![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() We hebben het uiteraard over Italiaanse pizza's, niet over Turkse pizza's. Daar zijn ze - uiteraard - goed in. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
FIFA opent onderzoek tegen Marokko
Uitgegeven: 30 juni 2005 20:55 AMSTERDAM - De disciplinaire commissie van de wereldvoetbalbond FIFA onderzoekt de misdragingen van Marokkaanse supporters op het jeugd-WK. In afwachting van mogelijke sancties excuseert de aanvoerder van Marokko zich zaterdagmiddag vlak voor de troostfinale van zijn ploeg tegen Brazilië publiekelijk voor het wangedrag van een deel zijn aanhang. Supporters van Marokko hebben dinsdag na afloop van de door hun team verloren halve finale tegen Nigeria (3-0) grote vernielingen aangericht in het Parkstadion van Kerkrade. Veel stoeltjes werden afgebroken. Sommige stewards werden bedreigd, geslagen en beroofd. Ook hadden plunderingen plaats bij benzinestations in de buurt van het stadion. De politie arresteerde 25 vandalen. Supporters van Marokko pleegden eerder op het WK ook al vernielingen in Utrecht. Geruchten Voorzitter Blatter van de wereldvoetbalbond FIFA weersprak donderdag tijdens een persconferentie in Amsterdam de geruchten dat de troostfinale op het WK vanwege de misdragingen van een deel van de Marokkaanse aanhang niet door zou gaan. Excuses "Dat is nooit aan de orde geweest. Voetbal moet altijd doorgaan en zeker niet zwichten voor mensen die iets proberen te verzieken. Wat er is gebeurd, dat is een schande. De disciplinaire commissie van de FIFA heeft de zaak in onderzoek. Na overleg met de Marokkaanse voetbalbond is alvast besloten dat de aanvoerder van Marokko zaterdag vlak voor het duel met Brazilië in het openbaar zijn excuses maakt." Toekomst De Marokkaanse bondscoach Jamel Fathi liet in een persverklaring ook weten dat hij teleurgesteld is in een deel van de eigen aanhang. "Een minderheid van onze fans heeft dit allemaal aangericht. Dat is jammer, want na de nederlaag tegen Spanje is het bijvoorbeeld wel rustig gebleven. We hopen dat onze supporters in de toekomst wel laten zien hoe Marokko een WK wil beleven." Boete Fathi betreurt eveneens het gedrag van sommige van zijn spelers. Iajour en Doulya krijgen een boete van 5000 euro opgelegd. Beide Marokkanen kregen in de slotfase van het verloren duel met Nigeria (3-0) de rode kaart. "Ze hebben de regels van fair play overtreden. Het geld zal naar een goed doel worden overgemaakt", aldus Fathi. Bron ---------------------------------------- Jammer dat een 'spelletje' zó moest eindigen. Een aantal vrienden en vriendinnen van me waren ook aanwezig en zij schamen zich diep voor de relschoppers. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En wat precies wordt er opgeblazen? En dat Ajax en feyenoord supporters verkeerde dingen doen betekend toch niet dat Marokkaanse supporters dat ook mogen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
BTW die supporters waren voor het grootste deel Marokkaanse Europeanen en dan met name Nederlanders. Daar is wel van bekend dat hun gedrag niet zo ok is. De Echte Marokkanen die gewoon in Marokko wonen zouden zich nooit aan zulk gedrag schuldig maken. Dat is naar mijn weten ook nooit eerder gebeurd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En idd dat stelletje raddraaiers heeft zeker een pak slaag nodig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ten minste, zo zie ik het. Ik zit er natuurlijk ook niet middenin.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mooi genuanceerd punt.
||
Citaat:
Ik ben btw naar Marrokka - Italie geweest, er hing een geweldige sfeer. Maar ik moest wel ongelovelijk mn best doen om me niet te alleen maarkapot te irriteren aan vele marrokanendie stoeltjes aan het slopen waren. Geloof me, het gebeurd echt veel, en ze waren nog veel aan het winnen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik denk dat het komt doordat de Marokkaanse aanvoerder aan het begin van de wedstrijd zijn excuses aanbood voor het wangedrag van de Marokkaanse supporters. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
tsja zij zijn net zo Marokkaans als dat ik Italiaans ben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ten eerste is 'complotspraak' geen woord en ten tweede is het pas de eerste keer dat ik dit opmerk. Jij neemt overduidelijk niet goed waar. Als je zegt dat Verdonk dit beleid alleen maar voert 'om moslims dwars te zitten' en als je haar bestempelt als zijnde racistisch, dan maak je jezelf compleet en volkomen ongeloofwaardig. Dat je je niet kunt vinden in haar beleid: oké, kan ik inkomen. Maar om dan maar weer gelijk in die slachtofferspositie te kruipen te roepen dat de moslims oh zo zielig zijn... nee, daarmee wek je écht geen symphatie. Daar word zelfs ík moe van. En ik geloof dat ik toch al meerdere keren voor 'moslimknuffelaar' versleten ben op dit forum. ![]() En proberen Gatara uit te sluiten vand e discussie door weer eens over Israël te beginnen (laat dat nou eens een keer rusten!) is ook een zwaktebod. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft Gatara: Ik sluit haar helemaal niet af van de discussie. Ik constateer alleen dat ze hypocriet bezig is en dat maak ik haar ook duidelijk. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gatara maakte toevallig die hypocriete opmerking. En het heeft niets te maken met israel, maar met dat dubbele nationaliteit. |
![]() |
||
Citaat:
En hebben alle Nederlandse joden een Israëlisch paspoort? Mag ik een betrouwbare bron die dat bewijst?
||
Citaat:
||
Oh ja, Rick Steiner: aan de ene kant zeggen dat je niet in complotten denkt, en aan de andere kant dit soort beweringen over Verdonk posten maakt je natuurlijk absoluut niet geloofwaardig.
Citaat:
Str0nk, MA en ik hebben gewoon een punt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nederland draagt ook niet bepaald veel bij aan de integratie van allochtonen. Voor integratie moet je in de plaats geaccepteerd en niet buitengesloten worden. dat gebeurd niet. Allochtonen komen niet bepaald makkelijk aan werk aangezien werkgevers liever een hollander hebben. Dat werkt ook niet bepaald bevorderend voor de integratie. Dan kan je wel inburgeringscursussen volgen, maar als je dan wordt buitengesloten van de samenleving heb je er niets aan, aangezien integratie toch voornamelijk in de praktijk gebeurd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stronk, Ma en jij hebben poep. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Welk punt precies? Zoals ik eerder betoogde, Verdonk voert gewoon het VVD-beleid op 'Vreemdelingenzaken en Integratie' uit. Dat heeft verder niets te maken met racistische daden, naar mijn idee. Dat mag een ieder zelf invullen. En verder is het belachelijk om te beweren dat Marokkanen en Turken nu eenmaal voor overlast zorgen en dus de dubbele nationalteiten ingetrokken dienen te worden. Een dubbele nationaltiteit brengt vele voordelen mee voor allochtonen. (Reizende allochtonen, om het maar even zo te noemen) Wat ik me trouwens afvraag is wat ze hier precies mee wil bereiken. Zij begrijpt natuurlijk ook wel dat elk Marokkaanse/ Turkse Nederlander voor de Nederlandse paspoort zal kiezen wanneer het erop zal aankomen. En dus zal al het werk dat ze verricht heeft niets toevoegen. Verdonk gaat hoogstwaarschijnlijk er vanuit dat die allochtonen, zodra ze voor de Marokkaanse/Turkse paspoort hebben gekozen, en de criminele circuit ingaan, zij hen d'r uit kan flikkeren. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En zoals een Marokkaanse minister zei: " Een Marokkaan is en blijft een Marokkaan. Al is het tot de tiende generatie. En het zal ook nooit veranderen" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|