Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2005, 23:15
Mjoez
Mjoez is offline
Ik heb geen idee of dit een bekend fenomeen is of niet.. Maar ik word er GEK van..

Als ik 's avonds in mijn bed lig en probeer te slapen, worden mijn benen vreselijk bewegelijk. Ik kan ze echt niet stilhouden want dat geeft een heel irritant gevoel. Gisterennacht was 't zelfs zo erg dat 't bijna wel kramp leek, het deed echt pijn. Volgens mij lijkt het gevoel een beetje op groeipijn alleen ik groei al een jaar of 2/3 niet meer. Ik heb dit best vaak maar niet echt elke nacht of zo.

Waarom heb ik dit? En wat moet ik ermee? Ik lig echt halve nachten wakker.. Ga 's nachts door het huis dwalen, want lopen is de beste remedie (tot ik weer stil in mijn bed lig).. Heeft het misschien iets met de pil te maken? Want die slik ik nu weer sinds kort en 't is ineens weer erger.

Iemand enig idee?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 23:38
maark
maark is offline
Geen idee, maar probeer gewoon wat later naar bed te gaan, zodat je wat slaperiger in bed ligt.. kijken wat er dan gebeurt
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 23:39
Verwijderd
Heb je dit al lang?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 00:38
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
maark schreef op 04-07-2005 @ 00:38 :
Geen idee, maar probeer gewoon wat later naar bed te gaan, zodat je wat slaperiger in bed ligt.. kijken wat er dan gebeurt
Dat is geen oplossing
Oud 04-07-2005, 05:07
Somebody Special
Somebody Special is offline
Het heet restless legs (een neurologische aandoening) en het is verschrikkelijk vervelend.
Mijn vriend heeft het ook en houd hem minimaal 1x per week wakker, wat mij opvalt vaak als hij het of warm heeft of erg moe is.
Wat hij doet is even uit bed gaan want dan stopt het meteen en komt het meestal ook niet meer terug, of iig minder erg..

Er wordt nog volop onderzoek naar gedaan en er is vrij weinig over bekend, helaas ook geen oplossing..

Op de site van de stichting vind je er meer over

Succes, want het schijnt erg vervelend te zijn!
Oud 04-07-2005, 11:07
luchtballon
luchtballon is offline
Ik ken het.

ik ga altijd maar wat trappellen met mijn benen, want voor de rest ben ik veel te moe om uit bed te gaan. Het willen bewegen heeft niks te maken met hoe wakker ik ben en hoe actief ik me voel.
Bij mij heeft het iig niks met de pil te maken denk ik. Ik had het daarvoor ook al, en nu evenveel.

Wist niet dat het een naam had. Heb ik er weer een nieuwe aandoening bij
Oud 04-07-2005, 11:10
Mjoez
Mjoez is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 04-07-2005 @ 06:07 :
Het heet restless legs (een neurologische aandoening) en het is verschrikkelijk vervelend.
Mijn vriend heeft het ook en houd hem minimaal 1x per week wakker, wat mij opvalt vaak als hij het of warm heeft of erg moe is.
Wat hij doet is even uit bed gaan want dan stopt het meteen en komt het meestal ook niet meer terug, of iig minder erg..

Er wordt nog volop onderzoek naar gedaan en er is vrij weinig over bekend, helaas ook geen oplossing..

Op de site van de stichting vind je er meer over

Succes, want het schijnt erg vervelend te zijn!
Ahaaa.. een neurologische aandoening..

Ik ga ook altijd even m'n bed uit, en loop een paar rondjes door 't hele huis, maar zodra ik weer in m'n bed lig begint het vaak weer net zo erg.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 11:34
teirg
teirg is offline
Ik heb dat ook heel soms, maar had daar vooral vroeger veel last van. Het lijkt inderdaad veel op groeipijnen.

Maar ik dacht altijd dat dat iets met oververmoeidheid had te maken. De benen die oververmoeid zijn ofzo en daarom irritant doen, weet ik veel (Zoiets als kleine kindjes die ook gans de tijd zitten te huilen als ze echt moe zijn en niet in slaap raken)
Oud 04-07-2005, 11:46
Raven
Raven is offline
heb ik ook wel eens..
vooral heb ik gemerkt als mijn voeten / benen het te warm hebben .

ze buiten de dekens steken werkt meestal wel
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 16:08
Droyd
Droyd is offline
Ik had het toen ik een jaar of 10 was. Vervelend!

Ik ging toen een paar keer met opzet ijsberen van de kamer naar de badkamer en terug....dat hielp.
Oud 04-07-2005, 16:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 04-07-2005 @ 12:07 :
Ik ken het.

ik ga altijd maar wat trappellen met mijn benen, want voor de rest ben ik veel te moe om uit bed te gaan. Het willen bewegen heeft niks te maken met hoe wakker ik ben en hoe actief ik me voel.
Bij mij heeft het iig niks met de pil te maken denk ik. Ik had het daarvoor ook al, en nu evenveel.

Ik zat niet erg te wachten op nog een aandoening maar goed: same here.
Oud 04-07-2005, 20:18
freakinaround
freakinaround is offline
He, dat heb ik ook..Idd erg vervelend.. Ik ga altijd heel erg mn benen aanspannen, helpt ook soms, maar kan het vaak niet zo heel erg lang volhouden Anders ga ik ook meestal beetje door het huis lopen
Oud 04-07-2005, 21:03
sjefke
sjefke is offline
Ik heb echt ontzettende last van. Het stopt gwoon niet. Wat ik, zoals ik al hoorde zeggen, het warm heb als ik actieve benen heb. Erg irritant maar dan ga ik altijd op een koude tegelvloer staan het helpt wel niet maar heb ten minste het idee dat ik er wat aan doe. Later naar bed gaan heeft geen nut want het zit er gwoon in.

Ik weet niet of het enig verband heeft maar mijn moeder heeft hetzelfde. Misschien heeft het een erfelijk iets in zich? Sorry had nog niet de site gelezen, Ja dus!

Ps. slaappilletjes zorgen dan niet dat je sneller in slaap valt

Laatst gewijzigd op 04-07-2005 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:38
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 04-07-2005 @ 12:07 :
Ik ken het.

Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:19
Verwijderd
Ik heb dat volgens mij ook, zo'n ontzettend rotgevoel 's avonds. Ik heb dan ook geen idee hoe ik mijn benen neer moet leggen, als ik beweeg is het over, maar dan leg ik ze weer neer en dan krijg ik weer last. Met opgetrokken benen liggen, ligt dan niet goed, gestrekt ook niet. Ik dacht ook altijd dat het kwam dat ik te actief ben geweest met mijn benen, veel lopen enzo.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:31
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
met koud water spoelen, een tijdje. die benen. lijkt een oplossing te zijn voor m'n pa.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten