Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2005, 12:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 22-06-2005 @ 12:39 :
sorry, had per ongeluk op verzenden gedrukt! Hier komt de rest van mijn schema

* avondeten: wat de pot schaft, dat betekent een grote lap vlees, aardappel en veel groenten. Ik schep me meestal 2 tot 3 x op. Als toetje: fruit

* 's avonds: meestal nog 2 boterhammen en een grote kop warme melk.

Verder doe ik geen heftige inspanningen.

Ben benieuwd wat er beter kan, ik weet dat ik misschien wel wat meer boterhammen kan eten bij de lunch, maar vaak heb ik genoeg na die portie.

Hoor graag jullie mening.. kusjes

Inge
Als je wilt aankomen, zul je meer moeten eten. Geroosterd brood krijg ik bv gemakkelijker weg dan niet geroosterd, dat kun je misschien proberen. Met dik chocopasta ofzo kan dat een lekker tussendoortje zijn. Verder kun je bv 2 bananen eten als fruit, of een bak druiven. Verder als tussendoortjes nog paar handjes nootjes, evt volle yoghurt met rozijnen. Als je dit soort dingen extra eet, bovenop wat je nu eet, kan het wel dat je gaat aankomen, alleen denk ik dat het langzaam gaat, omdat je dan nog niet heel erg boven de aanbeveelde hoeveelheid zit.

Probeer toch minstens 8 boterhammen per dag te eten. Met bv kaas (volvet), chocopasta en dat soort dingen. Verder gewoon boter eten, melk drinken, jus nemen over je aardappels, sausjes enzenz...
Oud 22-06-2005, 13:00
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik wat meer tussendoor moet eten? Dat snap ik wel, alleen vind ik het 'zonde' als ik geen honger meer heb bij het avondeten. Daarom eet ik liever veel meer bij het avondeten dan tussendoor, snappen jullie?
Daarnaast heb ik nog een ander probleem, ik vergelijk me heel erg met wat anderen eten. Zo mag ik bijvoorbeeld geen koekje als mijn zus dat ook niet doet. Ik weet, het klinkt heel erg raar maar dat is wat er nog in mijn hoofd zit van mijn eetstoornis. Ik wil heel erg zeker bijkomen en ik sta er ook voor de volle 100 % achter, alleen dat krijg ik er maar niet uit.
kusjes Inge

P.S. Het is trouwens nu voor de eerste x dat ik echt tegenover mezelf erken dat ik een eetstoornis heb gehad
Oud 22-06-2005, 13:30
Freestyler*
Freestyler* is offline
@popgamer:
wil je niet meer eten dan je zus omdat je dat zielig vindt voor je zus?
of is het als een soort controlemiddel voor jezelf?
Oud 22-06-2005, 13:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 22-06-2005 @ 14:00 :
Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik wat meer tussendoor moet eten? Dat snap ik wel, alleen vind ik het 'zonde' als ik geen honger meer heb bij het avondeten. Daarom eet ik liever veel meer bij het avondeten dan tussendoor, snappen jullie?
Daarnaast heb ik nog een ander probleem, ik vergelijk me heel erg met wat anderen eten. Zo mag ik bijvoorbeeld geen koekje als mijn zus dat ook niet doet. Ik weet, het klinkt heel erg raar maar dat is wat er nog in mijn hoofd zit van mijn eetstoornis. Ik wil heel erg zeker bijkomen en ik sta er ook voor de volle 100 % achter, alleen dat krijg ik er maar niet uit.
kusjes Inge

P.S. Het is trouwens nu voor de eerste x dat ik echt tegenover mezelf erken dat ik een eetstoornis heb gehad
Bij erkenning kun je pas beginnen met helen, dus dat is goed .

Als je graag veel avondeet, kun je tussendoortjes nemen voor de lunch en iets erna nog. Verder na het avondeten. Neem dan gewoon elke avond een paar handen nootjes en als toetjes bv volle yoghurt met een banaan.

