Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2001, 23:30
Ringmaster
Ringmaster is offline
Er was eens een plaatje
Van een mooi gezichte
Stilistisch en als extraatje
Een tekstje met berichtje

Dat meisje met die lach
Ze keek me echt goed aan
Ik had nooit verwacht
Dat zij dood zou gaan

Sterven doet echt iedereen
Maar dit was onterecht
Zo jong besmet, geen een
Die er wat van zegt

Ach, doodgaan hoort er bij
Ik zal dat ook ondervinden
Daarom ben ik best wel blij
Sinds ik niet positief ben van binnen

Ik wil niet didactisch gaan lullen, maar mensen....gebruik iets (veiligs) als je spannende dingen gaat doen met mensen van het andere geslacht (of mensen van hetzelfde gelsacht)...ik heb het geluk gehad dat het bij scheermesjes pissen is gebleven, maar ik heb er zoveel van geleerd. Alles loert en als het een kans krijgt, slaat het toe, vroeg of laat...bedoeld of onbedoeld.
Oud 09-11-2001, 09:11
ekki
ekki is offline
dees vinnik wel mooi.
mooi beeld.

alleen de laatste zin, moet die zijn 'sinds ik positief ben van binnen'?
Oud 09-11-2001, 10:28
Caatje
Caatje is offline

Mooi door de simpelheid van de omschrijving.

Alleen die laatste regel... Daar struikel ik over, want als je test positief is, is dat dus juist NIET postief... Of bedoel je juist dat je positief van binnen bent en dus niet besmet?

Liefs,
Caroline
Oud 09-11-2001, 18:34
Ringmaster
Ringmaster is offline
De regen ontspruit zich aan zijn heftige crash. Bedankt, heb maar meteen gerectificeerd.
Oud 09-11-2001, 20:11
Woodstock
Woodstock is offline
ay yeah, een groooote waarheid
Oud 09-11-2001, 23:48
prinsesje
prinsesje is offline
leuk gedaan
die A I D S
waar waar waar
vind het bijschrift nog beter dan het gedicht, maar het gedicht is wel waar waar waar
pas op mensjus
xje
Oud 10-11-2001, 10:39
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
prinsesje schreef:
leuk gedaan
die A I D S
waar waar waar
vind het bijschrift nog beter dan het gedicht, maar het gedicht is wel waar waar waar
pas op mensjus
xje

Ik vind zelf ook altijd dat mijn bijschriften goed zijn...een duidelijke boodschap bevatten of de mening waar ik voor sta accentueren. Dat heb je weer goed opgemerkt, jij boefje!
Oud 10-11-2001, 19:38
Ringmaster
Ringmaster is offline
Het is me wat mensen.

[Dit bericht is aangepast door Ringmaster (11-11-2001).]
Oud 10-11-2001, 19:43
Yu fat chin
Yu fat chin is offline
is niet goed om te zeggen dat het een mooi gedichtje is, of goed. er zit een isseu in.
Aids is kut, jammer dat het niet help om er een goed gedicht over te schrijven, voor veel is het al te laat. en ik weet dat het voor iedereen nog al ver van zijn bed staat,.. maar het is echt eng.
Oud 11-11-2001, 12:45
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
Yu fat chin schreef:
is niet goed om te zeggen dat het een mooi gedichtje is, of goed. er zit een isseu in.
Aids is kut, jammer dat het niet help om er een goed gedicht over te schrijven, voor veel is het al te laat. en ik weet dat het voor iedereen nog al ver van zijn bed staat,.. maar het is echt eng.
Hoe weet jij dat nu weer? Wat een verschrikkelijke foute generalisering zeg. Weet je wel wat je zegt? Je gaat van te voren zeggen tegen mensen dat ze er niks mee te maken hebben, terwijl jij niet eens iets met die mensen te maken hebt, dus niet eens KAN weten of iemand er iets mee te maken heeft.

Aids komt ook in Nederland voor.

Pas in het vervolg op met zulke ontiegelijke domme uitspraken. Zeg anders niks.
Oud 11-11-2001, 15:00
Yu fat chin
Yu fat chin is offline
nou sorry hoor RINGMASTER, maar in het algemeen is het zo dat als je niemand kent die het heeft, het heel erg ver van je bed staat, en vaak niet ziet hoe erg het is. maar als je er is een keer mee geconvronteerd wordt,.. dat je dan pas echt weet hoe erg het is. mijn mening alleen
maar ja wie ben ik om dat te zeggen.
sorry voor mijn aberatie van mening in jou ogen.

------------------------
sommige hebben net genoeg gelezen om verkeerd te citeren
Oud 11-11-2001, 15:55
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
Yu fat chin schreef:
nou sorry hoor RINGMASTER, maar in het algemeen is het zo dat als je niemand kent die het heeft, het heel erg ver van je bed staat, en vaak niet ziet hoe erg het is. maar als je er is een keer mee geconvronteerd wordt,.. dat je dan pas echt weet hoe erg het is. mijn mening alleen
maar ja wie ben ik om dat te zeggen.
sorry voor mijn aberatie van mening in jou ogen.

Excuses geaccepteerd, de woorden getolereerd, nu maar wachten tot je explodeert .
Reageren

Regels voor berichten