|
|
Bekijk resultaten poll: Is het erg dat een 18-jarige met een 13-jarige heeft? | |||
Ja.. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
96 | 77.42% |
Nee.. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
28 | 22.58% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Even om mijn eerdere post te verduidelijken: als jij verliefd bent op een meisje van 13 en jij op jou en jullie hebben verkering en zijn daar blij mee, ga vooral jhe gang, je merkt immers vanzelf wel of het werkt. Maar ga dan niet zeuren van 'ze is heel volwassen' ofzo, want 13jarigen zíjn niet heel volwassen, zij ook niet. Geef gewoon toe dat je iemand van 13 leuk vindt.
Als je het zelf goedpraat van 'ja maar ze is eigenlijk wel ouder dan haar leeftijd' dan vindt je het dus zelf eigenlijk ook niet kunnen. Anders zou je dat niet zeggen en zou je gewoon accepteren dat ze nu eenmaal pas 13 is. |
![]() |
|
13-18 vind ik wel erg, als jij zelf 18 bent en je vriend is 23 dan is het wat anders omdat je dan weet waar je mee bezig bent! Als je 13 bent niet..
Ik vind het niet erg in de zin van het mag niet, maar ik zou het zelf nooit doen laat ik het daar op houden! Gelukkig ben ik ook geen 13 meer... ![]()
|
Is het erg? Nee.
Kan het iets worden? Ik geef het een kleine kans, de 'machtsverhoudingen' (die er zijn, ook al denk je misschien van niet) liggen anders. Waarschijnlijk vind 'zij' het wel cool om met iemand van 18 te hebben of kijkt ze tegen je op. Ze kan ook 'echt' verliefd zijn natuurlijk. Op de lange duur lijkt het mij niet dat dit iets gaat worden. Zolang jullie niet te ver gaan op het seksuele vlak, zou ik zeggen: heb het nog een tijdje gezellig met elkaar en dan zien jullie wel wat het wordt.
||
![]() |
Citaat:
|
afhankelijk van de situatie maar toch ga ik voor nee
als je beide tevreden mee bent enzow dan kan ut best kijk je kunt een 13 jarige hebben (die bijv nog maar net 13 is) en die qua alles wel 10jarige lijkt en een 18jarige (die bijna 19 is bijv) die wel 24 lijkt, kijk dan is ut nioet al1 een reel vershcil van 14 jaar, maar ook nog zo jong maar jouw geval niet dus ik denk afhankelijk van de situatie maar in princiepe hoeft het gewoon geen probleem te zijn denk ik tis nat nie zo dat iedere 13 jarige met een 18 jarige kan en andersom maar jah ik heb toch zoiets van anders word je ook nie verliefd, toch ![]() ![]() want deze leeftijd lopen meisjes (die zijn meestal de jongste ![]() zijn ze beiden ouder dan, naja, deugt vaak nie helemaal in de zin van dat ze bewust naar op zoe gaan of aandacht missen ofzow, tenminste dat id krijg ik over het algemeen, zal echt niet altijd zijn, maar afhankelijk van de situatie dus
|
Ik heb nee gestemd. Ik vind het kunnen, maar dan moet(en) jij(jullie) er wel heel goed over nadenken of jullie er echt voor willen gaan. Want door zo'n leeftijdsverschil kan een relatie veel sneller stuklopen dan een relatie met een kleiner leeftijdsverschil.
Als jullie goed met elkaar overweg kunnen en over van alles kunnen praten is er niks aan de hand. Ook als jullie gewoon nog jullie eigen gang gaan (jij uitgaan, zij niet) is het niet erg. Maar blijf wel goed onthouden dat jullie geestelijk nog redelijk ver uit elkaar zitten, ookal gedragen jullie je niet naar je leeftijd. ![]() ![]() Maar ja, mijn mening he. ![]() |
![]() |
|
Mijn vriend is 19 (net geworden) en ik ben 16.....
we schelen 2 jaar en 8 maanden.. dat kan toch wel? ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Tja, ik hou me bezig met een jongen van 25. En dat vind ik wel kunnen, op de een of andere manier, terwijl hier toch 7 jaar tussen zit....
maar 18 en 13 vind ik niet kunnen. Dit kán gewoon niet gelijkwaardig zijn, zij zit nog midden in haar puberteit... Get alive...
|
Vijf jaar leeftijdsverschil kan groot zijn, wel als het om een 18-jarige en een 13-jarige gaat. Toch vind ik het nog net wel kunnen.
Ik scheel bovendien ook bijna 5 jaar met mijn vriend (17 en 22) en daar heb ik al helemaal geen problemen mee ![]() In principe vind ik < 5 jaar dus nog wel kunnen.
|
Mja de meningen blijken hier nogal verschillend over te zijn.
Ikzelf zou me niet kunnen voorstellen zoiets te doen. Als een meid jonger is dan mijn grens is het jammer maar helaas, de interesseverschillen en de generatiekloof zijn voor mij dan onoverbrugbaar. Mijn ex vond het geloof ik niet zo fijn toen ze me een keer vroeg of onze relatie ook had plaatsgevonden als ze twee jaar jonger was geweest en ik er 'waarschijnlijk niet' op antwoordde (nee dat is niet de reden dat het uit is ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oh ja, het moge duidelijk zijn dat ik, mijn gezond verstand gebruikend, voor 'ja' heb gestemd. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Liefde en het leeftijdsverschil keepdreaming | 2 | 14-03-2010 18:13 | |
Liefde & Relatie |
stelling ivm leeftijdsverschil vedetje | 33 | 04-05-2006 08:26 | |
Liefde & Relatie |
Groot leeftijdsverschil Neiu | 63 | 16-06-2005 22:38 | |