Oud 12-06-2005, 15:14
Go
Avatar van Go
Go is offline
Het valt mij op dat de laatste tijd er steeds meer ongevraagde reclame-uitingen op mijn scherm verschijnen tijdens het bezoeken van scholieren.com. Tot op zekere hoogte vind ik het acceptabel, maar enkele minuten geleden werd mijn scherm grotendeels bedekt met een "wolk" met een bepaalde reclameboodschap die "vanuit" een banner op scholieren.com komt en even later weer verdwijnt. Wat mij vooral stoort is het ongevraagd verschijnen van zo'n uiting, de grote en het feit dat ze moeilijker weg te klikken zijn. Ik begrijp dat het commercieel best aantrekkelijk zal zijn ongevraagd en vooral grote reclame-uitingen te laten verschijnen, maar dit gaat dit forum zeker bezoekers kosten.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die zich hieraan storen en of er hier wat aan gedaan kan worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2005, 15:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Waar moet alles van betaald worden denk je?
Verder denk ik dat het gigantisch zal meevallen met die verminderde bezoekersaantallen. Er zijn hier heel veel bezoekers en die enkelen die niet meer komen omdat ze een enkele keer zo'n irritante popup gehad hebben boeien niet echt.

Er zijn in het verleden wel meer vervelende banners/popups geweest, maar die komen maar heel zelden voor.
Verder weet ik ook niet welke je bedoelt, ik ben het geval waar je het hier over hebt nog niet tegengekomen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 15:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
vind het wel vervelend ja
maar je kan er zelf ook voor zorgen dat je uberhaubt niet dat soort advertenties ziet verschijnen, mocht je je er echt aan ergeren
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 15:39
Verwijderd
Gebruik de zoekfunctie eens, dit is echt al te vaak voorbij gekomen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 15:56
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik kom ze af en toe tegen en sommige zijn best iritant. Maar om nou metteen te gaan roepen dat ik daarom niet meer zou komen... Nee.

Ik snap heel goed dat de server en de opslagruimte en software en wiv wat er allemaal nodig is om een forum als dit draaiende te houden ergens van betaald moet worden. En als dat kan door een x aantal keer een pop up te laten verschijnen vind ik het geen probleem. Overigens kan je ze gewoon wegklikken door op het kruisje rechtsbovenin te klikken maar ze verdwijnen bij mijn weten vanzelf.

Als je je er echt aan stoort kan je er zelf natuurlijk ook wat aan doen. Door bijvoorbeeld een popup killer te instaleren, (De google toolbar vind voor IE een hele goede daar zit ie ingebouwd en je kan zonder naar google te gaan meteen zoeken) of een andere browser zoals firefox te gaan gebruiken.

Ze blokken ze mischien niet allemaal maar het grootste probleem is daarmee volgens mij wel opgelost.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 15:56
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Ieke schreef op 12-06-2005 @ 15:20 :
Waar moet alles van betaald worden denk je?
Verder denk ik dat het gigantisch zal meevallen met die verminderde bezoekersaantallen. Er zijn hier heel veel bezoekers en die enkelen die niet meer komen omdat ze een enkele keer zo'n irritante popup gehad hebben boeien niet echt.

Er zijn in het verleden wel meer vervelende banners/popups geweest, maar die komen maar heel zelden voor.
Verder weet ik ook niet welke je bedoelt, ik ben het geval waar je het hier over hebt nog niet tegengekomen.
Ik begrijp best dat er reclameinkomsten binnen moeten komen, maar het kan ook vervelend worden. En ookal zou het niet voor verminderde bezoekersaantallen zorgen, geïrriteerde bezoekers lijkt me nou ook niet echt een leuk gegeven. Ik ben niet tegen banners e.d., maar het moet gewoon wel leuk blijven.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 16:00
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Ik heb al een paar keer zo'n irritante enorme banner die het halve scherm beslaat tegenover me gekregen, en het ergert me enorm.
Als dat al te vaak gebeurt is dat wel reden voor mij om het forum een tijdje te boycotten (in ieder geval 's ochtends en 's middags als mijn ochtendhumeur me nog parten speelt ).
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 16:11
Verwijderd
Zonder inkomsten geen site en dus geen forum, zo simpel is het.

De reclames/banners worden niet door Jon zelf geselecteerd, maar door zo'n 'bureau' waarbij de site is aangemeld (ik weet niet hoe je dat noemt ). 'Wij' (hij) zelf kunnen (kan) dus niets veranderen aan welke reclames hier komen en/of aan de vormgeving ervan. Als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 16:29
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Jon kan dit soort ads in principe wel weigeren en ik denk niet eens dat hij daardoor echt cash misloopt. Ik vind ze vervelend en als er weer zo'n vlaag van dat type ads langskomt, zet ik m'n adblocker aan voor deze site. In principe doen ze dus inderdaad meer kwaad dan goed.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 16:50
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2005 @ 16:11 :
Zonder inkomsten geen site en dus geen forum, zo simpel is het.

De reclames/banners worden niet door Jon zelf geselecteerd, maar door zo'n 'bureau' waarbij de site is aangemeld (ik weet niet hoe je dat noemt ). 'Wij' (hij) zelf kunnen (kan) dus niets veranderen aan welke reclames hier komen en/of aan de vormgeving ervan. Als ik me niet vergis.
Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn site, zo'n bureau niet. Jij bekijkt het allemaal nogal zwart-wit. Net zoals je zonder die halve-pagina-vullende uitingen geen reclame-inkomsten kunt genereren, die bovendien nog moeilijker weg te klikken zijn ook. Zit je te wachten tot-ie weer verdwijnt. Daar heb ik de pest in! Schakel over naar kleinere uitingen, die makkelijker weg te klikken zijn en zorg ervoor dat het er niet te veel worden
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 16:56
Verwijderd
Van mij mag ie die dingen weigeren, maar een soortgelijke reactie werd er in het verleden gegeven, ik neem dus aan dat dat klopt.

Mbt de echt irritante en/of paginavullende reclames geloof ik wel dat daar wat aan gebeurd...dergelijke reclames heb ik alleen al in geen tijden (= maanden) meer gezien op s.com.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 17:10
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2005 @ 16:56 :
Van mij mag ie die dingen weigeren, maar een soortgelijke reactie werd er in het verleden gegeven, ik neem dus aan dat dat klopt.

Mbt de echt irritante en/of paginavullende reclames geloof ik wel dat daar wat aan gebeurd...dergelijke reclames heb ik alleen al in geen tijden (= maanden) meer gezien op s.com.
Dat is mooi, maar ik kwam met dit topic naar aanleiding van zo'n paginavullende reclames op scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 12-06-2005 @ 17:10 :
Dat is mooi, maar ik kwam met dit topic naar aanleiding van zo'n paginavullende reclames op scholieren.com
Hoor je dan ergens mij zeggen dat ze er helemaal niet zijn?
Ik zeg dat ík ze de afgelopen maanden niet gezien heb.

Zoek wat oude topics over dit onderwerp op, dan heb je ook de antwoorden die eerder gegeven zijn (ook door Jon).
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 17:26
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Gister had ik zo'n banner die m'n hele scherm (en een stukje erbuiten) vulde. Ik kon niet scrollen dus kon ik hem ook niet wegklikken.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 21:08
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 12-06-2005 @ 17:26 :
Gister had ik zo'n banner die m'n hele scherm (en een stukje erbuiten) vulde. Ik kon niet scrollen dus kon ik hem ook niet wegklikken.
Joh dat ding duurt hoogstens 8 seconde, stel je niet zo aan.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 21:21
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-06-2005 @ 21:08 :
Joh dat ding duurt hoogstens 8 seconde, stel je niet zo aan.
Zonder videokaartdrivers (wat ik had) duurde het 5 keer zo lang.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 21:42
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Campagnes met screenads (geen popups dus!) worden sporadisch ingepland en duren nooit lang: 2 tot 4 weken gemiddeld. Als je een screenad krijgt blijft ie nooit langer dan 10 seconden in beeld, met een sluitknop voor als je hem zat bent, én met een frequency cap van 1 uiting per unieke bezoeker (gemiddeld). Met een keertje refreshen is ie ook weg. Al met al voldoende mogelijkheden om het ongemak tot een minimum te beperken. Maar het blijft noodzakelijk ongemak, aangezien deze site nog altijd zijn bestaansrecht dankt aan die nare reclame.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 21:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
ARGH POPUPS!

Gelukkig heb ik firefox. Ik heb overigens de screenad nu ook weer gekregen en de komende 2 weken is f.s.com voor mij dan weer bannervrij, hier heb ik geen zin in.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2005, 21:54
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-06-2005 @ 21:47 :
ARGH POPUPS!

Gelukkig heb ik firefox. Ik heb overigens de screenad nu ook weer gekregen en de komende 2 weken is f.s.com voor mij dan weer bannervrij, hier heb ik geen zin in.
ARGH PROFITEUR!
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 22:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jon schreef op 12-06-2005 @ 21:54 :
ARGH PROFITEUR!
Dan ben ik een profiteur, so what? Iedereen profiteert van mogelijkheden als ze er zijn, dacht je echt dat al die San Andreas verslaafden het spel gekocht hebben?

Ik zeg niet dat ik het niet cool vind dat je zo'n leuke website en forum hebt en och, als jij er gelukkig van wordt dat ik naar banners staar en er af en toe op klik, geen probleem. Maar sommige dingen doe ik niet en zo'n screenad hoort daar bij.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 22:12
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik zie die dingen dus echt nooit...

Maar goed, al zag ik ze wel, mits het niet te vaak voorbij komt zal het mij worst wezen. Maar ach, sommige mensen moeten gewoon altijd iets te zeiken hebben
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 07:41
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-06-2005 @ 22:12 :
Ik zie die dingen dus echt nooit...

Maar goed, al zag ik ze wel, mits het niet te vaak voorbij komt zal het mij worst wezen. Maar ach, sommige mensen moeten gewoon altijd iets te zeiken hebben
Ik ook niet.
Maar dat is ook helemaal niet per ongeluk
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 08:59
Verwijderd
Nou Jon, dit is een mooi moment je banlist bij te werken (lees: IP's toe te voegen )
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-06-2005 @ 22:12 :
Ik zie die dingen dus echt nooit...

Maar goed, al zag ik ze wel, mits het niet te vaak voorbij komt zal het mij worst wezen. Maar ach, sommige mensen moeten gewoon altijd iets te zeiken hebben
We leven in een cultuur waarin snelheid centraal staat. Als een website niet binnen een seconde kan laden, ga ik er niet heen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:29
Verwijderd
Ik ben hier ook nog nooit een banner tegengekomen die meer dan een volle seconde moest laden.

Sowieso zie ik die full-screen animated banners (die inderdaad mateloos irritant zijn, dat geef ik toe) hooguit eens per twee weken ofzo. Ik kan me echt niet herinneren wanneer ik zo'n ding voor het laatst heb gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 12:37
Equilibrium
Avatar van Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
********** schreef op 13-06-2005 @ 08:59 :
Nou Jon, dit is een mooi moment je banlist bij te werken (lees: IP's toe te voegen )
Omdat ik mijn PC bescherm tegen spyware?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:49
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
internet heeft geen bestaansrecht zonder reclame.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 13:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Maurice schreef op 13-06-2005 @ 12:49 :
internet heeft geen bestaansrecht zonder reclame.
Bestaansrecht lijkt me niet het juiste woord, maar ik ben het met je eens dat veel websites niet kunnen bestaan zonder reclame. Maar beperk dat dan tot een minimum.

Toen ik nog actief met mijn website bezig was, kon ik twee Nederlandse servers betalen en nog wat geld overhouden en ik had toch echt m'n principes qua banners. Jon krijgt toch zeker wel tien keer zoveel bezoekers.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 13:38
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
maar heeft ook aardig wat kosten aan dataverkeer en personeelskosten. maar goed. daar ga ik niet over.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 14:34
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
gerwin schreef op 12-06-2005 @ 15:14 :
Het valt mij op dat de laatste tijd er steeds meer ongevraagde reclame-uitingen op mijn scherm verschijnen tijdens het bezoeken van scholieren.com. Tot op zekere hoogte vind ik het acceptabel, maar enkele minuten geleden werd mijn scherm grotendeels bedekt met een "wolk" met een bepaalde reclameboodschap die "vanuit" een banner op scholieren.com komt en even later weer verdwijnt. Wat mij vooral stoort is het ongevraagd verschijnen van zo'n uiting, de grote en het feit dat ze moeilijker weg te klikken zijn. Ik begrijp dat het commercieel best aantrekkelijk zal zijn ongevraagd en vooral grote reclame-uitingen te laten verschijnen, maar dit gaat dit forum zeker bezoekers kosten.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die zich hieraan storen en of er hier wat aan gedaan kan worden.

Dit schatje houdt alle vervelende pop-ups tegen; google toolbar!
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 14:50
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-06-2005 @ 12:11 :
We leven in een cultuur waarin snelheid centraal staat. Als een website niet binnen een seconde kan laden, ga ik er niet heen.
Nou, dan ga je weg.

Trouwens, als het druk is dan laadt dit forum wel vaker niet binnen een seconde. Mensen moeten meer Malibu drinken en minder zeuren over snelheid.
Citaat:
Chrome schreef op 13-06-2005 @ 14:34 :
Dit schatje houdt alle vervelende pop-ups tegen; google toolbar!
Eh? IE heeft toch echt standaard een popup blocker, je hebt dat prutsding van Google helemaal niet nodig.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-06-2005 @ 14:50 :
Trouwens, als het druk is dan laadt dit forum wel vaker niet binnen een seconde. Mensen moeten meer Malibu drinken en minder zeuren over snelheid.
Nee en als het druk is, zie je mij hier ook niet. Overigens komt dat voor mijn gevoel maar zelden voor. En ik drink slechts bier en wijn.

En @ Maurice, ik weet niet waar Jon z'n server huurt, volgens mij is het xs4all, maar ik ben niet 100% zeker. Opzich is het natuurlijk geen goedkope provider, zeker niet als je de connectiviteit wilt hebben die Jon heeft (3 Mbit? 4 Mbit?), maar als ik kijk naar de bezoekersaantallen van dit forum en dat vergelijk met een ander forum dat op mijn server heeft gedraaid, zal de winst die Jon maakt echt niet afhankelijk zijn van die paar screenads. Als dat wel zo is, zou ik daar in zijn geval geen genoegen mee nemen. Je hebt ooit een overeenkomst gesloten voor dat kleine 486*60 pixels grote vakje, laat ze daarbinnen hun ding doen.

Of ik ze nou block of niet, ik sluit zo'n screenad toch wel meteen af en klik over het algemeen vrijwel nooit op banners, dus of ik ze nou block of niet, maakt in feite geen barst uit.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:43
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Het gaat om het principe. Jouw aanwezigheid hier kost geld. Zo lang je banners blokkeert ontzeg je ons de mogelijkheid die kosten te dekken. Dat is broodroof.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:29
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jon schreef op 13-06-2005 @ 15:43 :
Het gaat om het principe. Jouw aanwezigheid hier kost geld. Zo lang je banners blokkeert ontzeg je ons de mogelijkheid die kosten te dekken. Dat is broodroof.
Ik blokkeer niet per definitie banners. En de mogelijkheid om aan mij geld te verdienen om kosten te dekken was toch al minimaal
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 11:33
Equilibrium
Avatar van Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
Jon schreef op 13-06-2005 @ 15:43 :
Het gaat om het principe. Jouw aanwezigheid hier kost geld. Zo lang je banners blokkeert ontzeg je ons de mogelijkheid die kosten te dekken. Dat is broodroof.
Het is niet dat ik banners blokkeer.
Ik blokkeer servers waarvan ik (met spybot/adaware en nog wat andere programma's) WEET dat ze mijn PC volplempen met spyware. (al is het maar een cookie en een kleine regkey)
De reclameserver van s.com hoort daar blijkbaar tussen en dus heb ik het geblokkeerd (want spyware doe ik niet aan mee)
Dus als jij kunt regelen dat ze daar niet meer doen aan spyware shitzooi dan haal ik ze wel weer van de blok af. Tot die tijd bescherm ik MIJN bezit tegen die troep.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:13
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Wat is dat nou weer voor bullshit Een cookie is spyware, tuurlijk jochie.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-06-2005, 16:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-06-2005 @ 14:13 :
Wat is dat nou weer voor bullshit Een cookie is spyware, tuurlijk jochie.
Als hij echt cookies zou blocken zou hij niet op deze website kunnen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:30
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-06-2005 @ 14:13 :
Wat is dat nou weer voor bullshit Een cookie is spyware, tuurlijk jochie.
Iig werden er dingen door spybot gevonden die vanaf webads gekomen waren. En dus is webads door middel van http://*.webads.*/* in mijn adblock komen te staan. Als ze nu kunnen garanderen dat ik die shitzooi niet meer tegen ga komen als ik ze daar weer uit haal dan wil ik ze best wel weer eruit halen. Maar servers die mijn PC van spyware voorzien gaan onmiddelijk op de blokkeer

EDIT: en ja, sommige servers waar je komt die spyware willen verzamelen zullen inderdaad een koekje op je PC plaatsen. An sich geen spyware maar wordt wel gemeld door mijn spyware zoekers omdat ze van 'malicious companies' komen (en dus spyware ondersteunen)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 22:46
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-06-2005 @ 16:00 :
Als hij echt cookies zou blocken zou hij niet op deze website kunnen.
Nou ja, dat zal wel meevallen, maar dan zou hij bijvoorbeeld niet ingelogd kunnen blijven op het forum. Cookies zijn er gewoon om het allemaal makkelijker te maken voor de gebruiker.
Citaat:
MazeMouse schreef op 14-06-2005 @ 18:30 :
Iig werden er dingen door spybot gevonden die vanaf webads gekomen waren. En dus is webads door middel van http://*.webads.*/* in mijn adblock komen te staan. Als ze nu kunnen garanderen dat ik die shitzooi niet meer tegen ga komen als ik ze daar weer uit haal dan wil ik ze best wel weer eruit halen. Maar servers die mijn PC van spyware voorzien gaan onmiddelijk op de blokkeer

EDIT: en ja, sommige servers waar je komt die spyware willen verzamelen zullen inderdaad een koekje op je PC plaatsen. An sich geen spyware maar wordt wel gemeld door mijn spyware zoekers omdat ze van 'malicious companies' komen (en dus spyware ondersteunen)
Nee, Spybot is een lekker programma, wou je zeggen. Veel van die programma's zijn enorm paranoïde en markeren alles wat los en vast zit als "spyware" (wel eens gehoord van "false positives"?). Een cookie is geen spyware en Webads voorziet jouw PC niet van spyware, punt.

Tja, en sommige adverteerders "misbruiken" cookies door daar bijv. in te zetten op welke websites iemand is geweest en zo kan dan de reclame die iemand ziet worden afgestemd op de gebruiker, maar dat heeft m.i. weinig met spyware te maken, en het is al helemaal belachelijk om te roepen dat Webads spyware op je computer plaatst. Dat is gewoon geblaat van mensen die er niks van afweten.

Edit -- waar sommige mensen zich al niet druk om maken zeg...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 15-06-2005 om 00:07.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 23:33
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-06-2005 @ 22:46 :
*knip*
Quote eens beter, dit is echt vervelend.

Dat gezegd, webads komt wel buiten z'n vakje en dat opzich vind ik vrij kwalijk en storend. Banners storen me allang niet meer, popups en dit soort ongein wel. Ik boycot altijd al dit soort zaken en webads werd per definitie al geblockt bij mij, door wat andere websites die er nog meer last van hadden, maar ik heb hem een tijd voor scholieren.com niet geblockt, omdat ik er hier geen last van had én omdat ik Jon wel wat inkomsten gun. Maar als dat spul zich dan weer gaat misdragen, ga ik daar niet op zitten wachten.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 08:50
Equilibrium
Avatar van Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-06-2005 @ 22:46 :
Tja, en sommige adverteerders "misbruiken" cookies door daar bijv. in te zetten op welke websites iemand is geweest en zo kan dan de reclame die iemand ziet worden afgestemd op de gebruiker, maar dat heeft m.i. weinig met spyware te maken, en het is al helemaal belachelijk om te roepen dat Webads spyware op je computer plaatst. Dat is gewoon geblaat van mensen die er niks van afweten.

Edit -- waar sommige mensen zich al niet druk om maken zeg...
Eeehm, dat controleren waar ik allemaal heen ga om daar de reclame op af te stemmen IS spyware...
Dus al die controle cookies zijn net zo goed spyware. End of story.
Dus tenzij webads andere redenen heeft voor die cookies (kan niet inzien wat aangezien ze alleen reclame hoeven te leveren) is het gewoon spyware en hoef ik het niet te hebben.

En die reclames die je hele webpagina overnemen zijn zelfs als ze weg te klikken zijn alsnog een toepassing die ik niet vrijwillig geopend heb. (en niet zeuren dat het een toepassing op de site is. Vanaf het moment dat hij op mijn scherm staat issie al lang niet meer op de site maar staat ie op mijn PC werkgeheugen weg te vreten)
Spyware is dan nog een hele vriendelijke benaming aangezien toepassingen die zichzelf openen IMO ook onder virussen zouden mogen vallen.

(en ja, ik ben paranoide. Al die shit is beter te voorkomen dan te genezen)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 09:40
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Gewoon een reepje van 1 gig erbij zetten, dan hoef je je ook niet druk te maken over je geheugen .

Ik vind het helemaal niet erg, als springt er zo een of andere dikke mongool op mijn scherm, dan klik ik hem toch gewoon weg.

Stel ik zit ongeveer 5 uur op scholieren, dan komt hij net 1x.
1x wat is dat in een mensenleven, no fucking big deal.

En spy en adware, laat dat ook maar komen, ik surf natuurlijk zonder virus scanner, en scan ook niet met hitmanpro omdat ik dat maar onzin vind, en mijn systeem is zo rockstable als de pest en nog nooit last gehad van spy en adware, allemaal zo gehyped.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 11:38
Equilibrium
Avatar van Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-06-2005 @ 09:40 :
Gewoon een reepje van 1 gig erbij zetten, dan hoef je je ook niet druk te maken over je geheugen .

Ik vind het helemaal niet erg, als springt er zo een of andere dikke mongool op mijn scherm, dan klik ik hem toch gewoon weg.

Stel ik zit ongeveer 5 uur op scholieren, dan komt hij net 1x.
1x wat is dat in een mensenleven, no fucking big deal.

En spy en adware, laat dat ook maar komen, ik surf natuurlijk zonder virus scanner, en scan ook niet met hitmanpro omdat ik dat maar onzin vind, en mijn systeem is zo rockstable als de pest en nog nooit last gehad van spy en adware, allemaal zo gehyped.
Fijn, betaal jij dat reepje dan even voor me?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:55
Verwijderd
je hoeft *.webads.* niet in je adblock te zetten, maar gewoon in je cookie block. Heb ik ook.
Tevens accepteer ik nergens cookies van een ander domein dan waar ik op zit (forum.scholieren.com bijvoorbeeld). Zo verkom je een hoop cookies.

Vraagje voor Jon: Wanneer ik plaatjes/plugins/javascript uit heb staan in mijn browser, zie ik ook geen banners. Mag dit wel of wordt dit gezien als het blocken van een banner?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:02
Equilibrium
Avatar van Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
eddie schreef op 16-06-2005 @ 11:55 :
je hoeft *.webads.* niet in je adblock te zetten, maar gewoon in je cookie block. Heb ik ook.
Tevens accepteer ik nergens cookies van een ander domein dan waar ik op zit (forum.scholieren.com bijvoorbeeld). Zo verkom je een hoop cookies.

Vraagje voor Jon: Wanneer ik plaatjes/plugins/javascript uit heb staan in mijn browser, zie ik ook geen banners. Mag dit wel of wordt dit gezien als het blocken van een banner?
Ben ik van de cookies af maar nog niet van de applicaties die zonder mijn toestemming oppeens gaan draaien
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 14:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Equilibrium schreef op 16-06-2005 @ 12:02 :
Ben ik van de cookies af maar nog niet van de applicaties die zonder mijn toestemming oppeens gaan draaien
Dude, waar héb je het over?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:33
Equilibrium
Avatar van Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
M@rco schreef op 16-06-2005 @ 14:09 :
Dude, waar héb je het over?
Die stomme flash shit die IK NIET geopent heb

Hoe houd ik die tegen op legale manieren behalve flash van mijn systeem afgooien om misbruik ervan te voorkomen?
(en ja, die stomme beeldvullende reclame toepassingen vind ik misbruik omdat ik ook al die dingen tegenben gekomen zonder afsluitmogelijkheden of dat die pas na X-tijd kwam...)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Gewoon Flash verwijderen idd, is toch nutteloos
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:59
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
M@rco schreef op 16-06-2005 @ 17:14 :
Gewoon Flash verwijderen idd, is toch nutteloos
Sommige mensen zijn verslaafd aan flash spelletjes.

Verder zeg ik eerlijk dat ik advertenties blokkeer. Zodra adblock de mogelijkheid gaat bieden advertenties van bepaalde sites door te laten, wil ik misschien wel ads op dit forum toestaan, maar tot die tijd komt er geen één ad in mijn browser, en als die er komt is hij zo weer weg. Het zijn vooral de flash dingen waar ik me aan erger. Ik wil best ads aanzien, maar dan moeten ze wel in hun hokje blijven. En dat gebeurd op bijna geen enkele site meer volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 20:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Krekker schreef op 16-06-2005 @ 17:59 :
Sommige mensen zijn verslaafd aan flash spelletjes.

Verder zeg ik eerlijk dat ik advertenties blokkeer. Zodra adblock de mogelijkheid gaat bieden advertenties van bepaalde sites door te laten, wil ik misschien wel ads op dit forum toestaan, maar tot die tijd komt er geen één ad in mijn browser, en als die er komt is hij zo weer weg. Het zijn vooral de flash dingen waar ik me aan erger. Ik wil best ads aanzien, maar dan moeten ze wel in hun hokje blijven. En dat gebeurd op bijna geen enkele site meer volgens mij.
Precies.

Ik laat overigens veel ads wel door, maar een bepaald type ads laat hij standaard niet door, zo ook de ads op f.s.com, ik laat die wel eens door specifiek voor deze site, maar als ze erbuiten gaan, krijg ik de mogelijkheid om ze te blocken en dan is het vrij logisch dat ik op "ja" klik. Adsense banners komen er bij mij bijvoorbeeld altijd wél door.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.