Oud 20-06-2005, 15:33
Verwijderd
Nummer 2

[quote]Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest). [/quote
Oud 20-06-2005, 15:37
Hagel
Hagel is offline
Natuurlijk is mijn vraag de laatste post, dus hier nog een keer

gepost op 20-06-2005 @ 15:31

als je bijvoorbeeld pindakaas op je brood hebt, gewoon normaal belegd, eerder dun dan dik. Hoeveel gram is dat ongeveer? 10 ofzo?

ik vraag dit trouwens ivm het berekenen op valtaf.nl
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 20-06-2005, 15:52
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
volgens mij is 5 gram ongeveer een theelepeltje vol en 15 gram een eetlepel. Dan kun je zelf wel bepalen hoeveel je op je brood smeert, denk dat je met 10 gram wel aardig in de richting komt
Oud 20-06-2005, 16:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
10 gram bij dun, 15 gram normaal. Bij overgewicht gaan ze van 15 gram uit, volgens mij is dat best ruim genomen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 20-06-2005, 16:21
Hagel
Hagel is offline
ok, dat zat ik aardig in de buurt, bedankt
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 20-06-2005, 16:42
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Een beetje dezelfde soort vraag als Hagel, maar dan anders

Vanavond ga ik pasta maken, en dan maak ik saus van gezeefde tomaten. Daar doe je blokjes courgette, champignon en paprika door, hoeveel gram neem je dan ongeveer van al die groenten? Van een tomaat is het handig, daar neem je gewoon een hele van. Maar voor de andere groenten ging ik altijd uit van 40 gram per groente zeg maar, zou dat in de richting komen? Ik kom uiteindelijk uit op een normaal bord vol.

Ik weet dat het een beetje een abstracte vraag is, maar ik heb hier echt geen weegschaal dus hoop ik dat jullie erg goed kunnen schatten...
__________________
没有什么不能够面对!

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 16:44.
Oud 20-06-2005, 17:33
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
En nog iets: Wat is een gezonde/goede hoeveelheid vet om op een dag op uit te komen?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 20-06-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 20-06-2005 @ 17:33 :
En nog iets: Wat is een gezonde/goede hoeveelheid vet om op een dag op uit te komen?
Verschilt per persoon en dan gaat het nog meer om verhoudingen dan om hoeveelheden...volgens mij is een verhouding van 40-40-20 (koolhydraten, eiwitten, vetten) wel redelijk.
Oud 20-06-2005, 18:17
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Dus dan moet het de helft zijn van wat je aan koolhydraten en eiwitten binnen krijgt... Dan zit ik altijd veel en veel te hoog qua koolhydraten
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 20-06-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 20-06-2005 @ 18:17 :
Dus dan moet het de helft zijn van wat je aan koolhydraten en eiwitten binnen krijgt... Dan zit ik altijd veel en veel te hoog qua koolhydraten
Dat zit bijna iedereen. (Dat 40/40/20 is ook meer ideaal, je moet er wel heel veel kwark en andere dingen met veel eiwit voor eten en weinig brood ed om het te halen.)
Oud 20-06-2005, 19:55
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-06-2005 @ 16:19 :
10 gram bij dun, 15 gram normaal. Bij overgewicht gaan ze van 15 gram uit, volgens mij is dat best ruim genomen.
Klopt wel wat je zegt inderdaad, ik heb hier proefkuipjes jam staan namelijk, daar zit 25 gram in, en dat is genoeg voor 2 keer beleg.
Oud 20-06-2005, 20:16
Verwijderd
het gaat bij die koolhydraten eiwitten en vetten wel om de caloriën die je er uit haalt, en niet om het aantal grammen er van (ja, lekker verwarrend inderdaad). Uit 1 gram koolhydraat of 1 gram eiwit haal je 4 kcal, uit 1 gram vet haal je 9 kcal.

