Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2002, 19:54
Maaiketjuh
Maaiketjuh is offline
Heeey Mensen,

ik had ff een vraagje. ik heb halflang blond, steil haar. En ik wil halflang, blond, krullend haar!
Nu is mijn vraag of hier mensen zijn die permanent hebben of gehad en hoe dat bevallen is. want het lijkt me zo super mooi.
Niet dat ik straks rondloop als bob marley.......
Laterzz Kussies Maaiketjuh!!!!!
Oud 04-08-2002, 20:08
Denise84
Denise84 is offline
nee, heb ik nooit gehad. Heb er ook wel over zitten denken permanent te doen. Maar het lijkt me iig dat je langer haar moet hebben, omdat je haar opkrult. Dus als je halflang haar hebt en je wilt halflange krullen, dan kan dat lijkt mij niet.
Oud 04-08-2002, 20:08
Verwijderd
ik heb een permanet gehad, maar het ligt puur aan je haar hoe poreus het is. want als dat heel erg is zal je er geen krul in krijgen of het word een lelijk zicht... mijn haar is redelijk normaal vanvoren ware er was plukken poreus maar dat gaf niet zo veel.. dus vanvoren bleef het redelijk steil. het is mij wel goed bevallen. mijn zus zei alleen (zei is kapster) dat 'k het nu maar niet meer oest doen omdat het uit de mode was. krullen dan he... niets tegen mensen met krullen hoor maar voor even is het gewoon leuk niet voor altijd. tenzij je een hele mooie bos krullen heb... 'k vind dat ech prachtig maar goed... ik heb dus behoorlijk lichtblond haar en door die permanent is mijn haar groen geworden, door chloor, zonlicht en zeewater.... dat was dus flink balen maar ja als je er dan rode shampoo in pleurt dan wordt dat groen er flink uitgehaald.... mij lijken grove krullen heel mooi. maar bij mij kan dat absoluut niet, ik heb heel licht haar en niet dik ofzo.. maar dat gaat gewoon niet. dat zakt er uit... dus als je grove krullen wilt kan je beter krulspelde gebruiken of papiloten.... een permament gaat alleen met kleine krulletjes (wat ook grappig is hoor) en euh wat wilde ik nog zeggen... ohja het blijft er ong. 3 kwart jaar in zitten. maar dat ligt er natuurlijk aan hoe snel je haar groeit...

trouwens mijn haar is tot mijn schouders.. hoe langer je haar hoe slechter je haar krult en hoe sneller het er uit zakt... en het nadeel is dat je er altijd schuimgel in moet pleuren
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 20:32
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
krullen zijn
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 20:36
Verwijderd
Ik zit er ook aan te denken maar mijn kapper heeft het afgeraden omdat mijn haar geverfd is. Dan wordt het dubbel zo poreus. Het is wel jammer dat je niet zo goed grote krullen kan permanenten want dat wil ik juist.
Wat bedoel je met rode shampoo?? want mijn haar ziet nogal groenig door de zomer.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 20:38
Verwijderd
een vriendin van mij heeft ook permanent laten zetten, heeft haar moeder zelf gadaan, en is heel mooi geworden
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Mcadamian schreef:
Ik zit er ook aan te denken maar mijn kapper heeft het afgeraden omdat mijn haar geverfd is. Dan wordt het dubbel zo poreus. Het is wel jammer dat je niet zo goed grote krullen kan permanenten want dat wil ik juist.
Wat bedoel je met rode shampoo?? want mijn haar ziet nogal groenig door de zomer.
wij hebben een fel rode shampoo van mijn zus gekregen uit de kapsalon..dat werkt heel groed want rood haalt het groen weg.. wat je ook kan doen (jah het lijkt ranzig) kethup in je haar doen en in laten werken) en daarna uitspoelen... het helpt alleen niet zo goed als die rode shampoo.. even kijken hoe die shampoo heet euh er staat op loreal professional paris, en daaronder gloss colar....

en 't is ech FELrood.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 22:02
Roxy
Roxy is offline
ik heb de 'mazzel' dat ik van mezelf uhm niet echt heel stijl haar heb, ik kan het wel stijl fohnen maar als het een paar keer goed waait of regent dan zit er weer slagen in enzow... maar goed als ik er wat mouse in doe en op de kop ga hangen tijdens het fohnen dan heb ik gewoon huge bos met krullen
Oud 04-08-2002, 23:18
AtHell
AtHell is offline
Je neemt een breezah flesje (liefst leeg te gebruiken) draait een plukje van je haar om t nekje, dit doe je meerdere malen tot dat je tevreden bent met het resultaat...

(sorry t "laterzz" stond me niet aan)

[serieus]

k je hebt vast wel een krultang ergens liggen of anders je mams wel en die kan t je waarschijnlijk perfect uitleggen en anders, doe wat hierboven is beschreven met een krultang ipv breezah flesje.
Oud 05-08-2002, 00:50
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
voor meisjes zijn krullen echt kei mooi
zowel bij blond als donker haar

maja je zult wel van dat schuim ofzo moeten gebruiken (zitten die meiden bij mij in de klas 24/7 mee te kloten)

en uhhh ja ik heb krullen van mezelf dus moet m'n haar kort houden anders ziet dat niet uit
maja daar heeft mijn mams me 14 jaar geleden mee opgezadeld
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 00:53
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Roxy schreef:
huge bos met krullen
foto!
Oud 05-08-2002, 09:04
Bitchy16
Bitchy16 is offline
Ik heb al 2 keer permanent gehad en ga het binnenkort weer doen, het ligt aan het haar type, bij iedereen pakt een permanent anders uit, maar er zijn ook verschillende soorten, grote krullen, kleine krullen...alles kan! Ik kan het echt aanraden want je hebt er erg lang plezier van!
Oud 05-08-2002, 09:33
Verwijderd
ik heb permanent gehad, en ik doe het nooit meer. Je haar gaat er helemaal kapot van. Het heeft bij mij bijna 2 jaar geduurd voordat het er helemaal uit was, en op het laatst was m'n haar helemaal droog, gespleten en pluizig.
In het begin is het inderdaad superleuk, maar het duurt echt heel lang voordat je van de ellende afbent. Eigenlijk moet je je haar laten permanenten, en er dan al na een paar maanden een heel groot stuk van afknippen. Dat wilde ik niet, omdat ik lang haar wilde hebben. Daarom heb ik er na 1,5 jaar ongeveer de laatste resten van het permanent uit laten knippen, nu komt m'n haar tot net over m'n schouders, en is het weer helemaal gezond, maar dat heeft wel een tijd geduurd. Een permanent blijft maar ongeveer 3 maanden echt mooi, vanaf dan begint de "rek" eruit te gaan, zodat je haar heel pluizig en droog wordt.
Ik vind het geen aanrader.....
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 10:20
charly not
charly not is offline
Citaat:
Maaiketjuh schreef:
Heeey Mensen,

ik had ff een vraagje. ik heb halflang blond, steil haar. En ik wil halflang, blond, krullend haar!
Nu is mijn vraag of hier mensen zijn die permanent hebben of gehad en hoe dat bevallen is. want het lijkt me zo super mooi.
Allereerst, als je krullen neemt. Dan zijn je haren dus niet meer *half lang* want dat krult dus op
Een vriendin van mij, die heeft ook ooit eens een permanent laten zetten, Ik persoonlijk vond het niet zo mooi, omdat ze vrij pluizig haar kreeg. En dat klopt ook, want ik zelf heb van mezelf ook krullen.. En het kan wel mooi staan hoor Maar het pluist wel als je het bijv. gewassen hebt, of net geborsteld...

Maar goed, als het niks is.. dan kan je het er dus ook NIET uithalen, en ik denk dat je daar wel goed over na moet denken

Succes met je beslissing
Oud 05-08-2002, 13:02
Maaiketjuh
Maaiketjuh is offline
Bedankt voor alle reacties!! ik heb mijn haar nog nooit geverfd, dus dat probleem is weg. ik heb volgens mij wel gezond haar dat nooit afknapt enzo.
Jullie hebben gelijk dat mijn haar natuurlijk veel korter word.... FF niet aan gedacht. Ik heb ze iets onder mijn schouders.
Ik heb al bij de kapper geinformeerd. en na de vakantie maak ik waarschijnlijk een afspraak. mensen in mijn omgeving zeggen allemaal dat ik het moet doen.

koessies Maaiketjuh!!!

P.S: dat van die breezer is ook een idee, maar het nadeel is dat het er dan 5 minuten in zit in plaats van 3 kwart jaar....
En wie houd al die flesjes vast huh?!
Oud 05-08-2002, 13:02
BELLEKE
BELLEKE is offline
Ja heb k gehad en eigenlijk nog altijd n beetje... k was er tevreden mee, want k heb heel fijn en weinig haar waardoor het iets te stijl liep en er weinig volume in zat. Krijg nu ook meer complimentjes...

Natuurlijk hangt het ook wel af van persoon tot persoon..
x
Oud 07-08-2002, 15:02
Verwijderd
Ik wil mijn haar constant anders, het gaat me n.l. gauw vervelen. Ik wilde ook een permanentje, maar wegens gebrek aan geld, kwam het er maar niet van en nu heb ik onlangs m'n haar superkort laten knippen, dus ik zal weer een hele tijd moeten wachten... ach ja...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 15:06
yvonnaah
yvonnaah is offline
ja kep ook een permanent gehad (een natuurlijke krul). het was wel mooi maar naar een tijdje gingen de krullen er langzamerhand uit (ligt aan je haar...) en het is best wel prijzig als je echt een mooie krul wilt! maar het resultaat is mooi!!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 15:08
Ninnoc
Ninnoc is offline
tja je moet echt het hoofd voor krullen hebben. Over het algemeen ben ik niet zon voorstander van permanent
Oud 07-08-2002, 18:10
mood indigow
mood indigow is offline
me zus had een permanent maar hij was er heel snel uit omdat ie niet goed was gedaan..
me moeder is kapster maar ze had het toen in een kapsalon laten doen..
nu zit me zus op de stoel en me moeder is op dit moment haar haar weer aan het permanenet..

het stond me zus heel goed.. ik vind het meestal wel staan.. als het maar niet van die poedelkrullen worden

(no offence)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:35
Nuck
Nuck is offline
Ik vind krullen echt gaaf, een vriendin van mij heeft zo'n supermooie bos! Ben helemaal jaloers .
Permanent daarentegen vind ik er vaak echt terrible uitzien, heel vaak zo nep.
Oud 07-08-2002, 19:11
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Nuck schreef:
Ik vind krullen echt gaaf, een vriendin van mij heeft zo'n supermooie bos! Ben helemaal jaloers .
Permanent daarentegen vind ik er vaak echt terrible uitzien, heel vaak zo nep.
Vind ik ook. Permanent levert ook niet echt hele mooie krullen op (vind ik!)
Dus ik zal moeten leven met het feit dat ik nooit krullen zal hebben, een krultang, rollers ed werkt niet bij mij nhaar!
Oud 07-08-2002, 22:40
Verwijderd
Citaat:
liefferd schreef:
ja kep ook een permanent gehad (een natuurlijke krul). het was wel mooi maar naar een tijdje gingen de krullen er langzamerhand uit (ligt aan je haar...) en het is best wel prijzig als je echt een mooie krul wilt! maar het resultaat is mooi!!!!!
*is blij met een gratis kapster als zus*
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 03:47
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Citaat:
Maaiketjuh schreef:
Heeey Mensen,

Ik kan je aanraden: doe het nooit. Ik heb alles gedaan om eraf te komen!!!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:17
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Ik heb heel stijl lang haar. Ik heb het ongeveer een maand geleden laten permanenten, alleen het bleef niet zitten. Mocht ik gratis een keer overnieuw laten permanenten. Bleef het weer niet zitten, het zakte meteen uit. Ze zeiden dat ik maagdelijk haar had (nog nooit laten verven, krulspelden erin of haarlak gebruiken), daarom bleef het niet zitten. Ik heb dus eigenlijk gewoon 80 euro 'weggegooid'.
Nu zei een collega van me, die kapster is, dat het niet mogelijk is dat krullen niet blijven zitten, vooral niet na de 2e keer. Ze zei dat ik waarschijnlijk platte haren heb i.p.v ronde haren. Dat hebben Chinezen ook, die kunnen ook geen krullen krijgen. Dat hadden ze in die kapperszaak ook wel kunnen zeggen vind ik, gewoon ff naar mijn haar kijken ofzo, ben best wel , nu is mijn geld foetsie.
Oud 10-08-2002, 00:06
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
JA mooi he krullen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 07:36
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik heb permanent! gewoon omdat het beter bij me staat. ik heb het in mei voor de 2de x laten doen! Het is inderdaad wel slecht voor je haar, maar je moet het ook goed verzorgen natuurlijk! 's Zomers is je haar wel heel droog en je moet elke dag je haar nat maken en spuol inspuiten. Ik heb van L'oreal krulversteviger, lekker spul! Ik laat het binnenkort weer zetten. Echt wel un aanrader, maar je zit wel 3 uur bij de kapper!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 07:39
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
T.e.s.s schreef:
Ik heb heel stijl lang haar. Ik heb het ongeveer een maand geleden laten permanenten, alleen het bleef niet zitten. Mocht ik gratis een keer overnieuw laten permanenten. Bleef het weer niet zitten, het zakte meteen uit. Ze zeiden dat ik maagdelijk haar had (nog nooit laten verven, krulspelden erin of haarlak gebruiken), daarom bleef het niet zitten. Ik heb dus eigenlijk gewoon 80 euro 'weggegooid'.
Nu zei een collega van me, die kapster is, dat het niet mogelijk is dat krullen niet blijven zitten, vooral niet na de 2e keer. Ze zei dat ik waarschijnlijk platte haren heb i.p.v ronde haren. Dat hebben Chinezen ook, die kunnen ook geen krullen krijgen. Dat hadden ze in die kapperszaak ook wel kunnen zeggen vind ik, gewoon ff naar mijn haar kijken ofzo, ben best wel , nu is mijn geld foetsie.
mijn voorste plukjes ging de krul helemaal uit! Very kut! Dus ikke trug! overnieuw ingezet, bleek weer er un stuk uit te gaan, maar ze wouden anders un stuk daarvan af knippen heel erg debiel, heb k nie toegelaten! ut is altijd gezeik met die kappers!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 07:59
@kiss_nadia
@kiss_nadia is offline
Ik heb krullen van mezelf maar of ik daar altijd blij mee ben?!?!?!

-xxx- Nadia
Oud 10-08-2002, 20:36
Verwijderd
Citaat:
T.e.s.s schreef:
Dat hebben Chinezen ook, die kunnen ook geen krullen krijgen
Ik ken een Chinees 'meisje' (28 jaartjes nu ) en die heeft een flinke bos krullen (permanent).
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 20:50
Verwijderd
ik heb 1x permanent gehad en toen is het me wel bevallen, stond wel leuk.

De 2e keer was absoluut een ramp, het zat vreselijk en het duurde lang voordat het eruit gegroeid was..

ik zou het niet meer doen dus, maar ja je kan het proberen..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 21:05
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Nou ik zou ook heel graag krullen willen . Maar een permanent is echt wel blijvend, een oplossing om te weten te komen of het je wel staat is mss eens aan je kapster vragen om er krullen in te blazen. Die blijven maar tot je je haar weer wast en zo kan je zien of het je bevalt en ook reacties van mensen in je omgeving nagaan . Zeker doen, want als je het niet probeert zal je het nooit weten en er zeker spijt van hebben .
Veel geluk!

xxx
Faith
Oud 10-08-2002, 22:34
anonimos
anonimos is offline
SIZE COLOR
Ik ben echt jaloers op mensen met superstijl haar!
Ik heb al vanaf mijn geboorte krullen en ik vind het afschuwelijk!!
Weet iemand hoe ik die krullen ERUIT kan halen?
Please help me want ik ben ze na al die jaren al echt zat!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 11:53
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Anonimos mss kan ik je wel even helpen . Tegenwoordig bestaat er nu al een apparaatje die je kan kopen in de winkel (waarschijnlijk wel niet zo goedkoop ) en het is moeilijk om uit te leggen, maar het zijn net twee kammen die naar elkaar toegedraaid zijn en daar moet je een lok haar tussen steken en naar beneden trekken, niet pijnlijk of zo nou het is simpelder dan mijn uitleg . Het toestel is van Babyliss. Maar daardoor kan je stijl haar krijgen, mss kan het ook bij de kapper.

xxx
Faith
Oud 11-08-2002, 12:07
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb een permanent laten doen en waterkrullen. Ik had best wel dik haar dus het duurde 2 en een half uur maar het resultaat was erg mooi. Bij mij was het er alleen al na een week weer half uit, en bij mijn vriendin ook, dus zorg ervoor dat je echt naar een goede kapper gaat. Waterkrullen gaan eruit als er water opkomt, dus die heb je maar een dagje, maar ze zijn wel ontzettend mooi!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 14:50
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
Ik heb krullen van mezelf,
ben er na 18 jaar eindelijk blij mee,
alleen wor ik helemaal gek van het gepluis.
Doe ik er wax in, ziet mn haar er niet uit.
Met veel gel word het keihard,
en met andere dingen blijft het vaak pluizen,
iemand hier tips??????????

Maar over het permanent.
Een vriendin van me heeft ook permanent, en dat ziet er echt supermooi en natuurlijk uit.
het kan dus echt goed en slecht uitpakken,
Je hoeft je haar er niet mee te verpesten hoor
Oud 11-08-2002, 15:23
Gaia
Gaia is offline
heej naamgenootje!!!
Nou, ik heb een keer permanent geprobeerd.... (terwijl ik al behoorlijke krullen van mezelf heb, maar die zijn door het verven grotendeels slagen geworden)
Het was bij mij echt geen succes. Ik heb een hele dikke bos haar en m'n haar was zo zwaar, dat het er gelijk uitzakte..... Maar dat lag dus aan mijn haar.
Ik ken ook een zooi meisjes bij wie het er heel mooi uitziet en bij een meisje wist ik niet eens dat haar krullen "nep" waren.....
Ik zou zeggen....probeer het gewoon als je zo graag krullen wil....het kan geen kwaad toch?
succes ermee
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:56
Black Sugar
Black Sugar is offline
Luv krulletjes, vooral bij leuke jochjes

Maar heb verder geen antwoorden op je vragen.
Oud 11-08-2002, 17:22
L-ke
L-ke is offline
Ik heb enkele maanden geleden voor het eerst een permanent laten zetten, en ik ben er zeer tevreden mee.
Iedereen lijkt het mooier te vinden nu, dan voordien toen het nog gewoon stijl was.
Het is eens iets anders hé. But I'm convinced, 'k ga binnekort terug naar kapper voor nieuwe krulletjes!
Oud 12-08-2002, 15:33
iebke*
iebke* is offline
myn vriendin heeft een permanent laten zette, twas wel mooi hoor !! maar ze vond het heel vervelend dat de krullen er echt uitgroeien !! heb je maar tot de helft krullen op den duur
Oud 12-08-2002, 15:35
iebke*
iebke* is offline
Citaat:
anonimos schreef:
SIZE COLOR
Ik ben echt jaloers op mensen met superstijl haar!
Ik heb al vanaf mijn geboorte krullen en ik vind het afschuwelijk!!
Weet iemand hoe ik die krullen ERUIT kan halen?
Please help me want ik ben ze na al die jaren al echt zat!
je haar laten ontkrullen, da's ook met een permanent !!
Oud 12-08-2002, 19:39
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
Citaat:
Maaiketjuh schreef:
Heeey Mensen,

Ruilen ? Kheb krullen en kwil stijl haar
Oud 12-08-2002, 21:19
Blenderhead
Blenderhead is offline
k heb best wel krullen en dat is opzich niet eens zo erg... zolang er maar een flinke lading gel in zit....

mjah momenteel heb k een hanenkam dus laten we er dan maar wax van maken
Oud 12-08-2002, 23:09
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ik heb een permanet gehad, maar het ligt puur aan je haar hoe poreus het is. want als dat heel erg is zal je er geen krul in krijgen of het word een lelijk zicht... mijn haar is redelijk normaal vanvoren ware er was plukken poreus maar dat gaf niet zo veel.. dus vanvoren bleef het redelijk steil. het is mij wel goed bevallen. mijn zus zei alleen (zei is kapster) dat 'k het nu maar niet meer oest doen omdat het uit de mode was. krullen dan he... niets tegen mensen met krullen hoor maar voor even is het gewoon leuk niet voor altijd. tenzij je een hele mooie bos krullen heb... 'k vind dat ech prachtig maar goed... ik heb dus behoorlijk lichtblond haar en door die permanent is mijn haar groen geworden, door chloor, zonlicht en zeewater.... dat was dus flink balen maar ja als je er dan rode shampoo in pleurt dan wordt dat groen er flink uitgehaald.... mij lijken grove krullen heel mooi. maar bij mij kan dat absoluut niet, ik heb heel licht haar en niet dik ofzo.. maar dat gaat gewoon niet. dat zakt er uit... dus als je grove krullen wilt kan je beter krulspelde gebruiken of papiloten.... een permament gaat alleen met kleine krulletjes (wat ook grappig is hoor) en euh wat wilde ik nog zeggen... ohja het blijft er ong. 3 kwart jaar in zitten. maar dat ligt er natuurlijk aan hoe snel je haar groeit...

trouwens mijn haar is tot mijn schouders.. hoe langer je haar hoe slechter je haar krult en hoe sneller het er uit zakt... en het nadeel is dat je er altijd schuimgel in moet pleuren
Huh? grove krullen zakken juist uit bij dik haar... Ik heb dik en lang haar en ik kon geen grove krullen, want dat zou binnen drie weken al weg zijn. Kleinere krullen wilde ik nie...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 02:35
Verwijderd
gewoon permanentje natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 02:41
fibonacci
fibonacci is offline
Citaat:
gentleman schreef:
gewoon permanentje natuurlijk
alles om erbij te horen he
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 12:48
meisjemeis
meisjemeis is offline
kheb ook krullen, opzich ben k er best blij mee.. maar 1x door een regenbui en t kroest al... arhgg!!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 13:26
arrebar
arrebar is offline
ik heb van mezelf al erge krullen, op zich wel irri, maar het gaat nu ook lang en dan moet het er vet uit gaan zien
Reageren

Regels voor berichten