Die kronkel moet je toch zelf zien te verwijderen. Tegen jezelf volhouden dat je wel mag eten, dat het knap is en dat je controle over jezelf hebt als je juist wel wat kunt eten als je zusje niet eet. Op die manier net zo lang dit tegen jezelf blijven zeggen totdat je het gelooft. Je moet zelf die knop gaan omzetten...
Oud 22-06-2005, 13:56
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ja, ik weet het: ik moet die knop zelf zien om te zetten. Het is een controlemiddel. Zoals ik al zei, bij ons in huis lijnt bijna iedereen, dus ook mijn zus. Als ik zie dat zij afvalt, heb ik zo'n gevoel van: 'Kijk, zij kan het ook, waarom jij dan niet meer?' Ik weet, het klinkt belachelijk omdat ik echt niet dik ben! Zelfs te smal eigenlijk.
kusjes Inge

P.S. @ blurred: ben je Sophie? Volgens mij heb jij bij mij op de basisschool gezeten, ik woon in Nijmegen
Oud 22-06-2005, 14:07
Mara
Mara is offline
Uit een topic op Eten & Drinken:

Citaat:
MeelFriek schreef op 12-06-2005 @ 13:40 :
Hoog in koolhydraten en (goede) vetten gaan zitten. Geen slechte vetten, aankomen betekent niet dat je maar ongezond moet gaan eten.

Je moet meer kcal binnenkrijgen dan je nodig hebt. Mogelijkheid om dat te realiseren:

Ontbijt
2-3 boterhammen

Tussendoor
2 boterhammen
1x fruit

Lunch
3-4 boterhammen
1x fruit

Tussendoor
2 boterhammen
50-100 gram nootjes

Avondeten
Tsja, weinig over te zeggen, gewoon zorgen voor een flinke portie

Avond
Zoet tussendoortje, bijv. wat koekjes of snoep
100g nootjes

Beleg 't liefst zóet beleg. (Room)boter op je brood doen. Geen dieetproducten gebruiken.
Oud 22-06-2005, 14:28
blurred
blurred is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 22-06-2005 @ 14:56 :
P.S. @ blurred: ben je Sophie? Volgens mij heb jij bij mij op de basisschool gezeten, ik woon in Nijmegen
Nee, ik ben niet Sophie En ik heb nooit in de buurt van Nijmegen gewoond ook.... Waarom dacht je dat?
Oud 22-06-2005, 20:04
Verwijderd
Ik heb mn valtaf profiel verwijderd.
Ik wil niet meer steeds tellen.. word er gek van.
En als ik mn profiel niet verwijder vul ik het toch stiekem steeds in
Misschien maak ik over een tijdje wel weer een nieuwe aan.. maar voorlopig niet..
Ik blijf gewoon gezond eten en sporten en zie wel wat t wordt..
Oud 22-06-2005, 20:09
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik wou jullie even melden dat ik nu goed (dwz niet meer zo weinig als eerst) eet én ik voel me goed. Ben zelfs naar het strand geweest zondag. Waar de hele school/omgeving me kan zien in bikini, iets wat ik al 2 jaar niet meer heb gedurfd.

Sorry ik was even offtopic , zal volgende keer weer ontopic gaan , wou dit gewoon even kwijt.
Oud 22-06-2005, 20:10
blurred
blurred is offline
@ Koel: Jammer, ik vind berichtjes op valtaf altijd wel gezellig

Nee, als het voor jou beter werkt dan moet je natuurlijk stoppen. Ik weet niet hoe erg je ermee bezig was, maar als het zonder tellen ook lukt is dat natuurlijk altijd beter!! En ondertussen weet je wel hoe een gezond eetpatroon eruit ziet, dus lijkt het mij dat het zonder ook moet werken....
Oud 22-06-2005, 20:15
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 22-06-2005 @ 21:10 :
@ Koel: Jammer, ik vind berichtjes op valtaf altijd wel gezellig

Nee, als het voor jou beter werkt dan moet je natuurlijk stoppen. Ik weet niet hoe erg je ermee bezig was, maar als het zonder tellen ook lukt is dat natuurlijk altijd beter!! En ondertussen weet je wel hoe een gezond eetpatroon eruit ziet, dus lijkt het mij dat het zonder ook moet werken....
Ik vond het ook gezellig.. Mja.. tis voor mezelf verstandiger denk ik..
Ik werd er gek van dat ik elke dag minimaal 1 keer naar mn profiel "moest" om alles in te voeren.. Bij alles wat ik at probeerde ik in te schatten hoeveel gram het was etc..
Zonder profiel KAN ik t niet meer allemaal bijhouden dus dat is dan de beste oplossing
Oud 22-06-2005, 20:19
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
@ Blurred: kwam je vroeger veel op het ellegirl-forum dan?
Oud 22-06-2005, 20:21
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-06-2005 @ 22:18 :
Ik heb vanmiddag kwark gekocht, vanwege de eiwitten die erin zitten (?)
Maar ik vind het dus echt niet lekker zo (het is magere kwark.)

Iemand een suggestie wat ik erdoor kan doen? Ik heb muesli al geprobeerd en dat was niet zo'n succes.
Ik vind het zelf lekker om er een beetje citroensap doorheen te doen, het wordt er dan wat frisser op en de echte kwarksmaak is dan weg
Oud 22-06-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 22-06-2005 @ 21:21 :
Ik vind het zelf lekker om er een beetje citroensap doorheen te doen, het wordt er dan wat frisser op en de echte kwarksmaak is dan weg
Hmm, dat vind ik wel een suggestie. (Ik houd niet van jam en limonade namelijk )
Oud 22-06-2005, 20:43
blurred
blurred is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 22-06-2005 @ 21:19 :
@ Blurred: kwam je vroeger veel op het ellegirl-forum dan?
Nooit geweest.... Waarom doe ik je dan zo aan haar denken?
Oud 22-06-2005, 21:01
Mara
Mara is offline
@da leentjuh: Goed zo!

Ikzelf begin telkens meer op te zien naar mijn vakantie. Ik móet daar in bikini, maar mijn benen hebben serieus al 3 jaar geen daglicht meer gezien (als in rok of kort(ere) broek).
Oud 22-06-2005, 21:08
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-06-2005 @ 22:01 :

Ikzelf begin telkens meer op te zien naar mijn vakantie. Ik móet daar in bikini, maar mijn benen hebben serieus al 3 jaar geen daglicht meer gezien (als in rok of kort(ere) broek).
Dan begin je nu vast in de achtertuin oid? Dan kunnen ze iig een beetje bijkleuren. En van wie móet je in bikini...?
Oud 22-06-2005, 21:12
Roos
Roos is offline
Even als reactie op de vorige pagina:

Als je heel weinig eet, kan je verstopping krijgen van de darmen. Dit kan inderdaad buikpijn veroorzaken: felle steken, geborrel, of een vaag verspreide pijn die erger wordt als je op je buik drukt.
(veel anorexia-patienten hebben last van verstopping)
Oud 22-06-2005, 21:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-06-2005 @ 22:08 :
Dan begin je nu vast in de achtertuin oid? Dan kunnen ze iig een beetje bijkleuren. En van wie móet je in bikini...?
M'n benen zijn niet eens zo wit, ik ben onder de zonnebank geweest voor m'n zonneallergie.

Het is meer dat ik zó'n ongelofelijk hekel aan m'n benen heb
M'n dijen zijn heel dik, maar dat zou ik nog kunnen 'overleven' zeg maar. Probleem is dat m'n kuiten ook dik zijn en dat vind ik zó lelijk. Zelfs voor iemand 'van mijn bouw' zijn ze nog dik, zeg maar. Ik zie mensen die dikker zijn dan ik met dunnere kuiten

Van wie ik moet? Ik ga in de zomer met vrienden op vakantie naar Zeeland, dus zullen we wel dagelijks aan 't strand liggen denk ik.

Ik had met mezelf afgesproken om dun te zijn wanneer ik op vakantie ging, en dat ging de goede kant op maar toen kwam ik alles weer keihard aan
Oud 22-06-2005, 21:13
blurred
blurred is offline
Citaat:
Geloof mij, dat is een kwestie van schijt hebben en wennen. Als jij nu niet in bikini/korte broek/iets dergelijks gaat, dan blijven je benen je hele leven daglichtloos. Als je nu even doorzet dan krijg je ten eerste weer een kleurtje, en kun je wennen aan het "halfnaakt" rondlopen, dat idee zul je in het begin wel hebben. Maar als je goed om je heen kijkt, dan zie je dat er heel veel mensen rondlopen in badkleding die niet bruin zijn. Ik word ook nooit bruin, maar dat betekent niet dat ik nooit in een bikini zal lopen... Alhoewel ik daar wel aan heb moeten wennen, maar dat duurt niet zo heel lang hoor
Oud 22-06-2005, 21:14
Roos
Roos is offline
Citaat:
Het is zonde om je voorpret te laten bederven door zoiets! Concentreer je op de leuke dingen van de vakantie.
En als je je echt onzeker voelt over je lichaam: het is nu inderdaad mooi weer, dus smeer je goed in met zonnebrandcreme en pak een paar uurtjes zon. Geniet verder gewoon lekker van je vakantie!
Oud 22-06-2005, 21:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-06-2005 @ 22:12 :
Van wie ik moet? Ik ga in de zomer met vrienden op vakantie naar Zeeland, dus zullen we wel dagelijks aan 't strand liggen denk ik.
Zeeland heeft meer dan alleen strand dus als dat niet is waar je van houdt dan moet je gewoon ook met andere dingen aankomen zodat je niet de hele vakantie aan het strand hoeft te liggen en je je niet je hele vakantie op hoeft te liggen vreten want het is net zo goed jouw vakantie.
Oud 22-06-2005, 21:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-06-2005 @ 22:28 :
Zeeland heeft meer dan alleen strand dus als dat niet is waar je van houdt dan moet je gewoon ook met andere dingen aankomen zodat je niet de hele vakantie aan het strand hoeft te liggen en je je niet je hele vakantie op hoeft te liggen vreten want het is net zo goed jouw vakantie.
Ik ga dat wel zo veel mogelijk proberen, maar 't zal vast niet echt goed lukken.

Ik heb iig al voorgesteld dat ik wel wil koken, kan ik dat iig een beetje in toom houden. Anders wordt 't elke dag pizza/patat ofzo, en naast 't feit dat ik daar geen fan van ben is 't ook niet echt bevorderlijk

Ach, ik zie wel. Ik sleep me er wel door heen, maar echt blij ben ik er niet mee.
Oud 23-06-2005, 06:52
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-06-2005 @ 22:12 :

Het is meer dat ik zó'n ongelofelijk hekel aan m'n benen heb
M'n dijen zijn heel dik, maar dat zou ik nog kunnen 'overleven' zeg maar. Probleem is dat m'n kuiten ook dik zijn en dat vind ik zó lelijk. Zelfs voor iemand 'van mijn bouw' zijn ze nog dik, zeg maar. Ik zie mensen die dikker zijn dan ik met dunnere kuiten
Ik ken het probleem...mijn benen zijn in verhouding (met de rest van m'n lijf, maar ook met de benen van andere mensen) erg dik...

Citaat:
Dan ga je in een broek aan het strand liggen...?

Of idd een beetje verdelen, en strand en dingen die jij leuk vindt. En dan op het strand misschien idd doorbijten en toch gewoon een bikini of zwempak aandoen en er aan wennen (ik trek bv. nooit een bikini aan, daarin voel ik me nog minder prettig dan in een zwempak, wie weet ook wel omdat ik met waterpolo altijd een zwempak aan heb, dat het went oid).
Oud 23-06-2005, 07:24
blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-06-2005 @ 22:32 :
Ik ga dat wel zo veel mogelijk proberen, maar 't zal vast niet echt goed lukken.

Ik heb iig al voorgesteld dat ik wel wil koken, kan ik dat iig een beetje in toom houden. Anders wordt 't elke dag pizza/patat ofzo, en naast 't feit dat ik daar geen fan van ben is 't ook niet echt bevorderlijk

Ach, ik zie wel. Ik sleep me er wel door heen, maar echt blij ben ik er niet mee.
Dit klinkt alsof je helemaal geen zin hebt in die vakantie als geheel eigenlijk, of doelt je laatste zin alleen op het strand?
Oud 23-06-2005, 13:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 23-06-2005 @ 08:24 :
Dit klinkt alsof je helemaal geen zin hebt in die vakantie als geheel eigenlijk, of doelt je laatste zin alleen op het strand?
Ik hád wel zin in de vakantie, maar dat strand+bikini gebeuren verpest 't nogal.. en aangezien dat 't voornamelijk zou zijn

@Leonoor: Ik ga wel zoveel mogelijk gewoon in een broek lopen ja. Ik ben allergisch voor de zon, kan ik 't altijd nog daarop 'terugvoeren' zeg maar.