Ik lees trouwens ook vrij vaak een 50/30/20 verdeling, wat al héél wat haalbaarder is
Oud 20-06-2005, 20:32
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
En de eerste vraag die ik stelde, weet iemand daar nog iets mee.....?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 21-06-2005, 09:18
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Moet je voor groentes die slinken (andijvie, spinazie) 200 gram rauwe of 200 gram gekookte eten? En dan bedoel ik ivm met het eten van 2 ons groente bij het avondeten.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 21-06-2005, 11:22
Jones
200 gram verse spinazie blijft niet zoveel van over na het koken. Wat ik meestal doe is of spinazie in het gerecht verwerken (met minder dan 200 gram per persoon) en er dan een flinke salade bij doen. Of gewoon diepvriesspinazie gebruiken.
Oud 21-06-2005, 14:11
hap
Avatar van hap
hap is offline
Citaat:
Jones schreef op 21-06-2005 @ 11:22 :
200 gram verse spinazie blijft niet zoveel van over na het koken. Wat ik meestal doe is of spinazie in het gerecht verwerken (met minder dan 200 gram per persoon) en er dan een flinke salade bij doen. Of gewoon diepvriesspinazie gebruiken.
geen groene salade met spinazie... dat is heel slecht voor je!
__________________
een beetje vreemd...
Oud 21-06-2005, 14:18
Jones
Citaat:
hap schreef op 21-06-2005 @ 14:11 :
geen groene salade met spinazie... dat is heel slecht voor je!
en waarom?
Oud 21-06-2005, 15:14
Verwijderd
Ik heb een vraag, alleen ik weet niet of hij in dit topic thuishoort. Ik wil er in ieder geval geen nieuw topic over openen en heeft te maken met voeding mbt tot gezondheid. Dus als ik 't zo benader kan het denk ik wel in dit topic.

Een van de lichamelijke kenmerken die (kunnen) optreden bij iemand met Anorexia Nervosa is een onregelmatige menstruatie of het uitblijven van de menstruatie. De oorzaken hiervan zijn (geloof ik?) een ontregelde hormoonhuishouding door te weinig lichaamsvet (ondergewicht) en een tekort aan voeding.

Nu vroeg ik me af of het uitblijven van menstruatie ook kan voorkomen bij andere eetstoornissen, Boulimia Nervosa bijvoorbeeld. En dan vooral bij mensen met een normaal (maar relatief laag, laten we het op BMI 19-21 houden) gewicht, die wel een verstoord eetpatroon hebben. Dus van tijd tot tijd te weinig of te veel eten.

Laatst gewijzigd op 21-06-2005 om 15:17.
Oud 21-06-2005, 15:29
Mara
Mara is offline
@Sneeuwvlokje: Ja, dat kan zeker. Je lichaam heeft dan ten eerste te weinig vet (een van de voorwaarden voor een menstruatie) en het 'weet niet wat het ermee aan moet'.
Oud 21-06-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-06-2005 @ 15:29 :
@Sneeuwvlokje: Ja, dat kan zeker. Je lichaam heeft dan ten eerste te weinig vet (een van de voorwaarden voor een menstruatie) en het 'weet niet wat het ermee aan moet'.
Te weinig lichaamsvet? Ik denk niet dat dit het geval is. Nu ik aangekomen ben heb een BMI van 20,5 en bij de laatste meting (met dit gewicht) had ik een vetpercentage van 22,2%. Dit moet opzich genoeg zijn op mijn hormoonhuishouding in stand te houden.

Maar ik ben deze maand dus geen menstruatie gekregen (het is al 2 weken geleden dat het zou moeten gebeuren) en ik weet niet goed waardoor het komt. Zwangerschap kan ik in ieder geval uitsluiten. Het zou dus stress kunnen zijn of mijn slechte voedingspatroon. Dus afwisselend (veel) te weinig of te veel eten.
Oud 21-06-2005, 15:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-06-2005 @ 15:40 :
Te weinig lichaamsvet? Ik denk niet dat dit het geval is. Nu ik aangekomen ben heb een BMI van 20,5 en bij de laatste meting (met dit gewicht) had ik een vetpercentage van 22,2%. Dit moet opzich genoeg zijn op mijn hormoonhuishouding in stand te houden.

Maar ik ben deze maand dus geen menstruatie gekregen (het is al 2 weken geleden dat het zou moeten gebeuren) en ik weet niet goed waardoor het komt. Zwangerschap kan ik in ieder geval uitsluiten. Het zou dus stress kunnen zijn of mijn slechte voedingspatroon. Dus afwisselend (veel) te weinig of te veel eten.
Je lichaam weet niet wat ze kan verwachten als ze eerst een tijd niets krijgt en vervolgens heel veel. Dus dan is het logisch dat ze 'overbodige' dingen uitschakeld...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-06-2005, 16:01
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-06-2005 @ 15:57 :
Je lichaam weet niet wat ze kan verwachten als ze eerst een tijd niets krijgt en vervolgens heel veel. Dus dan is het logisch dat ze 'overbodige' dingen uitschakeld...
Plus dat het volgens mij ook zo is dat je lijf op een gegeven moment denkt van 'dit is geen goed moment voor een kind', en dat gebied even uitschakelt. Tenminste, ik dacht dat ik zoiets wel eens gelezen heb?
Oud 21-06-2005, 16:06
Verwijderd
Dat klinkt wel logisch allemaal. Misschien dat ik mijn menstruatie toch nog krijg (later) of dat ik hem maar één keer heb overgeslagen.
Oud 21-06-2005, 16:26
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik zou het even aankijken. Het lijkt me niet onlogisch dat eten de reden is, maar dat kan aan zoveel dingen liggen. Een lichaam is een vreemd werkend iets Als je nou volgende maand weer niet ongesteld wordt dan kun je je zorgen gaan maken.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 21-06-2005, 18:14
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-06-2005 @ 16:06 :
Dat klinkt wel logisch allemaal. Misschien dat ik mijn menstruatie toch nog krijg (later) of dat ik hem maar één keer heb overgeslagen.
Het uitblijven van de menstruatie heeft niet zozeer met gewicht te maken, maar meer met de voedingsstoffen die je binnenkrijgt. Als je daar te weinig van binnenkrijgt wordt je menstruatie onregelmatig of blijft uit...
En zeker bij boulimia mis je voedingsstoffen vaak door uitspugen/laxeren.
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 21-06-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Phlox schreef op 21-06-2005 @ 18:14 :
Het uitblijven van de menstruatie heeft niet zozeer met gewicht te maken, maar meer met de voedingsstoffen die je binnenkrijgt. Als je daar te weinig van binnenkrijgt wordt je menstruatie onregelmatig of blijft uit...
En zeker bij boulimia mis je voedingsstoffen vaak door uitspugen/laxeren.
Stel dat het komt door mijn ES, wanneer hersteld zich dit dan weer? En hoe schadelijk is het voor mijn lichaam (op de lange termijn)?

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik maak er nu toch wel een beetje zorgen om.
Oud 21-06-2005, 18:52
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-06-2005 @ 18:40 :
Stel dat het komt door mijn ES, wanneer hersteld zich dit dan weer? En hoe schadelijk is het voor mijn lichaam (op de lange termijn)?

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik maak er nu toch wel een beetje zorgen om.
Ja, het is niet heel erg goed voor je lichaam maar als je je eetpatroon weer onder controle krijgt valt het, denk ik, wel iets mee met de schade.

Bij mij duurde het 7 maanden voordat ik weer ongesteld werd, toen ik weer langzaam normaal ging eten.
Oud 21-06-2005, 19:12
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-06-2005 @ 18:40 :
Stel dat het komt door mijn ES, wanneer hersteld zich dit dan weer? En hoe schadelijk is het voor mijn lichaam (op de lange termijn)?

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik maak er nu toch wel een beetje zorgen om.
Volgens mij kan het niet erg veel kwaad op lange termijn, maar ja hoe langer het uitblijft hoe slechter. Zodra je weer goed genoeg eet, zal het vanzelf terugkomen. Bij mij duurde het ongeveer een half jaar (toen had ik het om de maand ongeveer) en erna was het weer normaal...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-06-2005, 21:14
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Sneeuwvlokje, dat probleem heb ik dus ook Ik eet nu weer zo'n 3 maanden gelukkig normaal en ik vraag me af wanneer het bij mij komt, ik heb wel eens een keer een beetje bloedverlies gehad, maar of dat menstruatie was? Ik vraag het me af en ik ben ook ongerust. Ik merk wel dat, doordat ik nu veeeeeeeel meer eet, mijn borsten een beetje zijn gegroeid, gelukkig maar we zijn er nog laaaaaaaaaaaaang niet, wat betreft borsten
Oud 21-06-2005, 21:39
Verwijderd
@Popgamer: Goed van je dat je weer normaal bent gaan eten. Aan je berichtje te merken sta je er zelf ook volledig achter en voel je je er gelukkiger door. Dat maakt het nog beter! Ik weet niet hoe laag je gewicht is/was maar meestal komt het qua borsten wel weer goed als je gewicht toeneemt. In ieder geval veel succes meid, hopelijk komt 't allemaal weer in orde.

Ik heb geen ondergewicht en ook nooit gehad (mijn laagte BMI was 18,5) dus mijn lichaam heeft niet zo heel veel te lijden. Ik heb dan ook geen Anorexia Nervosa maar een ES NAO (Eetstoornis Niet Anderszins Omschreven) maar het heeft de meeste raakvlakken met Boulimia Nervosa. Vanzelfsprekend is afwisselend te veel en te weinig eten (gevolgd door compenseren/purgeren) ook niet goed voor je lichaam en blijkbaar kan je menstruatie daar ook van uit blijven. Hoewel deze keer pas de eerste keer was en ik ook niet met zekerheid kan zeggen dat het aan mijn ES ligt.
Oud 21-06-2005, 22:18
Verwijderd
Ik heb vanmiddag kwark gekocht, vanwege de eiwitten die erin zitten (?)
Maar ik vind het dus echt niet lekker zo (het is magere kwark.)

Iemand een suggestie wat ik erdoor kan doen? Ik heb muesli al geprobeerd en dat was niet zo'n succes.
Oud 21-06-2005, 22:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-06-2005 @ 22:18 :
Ik heb vanmiddag kwark gekocht, vanwege de eiwitten die erin zitten (?)
Maar ik vind het dus echt niet lekker zo (het is magere kwark.)

Iemand een suggestie wat ik erdoor kan doen? Ik heb muesli al geprobeerd en dat was niet zo'n succes.
Zoetstof.

Je kan er dan ook nog limo light of andere lightsiroop erbij doen, dan is 't net danoontje
Oud 21-06-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-06-2005 @ 22:18 :
Ik heb vanmiddag kwark gekocht, vanwege de eiwitten die erin zitten (?)
Maar ik vind het dus echt niet lekker zo (het is magere kwark.)

Iemand een suggestie wat ik erdoor kan doen? Ik heb muesli al geprobeerd en dat was niet zo'n succes.
Honing, jam, (light) siroop, zoetstof, suiker, etc.
Oud 21-06-2005, 22:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Of diksap.
Oud 21-06-2005, 22:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
ook een vraagje tussendoor
ik heb plotseling enorme pijn in mijn buik
linksonder, heel laag

kan dat komen door te weinig eten?
ik heb nu namelijk helemaal geen trek, maar er zit pas .. kcal ofzo in vandaag
ik ga nu wel eten hoor
__________________
I love dr Phil :D

Laatst gewijzigd op 22-06-2005 om 10:37.
Oud 21-06-2005, 22:39
Mara
Mara is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 21-06-2005 @ 22:37 :
ook een vraagje tussendoor
ik heb plotseling enorme pijn in mijn buik
linksonder, heel laag

kan dat komen door te weinig eten?
ik heb nu namelijk helemaal geen trek, maar er zit pas 400 kcal ofzo (1 broodje magere vleeswaren, stukje stokbrood kruidenboter, wat cola) in vandaag
ik ga nu wel eten hoor
Ja want nu ga je vast nog wel die 1100 kcal inhalen
Oud 21-06-2005, 23:10
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-06-2005 @ 22:39 :
Ja want nu ga je vast nog wel die 1100 kcal inhalen
gewoon een bord avondeten
het is niet expres
het gebeurt gewoon
niet gepland, niet met opzet
echt waar

maar het doet echt pijn, en ik heb liever dat het hier van is dan van iets ergers
__________________
I love dr Phil :D
Oud 21-06-2005, 23:33
Hagel
Hagel is offline
waarschijnlijk heb je buikpijn van het weinige eten, zou ik ook hebben als ik jou was probeer nog maar wat te eten

Vraag: ik las hier dat springtouwen ook goed was voor afvallen, nu kan ik absoluut niet springtouwen en al helemaal niet hierbinnen met zo'n touw. Als ik gewoon spring alsof ik springtouw, dus ook die armbewegingen, helpt het dan even hard?
Ik zit namelijk als een gek te dansen en mijn tae bo lesjes na te doen enzo als het even goed helpt zou het wel leuk zijn.

