Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou het afgeschaft moeten worden? En hoe? Naar mijn weten wordt deze herdenking niet door de overheid georganiseerd/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nog erger is het dat diezelfde types een bek opzetten als iemand de moeite neemt naar hun herdenking te komen, ik heb er niets dan minachting voor dat hun idee van politiek bestaat uit zuiver op de persoon spelen.
||
Citaat:
Maar als blanke (?) hoef je dat natuurlijk niet te begrijpen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom doen nazaten van slaven in Amerika het verhoudingsgewijs zo goed? Waarom liggen Surinamers hier achter op nota bene Turken en Marokkanen qua opleidingsniveau, terwijl die laatstgenoemden hier decennia later kwamen? Kijk, er zal ongetwijfeld wel een goede reden achter zitten, maar als mensen dingen beginnen te slingeren als 'racistisch', 'Verdonk doet hetzelfde als Hitler' en 'het is net als honderdvijftig jaar geleden', excuseer me dan dat ik dat afdoe als een crock of bullshit. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat vooral steekt is dat men het slavernij-verleden bagataliseert. Dat stukje erkenning mist. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet om het ermee te vergelijken, maar het enkele feit dat het een niet-meetbaar, onbewust sociaal aspect is geworden, brengt natuurlijk niet mee dat het te allen tijde ook volledige erkenning verdient. Ik zie ook niet in hoe je de slavernij kunt bagatelliseren, het is een van de grootste misdaden tegen de menselijkheid uit de geschiedenis. Vele landen hebben eraan meegewerkt een compleet ras zonder enige grond ondergeschikt te maken aan een ander. Geen weldenkend mens minimaliseert dat of vindt het niet schokkend. Waar ik wél vraagtekens bij zet is de invloed die dat nú nog heeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, ik weet heus wel wat er gebeurd is, hoe de slaven werden behandeld etc etc. Ik weet ook dat het, naar onze huidige maatstaven gezien totaal niet kan en als het nu zou gebeuren op die manier zou er ook echt wat aan gedaan moeten worden. Maar waar het mij om gaat is dat ik die Surinamers maar een stel huilebalken vind. Het is al eeuwen terug gebeurd, het is voorbij, ze hebben er geen last meer van, dus wat lopen ze nou te zeiken. We kunnen toch niet alles blijven herdenken? Anders kan ik nog wel 100 dingen opnoemen die wel een herdenking verdienen. Dat de tweede wereldoorlog herdacht wordt kan ik nog inkomen aangezien er nog zat mensen leven die het hebben meegemaakt, maar de slavenhandel is al zó lang voorbij dat ik het gewoonweg overbodig vind. En dat heeft niks met bagatelliseren te maken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vind het een beetje een onzinnig argument!!! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Generaal Pardon Politiker | 389 | 15-12-2006 21:00 | |
Rapport over Schipholbrand Mark Almighty | 192 | 25-10-2006 15:38 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rohit | 501 | 26-12-2005 19:40 |