Weet iemand trouwens ook wat voor bikinibroekje je 't beste kan kopen om je heupen minder breed te laten lijken?
Oud 23-06-2005, 14:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-06-2005 @ 14:31 :
Weet iemand trouwens ook wat voor bikinibroekje je 't beste kan kopen om je heupen minder breed te laten lijken?
Bikinibroekje met pijpjes denk ik en in een donkere kleur (zwart of donkerblauw ofzo)
Oud 23-06-2005, 14:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-06-2005 @ 15:02 :
Bikinibroekje met pijpjes denk ik en in een donkere kleur (zwart of donkerblauw ofzo)
Hmm ja, dacht ik ook, maar m'n kijk op dat soort dingen is niet altijd éven goed

Even zien waar ik zoiets kan halen, Hema hier heeft níks meer.
Oud 23-06-2005, 14:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-06-2005 @ 15:04 :
Hmm ja, dacht ik ook, maar m'n kijk op dat soort dingen is niet altijd éven goed

Even zien waar ik zoiets kan halen, Hema hier heeft níks meer.
Bij Perry Sport hebben ze vaak leuke bikini's alleen vallen de maten daar in de lente/zomer wel kleiner dan in de herft/winter echt heel stom. Ze hoeven daar ook echt niet extreem duur te zijn, is best de moeite waard om te gaan kijken, je kan alleen niet apart de maat van broekje en topje kiezen wat bij de Hema wel kan.
Oud 23-06-2005, 14:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-06-2005 @ 15:09 :
Bij Perry Sport hebben ze vaak leuke bikini's alleen vallen de maten daar in de lente/zomer wel kleiner dan in de herft/winter echt heel stom. Ze hoeven daar ook echt niet extreem duur te zijn, is best de moeite waard om te gaan kijken, je kan alleen niet apart de maat van broekje en topje kiezen wat bij de Hema wel kan.
Ik zou niet wéten waar ik die hier moet zoeken eigenlijk
Hier zit er iig geen, in Meppel heb ik 'm ook nog nooit gezien.

Ik denk dat ik maar 's naar de Hema van Meppel ga
Oud 23-06-2005, 14:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-06-2005 @ 15:10 :

Mja, verder sportzaken (daar hebben ze vaak minder blote binini's) of winkels als Livera, Hunkemoller enzo.
Oud 23-06-2005, 14:24
Gothic
Gothic is offline
Ik dacht juist dat ik gelezen had dat broekjes met pijpjes juist je heupen breder lieten lijken...
Oud 23-06-2005, 14:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 23-06-2005 @ 15:24 :
Ik dacht juist dat ik gelezen had dat broekjes met pijpjes juist je heupen breder lieten lijken...
Mja, ik twijfelde ook. Je moet iig geen horizontale strepen nemen, verticale of diagonale kunnen wel.
Oud 23-06-2005, 14:47
Freestyler*
Freestyler* is offline
als ik naar mezelf kijk vind ik een broekje
zorgen voor optisch bredere bovenbenen
Oud 23-06-2005, 14:58
Hagel
Hagel is offline
ik heb vrij dikke bovenbenen en een broekje staat mij juist beter. Mijn bovenbenen komen met slip namelijk tegen elkaar aan in de binnenkant en met broekje lijkt dat minder. Ook vind ik dat mijn kont minder dik lijkt in een broekje
Oud 23-06-2005, 15:43
Verwijderd
met een broekje dat laag zit op je heupen lijken je heupen ook smaller, maar dat is weer niet handig als je je buik wil verbergen, maar volgens mij vind je dat minder belangrijk, toch? en volgens mij lijk je ook iets smaller in een hoogopgesneden broekje dan in een gewoon broekje of entje met pijpjes, maar ik kan me goed voorstellen dat je je dan al helemáál niet op je gemak voelt.
Oud 23-06-2005, 15:45
Mara
Mara is offline
Het gaat me idd voornamelijk om m'n heupen, m'n buik is niet zo dik (alhoewel de laatste paar kg bij mij voor zwembandjes gezorgd hebben )

Ik zal 's kijken, bij de Livera enzo kan je 't ook passen dus dat scheelt.
Oud 23-06-2005, 16:02
Jones
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-06-2005 @ 15:10 :

De dichtsbijzijnde Perry Sport zit in Zwolle, vlakbij de C&A als ik me niet vergis
Oud 23-06-2005, 16:03
Mara
Mara is offline
Citaat:
Jones schreef op 23-06-2005 @ 17:02 :
De dichtsbijzijnde Perry Sport zit in Zwolle, vlakbij de C&A als ik me niet vergis
Bedankt
Ik heb 'm daar nog nóóit gezien eerlijk gezegd
Oud 23-06-2005, 16:14
sweet_mary
sweet_mary is offline
ik ben sinds een tijdje aan het lijnen, maar we eten soms dingen waar ik me van af vraag hoe gezond/ongezond het nou is

zo eten we best vaan een gelderse schijf, maar ik kan nergens vinden hoeveel calorien daar nou inzitten (ook niet op valtaf.nl, overgewicht en de caloriechecker)

iemand enig idee?
Oud 23-06-2005, 16:16
Mara
Mara is offline
Gelderse schijf is vrij vet. Het is nl. gepaneerd (als ik de goede voor me heb )

Zo denken: Gepaneerd is slecht.
Oud 23-06-2005, 16:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-06-2005 @ 17:16 :
Gelderse schijf is vrij vet. Het is nl. gepaneerd (als ik de goede voor me heb )

Zo denken: Gepaneerd is slecht.
Dus eigenlijk zijn alle vegaburgers ook slecht?
Oud 23-06-2005, 16:22
Verwijderd
ik ga het zo ook eten

tja dan maar veel sla
Oud 23-06-2005, 16:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-06-2005 @ 17:21 :
als je ontzettend overgewicht hebt en noodzakelijk moet afvallen...
Oud 23-06-2005, 16:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-06-2005 @ 17:21 :
Gepaneerd wel ja.

Nouja, slecht, slecht, is relatief he. Ik wil niet zo iemand zijn die met een grote stempel ergens 'slecht' op plaatst

De voorkeur gaat (als je af wilt vallen, of vet wil beperken oid) uit naar ongepaneerd. Volgens mij heb je ook wel ongepaneerde vegaburgers?
Oud 23-06-2005, 16:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-06-2005 @ 17:24 :
Gepaneerd wel ja.

Nouja, slecht, slecht, is relatief he. Ik wil niet zo iemand zijn die met een grote stempel ergens 'slecht' op plaatst

De voorkeur gaat (als je af wilt vallen, of vet wil beperken oid) uit naar ongepaneerd. Volgens mij heb je ook wel ongepaneerde vegaburgers?
Ik snap wat je bedoeld

Heb nog nooit ongepaneerde vegaburgers gezien maar deze vind ik toch niet lekker dus die koop ik toch niet meer
Oud 23-06-2005, 16:34
Bloem
Bloem is offline
Die vegaburgers vallen nog wel mee, omdat de vleesvervanging meestal heel weinig kcal heeft in vergelijk met gewoon vlees. Een gepaneerde vega-burger is dus wel 'slechter' dan een ongepaneerde vegaburger, maar zelfs in de meest vettige, gepaneerde vegaburgers van AH zitten dacht ik niet meer dan 200 kcal per stuk, in de meeste (veel) minder. Vergelijk dat maar eens met een gewoon stukje vlees
Oud 23-06-2005, 16:34
Mara
Mara is offline
Is 't iemand ook opgevallen dat als je

http://<usernamevaltaf>.computermerken.nl doet je dan ook je pagina krijgt, maar dan anders?
Oud 23-06-2005, 16:37
blurred
blurred is offline
Nee, maar ik was ook nog nooit op het idee gekomen om er computermerken.nl achter te zetten....

Vaag
Oud 23-06-2005, 16:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 23-06-2005 @ 17:34 :
Die vegaburgers vallen nog wel mee, omdat de vleesvervanging meestal heel weinig kcal heeft in vergelijk met gewoon vlees. Een gepaneerde vega-burger is dus wel 'slechter' dan een ongepaneerde vegaburger, maar zelfs in de meest vettige, gepaneerde vegaburgers van AH zitten dacht ik niet meer dan 200 kcal per stuk, in de meeste (veel) minder. Vergelijk dat maar eens met een gewoon stukje vlees
Een filetlapje, 100g (vegaburger is minder dan 100g denk ik? Die valess dingen zijn wel minder iig) is 147kcal.

Nog wat mager vlees, misschien wel handig voor mensen, kcal per 100g:

Bieflap (168)
Al het gevogelte
Haas (113)
Hamlappen (110)
Varkensrollade (144)
Tartaar (127)
Varkensfilet (147)
Varkensschnitzel (119)
Topic gesloten

Regels voor berichten