Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2002, 19:09
damaetas
damaetas is offline
ik ben soms ontzettend jaloers op een goeie vriend van me. ik vind het echt zooo verschrikkelijk gemeen van mezelf, maar ik kan er nix aandoen.
jaloers op zijn thuissituatie (zijn ouders steunen hem echt, en ze zijn geïntresseerd enzo...) op zijn karakter ook wel (komt echt met iedereen goed overeen, en dat wil ik ook, maar ik ben vlug geïrriteerd door iemand )
op vanalles eigenlijk
hoe moet ik daarnu mee om?

pfrt vage post, ik weet ook ni waar ik naartoe wou
Oud 04-08-2002, 20:52
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
bedenken dat jij het met minder doet en daarom meer eer verdient. dat jij sterker bent.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 21:06
rozijntje
rozijntje is offline
ach trek het u nie aan ik ben constant jaloers op mijn vrienden... daar schaam ik mij al lang nie meer voor.
Oud 05-08-2002, 03:04
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Heeft m'n vader me eens in m'n gezicht gezegd : alle knappe koppen en mensen die het maken, alle werkers komen uit gezinnen met problemen.
Ik : "is dat dan een excuus om zo te doen en te leven pa?"
en hij weer ontwijken en verder gaan zoals hij altijd deed.

het maakt wel degelijk sterker, je denkt er dieper door na, hebt dus de mogelijkheid dieper te gaan op mentaal gebied... Dieper en hoger. Je hebt de mogelijkheid dieper in de put te zitten, maar ook hoger geluk en genot te vinden...

Jaloezie heb ik niet meer... K zou niet weten voor wie. De geleerden en wereldveranderaars zijn wie ze zijn, dat ben ik niet; de populaire mensen trekken alleen hordes mensen aan van wie ze zelf niet weten wat ze willen - ik zit niet in een super situatie, maar ik ben mezelf en wil het redden in dit leven als mezelf.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:25
sweatbear
sweatbear is offline
Hoi,

Tis niet zo gek dat je jaloers bent.
Iedereen heeft altijd wel een vriendin of vriend waarvan je denkt goh als ik dat nu eens ook had, zo'n situatie.

mijn advies: Wees blij met wat je hebt want ookal ben je nog zo jaloers. Je krijgt niet beter.

kussies sweatbear
Oud 05-08-2002, 17:56
¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Tja, je moet het misschien zo zien, misschien ziet hij het zelf niet zo. Want als je eenmaal hebt wat je wilt, dan wil je weer meer.
En als je er erg mee zit, kan je misschien met hem er over praten. Mijn beste vriendin heeft het ook tegen mij verteld dat ze een beetje tegen mij op kijkt, terwijl ik dat zelf helemaal niet zo zie en juist dingen van haar bewonder. Maar nu kan ze het gewoon alles tegen mij zeggen, bijvoorbeeld over haar thuissituatie, en dat lucht voor haar ook wel op denk ik..en verder ja..iedereen is wel jaloers....
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 10:45
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Boer_kameeL schreef:
Heeft m'n vader me eens in m'n gezicht gezegd : alle knappe koppen en mensen die het maken, alle werkers komen uit gezinnen met problemen.
Ik : "is dat dan een excuus om zo te doen en te leven pa?"
en hij weer ontwijken en verder gaan zoals hij altijd deed.

het maakt wel degelijk sterker, je denkt er dieper door na, hebt dus de mogelijkheid dieper te gaan op mentaal gebied... Dieper en hoger. Je hebt de mogelijkheid dieper in de put te zitten, maar ook hoger geluk en genot te vinden...

Jaloezie heb ik niet meer... K zou niet weten voor wie. De geleerden en wereldveranderaars zijn wie ze zijn, dat ben ik niet; de populaire mensen trekken alleen hordes mensen aan van wie ze zelf niet weten wat ze willen - ik zit niet in een super situatie, maar ik ben mezelf en wil het redden in dit leven als mezelf.
weet je ik ben het helemaal met je eens!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 12:08
damaetas
damaetas is offline
het maakt niet uit dat dat later voordelen geeft, ik zit er nu mee en k wil het nu kwijt. en hij gaat psies door het leven op een wolkje terwijl ik maar wat achterop hink. ik snap het gewoon niet hoe dat gaat. :/
Oud 06-08-2002, 12:10
BELLEKE
BELLEKE is offline
Sorry, heb k ook dus kan je niet veel goede raad geven...

k denk dat t n automatisch iets is van mensen dat ze snel kijken naar anderen en gaan vergelijken wat anderen hebben en zij niet
Reageren

Regels voor berichten