, moet ook genoeg zijn.

1024 is alleen zeer fijn bij zware/high end games.
Oud 06-06-2005, 22:45
M@rco
M@rco is offline
Mwah... van 512 naar 1024 merk je een stuk minder van dan van 256 naar 512. Zeker voor dat geld zou ik het je niet aanraden, wat Jolt al zegt: je merkt het alleen bij zware games/apps en die kun je sowieso al niet goed draaien op een laptop
Oud 06-06-2005, 22:50
Jolt
Jolt is offline
Niet met zijn 3d kaart
Oud 07-06-2005, 11:49
Verwijderd
Dat lijkt me geen zinvolle investering. Je merkt het zoals gezegd alleen bij zware applicaties en die draai je waarschijnlijk toch niet op een laptop. Daar is hij ook niet voor bedoeld. Laptopharddisks zijn ook stukker langzamer dan hun desktopbroertjes, dus dat blijft sowieso altijd de bottleneck, hoeveel geheugen je er ook instopt.

Als het nu zo was dat je harde schijf onevenredig zwaar belast wordt (bijv. doordat je XP en een zware suite draait met maar 256 MB geheugen) dan had het zin gehad om geheugen erbij te prikken. Maar veel prestatiewinst hoef je van een extra 512 MB erbij niet te verwachten, kun je die 170 eu beter in je zak houden.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:17
crazylegs
crazylegs is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-06-2005 @ 23:08 :
Hoi iedereen,

Ik zit erover te denken om mijn ram geheugen te upgraden van 512MB (2x256) naar 1024MB (2x512). Is dit de moeite waard? Merk je dan echt verschil in prestatie? Voor de duidelijkheid hier nog even mijn specs:

* Windows XP Home
* Pentium 4 3.06GHz
* 512MB Ram
* 60GB hard disk
* DVD-RW drive
* 64MB Nvidia Geforce FX Go 5350
* 15in TFT

(het is dus een laptop)

Ik doe eigenlijk alles wel zown beetje op mijn computer. Gamen, internetten, tekstverwerken, downloaden, muziek luisteren etc.

Als ik 2x512MB ram op internet bestel ben ik toch al gauw zo'n 160 a 170 euro kwijt. En omdat dit toch wel een hoop geld is wou ik maar even jullie mening hierover horen

Alvast bedankt
dan weet ik niet waar je besteld maar het kan veeeeeel goedkoper...

DDR 400 kingston 512mb op alternate.nl 45 euro dus 90 voor 1gb zoals jij wil

Capaciteit: 512 MB

Aantal modules: 1

Toegangstijd: 5 ns

Formaat: DIMM

Type: DDR-SDRAM

SDR-snelheid: 200 MHz

Standaard: DDR400 (PC3200)

Spanning: 2.5 Volt

Overige informatie: DDR: Double Data Rate Geheugentechnologie. Verstuurt tweemaal per klokcylcus data en zou dus in theorie dubbel zoveel data moeten versluizen als klassiek geheugen. De bouwvorm van dit geheugen is een 184-polige DIM-Module op 2,5 Volt. De capaciteit bedraagd 512 MB. En is geschikt voor systemen met een geheugenbus van 200 MHz en DDR ondersteuning. De module is downwards compatible met DDR systemen.

ValueRAM

Garantieperiode: 24 maanden
Oud 07-06-2005, 18:49
Jolt
Jolt is offline
@Crazy legs, is het laptop geheugen?
45 voor een latje desktop geheugen van 512 mb is heel normaal, 1 gig heb je dus al voor 100 euro.
Oud 07-06-2005, 23:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je van plan bent je huidige videokaart te houden dan zou ik zeggen: volkomen overbodig. Ook moderne games draaien prima en aangezien je videokaart best budget is is niet aannemelijk dat je performancestijging door geheugentoename enige betekenis zal hebben.

Mocht je sneller willen: koop een nieuwe videokaart, dat heeft écht veel meer effect dan van 512 -> 1024 geheugen. Zorg ook dat er weinig programma's actief zijn als je gamed. Controleer dit aan de hand van de taskmanager.
Oud 07-06-2005, 23:46
M@rco
M@rco is offline
Hoe zet je een nieuwe videokaart in een laptop?
Oud 07-06-2005, 23:57
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 08-06-2005 @ 00:46 :
Openschroeven, kan dus alleen als je laptop specifiek voor een andere geschikt is.
Oud 08-06-2005, 00:32
Jolt
Jolt is offline
Als het een PCI-E interface heeft, dan gaat het, dat is pas bij de X700 en 6600 Mobile modellen.

Meestal zit hij gewoon weg op het moederbord gebakken, dus dan zou je moeten gaan solderen.

Slechte zaak Enlight....beetje verstrooid?
Oud 08-06-2005, 00:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 08-06-2005 @ 00:46 :
Kort gezegd: niet. ATi en nVidia werken wel aan een systeem waarbij de videokaart vervangen kan worden, hoe het daarmee zit weet ik niet. Openschroeven is voor velen geen optie, en de kans dat het past is ook op één hand te tellen.
Oud 08-06-2005, 00:39
Jolt
Jolt is offline
Is al op de markt in Amerika geloof ik, eind 2005/begin 2006 komt het hier.
Oud 08-06-2005, 09:35
Koning
Koning is offline
Ik merk wel bij mij laptopje dat de fps bij WoW bijv. erg goed is.. maar dat hij bij een nieuw gebied erg lang moet laden, zie je hem gewoon swappen, ook is het geheugen gebruik dan rond de 650/700 mb..

Het is een p-m 1,5 ghz 512ddr 333 en een r9700proM 64mb en ik zat ook te denken aan meer ram..

Ik heb zeker geen overbodige progjes lopen, pc is virusvrij, spyware vrij, draait sp2.. ik zet de virusscanner vaak uit, enheb een schone hijackthis log..
Oud 08-06-2005, 13:48
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-06-2005 @ 01:39 :
Is al op de markt in Amerika geloof ik, eind 2005/begin 2006 komt het hier.
Ik heb al een advertentie gezien van een Jewel notebook, waarbij dus gebruik werd gemaakt van een verwisselbare videokaart. Het is dus nu ook in NL op de markt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:23
Verwijderd
Ik zie ook niet in waarom er niet gewoon een slot gemaakt kan worden met een connector zodat dat ding wat makkelijker te vervangen is.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:25
Jolt
Jolt is offline
Voltage, warmte, grote, etc

Laptop moet zo klein mogelijk zijn, uitbreiding zit er niet bij.
Oud 08-06-2005, 14:39
Verwijderd
Wat maken die dingen nu uit? Voltages kun je standaardiseren (zie intern geheugen) of in een BIOS aanpasbaar maken. Warmte kun je ook aan standaardisering onderwerpen, zie bijv. de airflow charts van het ATX-ontwerp. Allemaal vantevoren vastgelegd. En grootte lijkt me nog het minste probleem. Het is bij de PCMCIA-standaard toch ook prima gelukt?

Nee, ik denk dat het vooral economische onwil is. Het is veel beter om laptops van plastic te maken en niet zo duurzaam, en om ze niet upgradeable te maken, want dan kopen al die goedgelovige studentjes over twee jaar weer een nieuwe. En natuurlijk onwil vanuit de videokaart-industrie om aan standaardisatie mee te werken, want er valt niet zoveel te verdienen aan laptop graphics en ze worden er wel door in hun ontwerpmogelijkheden beperkt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:20
Krekker
Krekker is offline
Ik merk met mijn desktop ook vaak dat ik gewoon te weinig heb aan 512 Mb Ram. Ik ben best een veeleisende gebruiker en door alle tooltjes en prgramma's die ik altijd aan heb staan zit ik (zelfs al in gewone windows omgeving) constant boven de 300 MB ram gebruik (exclusief swap). Nu wil ik eigenlijk wel uitbreiden, maar ik vraag me af wat slimmer is. Ik heb namelijk op dit moment net als de TS 2×256 MB erin zitten en ik heb nog 2 slots vrij. Ik kan dus nog 2×256 MB erbij kopen, of ik kan het huidige geheugen eruit halen en 2×512 er in zetten.

Mijn gevoel zegt dat de tweede optie meer prestatiewinst geeft, maar is die prestatiewinst wel het prijsverschil met de eerste optie waard? In andere woorden: hoe krijg ik meer waar voor mijn geld, 2×256 MB erbij, of vervangen door 2×512?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:31
Verwijderd
Dat maakt wat betreft prestatieverschil geen donder uit tenzij je per se in dual channel wilt werken, of per se bepaald geheugen wilt hebben om extreem over te klokken. Voor het overige is het verschil tussen 4x 256 MB en 2x 512 MB echt niet merkbaar - áls het er al is.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:36
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2005 @ 16:31 :
Dat maakt wat betreft prestatieverschil geen donder uit tenzij je per se in dual channel wilt werken, of per se bepaald geheugen wilt hebben om extreem over te klokken. Voor het overige is het verschil tussen 4x 256 MB en 2x 512 MB echt niet merkbaar - áls het er al is.
Dus als ik het goed begrijp zal dual channel niet werken met 2 reepjes per bank (zo heet dat toch??). In principe ook wel logisch, want je hebt niet twee, maar 4 reepjes in totaal.

En wanneer is dual channel eigenlijk echt nuttig?

Edit: Is het trouwens heel erg belangrijk welk merk je neemt? Hoe zal bijvoorbeeld de kwaliteit van dit geheugen zijn? Ik heb geen exotische plannen oid, dus overclockbaarheid ed. zijn niet belangrijk.

Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 15:48.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 16:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Koning schreef op 08-06-2005 @ 10:35 :
Ik merk wel bij mij laptopje dat de fps bij WoW bijv. erg goed is.. maar dat hij bij een nieuw gebied erg lang moet laden, zie je hem gewoon swappen, ook is het geheugen gebruik dan rond de 650/700 mb..
Als je een nieuwe zone betreedt zal WoW deze moeten inladen van hardeschijf. Dat duurt bij een laptop langer, omdat 2,5 inch HDDs gewoon een slag trager zijn. Ook 7200rpm HDDs, dat maakt niet zoveel uit. Zet ze tegenover een moderne SATA 3,5" HDD en je ziet een wereld van verschil. Dus het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je geheugen tekort hebt en dat meer geheugen enig verschil uitmaakt.
Citaat:
Het is een p-m 1,5 ghz 512ddr 333 en een r9700proM 64mb
Net systeem. Maar DDR/333 icm de FSB van Banias zal niet al te snel zijn. En sowieso is een 1,5GHz Banias ook niet super, maar middelmatig. Kun je prima WoW mee draaien icm met die videokaart, maar vergelijken met een gamepc van 600 euro kun je gewoon niet.
Citaat:
Krekker schreef op 08-06-2005 @ 16:36 :
Dus als ik het goed begrijp zal dual channel niet werken met 2 reepjes per bank (zo heet dat toch??). In principe ook wel logisch, want je hebt niet twee, maar 4 reepjes in totaal.
Je kunt maar één geheugenmodule in een geheugenslot stoppen. Wat jij bedoelt is wellicht dual sided geheugen. Dat zegt niet direct iets over de geheugeninterface op de module. Maar Dual Channel is gewoon een soort RAID0 voor je geheugen, bank interleave ook wel genoemd. Daarvoor heb je minimaal 2 geheugenbanken nodig, maar dat kan ook 4, 8, 16, 32 etc. zijn. Dus ook met 4 DIMMs zou je prima dual channel kunnen gebruiken. Alleen er zijn maar weinig moederborden/bussen die dat ondersteunen, vaak heb je dan Registered geheugen nodig.
Citaat:
En wanneer is dual channel eigenlijk echt nuttig?
Wanneer je een chipset met IGP (onboard video) hebt. Anders scheelt het 10% in je geheugenbandbreedte. Dual Channel is ernstig overhyped. Maar als je toch twee geheugenrepen hebt, is het mooi meegenomen. Meer ook niet. Zelfde geldt voor andere trendy features zoals SMT (HyperThreading).
Citaat:
Edit: Is het trouwens heel erg belangrijk welk merk je neemt? Hoe zal bijvoorbeeld de kwaliteit van dit geheugen zijn? Ik heb geen exotische plannen oid, dus overclockbaarheid ed. zijn niet belangrijk.
Nee zolang je maar niet het goedkoopste neemt. Duurder geheugen hebben betere timings, wat iets sneller is en vaak ook een stuk beter overclockbaar. Maar dat geheugen wat je opnoemde is prima. Enige boosdoener zou kunnen zijn je chipset, sommige chipsets (veelal Intel) slikken niet alle geheugen. En OEM-bordjes zoals Dell is al helemaal een ramp.
Oud 08-06-2005, 16:36
Verwijderd
Dual Channel heeft inderdaad vrij weinig nut. De prestaties van systemen nemen in de praktijk maar zeer weinig toe. Om een indicatie te geven, een Athlon 64 die met single channel geheugen werkt, levert betere prestaties op het memory/caching vlak dan een Athlon XP die met dual channel geheugen werkt.

Daar komt nog bij dat in Athlon XP-systemen, die eigenlijk verouderd zijn, de snelheid van het geheugen vrijwel nooit de bottleneck is. Die systemen zijn langzaam omdat ze gewoon een verouderde architectuur gebruiken, die in de kern vanaf de Slot A-K7 gelijk is gebleven.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 16:58
Jolt
Jolt is offline
Jah een beetje logisch, een Athlon 64 met on die geheugen controller haalt kan met 7000/2500 lezen/schrijven een Athlon XP kan 700/250 lezen/schrijven of zo.

Beetje nutteloos, want bij de Ahtlon Xp moet het eerst via de northbridge gaan dan pas naar de cpu.

En over de videokaarten, een Mobile 6800 Ultra of X800XT heeft meer stroom nodig dan intel shared rotzooi of een X700.
Oud 08-06-2005, 17:00
TopDrop
TopDrop is offline
wow, bedankt voor de reacties allemaal Ik denk dat ik het bij nader inzien dan toch maar niet doe. Tis toch een hoop geld en als de prestaties niet echt verbeteren.. Anders houden we dat geld lekker voor misschien ooit nog een nieuwe pc.
Oud 08-06-2005, 17:00
Jolt
Jolt is offline
@Enlight, koning kan een Dothan hebben hoor, die waren er ook al in 1,5 Giga Hertz, mits het dus 2 Mb L2 Cache heeft.
Oud 08-06-2005, 18:30
Koning
Koning is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-06-2005 @ 18:00 :
@Enlight, koning kan een Dothan hebben hoor, die waren er ook al in 1,5 Giga Hertz, mits het dus 2 Mb L2 Cache heeft.
Hij heeft 2mb cache idd, wat heeft de Dothan voor dan?
Oud 08-06-2005, 18:42
Jolt
Jolt is offline
Banais is de oude Pentium M core, daarna kwam de Dothan zijn grote broer met 2 MB L2 Cache, wat dus zeer gunstig is bij games, en zware apps. Daarna kwam de Sonama, die dus op een hogere bus loopt.

En in de toekomst komt de Yonah die dus 2 cores heeft.
Oud 08-06-2005, 23:51
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-06-2005 @ 17:29 :
Je kunt maar één geheugenmodule in een geheugenslot stoppen. Wat jij bedoelt is wellicht dual sided geheugen. Dat zegt niet direct iets over de geheugeninterface op de module. Maar Dual Channel is gewoon een soort RAID0 voor je geheugen, bank interleave ook wel genoemd. Daarvoor heb je minimaal 2 geheugenbanken nodig, maar dat kan ook 4, 8, 16, 32 etc. zijn. Dus ook met 4 DIMMs zou je prima dual channel kunnen gebruiken. Alleen er zijn maar weinig moederborden/bussen die dat ondersteunen, vaak heb je dan Registered geheugen nodig.
Ik had het ook niet over een slot maar over een bank. En met een bank bedoel ik dat je moederbord twee geheugenbanken heeft, die ieder weer uit één, twee of misschien zelfs nog meer slots kunnen bestaan. Correct me if i'm wrong, ook al boeit het eigenlijk niks hoe het heet.En bovendien ondersteund mijn chipset (i865PE) ook 4 DIMM's voor dual-channel als ik dit document goed heb begrepen.

Citaat:
Wanneer je een chipset met IGP (onboard video) hebt. Anders scheelt het 10% in je geheugenbandbreedte. Dual Channel is ernstig overhyped. Maar als je toch twee geheugenrepen hebt, is het mooi meegenomen. Meer ook niet. Zelfde geldt voor andere trendy features zoals SMT (HyperThreading).
Mooi, want dat heb ik niet, mocht mijn moederbord desondanks toch nog dual channel met 4 DIMM's niet ondersteunen.

Citaat:
Nee zolang je maar niet het goedkoopste neemt. Duurder geheugen hebben betere timings, wat iets sneller is en vaak ook een stuk beter overclockbaar. Maar dat geheugen wat je opnoemde is prima. Enige boosdoener zou kunnen zijn je chipset, sommige chipsets (veelal Intel) slikken niet alle geheugen. En OEM-bordjes zoals Dell is al helemaal een ramp.
Weet er iemand waar ik kan vinden welk geheugen zeker geschikt is voor mijn chipset?
En voordat jullie allemaal gaan roepen dat jullie niet weten welke chipset ik heb: lees de hele post eens
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 08:20
Jolt
Jolt is offline
Welke chipset heb je?

Nee het maakt bijna niet uit welk geheugen je koopt, van Kingston, tot Twinmos tot OCZ, maakt allemaal niks uit.

Alleen bij AMD spelen de timings een grotere rol dan bij Intel.
Oud 09-06-2005, 17:56
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Krekker schreef op 09-06-2005 @ 00:51 :
Weet er iemand waar ik kan vinden welk geheugen zeker geschikt is voor mijn chipset?
En voordat jullie allemaal gaan roepen dat jullie niet weten welke chipset ik heb: lees de hele post eens
Op de website van de fabrikant van je moederbord staan meestal wel lijstjes van geheugen dat getest is met je mobo. Maar Jolt heeft gelijk, het maakt echt niet uit, gewoon geheugen van een goed merk (Kingston, Crucial, Corsair, Infineon, Samsung, enz.) kopen, dan zit je altijd wel goed. Wat Enlightenment zegt slaat nergens op, zal wel weer gebaseerd zijn op hele oude chipsets.
Oud 09-06-2005, 17:59
Jolt
Jolt is offline
Tja, zij met haar duron tijd perk....ze heeft wel een moderne avatar...maar...

'Vrouwen, je kan beter kippen houden'
Oud 09-06-2005, 18:05
M@rco
M@rco is offline
Die leggen tenminste eieren!
Oud 09-06-2005, 18:08
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
M@rco schreef op 09-06-2005 @ 19:05 :
Die leggen tenminste eieren!
Oud 09-06-2005, 23:39
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
M@rco schreef op 09-06-2005 @ 18:56 :
Op de website van de fabrikant van je moederbord staan meestal wel lijstjes van geheugen dat getest is met je mobo. Maar Jolt heeft gelijk, het maakt echt niet uit, gewoon geheugen van een goed merk (Kingston, Crucial, Corsair, Infineon, Samsung, enz.) kopen, dan zit je altijd wel goed. Wat Enlightenment zegt slaat nergens op, zal wel weer gebaseerd zijn op hele oude chipsets.
Dat is het hem juist, dat staat er niet. Maar er zit nu siemens in, dus mocht ik echt bang zijn dat het niet gaat werken, koop ik wel siemens.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 23:48
Jolt
Jolt is offline
99% gegarandeerd als je A-Merk geheugen koopt dat het werkt.
Anders RMA'en
Oud 09-06-2005, 23:56
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Krekker schreef op 10-06-2005 @ 00:39 :
Dat is het hem juist, dat staat er niet. Maar er zit nu siemens in, dus mocht ik echt bang zijn dat het niet gaat werken, koop ik wel siemens.
Dat is de chipset
Ik had het over de fabrikant van je moederbord.
Oud 10-06-2005, 00:10
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-06-2005 @ 00:56 :
Dat is de chipset
Ik had het over de fabrikant van je moederbord.
Over mijn moederbord is helaas nergens op het weide internet iets te bekennen (op officiële sites althans), omdat het een MSI bord is wat speciaal voor Medion is gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 08:46
Jolt
Jolt is offline
Medion is msi, maar dan budget.
Zelfde geld voor Asrock, is ook asus, maar dan budget.

Dan is het een beetje logisch dat er niet veel over bekend is . Het zijn wel meestal een van de beste pc kwa prijs/prestatie.

Niemand van ons kan zo een aldi pc na bouwen, hij zit er altijd boven, en natuurlijk geen enkel moederbord ondersteunt een scart aansluiting, de meeste medions wel
Oud 10-06-2005, 11:42
MaHo
MaHo is offline
Maarja, die Medeion/Aldi PC's hebben zo veel "gadgets" en software meegeleverd dat het uiteindelijk nog steeds erg prijzig is, aangezien bijna niemand alles ook ten volle gata benutten. Geef mij maar een zelf samengetseld systeempje
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 13:59
Krekker
Krekker is offline
[QUOTE]MaHo schreef op 10-06-2005 @ 12:42 :
Maarja, die Medeion/Aldi PC's hebben zo veel "gadgets" en software meegeleverd dat het uiteindelijk nog steeds erg prijzig is, aangezien bijna niemand alles ook ten volle gata benutten. Geef mij maar een zelf samengetseld systeempje [/QUOTE

De hardware die je niet nodig hebt kun je nog altijd doorverkopen als je er geen behoefte aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 14:40
Gimme more beer
Citaat:
Krekker schreef op 10-06-2005 @ 14:59 :
De hardware die je niet nodig hebt kun je nog altijd doorverkopen als je er geen behoefte aan hebt.
Waarom iets kopen dat je niet gebruikt?
Oud 10-06-2005, 18:45
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-06-2005 @ 15:40 :
Waarom iets kopen dat je niet gebruikt?
Omdat je op die manier heel veel geld kunt besparen op de overige hardware.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 10:38
Gimme more beer
Citaat:
Krekker schreef op 10-06-2005 @ 19:45 :
Omdat je op die manier heel veel geld kunt besparen op de overige hardware.
Mwoah, kan ik me weinig bij voorstellen. Maar ik ben ook een gelukkig man
Reageren

Regels voor berichten