Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2005, 11:32
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Is het misschien een idee om een soort van icoon voor het fotoboek neer te zetten.

Ik bedoel dat je meteen kan zien of iemand wel of geen fotoboek heeft. Nu moet je eerst bij info kijken, dan klikken op bekijk fotoboek, en dan zie je pas of iemand er wel of niet een heeft. Als dit niet zo is, heb je weer tijd verspild.

Misschien door middel van een fototoestel als iemand er wel een heeft, of anders een fototoestel met een streep erdoor, als iemand er geen heeft.

Bijvoorbeeld:

Nickname
<leeftijd><geslacht><hier fotoicoon>

Ik hoop dat het duidelijk genoeg zo is.
Oud 01-07-2005, 11:42
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik zou zeggen : icoontje rechtsboven bij info, prive, quote enzovoorts.
Ik vind het wel een goed idee
Oud 01-07-2005, 11:45
Miracle
Miracle is offline
Het idee is al eens eerder geopperd en ik vind het een goed idee. Waarom het toen niet is uitgevoerd weet ik niet, misschien had het wel een goede reden.
Oud 01-07-2005, 11:55
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als het te implementeren is (misschien in het nieuwe forum, als dat er ooit nog komt?), lijkt me dat een prima idee. Ik hecht niet zo heel veel waarde aan het fotoboek, maar ik kan me heel erg goed voorstellen dat het wel handig is.
Oud 01-07-2005, 19:31
grensgeval
grensgeval is offline
Er komt een nieuw forum (waarschijnlijk)

want

http://dev.scholieren.com bestaat
http://dev.scholieren.com/skljdfslf/ geeft een 404 error
http://dev.scholieren.com/forum/ geeft een hele andere foutmelding
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 20:00
Lorelei
Lorelei is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=743836
Oud 01-07-2005, 20:19
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 08-02-2004 @ 17:34 :
het valt op te lossen!

het info knopje weghalen, en inplaats daarvan een link naar het profiel maken door bijv, op username te laten klikken

en op de plaats waar dan de infoknop zat, een knopje fotoboek
Dit is een Quote uit het bovengenoemde topic en dat idee vond ik het beste. Je hebt er dan geen extra knopje bij en op de username klikken voor iemands profiel is als je er eens over nadenkt op zich best logisch.
Oud 02-07-2005, 12:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Als men geen emailadres heeft, dan is er niet eens een knopje email
Ik stem voor het fotoboek icoontje ipv het email icoontje
Oud 02-07-2005, 13:14
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 02-07-2005 @ 13:58 :
Als men geen emailadres heeft, dan is er niet eens een knopje email
Ik stem voor het fotoboek icoontje ipv het email icoontje
Dat worden dan 8 icoontjes, is best wel veel eigenlijk.
Nickname klikbaar maken naar het profiel vind ik eigenlijk niks.
Oud 02-07-2005, 13:52
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-07-2005 @ 14:14 :
Dat worden dan 8 icoontjes, is best wel veel eigenlijk.
Nickname klikbaar maken naar het profiel vind ik eigenlijk niks.
Hoezo acht? Je vervangt er toch een. Dan verdwijnt er dus een en komt er weer een bij dan blijft het toch hetzelfde. Waarom vind je het een slecht idee?
Oud 02-07-2005, 13:56
M@rco
M@rco is offline
Ik denk niet dat het nog de moeite waard is om het voor deze versie van het forum te maken, aangezien vB 3.5.0 er aan zit te komen en die zal er sowieso anders uitzien, met bijv. andere icoontjes.
Oud 02-07-2005, 14:47
Gimme more beer
Citaat:
wammus schreef op 02-07-2005 @ 14:52 :
Hoezo acht? Je vervangt er toch een. Dan verdwijnt er dus een en komt er weer een bij dan blijft het toch hetzelfde. Waarom vind je het een slecht idee?
Ze is beheerder en heeft dus wat extra knopjes. Maar ze heeft het inderdaad niet goed gelezen. Het e-mail knopje is echt zwaar nutteloos, die info staat namelijk ook in het profiel.
Oud 02-07-2005, 14:55
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-07-2005 @ 15:47 :
Ze is beheerder en heeft dus wat extra knopjes. Maar ze heeft het inderdaad niet goed gelezen. Het e-mail knopje is echt zwaar nutteloos, die info staat namelijk ook in het profiel.
Ik heb het wel goed gelezen, alleen een beetje vaag op gereageerd.
Klopt dat ik extra knopjes heb, maar die hebben de fb's ook. Dan wordt het vrij vol als er nog een bij komt. Dat lijkt me daarom geen goed idee om er nog meer knopjes in te zetten.

Vervangen van email kan opzich wel, die is toch niet heel nuttig meer. Maar aan de andere kant staat het fotoboek knopje ook al in je profiel
Naam klikbaar maken en dan naar profiel vind ik persoonlijk irritant. Ik knip en plak namelijk veel namen omdat ik ze gewoon snel verkeerd schrijf.

Maar goed, hier ga ik ook verder niet over, geef alleen aan wat ik persoonlijk fijn of niks vind. Denk dat het wachten is op de nieuwe vB versie met nieuwe layout.
Oud 02-07-2005, 15:17
Gimme more beer
Je snapt het idee niet, het gaat er niet om dat je naar het fotoboek toekunt, het gaat erom dat er veel mensen zijn zonder fotoboek en daar kom je pas achter als je op dat niet bestaande fotoboek bent.
Oud 02-07-2005, 15:19
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-07-2005 @ 16:17 :
Je snapt het idee niet, het gaat er niet om dat je naar het fotoboek toekunt, het gaat erom dat er veel mensen zijn zonder fotoboek en daar kom je pas achter als je op dat niet bestaande fotoboek bent.
Er valt dan niet zoiets te regelen voor dat knopje in het profiel? Imo kan dat dan ook wel. (Maar of dat tegnisch kan weet ik niet, daar heb ik absoluut geen verstand van)
Oud 02-07-2005, 15:24
Gimme more beer
Citaat:
Ieke schreef op 02-07-2005 @ 16:19 :
Er valt dan niet zoiets te regelen voor dat knopje in het profiel? Imo kan dat dan ook wel. (Maar of dat tegnisch kan weet ik niet, daar heb ik absoluut geen verstand van)
Tegnisch?

Waarom dan niet gewoon bij de avatar of functieknoppen? Is veel gemakkelijker en zoals gezegd, het e-mail icoontje mag inmiddels ook wel een keer weg.
Oud 02-07-2005, 15:35
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-07-2005 @ 16:24 :
Tegnisch?

Waarom dan niet gewoon bij de avatar of functieknoppen? Is veel gemakkelijker en zoals gezegd, het e-mail icoontje mag inmiddels ook wel een keer weg.
Ik ben dyslectisch

De emailknop zit voor mij op hetzelfde niveau. Daarvan wordt nu gezegt van kan wel weg omdat het ook in het profiel te zien is. Imo is het hetzelfde bij het fotoboek.
Maar het maakt mij niet veel uit wat men doet. Ik ga er ook helemaal niet over, maar ik heb wel een voorkeur
Het zal eerst wachten worden op de nieuwe vb versie en de nieuwe layout. Ik vind dat dat eerst goed moet zijn voordat we andere dingen er aan gaan toevoegen etc. Ze kunnen het ook meenemen in het nieuwe ding, maar dat moeten de mensen die daar over gaan maar beslissen.
Oud 02-07-2005, 20:35
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-07-2005 @ 16:35 :
Ik ben dyslectisch

De emailknop zit voor mij op hetzelfde niveau. Daarvan wordt nu gezegt van kan wel weg omdat het ook in het profiel te zien is. Imo is het hetzelfde bij het fotoboek.
.
Dat is alleen anders omdat het fotoboek veel vaker gebruikt wordt. Voor gewone leden in ieder geval.Als het hetzelfde zou werken als het email knopje kan je meteen zien of iemand een fotoboek heeft en hoef je niet eerst naar het profiel, dan naar het fotoboek om er vervolgens achter te komen dat diegene geen fotoboek heeft. Voor email hoef je alleen naar profiel, en zoals ik al zei: dat gebruiken leden veel minder. Pm'en voldoet meestal.
Oud 02-07-2005, 20:37
Gimme more beer
In principe is er geen verschil tussen het klikken op info en op e-mail, aangezien op de volgende pagina toch alleen maar een e-mail adresje staat. Fotoboek is gewoon een heel ander verhaal. Mensen kijken regelmatig in elkaars fotoboek en als diegene dan geen fotoboek heeft, kun je dat niet op een andere manier zien. Dat is gewoon wel vervelend.
Oud 02-07-2005, 20:51
M@rco
M@rco is offline
Dat kun je ook niet zien als je een icoontje plaatst, tenzij je het zo zou maken dat hij voor het laden eerst uitzoekt of iemand wel een fotoboekpagina heeft. Maar dat kost weer serverload, en zó belangrijk is het fotoboek nou toch ook weer niet? Het is een leuk extraatje.
Oud 02-07-2005, 20:56
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 02-07-2005 @ 21:51 :
Dat kun je ook niet zien als je een icoontje plaatst, tenzij je het zo zou maken dat hij voor het laden eerst uitzoekt of iemand wel een fotoboekpagina heeft. Maar dat kost weer serverload, en zó belangrijk is het fotoboek nou toch ook weer niet? Het is een leuk extraatje.
Het is een flag, die je desnoods in dezelfde tabel zou kunnen zetten als leeftijd/geslacht, lijkt me...
Oud 02-07-2005, 21:41
Rieno
Rieno is offline
e-mail weg, fotoboek ervoor in de plaats \o/
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:59
Sinqi
Sinqi is offline
Citaat:
M@rco schreef op 02-07-2005 @ 21:51 :
Dat doet hij nu toch ook met 't mail-knopje?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:24
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Sinqi schreef op 03-07-2005 @ 16:59 :
Dat doet hij nu toch ook met 't mail-knopje?
Ja precies. Ik heb ook niet bij iedereen een mail-knopje dus zoiets moet toch ook wel voor het fotoboek te maken zijn.
Oud 03-07-2005, 19:36
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
wammus schreef op 03-07-2005 @ 20:24 :
Ja precies. Ik heb ook niet bij iedereen een mail-knopje dus zoiets moet toch ook wel voor het fotoboek te maken zijn.
Het fotoboek is misschien wat ingewikkelder omdat het iets anders is dan het forum. Het fotoboek moet het forum laten weten of diegene een fotoboek heeft. Terwijl email gewoon direct in het profiel staat of niet.
Oud 03-07-2005, 20:02
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Miracle schreef op 03-07-2005 @ 20:36 :
Het fotoboek is misschien wat ingewikkelder omdat het iets anders is dan het forum. Het fotoboek moet het forum laten weten of diegene een fotoboek heeft. Terwijl email gewoon direct in het profiel staat of niet.
Fotoboek staat ook direct in het profiel en het moet volgens mij niet zo moeilijk zijn om als je een fotoboek hebt daar automatisch heen te linken in plaats van naar een pagina waar je email adres staat. Dat komt namelijk op hetzelfde neer alleen dan kom je op het fotoboek van die persoon uit in plaats van bij het email adres.
Oud 04-07-2005, 10:44
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
wammus schreef op 03-07-2005 @ 21:02 :
Fotoboek staat ook direct in het profiel en het moet volgens mij niet zo moeilijk zijn om als je een fotoboek hebt daar automatisch heen te linken in plaats van naar een pagina waar je email adres staat. Dat komt namelijk op hetzelfde neer alleen dan kom je op het fotoboek van die persoon uit in plaats van bij het email adres.
Ja, maar dan hou je het probleem dat je bij een fotoboek van iemand terecht komt die helemaal geen fotoboek heeft.
Oud 04-07-2005, 13:08
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-07-2005 @ 15:55 :

Naam klikbaar maken en dan naar profiel vind ik persoonlijk irritant. Ik knip en plak namelijk veel namen omdat ik ze gewoon snel verkeerd schrijf.
je kunt het ook kopieren en plakken als het klikbaar is hoor
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 14:04
Gimme more beer
Citaat:
Miracle schreef op 03-07-2005 @ 20:36 :
Nogmaals, het kan vermaakt worden tot een simpele flag.
Oud 04-07-2005, 14:05
Gimme more beer
Citaat:
Miracle schreef op 04-07-2005 @ 11:44 :
Ja, maar dan hou je het probleem dat je bij een fotoboek van iemand terecht komt die helemaal geen fotoboek heeft.
Klopt, vandaar de fotoboek flag.
Oud 04-07-2005, 14:57
Miracle
Miracle is offline
Flag.... interessant.

Oud 04-07-2005, 15:26
Koen
Koen is offline
Voor de forumsoftware is het net zo makkelijk om te zien of iemand een fotoboek heeft, als dat het kan zien of iemand z'n mail adres openbaar heeft gemaakt. Het wel/niet tonen van het Fotoboek knopje is dus geen probleem. Het moet alleen nog even gemaakt worden, persoonlijk denk ik ook dat een Fotoboek knopje veel meer nut heeft dan een Email knopje.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 15:29
M@rco
M@rco is offline
Volgens mij is zoiets dan redelijk simpel met vB3, daar kun je conditionals gebruiken in de templates
Oud 04-07-2005, 17:55
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 04-07-2005 @ 16:29 :
Volgens mij is zoiets dan redelijk simpel met vB3, daar kun je conditionals gebruiken in de templates
Boh, zelfs al zou het er niet zo zijn, dan is het nog maar een simpele if-statement die checkt of de flag 1 of 0 is.
Oud 04-07-2005, 17:57
Gimme more beer
Citaat:
Miracle schreef op 04-07-2005 @ 15:57 :
Flag.... interessant.

Een flag is een variabele waarde die je koppelt aan een tabel waarin twee mogelijkheden staan, 0 of 1, ofwel "uit" en "aan". Elke rij in die tabel heeft die flag en je kunt dan heel eenvoudig een actie verbinden aan de 1-waarde van de flag, bijvoorbeeld.
Oud 04-07-2005, 22:53
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-07-2005 @ 15:55 :
Ik heb het wel goed gelezen, alleen een beetje vaag op gereageerd.
Klopt dat ik extra knopjes heb, maar die hebben de fb's ook. Dan wordt het vrij vol als er nog een bij komt. Dat lijkt me daarom geen goed idee om er nog meer knopjes in te zetten.

Vervangen van email kan opzich wel, die is toch niet heel nuttig meer. Maar aan de andere kant staat het fotoboek knopje ook al in je profiel

Maar goed, hier ga ik ook verder niet over, geef alleen aan wat ik persoonlijk fijn of niks vind. Denk dat het wachten is op de nieuwe vB versie met nieuwe layout.
email staat alleen in het profiel als iemand die heeft opgegeven, wat je meteen ziet.
fotoboek staat er sowieso in, dan linkt hij door, om vervolgens te zien dat deze user geen fotoboek heeft...
ik ben ook vóór om de emailknop voor een fotoboekknop te vervangen
Oud 04-07-2005, 22:54
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-07-2005 @ 16:26 :
Voor de forumsoftware is het net zo makkelijk om te zien of iemand een fotoboek heeft, als dat het kan zien of iemand z'n mail adres openbaar heeft gemaakt. Het wel/niet tonen van het Fotoboek knopje is dus geen probleem. Het moet alleen nog even gemaakt worden, persoonlijk denk ik ook dat een Fotoboek knopje veel meer nut heeft dan een Email knopje.
Oud 05-07-2005, 00:05
Krekker
Krekker is offline
Ik denk dat de meningen wel grotendeels op één lijn liggen. Ik ben ook voor vervanging.

Dacht altijd dat die mail knop een mailto link was, maar dat is niet eens.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 05-07-2005 @ 01:05 :
Ik denk dat de meningen wel grotendeels op één lijn liggen. Ik ben ook voor vervanging.

Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:59
Vice
Vice is offline
Citaat:
Krekker schreef op 05-07-2005 @ 01:05 :

Volgens mij was dat ook eerst zo. Ik kan me iedergeval niet herinneren dat je alleen het adres kreeg te zien.
Oud 05-07-2005, 08:41
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-07-2005 @ 16:26 :
Dank .
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten