Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2005, 17:43
Risce
Risce is offline
Bredase blower bekeurd

De politie van Breda heeft een 21-jarige inwoner van die stad op de bon geslingerd wegens het roken van een joint in het openbaar. De man zat bij een vijver in hogere sferen te geraken toen hij betrapt werd.

De blower kon zich ook niet legitimeren, wat hem een extra boete opleverde van 50 euro. Het Openbaar Ministerie moet uiteindelijk bepalen of hij straf krijgt voor het drugsgebruik, en zo ja , hoe hoog die dan zal zijn.

bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/54452

WTF?! Is er iets aan het veranderen in Nederland?
Oud 27-05-2005, 17:45
Verwijderd
Uh, das toch geen nieuws?
Ik bedoel, je mag toch geen (alcohol)drugs nuttigen in t openbaar?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 17:51
Risce
Risce is offline
Ik heb anders nog nooit problemen gehad met blowen in het openbaar, noch ten overstaan van agenten.

Korte Anekdote:
Sta met een groepje in het park in Nijmegen, 2 waren aan het blowen. Politieauto draait het paadje op. Agenten stappen uit met gigantische zaklampen. "Zijn jullie aan het drinken, jongens?" "Nee." Dat we aan het blowen waren was wel duidelijk. "Ok, goedeavond dan nog." "Doeidoei."
Oud 27-05-2005, 18:03
Tsasil
Tsasil is offline
Ik ben ook een keer (al blowend) in het park ondervraagd over drinkende jongeren. Ik zat samen met nog een iemand anders, en ze waren op zoek naar een groep van +/- 10 man die overlast veroorzaakte. Ome agent stond naast mij en was heel vriendelijk, terwijl ik rustig een jointje aan het roken was.

Misschien dat die gast bij voorbaat al een grote bek had. Officieel mag je namelijk geen drank of drugs in het openbaar nuttigen, maar daar doet normaal gesproken niemand moeilijk over.
Oud 27-05-2005, 18:27
Verwijderd
Over alcohol doen ze vaak moeilijker dan over blowen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 18:27
HTID
HTID is offline
Looool die heeft bij de wilhelminavijver gezeten, daar ben ik wel eens achterna gezeten door de politie
Oud 27-05-2005, 20:54
Wammus
Wammus is offline
Omg. Damn de politie heeft het af en toe niet meer door. Ik loop/fiets echt zo vaak met een joint in m'n bek door de stad langs agenten en hoor er echt nooit wat van. Beetje jammer dit. Tenzij die gast idd bij voorbaat al een grote bek had maar dan heeft ie het aan zichzelf te danken.
Oud 27-05-2005, 22:15
Risce
Risce is offline
Maar concluderd: het is altijd al verboden geweest?

Want bij mijn weten kunnen ze je wel arresteren, maar word je evt. zaak altijd geseponeerd, dus dagen ze je nooit voor de rechter. ProcesVERBAAL zal dan wel anders liggen?

Juridische experts?
Oud 28-05-2005, 01:06
Verwijderd
ligt aan de agent die je tegenkomt
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 01:55
sorry
sorry is offline
die kerel zal wel door die 3 vrouwelijke agenten met opgeschoren haar zijn opgepakt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 03:05
Verwijderd

mwa breda is sowieso best raar. pas toen ik daar op het station was, liepen 2 agenten daar met 1 arrestant, die gingen ze afvoeren. Lopen er serieus 6 agenten achteraan, toen moest ik wel even lachen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 08:53
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Risce schreef op 27-05-2005 @ 18:51 :
Ik heb anders nog nooit problemen gehad met blowen in het openbaar, noch ten overstaan van agenten.

Korte Anekdote:
Sta met een groepje in het park in Nijmegen, 2 waren aan het blowen. Politieauto draait het paadje op. Agenten stappen uit met gigantische zaklampen. "Zijn jullie aan het drinken, jongens?" "Nee." Dat we aan het blowen waren was wel duidelijk. "Ok, goedeavond dan nog." "Doeidoei."
hm toch zie ik ze daar regelmatig moeilijk over doen, ook in dat park in nijmegen
Oud 28-05-2005, 09:15
Viporizer
Viporizer is offline
Ik zat ook wel eens in een parkeer garage, daar kwamen zo af en toe ook agentjes langs, die vroegen ons dan vriendelijk ergens anders te gaan zitten. Ook als ik met Wammus weer eens bij Billy Holliday zat ( portiek van een kapperszaak, ze hebben daar een vensterbank die echt te goed zit ) Daar lopen ze zo voor je neus voorbij en wensen je nog een prettige avond ook terwijl je bijne je rook in hun gezicht uit zit te blazen.

In haarlem hebben ze er dan geloof ik wat minder problemen mee.
Oud 28-05-2005, 12:07
C r Y p S
C r Y p S is offline
Waarschijnlijk zijn dit soort regels er om op te kunnen treden wanneer er overlast wordt veroorzaakt. Het is dan de vrije interpetatie van de agent om te beslissen of hij de regel wil handhaven of niet.
Oud 28-05-2005, 12:27
Verwijderd
Ik zit me stiekem af te vragen of ik hem ken, maar dat zal ik dan vanavond wel horen, al zijn de meesten ouder.

Iig. Blowen in het openbaar is wel wettelijk verboden, maar normaal doen ze er niet moeilijk over. In het park van Breda doen ze vaak wel moeilijk over alcohol. Maar het ligt er natuurlijk aan welke agent je treft, hoevaak hij je al heeft gezien, welke overlast je veroorzaakt, of er minderjarigen in de buurt waren, hoe zijn/jouw humeur is enz.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 14:17
Risce
Risce is offline
Citaat:
C r Y p S schreef op 28-05-2005 @ 13:07 :
Waarschijnlijk zijn dit soort regels er om op te kunnen treden wanneer er overlast wordt veroorzaakt. Het is dan de vrije interpetatie van de agent om te beslissen of hij de regel wil handhaven of niet.
Dat is dus een grote fout in het Nederlandse rechtsysteem, dat de uitvoerende macht (politie) ook taken van de rechtsprekende macht (rechters) op zich neemt die uberhaupt al dubieus zijn te noemen: selectie.
Oud 28-05-2005, 16:53
kutprinter
kutprinter is offline
Maar anders zou je of de regel niet blowen in het openbaar altijd moeten handhaven wat onzin zou zijn omdat de meeste mensen helemaal geen overlast veroorzaken als ze ergens een blow roken en ook niet echt overeenkomt het gedoog beleid.
Of ze zouden de wet erg specefiek moetern maken zoals niet bij minderjariggen in de buurt (wat is in de buurt) of niet bij winkeltjes etc wat dan een enorme wet zou worden wat waarschijnlijk niet aan de burger over te brengen is waardoor agenten elke keer weer met mensen in discussie moeten over of ze nou in overtreding zijn ofniet etc wat ook aleen maar verwarring en irritatie oplevert voor zowel agenten als blowende mensen.

Beter gewoon zoals nu ook al loop je dan het risico net een kut agent tegen te komen die je wilt naaien en die dit dan ook makkelijk kan

Zelf nooit problemen meegehad
Oud 28-05-2005, 18:31
Iveauh
Iveauh is offline
2 vrienden van mij zijn allebei 2 keer gepakt.
mij ook bijna 1 keer, maar de politie had mij niet zien blowen, en vond het lullig om voor de andere 2 wel een bon uit te schrijven en voor mij niet, uiteindelijk waarschuwing..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 19:34
Wammus
Wammus is offline
Wat al eerder gezegd is idd. Het hangt er helemaal vanaf wat voor agent je tegen komt en hoe die het ziet. OVer het algemeen als je geen overlast veroorzaakt zal niemand zich er druk om maken want dat is alleen maar problemen opzoeken. Het dubbele eraan is wel dat als je met een biertje op Zaterdagmiddag door de Grote Houtstraat (ik heb het nu ff alleen over Haarlem omdat ik over de rest niet kan oordelen) loopt en je komt een agent tegen dan weet ik bijna zeker dat ie je zal aanhouden terwijl als je dat met een joint doet je er bijna nooit wat van hoort terwijl drank gewoon toegestaan is in nl en wiet officieel niet. Beetje krom beleid dus hier in Haarlem maarja dat is al langer bekend.
Oud 29-05-2005, 13:01
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Volgens mij mag je wel gewoon blowen in het openbaar. Drinken niet maar blowen wel. Anders is amsterdam een goudmijn van bekeuringen
Oud 29-05-2005, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 29-05-2005 @ 14:01 :
Volgens mij mag je wel gewoon blowen in het openbaar. Drinken niet maar blowen wel. Anders is amsterdam een goudmijn van bekeuringen
Officieel mag het niet alleen in aangewezen plaatsen (coffeeshops) en privé gelegenheden, dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 13:49
Wammus
Wammus is offline
Officieel is het niet toegestaan in nederland om in openbare gelegenheden (waar de straat natuurlijk ook onder valt) te blowen. Hier geld echter een gedoogbeleid voor. Zolang je geen overlast veroorzaakt is er niets aan de hand als jij op een bankje in de stad een joint gaat zitten roken.

De vraag is nu: Wanneer veroorzaak je overlast en daar zijn de meningen over verdeeld. De een vind dat je al overlast veroorzaakt op het moment dat je er zit omdat het niet mag en de de ander zal denken: ik zit hier een joint te roken ik val andere mensen er niet mee lastig en maak geen herrie of wat dan ook dus wat is je probleem?

Ook voor Coffeeshops geld het gedoogbeleid. Er word niets aan gedaan zolang er geen aanleiding voor is. Aanleiding om er wat aan te doen zou kunnen zijn dat er overlast veroorzaakt word. Denk hierbij aan: schreeuwend naar buiten komen of ruzie zoeken zonder dat daar aanleiding voor is.

Het is heel moeilijk om daar een algemeen beleid voor te maken en dus is enige medewerking van de burgers en de agenten die er samen het beste van moeten maken. En dat leid soms tot problemen. De ene agent zal sneller vinden dat jij overlast veroorzaakt dan de ander en het is dus maar net de vraag wat voor een je er tegenkomt.

Ik persoonlijk vind dat een slechte zaak. Hoe kan je nou gezamelijk tot een goede handhaving van de regels komen als de uitvoering ervan afhankelijk is van de interpertatie van de regels bij de persoon die ze moet uitvoeren?

Ik denk dus ook dat daar wat aan moet gebeuren en dat ligt bij de burgers en de agenten. De burgers moeten zich realiseren dat het eigenlijk niet mag en dat ze blij mogen zijn met het feit dat nederland zo vrij is en er niet heel moeilijk over gedaan word en de agenten moeten het inzicht hebben om niet jan en alleman die een joint zit te roken een boete te geven maar alleen de gevallen die echt overlast aan de samenleving veroorzaken moeten bestraffen.
Oud 29-05-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Mortification schreef op 29-05-2005 @ 14:04 :
Officieel mag het niet alleen in aangewezen plaatsen (coffeeshops) en privé gelegenheden, dacht ik.
klopt.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 13:54
Curunir
Curunir is offline
Waarschijnlijk zochten of de agenten, of de man ruzie. Bier zijn ze wel fel op, heeft iedereen wel eens meegemaakt denk ik (ik moest een keer een net aangebroken flesje Het Kanon leeggieten in de gracht )
Oud 01-06-2005, 06:45
Verwijderd
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 29-05-2005 @ 14:01 :
Je mag: crushen, tippie maken, vloeitje pakken, vloeitje vouwen, (eventuele shag in de vloei leggen), wiet/hash in de vloei leggen, tippie drbij, rollen, dichtlebberen, kortom: een mooie stick fabriceren.. maar je mag m niet in het openbaar oproken.

Daar heeft t Coornhert dus nu ook een probleem mee.. Want 2 gozertjes zijn gepakt terwijl ze aan t crushen waren. Nolten belde meteen de politie, maar die konden niets doen omdat ze de wet niet hebben overtreed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2005, 08:32
Verwijderd
bij ons zijn ze zo kansloos om naar je toe te lopen als je sjonnie rookt, om vervolgens niet te zeggen dat je niet mag blowen maar om te zeggen dat je "normaal op de bank moet zitten, dus niet op de rugleuning.. en nog een prettige middag.."
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 08:59
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Risce schreef op 27-05-2005 @ 23:15 :
Maar concluderd: het is altijd al verboden geweest?

Want bij mijn weten kunnen ze je wel arresteren, maar word je evt. zaak altijd geseponeerd, dus dagen ze je nooit voor de rechter. ProcesVERBAAL zal dan wel anders liggen?

Juridische experts?
wiet roken is idd verboden, er is alleen een gedoogbeleid waardoor het niet mogelijk is om er boetes voor te krijgen (dus dat je tot 5 gram wiet mag hebben, dat het met een vergunning verkocht mag worden en dat je het mag roken). in principe is het feitelijk dus toegestaan in het openbaar te roken, tenzij bijvoorbeeld een plaatselijke verordening bepaalt dat het op bepaalde plekken niet mag. dat zal dan hier ook wel het geval geweest zijn.

blijft natuurlijk dat het erg lame is, er is geen enkel belang bij gedient dat mensen niet buiten mogen blowen (itt drinken, dronken mensen zijn lastig en stonede mensen niet)

ohw volgens mij is het in het kronenburgerpark in nijmegen zo dat er wel geblowd mag worden, alleen zijn ze er nogal zeurderig over blowen als je nog geen 18 bent. maar dat weet ik niet precies
Oud 07-06-2005, 18:38
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Ik heb het gevraagd aan een politievrouw in spé. Zij zegt dat het wel mag. Misschien is het regio gebonden.
Oud 10-06-2005, 23:06
mp-brx
mp-brx is offline
Pff, blijft toch raar hier in Nederland

Heb hier het hier een x met een politie agent over gehad toen ze op jacht waren naar zuiplappen in het park. Vroeg hem toen ook wat nou wel en niet mocht. Hij zei blowen op straat is ok, zolang je geen overlast veroorzaakt en kan aantonen dat je 18 bent (nog voor de verplichte id tijd).

Overigens heb ik van mijn baas gehoord dat je op elk terras in Nederland mag blowen, behalve als in de huisregels opgeschreven dat het niet mag
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 04:26
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
mp-brx schreef op 11-06-2005 @ 00:06 :
Pff, blijft toch raar hier in Nederland

Heb hier het hier een x met een politie agent over gehad toen ze op jacht waren naar zuiplappen in het park. Vroeg hem toen ook wat nou wel en niet mocht. Hij zei blowen op straat is ok, zolang je geen overlast veroorzaakt en kan aantonen dat je 18 bent (nog voor de verplichte id tijd).

Overigens heb ik van mijn baas gehoord dat je op elk terras in Nederland mag blowen, behalve als in de huisregels opgeschreven dat het niet mag
Hier in Haarlem op de botermarkt word er idd ook niet echt moeilijk gedaan als je met een joint op het terras in het zonnetje zit. Ik heb ook nog wel in de kroeg joints zitten draaien en daar zei ook niemand wat van.
Oud 11-06-2005, 10:02
Risce
Risce is offline
Citaat:
mp-brx schreef op 11-06-2005 @ 00:06 :

Je zou dus ook kunnen zeggen dat het nergens op een terras mag, tenzij ze het niet verboden hebben. En aangezien de huisregels idd bepalen dat het nooit met een gemeentelijke verordening heeft te maken, kunnen ze dat gewoon On the Spot veranderen.
Oud 11-06-2005, 11:36
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ach et lag gewoon aan de agent... hoevaak heb ik mensen wel niet gewoon zien blowen bij de rookpaal op het station. en geen enkele agent zei er wat van
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 15:59
Verwijderd
Er is een verschil tussen of iets strafbaar is en of iets gedoogd wordt, natuurlijk. Zolang cannabis e.d. nog op de Bijlage verboden stoffen bij de Opiumwet staat, is het dus strafbaar om het bij je te hebben of te gebruiken, alleen er zal natuurlijk in de praktijk bijna geen agent zijn die daar moeilijk over doet. Deze kerel had gewoon een kutdag.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 16:07
Risce
Risce is offline
Ja, maar goed, daar gaat deze discussie een beetje over:

Citaat:
Dat is dus een grote fout in het Nederlandse rechtsysteem, dat de uitvoerende macht (politie) ook taken van de rechtsprekende macht (rechters) op zich neemt die uberhaupt al dubieus zijn te noemen: selectie.
Oud 12-06-2005, 00:25
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Risce schreef op 27-05-2005 @ 18:51 :

Korte Anekdote:
zoiets had ik laats ook... er stappen 2 agenten uit, beginnen met zaklampen te schijnen. Vriend van mij had een joint vast en ik was een biertje aan het drinken.

Bier moest ik weggooien, maar van de joint zeiden ze niks
Oud 14-06-2005, 20:51
Verwijderd
Dat blowen gedoogd wordt, zegt niet dat ze je niet mógen bekeuren, zeker niet als je in 't openbaar blowt..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 09:30
girlsetsfire!
girlsetsfire! is offline
Citaat:
Hasj en weed zijn niet legaal in Nederland. Hasj en weed staan op lijst II van de Opiumwet, dat betekend dat alle handelingen die met softdrugs te maken hebben strafbaar zijn (handel, productie en bezit. Het is dus niet legaal maar het wordt gedoogd. Volgens de website www.justitie.nl houdt gedogen het volgende in:
“In het strafrecht bestaat het opportuniteitsbeginsel. Dit houdt in dat het Openbaar Ministerie kan afzien van vervolging van strafbare feiten als daarmee een hoger algemeen maatschappelijk belang wordt gediend. Het hoger algemeen belang bij het drugsbeleid is de volksgezondheid (scheiding van hard- en softdrugs markten) en de openbare orde.”
Het openbaar ministerie geeft de prioriteit aan het opsporen van hennepkwekerijen (zie hiervoor ook bijlage 1) en besteedt minder aandacht aan het persoonlijke gebruik van mensen.
Bij het coffeeshopbeleid worden strafbare feiten gedoogd. Als coffeeshops zich houden aan deze regels:
• er mag niet meer dan 5 gram per dag per persoon worden verkocht
• er mogen geen harddrugs worden verkocht (dus ook geen XTC)
• er mag geen reclame voor drugs worden gemaakt
• er mag geen overlast voor de omgeving worden veroorzaakt
• er mag geen verkoop aan minderjarigen (tot 18 jaar) plaatsvinden en minderjarigen mogen niet in coffeeshops worden toegelaten.
(deze regels zijn gekopieerd van www.justitie.nl)
gaat de politie niet actief de verkoop van maximaal 5 gram opsporen. Vijf gram is ook het maximale aantal gram dat iemand bij zich mag dragen. Bij meer dan vijf gram wordt er wel een actief beleid door de politie gevoerd.
ff kopiëren en plakken uit mijn praktische opdracht
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 15:33
Verwijderd
vertel eens wat nieuws
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 14:01
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
de nieuwe burgemeester van breda, de ouwe van bergen op zoom, is daar verantwoordelijk voor... Die gast wil ook alle shops sluiten enzo.. Maar goed, een vriend van mij die zt er een te draaien, A 125euro
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 19:45
K-pax
K-pax is offline
Het feit dat de politie moeilijker doet over openbaar drinken dan blowen begrijp ik wel, blowers zijn vaak niet lastig, terwijl zatte mensen beduidend lastiger zijn . Zelfs aangeschoten zijn sommige mensen erg lastig( dit is althans hoe het in mijn ongeving gaat ).

Mja een van de belangrijkste factoren is toch wel: het humeur van de wout
Oud 19-06-2005, 19:13
MikeyMo
MikeyMo is offline
als ie niet voor drugsgebruik wordt beboet, dan hoeft hij toch ook niet voor de legitimatie-boete te betalen? Je mag volgens mij geen boete krijgen omdat je geen id bij je hebt, als je verder niks fout doet..
Oud 24-06-2005, 17:18
K-pax
K-pax is offline
dat klopt, zover ik weet.

Als de politie om je ID vraagt zomaar zonder reden hoef je um niet eens te laten zien, doe je iets illigaals of ben je een verdachte ergens van ( of verdacht terplekke bezig ) dan wel.
Tenminste dat was de verkorte versie die de politie agente mij gaf toen ze me een boete gaf voor fietsen zonder licht...( dom)
Oud 29-06-2005, 02:17
Verwijderd
Citaat:
K-pax schreef op 24-06-2005 @ 18:18 :
dat klopt, zover ik weet.

Als de politie om je ID vraagt zomaar zonder reden hoef je um niet eens te laten zien, doe je iets illigaals of ben je een verdachte ergens van ( of verdacht terplekke bezig ) dan wel.
Tenminste dat was de verkorte versie die de politie agente mij gaf toen ze me een boete gaf voor fietsen zonder licht...( dom)
bovendien is de agent zich ook verplicht aan jou te identificeren, als je het 'm vraagt.

als iedereen dat zou doen, zouden de agenten wat minder snel om ID vragen, vermoed ik
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 10:59
Verwijderd
ja en op de plek nog vervelender gaan doen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 21:56
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 19-06-2005 @ 20:13 :
als ie niet voor drugsgebruik wordt beboet, dan hoeft hij toch ook niet voor de legitimatie-boete te betalen? Je mag volgens mij geen boete krijgen omdat je geen id bij je hebt, als je verder niks fout doet..
fout. je moet m altijd bij je hebben en als je m niet bij je hebt moet je dokken. verder nix.
Oud 29-06-2005, 22:41
Verwijderd
Citaat:
red5 schreef op 29-06-2005 @ 03:17 :
bovendien is de agent zich ook verplicht aan jou te identificeren, als je het 'm vraagt.

als iedereen dat zou doen, zouden de agenten wat minder snel om ID vragen, vermoed ik
Geloof me, die agenten hebben hun legitimatiebewijs wel op zak en zullen alleen maar chagrijniger worden.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 29-06-2005 @ 23:41 :
Geloof me, die agenten hebben hun legitimatiebewijs wel op zak en zullen alleen maar chagrijniger worden.
tsja, dan wordt de chagrijn in ieder geval wat gelijkmatiger verdeeld.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 17:49
SRV
SRV is offline
voor zover ik weet mag dat sowieso niet in het openbaar. maar ik kan wat gemist hebben?
Oud 30-06-2005, 23:15
K-pax
K-pax is offline
Gedoogbeleid, politie deed er nooit zo moeiljk over, de overlast was nihil en meestal klaagt niemand, dus geen reden voor de politie om er wat aan te doen ( zeeeeeeer klein misdrijf ).
Oke, doe je het midden in een overdekt winkelcentrum, kan ik voorstellen dat ze klagen, maar zelfs dan vraag de politie meestal of je je joint uit wilt doen en weg wilt gaan.

Offcieel alleen in coffeeshops en thuis.
Oud 01-07-2005, 03:46
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
little nemo schreef op 29-06-2005 @ 22:56 :
fout. je moet m altijd bij je hebben en als je m niet bij je hebt moet je dokken. verder nix.
Ze mogen er niet zonder reden om vragen
Heeft met privacyschending te maken dacht ik... iets van die shit...
Maar als ze hem willen zien bedenken ze gewoon een of andere kutsmoes waardoor je hem toch moet laten zien...
Voorbeelden van die kutsmoezen:
Je doet verdacht
Verstoring van de openbare orde (ook zo'n lekker ruim begrip)
etc.

Zolang ze wat te zeiken hebben en wat gele papiertjes uit kunnen delen zijn die wouten ook weer tevreden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten