Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2005, 20:34
bagel
bagel is offline
hoi

ik heb een vraagje over onze schotel.. (ik weet trouwens niet of ik het hier moest plaatsen of ergens anders maar aangezien in het hardware vind dacht ik dat het hier moest) het is vandaag ontzettend.. vies weer.. maar door de hevige regenval doet de tv het niet omdat we een schotel hebben en die zegt dat er geen signaal is.. komt dit door het weer of zit er weer een virus in het kastje (dat in verband staat met de satteliet) ja we hadden vorige week ook al een virus dus volgens mij is het een beetje illegale handel maargoed..

kan iemand mij vertellen of het aan het weer ligt of ergens anders aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2005, 21:49
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Een virus in je ontvanger? Nou, kwaliteitje dan he!

Trouwens, hoe groot is die schotel?
Oud 30-06-2005, 22:11
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
goedkoop=duurkoop
Oud 01-07-2005, 08:16
bagel
bagel is offline
zo goedkoop vond ik het niet..

hij is uhm...... wacht ik weet het.. heeft ongeveer een straal van 25 cm
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 09:32
T_ID
T_ID is offline
Een virus in je decoder?

Voor het eerst dat ik daar ooit van hoor.

Als het hard waait, of sneeuwt kan het inderdaad zijn dat je schotel signaal kwijtraakt, maar met een goede bevestiging zou dit niet vaak voor moeten komen. (ik heb wel eens gehad dat een vogel die erop ging zitten en de zaak erg veel bewoog het signaal verstoorde )
Oud 01-07-2005, 10:46
Verwijderd
Harde regen (en vooral onweer) zijn er heel goed in om schotelontvangers het leven zuur te maken. Helaas.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:09
bagel
bagel is offline
oke.. dus eigelijk moet ik verhuizen naar hawaii ofzo wil ik ontvangst hebben met een schotel zonder storingen..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:03
Poor twisted me
Citaat:
bagel schreef op 01-07-2005 @ 12:09 :
oke.. dus eigelijk moet ik verhuizen naar hawaii ofzo wil ik ontvangst hebben met een schotel zonder storingen..
Nee, neem gewoon kabel-tv
Oud 01-07-2005, 12:24
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 01-07-2005 @ 13:03 :

heb je je nu werkelijk nooit afgevraagt hoe het komt dat zenders weleens wegvallen, of extreem veel blokjes vertonen??
alle zenders op de kabel komen binnen via een schotel.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:28
ChateauDenise
ChateauDenise is offline
Atmosferische storingen zorgen ervoor dat je tv geen beeld meer geeft via de schotel.
Oud 01-07-2005, 12:40
Poor twisted me
Citaat:
twain4me schreef op 01-07-2005 @ 13:24 :
heb je je nu werkelijk nooit afgevraagt hoe het komt dat zenders weleens wegvallen, of extreem veel blokjes vertonen??
alle zenders op de kabel komen binnen via een schotel.
Uiteindelijk wel ja... maar dat is niet zo bij die thuis-schotels
Oud 02-07-2005, 02:07
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
bagel schreef op 01-07-2005 @ 09:16 :
hij is uhm...... wacht ik weet het.. heeft ongeveer een straal van 25 cm
Een diameter van 50 cm is niet bijster groot. Tegenwoordig is het allemaal digitaal, dat is wel leuk en aardig, maar als het signaal te rot wordt dan valt het helemaal weg. Met een grotere oppervlakte schotel duurt het langer (kan het weer slechter worden) voordat het signaal wegvalt.

Citaat:
twain4me schreef op 01-07-2005 @ 13:24 :
Dat een zender veel blokjes vertoont heeft niet zoveel te maken met de ontvangst, maar meer met de bandbreedte van dat kanaal. Als de kabelaar denkt 'ah, die teringconsumenten zien die blokjes toch niet' dan hoeven ze minder bandbreedte per kanaal in te kopen en dat is goedkoper. En omdat het vaak een constante bitrate is, zie je het meer bij flink bewegende beelden.
Oud 02-07-2005, 12:36
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 02-07-2005 @ 03:07 :

Dat een zender veel blokjes vertoont heeft niet zoveel te maken met de ontvangst, maar meer met de bandbreedte van dat kanaal. Als de kabelaar denkt 'ah, die teringconsumenten zien die blokjes toch niet' dan hoeven ze minder bandbreedte per kanaal in te kopen en dat is goedkoper. En omdat het vaak een constante bitrate is, zie je het meer bij flink bewegende beelden.
ik had het over veel blokjes.. hetgeen wat je krijgt voorat die zender geheel op "zwart" gaat.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 08:16
bagel
bagel is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 01-07-2005 @ 13:03 :
dat hadden we eerst.. (als het goed is) maar die hield er opeens mee op... papa had al meer dan een half jaar de rekening niet betaald zoiets was het... maargoed toen zijn we maar overgegaan op een schotel.. dat vond papa handig.. nou het enige positieve is dat nederland 1 niet meer zovaak blauw is qua kleuren.. blauwe nieuwslezer enzo maar voor de rest is het allemaal prut!! We kunnen niet eens meer opnemen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:17
Verwijderd
Ik heb ook schotel hier en een tijdje terug viel het beeld ook steeds weg of werd blokkerig, toen hebben ik de kop vervangen en even de schroeven aangedraaid en nu werkt het weer perfect. Ook bij slecht weer heb ik nergens last van.

Als je wil opnemen heb je gewoon 2 decoders nodig, een twin-LMB (dat is dus die kop) en ook 2 abonnementen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 03:25
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
SneakyViper schreef op 04-07-2005 @ 20:17 :
Als je wil opnemen heb je gewoon 2 decoders nodig, een twin-LMB (dat is dus die kop) en ook 2 abonnementen.
Abonnement is natuurlijk niet nodig als het een FTA kanaal betreft.
Oud 05-07-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 05-07-2005 @ 04:25 :
Abonnement is natuurlijk niet nodig als het een FTA kanaal betreft.
Maar de Nederlandse zenders zijn geen FTA kanalen en die zenders lijken me nog een meest interessant om van te kunnen opnemen, dus dan zou een abonnement toch nodig zijn.

Edit: Met Nederlands zenders bedoel ik dus Ned1, 2 en 3, RTL, SBS en TMF enzo.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 08:46
bagel
bagel is offline
Citaat:
SneakyViper schreef op 04-07-2005 @ 20:17 :
Ik heb ook schotel hier en een tijdje terug viel het beeld ook steeds weg of werd blokkerig, toen hebben ik de kop vervangen en even de schroeven aangedraaid en nu werkt het weer perfect. Ook bij slecht weer heb ik nergens last van.

meneer,

ik ben een meisje dat totaal GEEN verstand heeft van zulke zaken.. de virusscanner snap ik nog maar daar houdt het ook bij op meestal.. ik zou dus ook niet weten wat dit: Als je wil opnemen heb je gewoon 2 decoders nodig, een twin-LMB (dat is dus die kop) en ook 2 abonnementen. <- inhoudt het spijt me..

de turk van de schotelwinkel zei in ieder geval iets in de richting van.. jou kastje normaal 2 ingangen heeft maar dit kastje maar 1.. dus jij moet doen kabel van kastje naar video en kabel van video naar tv.. dan jij kan opnemen.. alleen de sneeuwstormen doen het nu op de video..

dus zou u het alstublieft kunnen vertellen zodat IK het ook snap?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 09:57
bagel
bagel is offline
zijn jullie die schotel nooit zat?

hij heeft nu voor de 2e of 3e keer de geest gegeven en ik heb het helemaal gehad met dat ding.. hebben jullie dat nooit?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 22:28
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
bagel schreef op 13-07-2005 @ 10:57 :
zijn jullie die schotel nooit zat?

hij heeft nu voor de 2e of 3e keer de geest gegeven en ik heb het helemaal gehad met dat ding.. hebben jullie dat nooit?
Heb je nou inmiddels nog geen anti-virus programma voor die satellietontvanger?
Oud 14-07-2005, 14:24
Verwijderd
Citaat:
bagel schreef op 08-07-2005 @ 09:46 :
de turk van de schotelwinkel zei in ieder geval iets in de richting van.. jou kastje normaal 2 ingangen heeft maar dit kastje maar 1.. dus jij moet doen kabel van kastje naar video en kabel van video naar tv.. dan jij kan opnemen.. alleen de sneeuwstormen doen het nu op de video..

Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 11:28
Verwijderd
Nooit problemen gehad met mn schotel eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten