Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2001, 12:35
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Wie heeft hier ook last van? Als je dan aan de zijkant van je teen drukt op je huis doet het erg pijn. Je nagel is er ingegroeit. Ik heb er eerder last van gehad toen hebben ze me nagel eruit geknipt. Behoorlijk lastig lopen die tijd. Nu heb ik het weer. Ze zeggen dat je dan in soda moet zitten dat helpt. Wie heeft meer ervaring? Wat doe jij met je teen?
Oud 21-10-2001, 12:59
Snufje
Snufje is offline
'k heb het nooit.. Maar in soda zitten helpt volgens mij niet zo heel veel. Het zal misschien tijdelijk helpen, maar het gaat toch wel weer pijn doen. Je moet gewoon even langs de dokter gaan.
Oud 22-10-2001, 17:33
Kabouter
Kabouter is offline
ik heb het wel gehad...en toen liep ik er eerst een tijd mee door, maar op een gegeven moment kon ik amper lopen van de pijn, en stootte ik hem ook contstant..toen ben ik bij de dokter geweest, en die zei jah dat word snijden (echt gave dokter, niet eerst half uur omheen draaien) en toen werd ik smiddags geopereerd, met plaatselijke verdoving...je krijgt twee prikken in 1 teen...die zijn het ergste...ik zweer het je...en dan voel je helemaal niks meer...tot de verdoving is uitgewerkt...het voelt een beetje als menstruatiepijn in je teen vind ik ...alleen dan erger....sterkte hiermee en laat me weten hoe het is gegaan s_de_vries22@hotmail.com

ik leef met je mee!
Oud 22-10-2001, 19:56
The Hilfiger Girl
The Hilfiger Girl is offline
ja moet nooit met een wondjes dat moet helen in die soda gaan zitten. Het zuivert wel, maar het bevorderd niet de heling van je wond. Soda houd de wond open!! Je moet je wond in Biotex houden. Daar dicht hij wel van!!
Oud 22-10-2001, 19:58
The Hilfiger Girl
The Hilfiger Girl is offline
ja moet nooit met een wondjes dat moet helen in die soda gaan zitten. Het zuivert wel, maar het bevorderd niet de heling van je wond. Soda houd de wond open!! Je moet je wond in Biotex houden. Daar dicht hij wel van!!
Oud 22-10-2001, 20:28
Raymond S
Raymond S is offline
Oohh das verschrikkelijk als je nagel ingegroeid is(mijn linker grote teennagel is bijgeknipt)vooral na de operatie kwam er druk op me teen te staan(wat erg pijn deed) en moest ik de gehele tijd met me voet vertikaal in de lucht zitten .
Oud 22-10-2001, 20:57
ekki
ekki is offline
m'n vriend had een tijdje geleden een ingegroeide teennagel. een paar keer in de soda en het was weg. tsja, ik weet dan niet zo goed hoe dat komt.

maar goed, als je het voelt aankomen moet je iig een paar keer per dag even met je vinger het vel van je teen naar buiten duwen en als het kan een pleister heel strak op dat vel plakken, zodat het ook naar buiten wordt getrokken. heeft voor mij een ingegroeide teennagel gescheeld.
Oud 24-10-2001, 12:38
sweet girl
sweet girl is offline
heb het veel, geerfd van me vader.moet ongeveer om de 3maanden men teennagels eruit laten knippen/trekken. auwie...euhm, je kan ni veel doen om de pijn te doen verminderen hoor.ik weet ni of soda goed is.
grts
Oud 04-01-2002, 12:20
xxtupacskexx
xxtupacskexx is offline
kheb et ook gehad! Men ma wa ff pedicure! Ga daar anders is langs. Als het tegoei geknipt wordt heb je der geen last van.
Oud 04-01-2002, 18:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Drie keer gehad, drie keer eruit geknipt (2 keer chirurg, 3de keer huisarts).
Na die operaties moest ik wel telkens 3 keer per dag, een half uur lang met die voet in soda.

Je kán het er ook zelf uit halen.

Gewoon een schaar, wat zakdoeken, wat wattenstaafjes, soda, ontsmettingsmiddel (betadine, nestosyl), en wat naalden. Dan kun je het er meestal zelf uit halen.
Oud 21-06-2005, 00:05
Iboeboe
Iboeboe is offline
Ik heb dit serieus (geen lulpost) al zo'n 3,5 jaar... Krijg straks mijn 10e "kleine operatie"....
Maar tip: veel sandalen o.i.d. aan in de zomer etc.
Zorgen dat je geen zweetvoeten hebt o.i.d., aangezien zweet de nagel week maakt en dan groeit hij makkelijk in.
Geen te kleine, maar ook geen te grote schoenen!!!
Als je schoenen te groot zijn knal je bij elke stap met je teen tegen de voorkant van je schoen aan.
In soda kan helpen, al is het om de pijn een beetje te verminderen. Overdag wat verband eromheen doen i.v.m. eventuele rotzooi die binnen kan komen. En 's nachts zonder verband met blote voeten slapen.... Dat helpt bij mij altijd het beste....
Maar het allerbeste is gewoon naar de dokter gaan, die de boel behandelt.

Het schijnt trouwens ook iets aangeborends te kunnen zijn??? Had mijn dokter het over
Oud 21-06-2005, 00:23
Johnns
Johnns is offline
heb er ook vaak last van ; al is het dit jaar wat minder geworden.

Ben 1x bij de docter geweets, maar een 'operatie' was niet nodig.

Meestal 'opereer' ik mezelf klinkt ziek, maar het helpt wel...

eens had ik een dikke zwelling, heb ik met een - eerst verwarmde - naald in de zwelling gestoken, waarna het pus eruit kwam daarna kon ik met een naald, pincet en een schaartje de nagel voor zover nodig was verwijderen. Na het verwijderen zie je ook dat een nagel dan een normale vorm heeft, alleen een soort van driehoekje op 'de hoek' van de nagel die dan naar boven of schuin naar boven steekt en voor de pijn zorgt.

doet soms wat pijn, maarja ...
Oud 21-06-2005, 08:22
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
flea schreef op 21-06-2005 @ 01:05 :
Ik heb dit serieus (geen lulpost) al zo'n 3,5 jaar
Had toen de reactie geplaatst, dit topic is namelijk net zou oud..

Ik heb het nooit gehad maar de beste oplossing is idd je nagel of gedeeltelijk of helemaal laten verwijderen.
Prikken doen vreselijk pijn maar dat doet de teen toch al..

En laat je voorlichten hoe je je nagels kan knippen, dit scheelt een hoop!
(En niet te krappe schoenen aan natuurlijk)

Slotje lijkt me he?
Oud 21-06-2005, 08:23
Souris
Souris is offline
wat een oud topic
Oud 21-06-2005, 08:48
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Johnns schreef op 21-06-2005 @ 01:23 :
heb er ook vaak last van ; al is het dit jaar wat minder geworden.

Ben 1x bij de docter geweets, maar een 'operatie' was niet nodig.

Meestal 'opereer' ik mezelf klinkt ziek, maar het helpt wel...

eens had ik een dikke zwelling, heb ik met een - eerst verwarmde - naald in de zwelling gestoken, waarna het pus eruit kwam daarna kon ik met een naald, pincet en een schaartje de nagel voor zover nodig was verwijderen. Na het verwijderen zie je ook dat een nagel dan een normale vorm heeft, alleen een soort van driehoekje op 'de hoek' van de nagel die dan naar boven of schuin naar boven steekt en voor de pijn zorgt.

doet soms wat pijn, maarja ...
Bij mij precies hetzelfde, ik haal hem er ook altijd zelf uit, ben er ondertussen "professioneel" in geworden... Had het ook geerft van me vader, en mijn dokter heeft het nooit over een operatie gehad
Oud 21-06-2005, 10:16
Jolene
Jolene is offline
Ik heb er een soort mini operatie aan gehad.Ze verdoven je eerst met een paar best pijnlijke prikken tussen je tenen en dan snijden ze de zijkanten van je nagel weg om er vervolgens iets op te smeren waardoor de nagel aan de zijkanten niet meer kan groeien.Zat in een flesje met een doodskopje erop Maar het is het enigste wat geholpen heeft want bij gewoon wegsnijden van de nagel groeit ie toch wel terug maar door dat enge spulletje dus niet.En tot zover het tenenjournaal
Oud 21-06-2005, 11:15
Lautitia
Lautitia is offline
Mijn advies: ga naar een podotherapeut. Mijn teennagel groeide ook in, dusdanig dat de huisarts het noodzakelijk vond dat deze er helemaal afgehaald moest worden. Na een tijd had ik weer een nieuwe nagel, maar ook die groeide in. Om voorgoed van het probleem verlost te worden, heb ik een afspraak gemaakt bij de podotherapeut en toen heb ik een beugeltje om mijn nagel gekregen dat de nagel afplat, om zo te voorkomen dat de hoeken ervan ingroeien. Na enkele maanden is de nagel dusdanig omgevormd dat deze niet meer zal ingroeien.

Edit: op vakantie vorig jaar had ik ook een tijdelijke oplossing nodig en een bak water met enkele eetlepels keukenzout is het beste, niet sodawater.

Laatst gewijzigd op 21-06-2005 om 11:20.
Oud 21-06-2005, 13:24
mini89
mini89 is offline
ik heb ook van die beugeltjes gehad, en het werkt!
Het werkt trouwens ook als je gewoon een beetje waspoeder in warm / lauw water doet (omo ofzow) en daar met je voet in gaat zitten.
Oud 21-06-2005, 15:18
Poeperd
Poeperd is offline
Ik weet wel hoe je het kan voorkomen:

Teennagels mag je nooit in de hoeken knippen, altijd recht zeg maar. Het beste kun je gewoon recht afknippen, hoekjes laten zitten en die dan eraf vijlen of iig een beetje de puntjes erafvijlen.
Oud 21-06-2005, 18:57
Maija
Maija is offline
Ik heb dat bijna altijd, volgensmij zitten er ok heel wat kleine stukjes nagel in mn vel enzo.
Wat ik al helemaal niet meer kan zien enz.
Nu is ook weer echt helemaal ontstoken.
Oud 21-06-2005, 20:21
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 21-06-2005 @ 16:18 :
Ik weet wel hoe je het kan voorkomen:

Teennagels mag je nooit in de hoeken knippen, altijd recht zeg maar. Het beste kun je gewoon recht afknippen, hoekjes laten zitten en die dan eraf vijlen of iig een beetje de puntjes erafvijlen.
Dat klopt, in sommige gevallen zal dat inderdaad voorkomen dat je teennagels ingroeien. Dat vergat ik te vermelden.

Regels voor berichten