ik ben blij dat niemand me ziet
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 22-06-2005, 09:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 21-06-2005 @ 22:37 :
ook een vraagje tussendoor
ik heb plotseling enorme pijn in mijn buik
linksonder, heel laag

kan dat komen door te weinig eten?
ik heb nu namelijk helemaal geen trek, maar er zit pas 400 kcal ofzo (1 broodje magere vleeswaren, stukje stokbrood kruidenboter, wat cola) in vandaag
ik ga nu wel eten hoor
zoals je misschien weet, zijn dit soort reacties of hints op veel te weinig eten niet meer de bedoeling. Ik hoef niet te weten dat jij niets eet. En aan MeelFrieks reactie kun je ook merken dat dit niet meer gewenst is. Misschien kun je daar rekening mee houden.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-06-2005, 09:39
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-06-2005 @ 09:20 :
Ik hoef niet te weten dat jij niets eet.
Inderdaad, ik dacht dat die discussie uitgebreid en duidelijk genoeg geweest is... Waarom wil jij met de wereld delen dat je vandaag maar 400 kcal binnen hebt gekregen? Dat heeft toch geen zin?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 22-06-2005, 10:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
blurred schreef op 22-06-2005 @ 09:39 :
Inderdaad, ik dacht dat die discussie uitgebreid en duidelijk genoeg geweest is... Waarom wil jij met de wereld delen dat je vandaag maar .. kcal binnen hebt gekregen? Dat heeft toch geen zin?
jawel want het deed pijn. Ik kon niet meer staan en ik wilde weten wat er aan de hand was (nu voorbij overigens)
dus voor de inschatting was het van belang
Daar ging het om. want wat is weinig?
en jullie hebben vast wat meer ervaring met weinig eten
nou is er toch geen reactie meer gekomen, en ik wil het best weer weghalen hoor, want dan heeft het geen nut meer nee
alleen jullie hebben mij gequote

en aan meelfrieks reactie? kun je zien dat niemand je hier gelooft
Niet iedereen is zo ziek in zijn hoofd dat ie niks wil eten hoor. Dat lijkt nog steeds onbegrijpelijk voor velen hier

@ hagel
het gaat om de beweging denk ik, niet om het touw
maar net doe nalsof lijkt me toch vreemd
lijkt me dat je dan anders springt, en je hoeft het touw ook niet vast te houden. Maar een beetje springen en rondhupsen in je kamer kan ook vermoeiend zijn . Het zal wel iets helpen.
__________________
I love dr Phil :D
Oud 22-06-2005, 10:55
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 22-06-2005 @ 10:37 :
jawel want het deed pijn. Ik kon niet meer staan en ik wilde weten wat er aan de hand was (nu voorbij overigens)
dus voor de inschatting was het van belang
Daar ging het om. want wat is weinig?
en jullie hebben vast wat meer ervaring met weinig eten
nou is er toch geen reactie meer gekomen, en ik wil het best weer weghalen hoor, want dan heeft het geen nut meer nee
alleen jullie hebben mij gequote

en aan meelfrieks reactie? kun je zien dat niemand je hier gelooft
Niet iedereen is zo ziek in zijn hoofd dat ie niks wil eten hoor. Dat lijkt nog steeds onbegrijpelijk voor velen hier
400 cal ís niets, klaar. Dat weet je dondersgoed. We hebben je al 100x vertelt hoe het moet, hoeveel je wel moet eten en toch blijf je veel te weinig eten en afvallen, terwijl dat absoluut niet nodig is. Dan houdt het op. Maar ga dan niet steeds posten in dit topic, tips en vragen, prima, maar ik wil níet weten dat jij nog steeds te weinig eet. Eigen verantwoording, eigen probleem, val ons er niet mee lastig. Pas als je serieus hulp wil, vraag maar raak, maar zolang jij alles blijft ontkennen en niet gelooft wat wij zeggen over de hoeveelheid die je moet eten, hou dan je mond.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-06-2005, 11:36
Freestyler*
Freestyler* is offline
dat is echt onzinnig gothic
veel te weinig eten en afvallen?
te weinig eten: neehoor, gisteren toevallig.
afvallen: ook al niet

paar dagen terug had ik ook gezegd dat ik naar schatting 80% van de dagen voldoende en relatief gezond eet
Dat vind ik echt jammer aan deze topic, zodra je een keer niet aan de standaardregels voldoet word je gelijk verdacht van obsessief afvallen en beginnende eetstornissen.

ik weet ook wel dat 400 weinig is
al had ik geen honger ofzo
maar daar ging het niet om
het was de pijn
en jullie moeten toch wel weten hoe dat zit
zou trouwens achteraf ook nog graag antwoord krijgen op die oorspronkelijke vraag.

jij wilt niet weten dat ik soms te weinig eet naar eigen zeggen
maar het lijkt er meer op alsof je niet wilt weten dat ik meestal wel genoeg eet. Je zoekt alleen maar naar informatie die je eigen vermoedens bevestigen. Stukje confirmation bias en self-confirming evidence.
__________________
I love dr Phil :D
Oud 22-06-2005, 11:43
Verwijderd
Laten we ophouden over weinig eten, enz. Hier schiet niemand wat mee op.

@Freestyler*: Volgens mij heeft er al iemand antwoord gegeven op 'die oorspronkelijke vraag' (Hagel). Ik wil ook wel antwoord geven: het kan, maar je kunt van zoveel dingen buikpijn krijgen. Eet voldoende, als je het dan nooit meer hebt, dan zal het waarschijnlijk wel van dat te weinig eten komen. Heb je er ook last van als je voldoende eet, dan zal het waarschijnlijk iets anders zijn. Meer kan ik er ook niet over zeggen: ben ook geen arts.
Oud 22-06-2005, 12:36
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
hallo, ik wil graag wat aankomen en ik zou het leuk vinden als jullie mij willen adviseren en me erbij willen steunen.
Ik weet dat ik, als ik wil bijkomen, veel brood en andere koolhydrate producten moet eten. Dit is wat ik nu op een dag eet:
* ontbijt: een appel en kommetje muesli met magere yoghurt (ik weet dat ik eigenlijk 'volle' producten moet eten, maar de rest in het huishouden doet aan de lijn dus dat komt er niet in)
* lunch: 1 boterham met vleeswaren of paté
1 boterham met vlees en op die boterham een plak roggebrood
Oud 22-06-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 22-06-2005 @ 12:36 :
hallo, ik wil graag wat aankomen en ik zou het leuk vinden als jullie mij willen adviseren en me erbij willen steunen.
Ik weet dat ik, als ik wil bijkomen, veel brood en andere koolhydrate producten moet eten. Dit is wat ik nu op een dag eet:
* ontbijt: een appel en kommetje muesli met magere yoghurt (ik weet dat ik eigenlijk 'volle' producten moet eten, maar de rest in het huishouden doet aan de lijn dus dat komt er niet in)
* lunch: 1 boterham met vleeswaren of paté
1 boterham met vlees en op die boterham een plak roggebrood
Had je die vraag niet al een keer eerder gesteld? Maar goed: misschien 's ochtends nog een boterham erbij, tussende middag één of twee boterhammen er bij, tussen je ontbijt en je lunch en tussen je lunch en je avondeten nog een boterham of iets anders als tussendoortje. En natuurlijk je avondeten.
Oud 22-06-2005, 12:39
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
sorry, had per ongeluk op verzenden gedrukt! Hier komt de rest van mijn schema

* avondeten: wat de pot schaft, dat betekent een grote lap vlees, aardappel en veel groenten. Ik schep me meestal 2 tot 3 x op. Als toetje: fruit

* 's avonds: meestal nog 2 boterhammen en een grote kop warme melk.

Verder doe ik geen heftige inspanningen.

Ben benieuwd wat er beter kan, ik weet dat ik misschien wel wat meer boterhammen kan eten bij de lunch, maar vaak heb ik genoeg na die portie.

Hoor graag jullie mening.. kusjes

Inge
Oud 22-06-2005, 12:51
Verwijderd
Laten we er nu ajb over ophouden, hier schiet niemand wat mee op.
Laten we gewoon ontopic verder gaan en dit laten voor wat het is.
Oud 22-06-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 22-06-2005 @ 12:51 :
Laten we er nu ajb over ophouden, hier schiet niemand wat mee op.
Laten we gewoon ontopic verder gaan en dit laten voor wat het is.
Je hebt gelijk, ik PM het haar wel. Het schiet niet op het hier in dit topic te posten anders onstaat er straks weer een hele discussie.
Oud 22-06-2005, 13:12
Freestyler*
Freestyler* is offline
@ popgamer
ik vind het maar weinig wat je eet
dat zou voor mij meer een schema zijn om mee af te vallen dan om mee aan te komen
je eet immers alleen maar relatief gezonde dingen en dan ook niet in zeer grote hoeveelheden
persoonlijk ben ik van mening dat je ook wel een keer iets ongezonds mag eten. Dan bedoel ik niet gelijk hele zakken chips. Maar eens een koekje als tussendoortje ofzo. Of iets wat er een beetje tussen in zit, zoals een sultana.
Minder gezond misschien, maar als je aan wilt komen..

die pm over ziekte in je hoofd inmiddels ontvangen ja
__________________
I love dr Phil :D
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 16:42
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #4
Verwijderd
251 20-07-2005 02:26
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voedings- en Gezondheidstopic #53
Mara
501 22-05-2005 11:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.