Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2005, 15:41
Verwijderd
he mensen,

Ik probeerde vanmiddag op mijn laptop een nieuwe bootscreen te plaatsen. Daarbij is het de bedoeling dat je de originele file ntoskrnl.exe vervangt door een nieuwe ntoskrnl2.exe. Er is nu echter iets fout gegaan, al weet ik niet precies waarom, maarnu kan hij niet meer opstarten. Als ik hem opstart staat er: NTLDR ontbreekt. Druk op ctrl+alt+delete om opnieuw op te starten.

Het zou buitengewoon ruk zijn als ik hem nu alweer weg kon brengen. Weet iemand hoe ik hem toch in veilige modus op kan starten en deze fout ongedaan kan maken?

Bvd.

P.s. Misschien helpt deze link er nog iets bij; http://www.helpd.nl/documentatie/Windows%20XP.php (helemaal onderaan).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Let op: als u een foutje maakt in deze stap kan het zijn dat Windows niet meer start. Wij zijn verder niet aansprakelijk voor eventuele schade. Dus let goed op wat u doet
en
Citaat:
Start de computer opnieuw op en als het goed is heeft u nu een nieuw opstartscherm van Windows XP. Als Windows niet meer start, heeft u waarschijnlijk een foutje gemaakt of een fout bootscreen geïnstalleerd. U kunt dan via dos de backup weer terug zetten (ntoskrnl2.exe).
ik neem aan dat je de orginele file (zoals het daar staat) een andere naam hebt gegeven?
En toen een nieuw bootscreen gedownload (dus een andere ntoskrnl.exe)

als je het zo hebt gedaan en nu werkt het niet meer dan moet je even die nieuwe ntoskrnl.exe verwijderen en die oude zijn orginele naam terggeven via de commandpromt (tijdens booten van pc op F8 dacht ik rammen)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 16:11
Verwijderd
Ik had eerst de oude ntoskrnl.exe hernoemd naar ntoskrnl2.exe en toen de nieuwe ntoskrnl.exe naar die map gekopierd. Nu zou hij in principe dus de nieuwe ntoskrnl.exe moeten pakken. Dat deed hij echter niet. Daarop heb ik de ntoskrnl.exe dus weer verwijderd en de ntoskrnl2.exe weer hernoemd naar ntoskrnl.exe, zodat hij weer terug zou vallen op het oude screen, maar zo bleek het dus niet te werken.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 13:14
Destralak
Destralak is offline
ik wou eerst ook gaan kloten met ntoskrnl, maar er is al een programmaatje waarmee je je bootskin makkelijk kunt veranderen (met de toepasselijke naam Bootskin )

http://www.stardock.com/products/bootskin/
Oud 04-07-2005, 10:05
phoxetis
phoxetis is offline
een mooi voorbeeld van wat je niet moet doen als je niet weet hoe een computer werkt.

niet vergeten dat het ntloader gedeelte helemaal vooraan de schijf moet staan en een simpele kopieeractie dus fijn niet werkt.

start op van je Windows-CD en voer een simpele herstelactie uit.
Reageren

Regels voor berichten