Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2002, 17:35
Kimmzzie4u
Kimmzzie4u is offline
Het lijkt mij echt waanzinnig om te trouwen... in een witte jurk met allemaal tiereletijntjes... pareltje hier pareltje daar... te gek gewoon!!!!!!! groot feest!

welke leeftijd willen jullie trouwen?? ik wil pas trouwen als ik iemand minstens 5 jaar ken!!!!!!!!!!! en dan bedoel ik natuurlijk nie nu al over 5 jaar en dat ik dus 21 ben! jaar of 23/25 denk...

wat
jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2002, 17:42
lady_x
lady_x is offline
Ja is wel te gek zo'n feest. Mijn zus is vorige week getrouwd, heel mooi feest enzo, ze is er 24. Mijn mama trouwde aan haar 20 en ze kende mijn pa pas voor een half jaar. Moet kunnen he, maar ik denk dat ik nog vele jaren ga wachten, misschien pas aan mijn 25 of wie weet zelfs niet. Eerst een goeie man vinden en dàn pas denken aan trouwen.
Oud 07-08-2002, 17:42
zus en zo
zus en zo is offline
ik wil voor mn 30e trouwen. mn vriend en ik hadden bedacht om op 09-09-09 te trouwen, dan zijn we 25

en aan de ene kant lijkt een groot feest met alles erop en eraan wel leuk, maar aan de andere kant is een intiem trouwfeestje natuurlijk ook wel leuk.
Oud 07-08-2002, 17:51
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik wil al snel trouwen met mijn vriendje, graag binnen nu en twee jaar ofzo. Lijkt me helemaal geweldig, romantisch enzo, in een mooie jurk... *zucht* En dan de huwelijksnacht en -reis...Wowie...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 17:52
Gothic
Gothic is offline
1-11-11 Lijkt me leuke datum, of 11-11-11... zelf ben ik 1-11 jarig...

Maar dat was niet de vraag . Ik heb geen idee, ik denk dat ik nog redelijk lang zal studeren, ook wil ik eerst veel reizen, en een beetje echt geleefd hebben voor ik een gezin oid wil... Trouwen, moet eerst eens bedenken of ik het wil... De bruiloft wil ik iig wel
Oud 07-08-2002, 17:58
Wasteland
Wasteland is offline
Ik ben nou 20 en heb al anderhalf jaar een vriendin. Ik hou veel van der maar ik heb echt de komende jaren geen zin om te trouwen. Echt niet!!! Ik wil eerst een rustig van mijn jeugd gaan genieten en trouwen kan later ook nog wel.

Greetinx,

Rob.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:00
PardonMe
PardonMe is offline
tja weet niet..
maar wil toch wel voor mn 30e getrouwd zijn..
en ik wil ook wel nog op wat jongere leeftijd kinderen (zo rond de 25 ofzo)..
Oud 07-08-2002, 18:00
Verwijderd
'k wil zodra 't kan met stefan trouwen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:44
Signy
Signy is offline
Ik hoef helemaal niet zo nodig te trouwen. Al dat gedoe wat jij beschrijft trekt me to-taal niet eigenlijk. Bah. En nog duur ook.
Neh, zoals ik er nu tegenaan kijk hoeft t niet.
Oud 07-08-2002, 18:47
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik moet er absoluut niet aan denken om te gaan trouwen in een korte tijd. Laat mij eerst maar eens mijn opleiding afmaken, werk zoeken en mijn jeugd maximaal vieren. Daarna zien we wel verder met welk meisje ik het gemeentehuis binnen stap.
Oud 07-08-2002, 19:01
never mind
never mind is offline
ik wil trouwen als ik een jaar of 30 ben, hoop dat ik dan serieus genoeg ben om goede keuze te maken
Oud 07-08-2002, 19:09
luckyleo
luckyleo is offline
jaartje of 25/28
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 20:05
Ninnoc
Ninnoc is offline
Niet
Oud 07-08-2002, 20:25
Unexplained
Unexplained is offline
Voor m'n 26e is er geen haar op m'n hoofd die het serieus overweegt.

Daarna is er over te praten, onder huwelijkse voorwaarden en mits de relatie lang genoeg duurt, zij ook kinderen wil binnen die tijd en 10 jaar, etcetera..
Oud 07-08-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
1-11-11 Lijkt me leuke datum, of 11-11-11...
Dan kun je geheid een vliegtuig op het gemeentehuis verwachten
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 20:36
Iduna
Iduna is offline
Ik weet niet of ik wel wil trouwen.
Aan ene kant wel: mooie jurk uitzoeken, feest vieren met familie en vrienden.
Maar aan de andere kant: wat is nou zo bijzonder aan trouwen, het papiertje?

Stel dat ik mn droomman heb gevonden, dan wil ik na mn studie (en eigen appartement of huis) wel overwegen om te gaan trouwen. Zeg maar tussen de 25 en 35 ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 23:56
Severus
Severus is offline
Nooit. Het lijkt me te moeilijk om een heel leven aan iemand vast te zitten, en met iemand samen te leven. Ik ben liever single en alleen.

Ripper
Oud 08-08-2002, 00:31
pleemonster
pleemonster is offline
Hmmm... wie zegt dat ik wil trouwen?
Denk eigenlijk van niet.. Mensen die echt van je houden blijven bij je zonder dat ze via allerlei moeilijke regeltjes aan je verbonden zijn..
EN HEY,,, mocht je dan uiteindelijk uit elkaar willen geeft t weer meer moeilijkheden..

dussz ehhh... dag!

(trouwfeest kan wel pretty vet zijn tho..)
Oud 08-08-2002, 01:34
a new noise
a new noise is offline
ben ik de enige die een trouwerij saai vindt......
Oud 08-08-2002, 06:42
Captain
Captain is offline
Citaat:
zus en zo schreef:
ik wil voor mn 30e trouwen. mn vriend en ik hadden bedacht om op 09-09-09 te trouwen, dan zijn we 25

en aan de ene kant lijkt een groot feest met alles erop en eraan wel leuk, maar aan de andere kant is een intiem trouwfeestje natuurlijk ook wel leuk.
En nou niet allemaal die dag...
Oud 08-08-2002, 09:09
Verwijderd
Ik zie wel wanneer ik trouw ... iig niet voor ik m'n studies heb afgerond, dus naar verwachting niet voor m'n 26-27e. Het feest maakt míj persoonlijk ook niet bijzonder veel uit...ik hecht iig geen waarde aan onzinnige dingen als de datum oid.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 09:19
BELLEKE
BELLEKE is offline
Ik wil de jongen lang genoeg kennen.. trouwen aan mijn 25ste vind 'k wel leuk... studies achter de rug en al n beetje kunnen genieten hebben..
x
Oud 08-08-2002, 09:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
ik hecht iig geen waarde aan onzinnige dingen als de datum oid.
Helaas doen (bijna) alle vrouwen dat wel.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 10:26
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Kimmzzie4u schreef:
Het lijkt mij echt waanzinnig om te trouwen... in een witte jurk met allemaal tiereletijntjes... pareltje hier pareltje daar... te gek gewoon!!!!!!! groot feest!

welke leeftijd willen jullie trouwen?? ik wil pas trouwen als ik iemand minstens 5 jaar ken!!!!!!!!!!! en dan bedoel ik natuurlijk nie nu al over 5 jaar en dat ik dus 21 ben! jaar of 23/25 denk...

wat
jullie?
Ik wil graag eerst mijn studie afhebben. Dan ben ik, als alles goed gaat 22, 23. Misschien dan nog een jaar of twee samenwonen (als we dat tijdens mijn studie nog niet doen). Dan wil ik wel graag trouwen. In een mooie, stijlvolle (witte) jurk en het feest in een kasteel, met een live-zanger die ik al eens in Den Haag heb horen zingen En een huwelijksreis naar Australie.
Maar iets totaals anders is ook prima
Oud 08-08-2002, 10:29
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:

Helaas doen (bijna) alle vrouwen dat wel.
Toevallig ken ik er dus nét eentje die ook weinig waarde hecht aan dingen als 'ooh leuke datum', 'ooh we hebben al een halfjaar'...dus dat scheelt

Ze is alleen bezet momenteel, da's een klein probleempje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2002, 11:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Toevallig ken ik er dus nét eentje die ook weinig waarde hecht aan dingen als 'ooh leuke datum', 'ooh we hebben al een halfjaar'...dus dat scheelt
Bestaan ze ook nog?

Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:07
Verwijderd
rond de leeftijd van21-22-23

dan ben ik afgestudeerd aan hogeschool
en tis met m'n vriendje nu
ben al verloofd
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:51
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Trouwen...ik moet er niet aan denken nu ik weet ook niet of ik ooit wil trouwen, en als ik ga trouwen doe ik dat als ik mijn school helemaal heb afgerond, een baan heb en best lang met die jongen iets heb...mjah dat al misschien over een jaartje of 10 het geval zijn of niet ....geen idee

trouwens dat romatische en die huwelijkreis enzo dat kan toch allemaal ook zonder dat trouwen?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:25
Verwijderd
tussen de 20 en 25 jaar,rond die leeftijd wil ik ook kinderen dus..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 14:52
SlapelooZ
SlapelooZ is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
tussen de 20 en 25 jaar,rond die leeftijd wil ik ook kinderen dus..
zie je dat dan als een soort verbinding aan je vriend ofzo? echt sad als jullie van mekaar houden en kinderen hebben helemaal, blijf je ook wel bij elkaar zonder getrouwd te zijn
Oud 08-08-2002, 15:02
highlight
highlight is offline
tussen 24 - 28, als ik klaar ben met mijn studie...en ik wil natuurlijk trouwen met bracelance he..
Oud 08-08-2002, 15:04
Verwijderd
Citaat:
SlapelooZ schreef:

zie je dat dan als een soort verbinding aan je vriend ofzo? echt sad als jullie van mekaar houden en kinderen hebben helemaal, blijf je ook wel bij elkaar zonder getrouwd te zijn
nee die verbinding heb ik al, daar heb ik trouwen niet voor nodig, ik weet niet, ik heb altijd gedacht dat een huwelijk iets magisch is enz. iets moois ik denk dat dat me aantrekt
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 17:09
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
*Juliah* schreef:
Maar aan de andere kant: wat is nou zo bijzonder aan trouwen, het papiertje?

je kunt makkelijker aan een lening komen en hypotheek voor het huis. Je trouwt trouwens niet voor het papiertje, maar voor elkaar, snap je?
Oud 08-08-2002, 17:26
Evito
Evito is offline
Citaat:
Kimmzzie4u schreef:

wat
jullie?
Als ik de juiste persoon gevonden heb.
Leeftijd maakt me niet uit.
Kan morgen zijn, ook over 50 jaar.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 17:44
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
hmm jaar of 25?? ik weet het niet.. als ik eraan toe ben. en dat is nu niet zo en zie ik ook nog niet binnen een paar jaar gebeuren.. maar 25 is wel een mooie leeftijd, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 04:33
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
jaartje of 26
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 10:28
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Ik wil dat ook!! Denk er nu al weleens over na " zou ik met hem willen trouwen??"
Ik wil pas trouwen als ik afgestudeerd ben en dat is als ik 24/25 ben dus duurt nog ff
Oud 09-08-2002, 11:03
gizmo
gizmo is offline
Ik zou het echt neit weten... denk er nooit over na. Kijk ik ben meer zo van..ik zie wel hoe het gaat lopen. Ik pin me nergens op vast. WEet niet eens of ik wel helemaal trouwen ofzo
Oud 09-08-2002, 12:15
BCR
BCR is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Voor m'n 26e is er geen haar op m'n hoofd die het serieus overweegt.

Daarna is er over te praten, onder huwelijkse voorwaarden en mits de relatie lang genoeg duurt, zij ook kinderen wil binnen die tijd en 10 jaar, etcetera..
Oeh romantisch
Oud 09-08-2002, 13:04
lieve
lieve is offline
ik wil zeker eerst m'n studies afgerond hebben, en al een tijdje sparen en op mezelf wonen! Niet alles overhaast doen! Op het gemakske! Als je toch zeker bent van elkaar, heb je toch tijd genoeg! En daarbij trouwen! Ik ben helemaal niet zeker dat ik wil trouwen!? Ik bedoel dat is toch maar een show t.o.v. de genodigden!? Je liefde kan je ook op een ander manier tonen, dan door te trouwen! ( op de moment geloof ik niet direct in de liefde, door de problemen dat m'n ouders nu hebbe!)

Greetz Lieve
Oud 09-08-2002, 15:01
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Blue Crystal Rose schreef:
Oeh romantisch
Wat vind je precies romantisch?
Oud 09-08-2002, 15:22
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
op z'n vroegst als ik 23 ben
Oud 09-08-2002, 16:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef:

Dan kun je geheid een vliegtuig op het gemeentehuis verwachten
Dan kom ik tenminste op TV
Oud 09-08-2002, 19:39
Verwijderd
Trouwen lijkt me ook wel heel leuk in zo'n leuke witte jurk en tralalala. Maar daarna ben je getrouwd.
Je moet wel heel zeker zijn van de persoon waarmee je trouwt. Ik denk niet dat je die hebt gevonden als je 23/25 jaar oud bent.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 20:51
Dark Angel
Dark Angel is offline
Op de leeftijd dat ik het helemaal zie zitten met mijn partner...

Ik denk dat veel mensen die graag gauw willen trouwen teveel denken aan 'die ene magische dag' en niet genoeg aan de tijd die daarna komt.
Die trouwdag van mij (ons) zal heus wel een feestje worden, maar ik trouw niet om me een dagje prinses te kunnen wanen in een mooie jurk. Ik trouw omdat ik bewust gekozen heb om de rest van m'n leven door te brengen met dit persoon.
Oud 10-08-2002, 07:24
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik denk als 28 ben ofzo! Lijkt me echt leuk jah trouwen met je prins! Vooral in zo'n sissijurk ronddwarrelen!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 19:18
Verwijderd
als ik het gevoel heb dat ik voor de rest van m'n leven bij iemand wil blijven...
Dat heb ik na 4 maanden al eens gehad.
Maar het punt is: voelt hij dat ook voor mij?
Ik ben ten huwelijk gevraagd, maar na 1,5 maand maakte hij het uit.
Tsja, wat heb je er dan aan?
Dus ik zou toch een langere relatie willen hebben, gewoon om te weten dat het liefde is van zijn kant, dat hij van me houdt om wie ik bén en niet omdat hij ff last heeft van z'n hormonen en me gewoon weer dumpt daarna.
Toch wel een relatie van 2 jaar denk ik...

Leeftijd maakt me niet uit, ik wil niet dat het zoiets wordt van "ach we zijn nou al bijna dertig, en we zijn al zo lang bij elkaar, we moeten maar eens gaan trouwen..."

Hij moet me ten huwelijk vragen, de liefde, het verlangen en de passie moet er vanaf vliegen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 19:42
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef:

Wout kom op, dat is geen leuke opmerking en je weet dat ik dat vind.
Oud 10-08-2002, 19:57
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
a new noise schreef:
Nee, ik ben er ook nog

Ik heb helemaal niet de intentie om ooit te gaan trouwen omdat ik het een achterlijk idee vind om een contractje te ondertekenen waarin je elkaar 'belooft' dat je elkaar trouw zult blijven tot de dood jullie scheidt. Dit terwijl minstens 1/4 van de bevolking dit niet waar kan maken, waardoor er voor mij totaal geen waarde meer aan trouwen zit. Leuk, zo'n 'maagdelijk' witte jurk (vaak ook al hypocriet) maar voor mij houd het dan ook op.
Oud 10-08-2002, 20:16
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
a new noise schreef:
[hier laat ik niet-willen trouwen nog buiten beschouwing]
Ik heb andere bruiloften (weet je dat woord ook ) altijd saai gevonden en het lijkt me helemaal niks aan. Mocht ik het wel leuk vinden dan ook niet, zit in de (€)getallen. Ok, je hebt die dag dan heel veel lol, maar wat daarna? - het was inhoudsloos. Achteraf zo je kunnen denken... zoveel? Het is een zéér tijdelijke emotionele ervaring (ik doel op emotie: 'leuk') die daarna gewoon verdwijnt en wat sporen nalaat in herinneringen. Ik zou zeggen dat je er meer mee moet kunnen doen.
[/hier laat ik niet-willen trouwen nog buiten beschouwing]

Citaat:
rosi schreef:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
nare man schreef:

--------------------------------------------------------------------------------

Wout kom op, dat is geen leuke opmerking en je weet dat ik dat vind.
Ja dus? Jij vindt hem misschien niet leuk maar wat boeit de rest dat? - Niet dat ik hem zo'n topper vind maar absoluut niet slecht/storend. Laat persoonlijk er ff buiten. NOFI

Maar ik wil niet trouwen... Noem ut gerust egoïsme, maar mijn leven is van mij en ik ga het niet met iemand delen. Want dat is trouwen, je enige echte vrijheid, die van je eigen beslissingen nemen, opgeven voor iemand anders. (ok, het is MEESTAL een wederzijds verlies - maar wat boeit mij het dat zij hetzelfde verliest als ik?)

De grote fout die de meesten hier maken is dat ze denken dat trouwen alleen om 'trouw' gaat. - trouwen is eigenlijk het maken van 2 individuën tot 1 'mini-collectief'... en iemand die scheidt is niet ontrouw, maar individualistisch.
Reageren

Regels voor berichten