Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2005, 23:16
Poeperd
Poeperd is offline
Ik denk dat ik hier moet zijn, maar weet het niet zeker. Is er een 'UFO' forum, verplaats het dan maar daar naartoe.

Ik zal ff bij het begin beginnen. Mn moeder vertelde me dat ze een keer had zitten kijken naar de sterren op ons mini balkon. Daar zag ze opeens (heel raar) een ster van zn plaats komen en em slingerend (dus absoluut niet in een rechte lijn) weg had zien gaan. Na een paar.. uhm.. nouja 'vreemde' sites te hebben geraadpleegd werd haar verteld dat het een of ander ruimtestation was. Zij had zoiets van 'nou goed, als jullie t zeggen vind ik het best'. Toen zaten een vriendin van me, mn moeder en ik op het balkon, en toen zag ik het opeens ook! Ik wees het aan en de rest zag het gelukkig ook. Later zagen we er nog één, die de andere kant op ging.. En na een tijdje zagen we er zoveel achter elkaar dat we het gewoon niet meer bijhielden. Ze gingen allemaal met vreemde bochtjes (soms draaiden ze zelfs rondjes of stopten ze en gingen later weer verder). En de ene was heel fel verlicht en bij de ander moest je heel goed kijken voordat je em zelfs maar zag.

Nou, we hebben nog een paar rare sites geraadpleegd, en ze wisten er allemaal geen antwoord op.

Toen kwam mn moeder op een site waarop iemand met een filmpje waarop precies stond wat wij gezien hadden! En zelfs op klaarlichte dag. Maar toen kwamen er verklaringen als 'ja, ze komen altijd met periodes' en zelfs dingen als 'ik heb een uittreding gehad en zat in één van die vliegende objecten'. Daar ging de geloofwaardigheid.

Maargoeeeeeeeeed. Vanavond zaten we hier weer, we hadden het erover, dat het allemaal zo vreemd was etc. En een paar minuten later zien we er weer één. Ik roep mn vader er meteen bij, die er eerst nogal sceptisch over was ('jullie hebben vast gezopen'), maar gelukkig zag hij het ook! Dus we zijn niet gek

Nou, nu was mijn vraag dus; Zou iemand met verstand van zaken hier een logische verklaring voor kunnen geven? Aliens zoals in films (met groene hoofden en grote ogen etc. blablabla) geloof ik niet in, dus zulke dingen hoef je niet te melden. Als het dus eventueel mogelijk zou kunnen zijn om een logische verklaring hiervoor te geven; graag. Zo niet, wat denken jullie en heb je zelf misschien dit ook gezien?

Dag.
Oud 28-06-2005, 23:22
Poeperd
Poeperd is offline
Ow! En ik kijk het net even na en de vorige keer dat we het zagen was precies een maand geleden (28 mei).

Misschien helpt dat bij het geven van een logische verklaring? Of juist niet
Oud 29-06-2005, 00:02
Skilly
Skilly is offline
Aliens?
Oud 29-06-2005, 00:03
Skilly
Skilly is offline
Effe noirmaal. Ik las oioit op Discovery over engergiebollen ofzo
Oud 29-06-2005, 01:30
JCG
JCG is offline
misschien dat de atmossfeer het licht afbuigt, en je naar een sataliet keek. En hoe erg beweegde die ster, echt van noord naar oost doornaar het west en naar het zuid (extreem gezegt).
Oud 29-06-2005, 11:17
yavanna
yavanna is offline
satelieten, zeker weten.
Oud 29-06-2005, 11:33
Poeperd
Poeperd is offline
Okee;

Satelieten bewegen in een rechte baan, niet schommelend. We hebben er wel aan gedacht, maar dat kunnen ze niet zijn, aangezien we er ook iets van 10 op 1 avond hebben gezien. Beetje veel voor satelieten hè?

Ze bewogen best snel. Ze gingen sowieso sneller dan vliegtuigen en ze waren echt hoger. Het was 1 lichtpuntje. Dus net als een ster eigenlijk. Ook gingen ze niet 1 richting uit, maar eerst gingen ze ahw 'rechtdoor' en dan opeens bogen ze af en gingen ze wat meer naar de andere kant. En eerder draaiden ze zelfs rondjes. Lijkt me niet echt een sateliet hè.

Het komt erop neer dat niemand het weet lijkt me zo..
Oud 29-06-2005, 11:43
GVR
GVR is offline
Vliegtuigen met hun knipperlichtjes lijken te slingeren op grote hoogte.
Oud 29-06-2005, 22:10
Noddy
Noddy is offline
heb je geen link van die site dan?
Oud 29-06-2005, 23:35
Vejji
Vejji is offline
miss moet je ook stil blijven staan als je kijkt dan schudt het ook niet zo

maaruh in de films zeggen ze altijd dat het weerballonnen zijn,

hebben we die eigenlijk nog wel?

ik zou niet te snel van aliens uitgan als ik jou was, ik denk dat er wel een logische verklaring achter zit
Oud 30-06-2005, 12:49
Poeperd
Poeperd is offline
Het zijn geen vliegtuigen. Ze hebben geen knipperlichtjes zoals ik al zei. Het is 1 lichtje. Gewoon zoals een ster eruit ziet.

Ik stond ook gewoon stil

En weerballonnen heb ik ook al aan gedacht, maar dat kunnen er ook niet zoveel zijn op 1 nacht.

Aliens denk ik ook niet meteen aan, zoals je in mn eerste post leest geloof ik daar absoluut niet in. Dat vind ik allemaal maar onzin, om een aantal redenen. Er zal vast wel iets zijn ergens, maar die komen niet hierheen lijkt mij zo.

Meteorieten zei mn vriend. Want zo'n seizoen komt er weer aan. Wat denken jullie daarvan? Zou ook wel kunnen.

Die sites weet ik allemaal niet meer. Ik heb dit allemaal een maand geleden geplaatst daar (want toen zagen we het dus ook al).

Nouja.. het zal allemaal wel dan. Jammer alleen dat veel mensen ons niet geloven
Oud 30-06-2005, 18:18
Vejji
Vejji is offline
meteorieten gaan vrij snel, dus die zou je moeten zien als een streep
Oud 30-06-2005, 18:34
GVR
GVR is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 30-06-2005 @ 13:49 :
Het zijn geen vliegtuigen. Ze hebben geen knipperlichtjes zoals ik al zei. Het is 1 lichtje. Gewoon zoals een ster eruit ziet.
Vliegtuigen zien er slingerend en niet knipperend uit als ze hoog vliegen. Dat komt omdat de lampjes dan dicht bij elkaar zijn waardoor het eruit ziet als een lichtje dat heen en weer beweegt. Ze vliegen hier regelmatig over.
Oud 30-06-2005, 23:31
MikeyMo
MikeyMo is offline
Jep, ik zag er laatst ook een. en even later ging hij weer terug naar zn plek waar ik hem eerder zag vertrekken. Ik denk dat dit sattelieten zijn oid,,,
Oud 01-07-2005, 06:25
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
GVR schreef op 30-06-2005 @ 19:34 :
Vliegtuigen zien er slingerend en niet knipperend uit als ze hoog vliegen. Dat komt omdat de lampjes dan dicht bij elkaar zijn waardoor het eruit ziet als een lichtje dat heen en weer beweegt. Ze vliegen hier regelmatig over.
Ja, bij mij vliegen ze ook regelmatig over aangezien ik vlak naast t vliegveld woon in Rotterdam

Dus ik weet wel hoe een vliegtuig eruit ziet. Maar dit waren geen vliegtuigen. Zoals ik al een paar keer zei; soms draaien ze een rondje en gaan dan precies de andere kant op. Is dat een normale baan voor een vliegtuig?

Citaat:
Jep, ik zag er laatst ook een. en even later ging hij weer terug naar zn plek waar ik hem eerder zag vertrekken. Ik denk dat dit sattelieten zijn oid,,,
Ja, iets in die richting dacht mn moeder ook toen ze er voor het eerst 1 zag. Maar aangezien wij er dus wel eens meer dan 10 op een nacht hebben gezien, vonden wij het een beetje te gek worden. Die nacht hebben we trouwens wel bijna 3 uur op mn balkon gezeten We waren helemaal van 'wtf??!!'
Oud 03-07-2005, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Poeperd schreef op 29-06-2005 @ 12:33 :
maar dat kunnen ze niet zijn, aangezien we er ook iets van 10 op 1 avond hebben gezien. Beetje veel voor satelieten hè?
ohja? waarom denk je dat? er zitten enkele duizenden satelieten in een baan om de aarde, waarvan een deel in een baan die een paar keer per dag om de aarde draait. als je op elk willekeurig moment omhoog kijkt, kun je meerdere satelieten zien. ('s nachts en bij goed weer natuurlijk, in een gebied zonder teveel lichtvervuiling )

maar (zulke kleine ) rondjes draaien is wel een beetje vreemd..

je ziet wel eens dat sommige jokers het leuk vinden om grote disco-achtige lampen de lucht in te projecteren, daar krijg je inderdaad een hele boel draaiende lichtjes op hoge sluierbewolking.
Oud 03-07-2005, 21:28
Math1985
Math1985 is offline
Wat aanvullende vragen:
- Hoe lang duurde het bewegen van één zo'n sterretje?
- Hoe helder waren ze ongeveer? Bijvoorbeeld net zo helder als de helderste ster / iets helderder / zo helder als de 10de helderste ster, of zoiets.

Stomme vraag, maar weet je zeker dat het geen vuurvliegjes of iets in die richting zijn?
Nog een stomme vraag: keek je door een ruit heen of stond je buiten? Misschien bewoog de ster niet, maar werd het schijnbare bewegen veroorzaakt door breking van het licht in het glas?

Heb je wel eens een satelliet gezien, zodat je zeker weet dat dat het niet is? Satellietvoorspellingen zijn te vinden op http://www.heavens-above.com.

Heb je wel eens vallende sterren gezien?
Oud 03-07-2005, 23:13
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Math1985 schreef op 03-07-2005 @ 22:28 :
Wat aanvullende vragen:
- Hoe lang duurde het bewegen van één zo'n sterretje?
- Hoe helder waren ze ongeveer? Bijvoorbeeld net zo helder als de helderste ster / iets helderder / zo helder als de 10de helderste ster, of zoiets.

Stomme vraag, maar weet je zeker dat het geen vuurvliegjes of iets in die richting zijn?
Nog een stomme vraag: keek je door een ruit heen of stond je buiten? Misschien bewoog de ster niet, maar werd het schijnbare bewegen veroorzaakt door breking van het licht in het glas?

Heb je wel eens een satelliet gezien, zodat je zeker weet dat dat het niet is? Satellietvoorspellingen zijn te vinden op http://www.heavens-above.com.

Heb je wel eens vallende sterren gezien?
Het duurde soms best lang. Dan ging ie langzaam. Zo'n 2/3 minuten. Maar andere keren waren ze echt zo weer weg, omdat ze gewoon heel snel gingen.

Sommige waren net zo helder als de meeste goed zichtbare sterren, dus redelijk helder. Maar er waren er ook bij die je amper zag. Dan viel ie opeens op, en was je em ook af en toe weer bijna kwijt omdat ie heel 'onduidelijk' was.

We stonden op mn balkon, dus we keken niet door glas.

Vuurvliegjes waren het zeeeeeeker niet. Je zag gewoon duidelijk dat ze HEEL hoog vlogen. En trouwens.. het is hier midden in de stad, vlak langs de snelweg. Vuurvliegjes komen hier denk ik niet voor. Maarja, die zien we wel ns op vakantie, en dit was niet laag, maar heel hoog in de lucht. Zag er sowieso heel anders uit.

Oja, en over dat ze misschien niet bewogen. Dat hoor ik de hele tijd. Maar ze bewegen niet in de zin van; ze staan op 1 plaats en wiebelen heen en weer. Ze bewegen in de zin van; eerst staat ie tussen 2 sterren in en dan gaat ie bewegen (schommelend) en dan op een gegeven moment 'vliegt' ie helemaal over de flat heen, totdat je em niet meer kunt zien zonder van het balkon af te donderen. Dus ze bewegen echt in de zin van bewegen Weggaan zeg maar (soms ook de andere kant op, dus van de flat af en andere keren eerst van de flat af, dan een rondje draaien en dan weer terug naar ons en over de flat heen).

Vallende sterren hebben een staart, toch? En satelieten bewegen van punt A naar punt B, niet zoals ik hierboven heb beschreven.

En vliegtuigen (nog maar een keer..) waren het zeker niet. Mn moeder woont hier al sinds ze 15 was, ze is nu 42, dus ik weet zeker dat zij heus wel een vliegtuig kan herkennen (we wonen naast Rotterdam Airport). Dat was nog even voor de duidelijkheid, krijg namelijk steeds dezelfde opties
Oud 03-07-2005, 23:22
Math1985
Math1985 is offline
Vallende sterren hoeven niet altijd een staart te hebben. Maar die duren nooit 2/3 minuten, 10 seconden is al extreem lang voor een vallende ster.
Voor een satelliet is 2/3 minuten wel een normale tijd.

Uit je beschrijving maak ik op dat het object in het begin stil staat, en dan pas begint te bewegen. Klopt dat?

Zag het ding er ook ongeveer net zo groot als een ster, als een puntje dus, uit?
Oud 04-07-2005, 01:20
Evil creature
Evil creature is offline
Ik denk dat het Porkus IV was. Dat is een varkentje met een gouden krul en een blauwe cape en die vliegt iedere avond 5 rondjes om de aarde. Meestal vergezeld door zijn WamusPanus vriendjes uit de 26345e dimensie.
Oud 04-07-2005, 12:29
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Math1985 schreef op 04-07-2005 @ 00:22 :
Vallende sterren hoeven niet altijd een staart te hebben. Maar die duren nooit 2/3 minuten, 10 seconden is al extreem lang voor een vallende ster.
Voor een satelliet is 2/3 minuten wel een normale tijd.

Uit je beschrijving maak ik op dat het object in het begin stil staat, en dan pas begint te bewegen. Klopt dat?

Zag het ding er ook ongeveer net zo groot als een ster, als een puntje dus, uit?
Ja, ze staan eerst stil en dan gaan ze bewegen. Tenminste.. soms zien we ze ook pas als ze al bewegen. Maar we hebben het ook gezien dat ze stil stonden (gewoon een ster dachten wij dus), en daarna pas gingen bewegen.

En ja, het ziet er precies zo uit als een ster. Alleen sommige zijn dus wat minder helder of juist helderder. Maar ze zijn wel dezelfde grootte, gewoon een puntje dat gaat bewegen.
Oud 04-07-2005, 12:30
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 04-07-2005 @ 02:20 :
Ik denk dat het Porkus IV was. Dat is een varkentje met een gouden krul en een blauwe cape en die vliegt iedere avond 5 rondjes om de aarde. Meestal vergezeld door zijn WamusPanus vriendjes uit de 26345e dimensie.
Ach! Tuurlijk! Helemaal niet aan gedacht dat die het ook zou kunnen zijn. Bedankt voor je reactie, ik heb er echt heel veel aan gehad joh! Zal Porkus zo gaan bellen, vragen of ie misschien ff een bakkie wil doen.
Oud 04-07-2005, 20:48
Math1985
Math1985 is offline
Je vraagt om een rationele verklaring, dus dit is mijn beste gok.

Ik vermoed dat je toch satellieten gezien hebt. De vreemde bewegingen die ze maken zijn er misschien toch niet echt, net zo als het feit dat ze eerst stil lijken te staan. Als je naar een horloge of zo met secondenwijzer kijkt, lijkt die vaak ook eerst stil te staan, of in elk geval pas na 1 seconde te verspringen. Misschien is er hier ook zo'n effect.

Satellieten zijn alleen rond een bepaalde tijd, net na zonsondergang en net voor zonsopkomst, te zien. Kun je aangeven hoe laat je ze het gezien?

De helderste satelliet is de ISS. Hier de overkomsttijden voor de komende dagen:
4 juli 23:43-23:49 88 noord
5 juli 1.18-1.23 68 zuidzuidwest
5 juli 2.54-2.54 10 west
6 juli 0.09-0.15 88 oost
6 juli 1.45-1.47 33 zuidwest
6 juli 23.00-23.06 87 noordnoordoost
7 juli 0.35-0.40 65 zuidzuidwest
7 juli 2.11-2.11 10 west
7 juli 23.26-23.32 88 zuidoost
8 juli 1.02-1.04 34 zuidwest
8 juli 23.52-23.57 62 zuidzuidwest
9 juli 1.28-1.29 12 westzuidwest
9 juli 22.43-22.49 87 zuid
10 juli 0.19-0.22 32 zuidzuidwest
10 juli 23.09-23.15 58 zuidzuidwest
11 juli 0.45-0.46 12 zuidwest
11 juli 23.36-23.40 30 zuidzuidwest
13 juli 0.02-0.04 15 zuidwest
13 juli 22.52-22.57 28 zuidzuidwest

De getallen zijn achtereenvolgens de datum, de verschijningstijd, de verdwijntijd, de hoogte aan de hemel in graden (dus van 0 tot 90) op het hoogste punt van de baan, en de windrichting van het hoogste punt van de baan. Je moet dus wel een overkomst uitzoeken die een beetje hoog is, eentje die maar 10 graden boven de horizon uitkomt is niet zo handig.
De ISS beweegt altijd van west naar oost via het zuiden. Voor andere satellieten kan dat anders zijn.
Deze data komen dus van www.heavens-above.com.

Misschien kun je een keer als het helder is controleren of het dit is wat je hebt gezien. Ook voor de andere forummers interessant natuurlijk.
Oud 05-07-2005, 14:25
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Math1985 schreef op 04-07-2005 @ 21:48 :
Je vraagt om een rationele verklaring, dus dit is mijn beste gok.

Ik vermoed dat je toch satellieten gezien hebt. De vreemde bewegingen die ze maken zijn er misschien toch niet echt, net zo als het feit dat ze eerst stil lijken te staan. Als je naar een horloge of zo met secondenwijzer kijkt, lijkt die vaak ook eerst stil te staan, of in elk geval pas na 1 seconde te verspringen. Misschien is er hier ook zo'n effect.

Satellieten zijn alleen rond een bepaalde tijd, net na zonsondergang en net voor zonsopkomst, te zien. Kun je aangeven hoe laat je ze het gezien?

De helderste satelliet is de ISS. Hier de overkomsttijden voor de komende dagen:
4 juli 23:43-23:49 88 noord
5 juli 1.18-1.23 68 zuidzuidwest
5 juli 2.54-2.54 10 west
6 juli 0.09-0.15 88 oost
6 juli 1.45-1.47 33 zuidwest
6 juli 23.00-23.06 87 noordnoordoost
7 juli 0.35-0.40 65 zuidzuidwest
7 juli 2.11-2.11 10 west
7 juli 23.26-23.32 88 zuidoost
8 juli 1.02-1.04 34 zuidwest
8 juli 23.52-23.57 62 zuidzuidwest
9 juli 1.28-1.29 12 westzuidwest
9 juli 22.43-22.49 87 zuid
10 juli 0.19-0.22 32 zuidzuidwest
10 juli 23.09-23.15 58 zuidzuidwest
11 juli 0.45-0.46 12 zuidwest
11 juli 23.36-23.40 30 zuidzuidwest
13 juli 0.02-0.04 15 zuidwest
13 juli 22.52-22.57 28 zuidzuidwest

De getallen zijn achtereenvolgens de datum, de verschijningstijd, de verdwijntijd, de hoogte aan de hemel in graden (dus van 0 tot 90) op het hoogste punt van de baan, en de windrichting van het hoogste punt van de baan. Je moet dus wel een overkomst uitzoeken die een beetje hoog is, eentje die maar 10 graden boven de horizon uitkomt is niet zo handig.
De ISS beweegt altijd van west naar oost via het zuiden. Voor andere satellieten kan dat anders zijn.
Deze data komen dus van www.heavens-above.com.

Misschien kun je een keer als het helder is controleren of het dit is wat je hebt gezien. Ook voor de andere forummers interessant natuurlijk.
Kijk, daar heb ik wat aan! Dankjewel Ik zal proberen te kijken of het hiermee klopt.

We zagen ze overigens voor het eerst rond 24:00. En de 2e keer ook rond die tijd, maar toen bleven we wel 2 uur zitten, dus rond 02:00 zagen we ze ook nog.

Maargoed, ik kijk het wel even na
Oud 05-07-2005, 18:25
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Naar mijn weten was de ISS een ruimtestation dat ze vorig jaar in zee hebben laten crashen... maar t kan zijn dat ik naar een goeie remake van WOW, de originele radio-editie zat te luisteren.

UFO's?
Satellieten ja, en nee er zweven er niet enkele rond, maar duizenden.
Afgezien daarvan zijn er inderdaad de veelbesproken weerballonnen en verscheidene natuurverschijnselen.

Zo kan door spiegeling op verschillende oppervlakken (denk aan water, gebouwen etc) en vervolgens weerkaatsing bij het schieten door verschillende luchtlagen (trillend al dan niet) licht op vreemde plekken terecht komen.

Daarnaast kan het ook nog eens een enkele schijnwerper van een discotheek zijn , of een satelliet die in een kromme baan naar de aarde terugkeert (dankrijg je afhankelijk van je gezichtspunt een 'omdraai'-effect) of... of.... of......

Maar nee, het moe-ten groene mannetjes zijn.....
Oud 05-07-2005, 18:35
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 05-07-2005 @ 19:25 :

Maar nee, het moe-ten groene mannetjes zijn.....
Hihi
Oud 05-07-2005, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 05-07-2005 @ 19:25 :
Naar mijn weten was de ISS een ruimtestation dat ze vorig jaar in zee hebben laten crashen... maar t kan zijn dat ik naar een goeie remake van WOW, de originele radio-editie zat te luisteren.
je bent mischien confuus met de 'МИР', het russisch ruimtestation dat in augustus '99 de zee in gestuurd is na ruim 13 jaar trouwe dienst.

de ISS trekt nog steeds baantjes om de aarde, en is zelfs nog niet af. oorsprongkelijke datum waarop hij af zou zijn was april 2006.
Oud 06-07-2005, 07:54
Poeperd
Poeperd is offline
Ik ben dus een leek op dit gebied en nu heb ik al wat meer logische verklaringen. Zo vreemd is het dus eigenlijk niet? Wel jammer, we wilden al 'WELCOME' op een grote houten plaat gaan schrijven en die op ons balkon neerzetten Dat gaat dus mooi niet door nu.

Nou, in ieder geval bedankt voor degenen met normale ideeën en die me serieus nemen
Oud 08-07-2005, 02:26
JCG
JCG is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 06-07-2005 @ 08:54 :
Ik ben dus een leek op dit gebied en nu heb ik al wat meer logische verklaringen. Zo vreemd is het dus eigenlijk niet? Wel jammer, we wilden al 'WELCOME' op een grote houten plaat gaan schrijven en die op ons balkon neerzetten Dat gaat dus mooi niet door nu.

Nou, in ieder geval bedankt voor degenen met normale ideeën en die me serieus nemen
Je kan het bord voor de zekerheid neerzetten
Oud 08-07-2005, 10:14
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
JCG schreef op 08-07-2005 @ 03:26 :
Je kan het bord voor de zekerheid neerzetten
Heb je Independence Day wel ns gezien? No way dat mijn flat straks wordt opgeblazen

Regels voor berichten