![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als zélfs Jack Spijkerman te koop is, is iedereen te koop! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat weet ik uit ervaring ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Overigens vind ik precies hetzelfde gelden voor bepaalde debiele Moslims, die een rechtzaak aanspannen om bijvoorbeeld de publicatie van een film te voorkomen. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
of waas het een boek? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-06-2005 om 16:41. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Anyhow, wat Hirsi Ali betreft, dat verzoek om een verbod is natuurlijk net zo achterlijk als de methoden waar Hirsi Ali zich van bedient. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dank. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Edit: Het was trouwens ik en ik indentificeerde me niet eens met jou, je werd me gewoon in de schoenen geschoven ![]() Laatst gewijzigd op 11-06-2005 om 07:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een verbod op ontkennen heeft sowieso weinig zin. Ten eerste zorgt het er niet voor dat het niet ontkend wordt en ten tweede voelen hen die het als een leugen ziet hun in hun vrijheid beperkt, wat alleen maar nadelig kan uitpakken voor voornamelijk de joodse bevolking, maar ook homoseksuelen en "zigeuners" en alle andere slachtoffers van de holocaust. ("Het grote joods complot weerhoudt ons ervan onze mening te verkondigen bladiblashit"). Er zijn genoeg mensen die andere (onschuldigere) feiten ook als onzin bestempelen. Dat zul je altijd hebben. Btw, was onlangs nog een interessante documentaire op de BRT (?) over een Duitse vrouw wiens vader een SSer was en zij ging onderzoeken wat voor een oorlogsmisdaden hij gepleegd had en sprak ook met overlevenden van kampen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vergelijk de oorlog met Armenie niet met eeuwenlange onderdrukking en discriminatie van joden, pogroms, discriminerende wetgeving, verplichte uiterlijke kenmerken, en dat al eeuwen voor de gele ster, culminerend in het stelselmatig en geindustrialiseerd uitmoorden van miljoenen mensen.
De holocaust is dusdanig uniek, in zijn opzet en uitvoering, getalsmatig, in jaren en qua getroffen landen, dat je dat niet kunt gaan vergelijken met ander etnische zuiveringen die ontegenzeggelijk hebben plaatsgevonden, zoals bijvoorbeeld heel recent nog in Bosnie. Wie de holocaust ontkent of bagatelliseert of goedpraat omdat joden nu zo akelig doen tegen palestijnen is geen haar beter dan de nazis die hem hebben uitgevoerd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Zoveel historische gebeurtenissen zijn absoluut gruwelijk geweest voor degenen die het meemaakten, maar doen de levenden van nu niet zoveel meer, omdat we het ons nauwelijks nog kunnen voorstellen. Vooral de schooljeugd heeft het drukker met uitgaan, mode, mobieltjes en sex dan met het je voorstellen hoe het was om toen te leven. Slecht geschiedenisonderwijs is daar ook debet aan, overigens. Door de holocaust maar uit het curriculum te schrappen is niet de oplossing van het probleem, maar juist een verergering.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Oke, om weer on topic te gaan, omdat sommige kleuters het leuk vinden weer een N&A topic te verneuken:
Wie of wat gaat de algemene definitie van een holocaust definiereen? Ik bedoel waar ligt een bepaalde grens? Zou bijvoorbeeld de genocide in tsjetsjenie ook door moeten worden erkend? |
![]() |
||
Citaat:
dat leek me wel duidelijk |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...6#post17608136 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@ Mark: Kan je aub on topic blijven, je verziekt namelijk een topic ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() emotioneel gezien zie ik er wel graag een verbod op, maar ik realiseer me rationeel dat dat eerder averechts werkt (in Duitsland leeft het nazistisch gedachtengoed nog genoeg). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|