Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2002, 23:37
independancy wanted
independancy wanted is offline
Ik ben de laatste tijd op de nostalgische toer en nadat ik Chrono Trigge ruitgespeeld had ben ik aan Final Fantasy IV begonnen.

Inmiddels bevind ik mij in de Sealed Cave, in de Underground World, waar je in kan komen met een necklace. Nu is iedere deur daar een TrapDoor, en ik heb na vele malen proberen nog steeds geen goede tactiek om ze vlug te verslaan: ze krijgen iedere battle weer de kans om 2 van mijn teamgenoten in een keer af te maken, waar ik dan weer kostbare beurten aan moet verspillen om ze tot leven te wekken. Daar komt nog eens bovenop dat de TrapDoor verderop in het gevecht nog eens zijn Surprise!-ding kan doen, waardoor hij een soort van gele draak wordt. Nu mag ik blij zijn als ik de battle nog kan winnen.

Is er iemand die voor deze hoogst irritante monsters hints, tips of trucs heeft om ze op een goeie manier te kunnen verslaan? Het level van mijn mannetjes is volgens mij hoog genoeg: allemaal rond het level 36/37. Wat doe ik fout?

Oh ja: misschien is het een leuk idee om in dit topic ook je andere vragen over Final Fantasy IV te stellen, voor zover ander mensen dat nog spelen?
Oud 30-07-2002, 13:12
Verwijderd
Ik heb FF4 een jaartje of anderhalf geleden nog gespeeld. Ben alleen al vergeten waar dat was Welke characters heb je in je party?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 12:31
independancy wanted
uh: Cecil, Kain, Rosa, Rydia en Edge. Alle duistere kristallen zijn al door 'Den Slechten' in bezit genomen, behalve een, en die ligt als het goed is in de Sealed Cave, waar ik nu dus aan het begin van zit.
Oud 02-08-2002, 12:42
Verwijderd
Sja dan is het enige wat ik kan zeggen:

- Laat Cecil gewoon attacken en (volgens mij is ie dan al paladin)af en toe een Cure doen

-Kain moet steeds jumpen

-Rosa moet constant Cure/Life gebruiken, voor zover nodig.

-Rydia moet haar sterkste summon casten

-Edge moet zijn ninja skills gebruiken of normaal attacken

Beetje loze tips, maar misschien dat er wel een boss strategy te vinden is van FF4
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 13:37
independancy wanted
Citaat:
N00dles schreef:
Sja dan is het enige wat ik kan zeggen:

- Laat Cecil gewoon attacken en (volgens mij is ie dan al paladin)af en toe een Cure doen

-Kain moet steeds jumpen

-Rosa moet constant Cure/Life gebruiken, voor zover nodig.

-Rydia moet haar sterkste summon casten

-Edge moet zijn ninja skills gebruiken of normaal attacken

Beetje loze tips, maar misschien dat er wel een boss strategy te vinden is van FF4
da's het nare ervan: ondanks deze tactieken, die naar mijn idee ook goed zouden moeten werken, worden er nog altijd teamleden ofgeslacht: al dan niet het hele team. Daarbij komt nog dat je er een stuk of 10 van tegenkomt en dat het geen bazen zijn. Op internet staat zoiets als: "De TrapDoors zijn irritant, ze maken altijd meerdere personages af, al dan niet je hele team. Probeer ze te verslaan." Da's dus een internettip
Oud 02-08-2002, 13:55
Verwijderd
Hm ik weet het niet zeker maar kon je de trapdoors niet vermijden door de juiste doorgang te nemen?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:38
independancy wanted
Citaat:
N00dles schreef:
Hm ik weet het niet zeker maar kon je de trapdoors niet vermijden door de juiste doorgang te nemen?
Nope: "every door here is a TrapDoor"
Oud 03-08-2002, 17:44
barkrukkie
barkrukkie is offline
ik zorgde gewoon steeds dat 'ie Rydia als eerste als "target" nam, (is wel makkelijk met snes9xw, snel laden en saven), en dan gewoon blijven attacken. Steeds als ik er 1 dood had (of zo'n beest dat te voor schijn kwam) ging ik weer terug naar die grot langs het dwergenkasteel, daar kun je gratis weer volle energie enzow terugkrijgen.
En na een tijdje wordt je toch sterker, want je krijgt best wel wat exp voor die trapdoors. Als je iets verder de grot in bent, krijg je op een gegeven moment een stuk of 7 van die deuren aan de bovenkant van de grot, volgens mij zit achter de 2e van links zo'n plaats waar je kunt slapen.
Oud 03-08-2002, 21:13
Sephiroth
Sephiroth is offline
Nou als je moeite hebt met trap doors kan je maar beter nog een beetje up levelen. Ik zal niet te veel spoilen, maar je komt me toch een pokkebaas tegen aan het eind van deze grot.

Trap doors moet je trouwens met een sterke aanval uitschakelen als ze iets van 1/5th hitpoints over hebben. Anders veranderen ze idd in een ander monster, erg irritant. Gebruik een nuke of summon met Rydia bv.

Succes!
Oud 04-08-2002, 16:27
independancy wanted
Citaat:
Sephiroth schreef:
Nou als je moeite hebt met trap doors kan je maar beter nog een beetje up levelen.

Dat dacht ik ook, maar ik heb berekend dat met de experience die ik van een trapdoor krijg, ongeveer 30 keer zo'n ding moet verslaan, wil het figuur met het laagste level uplevelen...

Ik zal niet te veel spoilen, maar je komt me toch een pokkebaas tegen aan het eind van deze grot.

Glups...

Trap doors moet je trouwens met een sterke aanval uitschakelen als ze iets van 1/5th hitpoints over hebben. Anders veranderen ze idd in een ander monster, erg irritant. Gebruik een nuke of summon met Rydia bv.

Succes!

dank u
Oud 05-08-2002, 12:43
musc
musc is offline
Wanneer cecil paladin geworden is waar the hell moet ej dan naar toe?Ze zeggen iets van baron
Dus ben ik in da teleport dinges gegaan en wam ik uit in baron moet ik naart kasteel maar ze zeggen dat ik er niet in mag
dus wat moet ik nu doen?

nog een vraagje.hoe kom je aan chrono trigger?
Oud 05-08-2002, 14:18
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
musc schreef:
Zal bij Final Fantasy Chronicles gezeten hebben...en die kan je alleen importeren...
Oud 05-08-2002, 14:48
independancy wanted
Citaat:
musc schreef:
Wanneer cecil paladin geworden is waar the hell moet ej dan naar toe?Ze zeggen iets van baron
Dus ben ik in da teleport dinges gegaan en wam ik uit in baron moet ik naart kasteel maar ze zeggen dat ik er niet in mag
dus wat moet ik nu doen?

Er is een geheime ingang, zo kom je in Baron Castle

Over Chrono Trigger:
www.ebay.com: geimporteerde SNES-versie / Final Fantasy Chronicles

Ik heb hem btw verkregen op een hier beter niet nader toe te lichten manier
Oud 05-08-2002, 18:23
musc
musc is offline
get it kheb de ingang gevonden
en euh die andere manier kan ik al bedenken
Oud 05-08-2002, 21:20
Verwijderd
BTW, www.gamefaqs.com vindt je wel een aantal van FF4 of welke final fantasy dan ook. En met Chrono trigger, download gewoon de originele snes-rom. Ik weet het, het is illegaal, maar als die hufters spellen niet uitbrengen in Nederland moet je toch iets . Dat zal ze leren
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 22:52
independancy wanted
Citaat:
Morridin schreef:
BTW, www.gamefaqs.com vindt je wel een aantal van FF4 of welke final fantasy dan ook. En met Chrono trigger, download gewoon de originele snes-rom. Ik weet het, het is illegaal, maar als die hufters spellen niet uitbrengen in Nederland moet je toch iets . Dat zal ze leren
Is Chrono Trigger ook als SNES spel niet in Nederland uitgekomen? Wat een flauwe bedoening zeg.. IMO is CT een van de beste RPG's op dat platform...

Laatst gewijzigd op 05-08-2002 om 23:05.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 15:03
Verwijderd
Citaat:
independancy wanted schreef:

Is Chrono Trigger ook als SNES spel niet in Nederland uitgekomen? Wat een flauwe bedoening zeg.. IMO is CT een van de beste RPG's op dat platform...
Nee hoor, dat is Final Fantasy 6
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 15:14
independancy wanted
Citaat:
N00dles schreef:

Nee hoor, dat is Final Fantasy 6
Nog niet uitgespeeld... *schaam*
Oud 07-08-2002, 21:21
SNeKKe
SNeKKe is offline
mmmmm... final fantasy IV.... 3 keer uitgespeeld...

Tip: zeer goed level uppe want die baas is inderdaad killin'
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 01:33
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Morridin schreef:
Tsja....bij een andere developer zou ik dat ook doen ja..maar omdat ik weet dat de square financieel niet zo goed zit doe ik et niet...(en omdat ik de squaregassies zowat aanbid..)
Oud 08-08-2002, 19:52
Verwijderd
Chrono Trigger is wel uitgebracht hier op de snes, maar ik had het over die FF Chronicles.

BTW hebben die klerelijers als het goed is ook het vervolg ´Chrono Cross´ op de psx hier niet uitgebracht. Schijnt ook een toppertje te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 19:54
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:

Tsja....bij een andere developer zou ik dat ook doen ja..maar omdat ik weet dat de square financieel niet zo goed zit doe ik et niet...(en omdat ik de squaregassies zowat aanbid..)
Koop anders het origineel, dan heb je het recht hem te downloaden. Ik heb ff6 ook op de psx, louter vanwege de extra´s, maar met een emulator speelt hij gewoon makkelijker
=> Je kan het versnellen en saven waar je wilt. Probeer Znes, das een goeie emulator.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 10:57
independancy wanted
Citaat:
Morridin schreef:
Chrono Trigger is wel uitgebracht hier op de snes, maar ik had het over die FF Chronicles.

BTW hebben die klerelijers als het goed is ook het vervolg ´Chrono Cross´ op de psx hier niet uitgebracht. Schijnt ook een toppertje te zijn.
die is hier geloof ik idd niet uitgebracht... Maar, de meningen zijn daarover volgens mij toch aardig verdeeld: ik hoorde dat het spel weinig met zijn voorloper Chrono Trigger te maken heeft. Maar anderen die zweren weer bij Chrono Cross. Er komt overigens (als het goed is!) een vervolg op Chrono Trigger en Chrono Cross: Chrono Break. Er is nog niet veel over bekend, behalve dat Squaresoft de naam "Chrono Break" geclaimd heeft
Reageren

Regels voor berichten