Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2005, 20:40
Ymir
Ymir is offline
Waar?
Advertentie
Oud 05-07-2005, 20:55
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ymir schreef op 05-07-2005 @ 21:40 :
Waar?
Paradiso A'dam
Oud 05-07-2005, 20:56
Ymir
Ymir is offline
Dat ga ik nooit redden, belachelijk duur om daar te komen vanuit Grunn
Oud 06-07-2005, 01:22
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
dat 5.1 gedoe maakt me glad
Oud 06-07-2005, 01:29
Verwijderd
lijkt me vet ja 5.1 muziek... ben/was ik ook van plan ooit nog eens te gaan maken
Oud 06-07-2005, 01:31
Metal
Metal is offline
Citaat:
Kkowboy schreef op 05-07-2005 @ 18:28 :
Speedy J experimenteert met Surround Sound 5.1 op 05 Days Off

Je ziet het wel eens op dvd-spelers staan: 'Geschikt voor Surround Sound 5.1'. Deze techniek, waarbij je als luisteraar het idee hebt, dat je middenin het geluid zit, bestaat inmiddels al een jaar of tien. Het meest wordt het gebruikt bij films met een groot budget. Maar thuis zul je er met twee boxen weinig van beleven. "Dan is het net zo alsof je een stereoplaat van The Beatles op maar één box draait", weet Jochem Paap, alias de Rotterdamse dj en elektronicaproducer Speedy J.

Paap is inmiddels een expert op het gebied van Surround Sound. Niet dat hij nu zo'n technologie-nerd is, hij krijgt alleen wel eens wat linkjes van vrienden doorgestuurd. Paap heeft de afgelopen jaren zijn eigen studio verbouwd om die geschikt te maken voor dit formaat. De apotheose vindt volgende week het Amsterdamse Paradiso plaats, waar hij voor het eerst live zal spelen met Surround Sound 5.1. Paap smult van de nieuwe mogelijkheden: "Het is net of het weer 1991 is, want toen had ik ook dat gevoel van een nog onontgonnen gebied. Er zijn nog zo weinig regels en standaards op dit gebied. Er is zelfs nog zo weinig te krijgen, dat ik samenwerk met kunstcollectief Telco Systems bij het ontwerpen van een interface."

Het geluidssysteem van Paradiso zal voor de gelegenheid uitgebreid worden met twee-en-een-half keer zoveel apparatuur. Ook zal er een speciaal zwevend podium worden gebouwd, dat in het midden van het zaal vier meter boven het publiek hangt. Paap: "Het is niet zo dat je als luisteraar helemaal in het midden moet zitten, maar wel binnen de ring van speakers. In de uiterste hoeken loop je gevaar dat de mix uiteenvalt."

Het optreden op 05 Days Off is een vingeroefening voor een volgend jaar te verschijnen Surround Sound 5.1-dvd van Speedy J. Het Britse duo Orbital heeft al eerder materiaal in het format uitgebracht, maar daarbij ging het om oude stereomixen, die ge-upgrade werden. In de elektronicahoek wordt live geëperimenteerd met het systeem door Plaid, Amon Tobin en Richard Divine. Die laatse zal dezelfde avond ook optreden. Het bijzondere is dat Paap nu speciaal elektronische composities voor Surround Sound 5.1 schrijft. Paap: "Ik worstel nog met vraag hoe relevant het systeem eigenlijk is. Je kan op de kermis in een draaimolen stappen, maar als je ook de grote achtbaan inkan, is dat veel leuker en intenser..."

Speedy J en Richard Divine spelen donderdag 14 juli hun Surround Sound 5.1-set in het Amsterdamse Paradiso in het kader van het 05 Days Off -festival.

http://3voor12.vpro.nl/23061962
ha cool.
Oud 06-07-2005, 01:33
Metal
Metal is offline
Citaat:
cut_off schreef op 06-07-2005 @ 02:29 :
lijkt me vet ja 5.1 muziek... ben/was ik ook van plan ooit nog eens te gaan maken
dat is geloof ik echt complex, dan praten we al over een hoger niveau dan FL.

maargoed je had het over 'ooit' dus, don't bother
Oud 06-07-2005, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 06-07-2005 @ 02:33 :

2.5 * hoger
Oud 06-07-2005, 11:13
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:

valt wel mee, gewoon voor 4 speakes + 1 subwoofer muziek schrijven, maarja om 't goed te doen is natuurlijk een 2e
Oud 06-07-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Met sony acid kun je wel vette dingen. Alleen dan moet ik dat combineren met loops uit reason ofzo.
Oud 06-07-2005, 12:08
Tsasil
Tsasil is offline
Buzzmachines heeft surround machine, maar geen idee hoe die werkt
Oud 06-07-2005, 12:45
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
je moet dan ook nog beschikken over een proper 5.1 setje en die van de kruidvat zal je niet helpen met een goede mix
Oud 06-07-2005, 15:03
HenkMul
HenkMul is offline
En geld is ook wel handig.

Henk Mul !
Oud 06-07-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 06-07-2005 @ 16:03 :
En geld is ook wel handig.

Henk Mul !
Met geld in je zakken mix je beter.
Oud 06-07-2005, 18:11
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Ulfheđin schreef op 06-07-2005 @ 16:10 :
Met geld in je zakken mix je beter.
zonder geld in je zakken en met deze op je bureau mix je nog beter
Oud 07-07-2005, 09:28
Evils Aircut
Evils Aircut is offline
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd veel aan het kutten ben met 3D soundscapes.

Kontakt II ben ik erg over te spreken! Lekker surroundzooi pompen (1 tot 16 channels!)
Is weer eens wat anders als onder DOS impulse tracker draaien met 8 bit wavjes hehe.
Ik maak nu wel meer beatloos gedoe omdat al die effecten zo leuk klinken. Dopplereffect hier en daar, J erbij ben je klaar.
Er zijn trouwens ook gewoon sampleCD's (die ook op het net te vinden zijn) met 3d surround samples. Meestal komen ze in stereo en dan nog een keer in de extra surround versie.
Oud 07-07-2005, 12:45
Evils Aircut
Evils Aircut is offline
Bijvoorbeeld net als het standaard voorbeeld in een film zoon helicopter die langskomt: TAKAKAKAKAKATKATKATKATAKTAKTAKTAKTAKTAKTAKTKATKATKATKAKTKATKATKAKTAKTK ATKAKTKTKATKATKATKAKTAKTKTAKTKATKAKTAK

Ja.
Oud 07-07-2005, 13:29
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
een dopplereffect bij stereo doet het al heel goed kun je nagaan over een 5.1 set. hoe klinkt het dan wat je maakt in stereo?
Oud 07-07-2005, 14:36
Evils Aircut
Evils Aircut is offline
Ik ben tevreden. Ik maak echt al lang beats, begonnen met trackertjes, toen blijven hangen bij impulse tracker en wat zelfvastgebonden hardware. Wat me nog steeds het beste afgaat om iets te maken. Lekker verticaal tracken ipv horizontaal met die polsverkrachtende muis klikken.

Werk nu wel, na de aankoop van m'n nieuwe computer in Ableton en Reason MET Elektron machine drum, oxygen midi controller, electrix filterqueen ben aan het sparen voor een Nord modular maar die krengen zijn zo teringduur, misschien lukt het ook wel met een micromodular en dan gewoon veel presets in logic bouwen ofzo. Maarja, dat is nog even uitzoeken. Heerlijk al die schuifjes en knopjes.
Oud 07-07-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Evils Aircut schreef op 07-07-2005 @ 10:28 :
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd veel aan het kutten ben met 3D soundscapes.
[afbeelding]
Kontakt II ben ik erg over te spreken! Lekker surroundzooi pompen (1 tot 16 channels!)
Is weer eens wat anders als onder DOS impulse tracker draaien met 8 bit wavjes hehe.
Ik maak nu wel meer beatloos gedoe omdat al die effecten zo leuk klinken. Dopplereffect hier en daar, J erbij ben je klaar.
Er zijn trouwens ook gewoon sampleCD's (die ook op het net te vinden zijn) met 3d surround samples. Meestal komen ze in stereo en dan nog een keer in de extra surround versie.
Is dat een vst plugin ofzo? Geen verstand van verder, nog nooit met VST gewerkt.
Oud 07-07-2005, 15:07
Evils Aircut
Evils Aircut is offline
Ja van native instruments die bakken vol VST's maken.
M'n favorieten zijn de absynth:
En de pro52:
Die ik graag in het echt zou willen bezitten!!
Oud 07-07-2005, 15:14
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
dat is toch enkel een softsynth en geen hardware synth
Oud 07-07-2005, 15:23
Evils Aircut
Evils Aircut is offline
Bijna alle VSTs zijn nagemaakt van hardware syntz. Zo ook de pro52. (wordt o.a. gebruikt door daft punk) Zie dat mooie hout dan...hmmmmmmm, bureau komt hier alweer bijna omhoog.
Oud 07-07-2005, 15:27
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
't lijkt me vrij sterk dat absynth een hardware synth is bijv. en ik dig eigenlijk alleen Battery 2 en Reaktor 4/5 van Native Instruments. Ik vind dat ze dingen maken die het weer makkelijk maken voor artiesten om snel een sound te maken zonder daar veel moeite voor te hoeven maar wel de indruk geven dat je het 'zelf' doet.
Oud 07-07-2005, 15:31
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
oja en guitar rig is vet. maar ik kan geen plaatjes vinden van een hardware pro 53
Oud 07-07-2005, 15:32
Evils Aircut
Evils Aircut is offline
'Bijna alle'

Ik vind het juist fijn dat er zoveel mogelijkheden zijn af en toe.
Als je een preset neemt kunt je die weer vervormen tot ontelbare andere geluiden en die ook weer, eindeloos doorgaan.
Lekker freewheelen.
Oud 07-07-2005, 16:08
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Evils Aircut schreef op 07-07-2005 @ 16:32 :
'Bijna alle'

Ik vind het juist fijn dat er zoveel mogelijkheden zijn af en toe.
Als je een preset neemt kunt je die weer vervormen tot ontelbare andere geluiden en die ook weer, eindeloos doorgaan.
Lekker freewheelen.
het gaat niet om de mogelijkheden die je hebt want die zijn bij de meeste NI producten eindig. het gaat me meer om dat er zoveel presets zijn dat de eigen creativiteit daar onder lijdt denk ik.

en welke synths zijn er dan ook in hardware vorm want van die pro-53 kan ik geen hardware plaatjes vinden
Oud 07-07-2005, 16:09
matt trakker
matt trakker is offline
reaktor is mn favoriet, battery2 is relaxt, kontakt meestal teveel gedoe maar dat ligt meer aan mn eigen luiheid

absynth tsja wel ok, niet zo baanbrekend als iedereen zegt

oh en pro53 klinkt idd ook goed, ook een van mn NI favorieten
Oud 07-07-2005, 20:10
Verwijderd
Ik ga hiermee aan de slag. Iemand anders nog iets tofs voor Linux?
Oud 08-07-2005, 00:25
belgo
belgo is offline
Dyne:bolic is een GNU/Linux live-cd met en groot aantal audio en video applicaties. Downloaden, op cd branden en vanaf de cd booten, dus leuk om wat software uit t e proberen zonder iets te hoeven installeren.
Oud 08-07-2005, 02:15
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Ulfheđin schreef op 07-07-2005 @ 21:10 :
Ik ga hiermee aan de slag. Iemand anders nog iets tofs voor Linux?
www.agnula.org

debian of redhat based
Oud 08-07-2005, 07:42
Verwijderd
Dat zijn hele distro's. Ik draai al Linux als desktop, dus ik ga me even verdiepen in de paketten die bijgeleverd worden en die gewoon los installeren.
Oud 10-07-2005, 22:28
Metal
Metal is offline
voor de liefhebbers van vsnares

producer snafu - cutecore

01_cute feat. binary boy
http://www.severeddigit.ca/snafu/SDR...ke%20Me!!!.mp3
03_a hearts lonely tale
04_boats&bees
05_drunkcore
06_green hornet
07_i give up
08_mr dirty
09_welcome to the mind of producer snafu
10_the wedge
11_harder than a dick

breakcore ze!

Laatst gewijzigd op 10-07-2005 om 22:31.
Oud 11-07-2005, 09:49
Verwijderd
Hmmmm marshmellows
Oud 11-07-2005, 10:46
Metal
Metal is offline
ik heb meer zin in kaasuienbroodjes.
Oud 11-07-2005, 10:47
Verwijderd
Of vogels

Oud 11-07-2005, 10:48
Metal
Metal is offline
ik zag net de forumbaas posten in een topic.

xspekkiex

Oud 11-07-2005, 10:49
HenkMul
HenkMul is offline
http://www.planet-mu.com/ziq099.html Samples van het nieuwe Venetian Snares-album Meathole.

Eerste indruk: mwah.

Henk Mul !
Oud 11-07-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 11-07-2005 @ 11:49 :
http://www.planet-mu.com/ziq099.html Samples van het nieuwe Venetian Snares-album Meathole.

Henk Mul !
Hij moet geen nieuw album maken godverdomme. Pas als Rossz Csillag Allat Született gaat vervelen == nog niet.
Oud 11-07-2005, 12:05
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:

Henk Mul !
eerste indruk (zonder luisteren): jezus alweeeer een release. als vsnare fanboi heb je wel 2 baantjes nodig
Oud 11-07-2005, 12:18
Verwijderd
Ik heb het gevoel dat hij zijn werk herbruikt.
Oud 11-07-2005, 12:32
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik heb het gevoel dat z'n werk ook niet zo moeilijk te maken is

paar nachtjes doorsnuiven/drinken en we hebben weer een v-snare plaat
Oud 11-07-2005, 12:55
Verwijderd
Rossz... had wel wat innovatiefs, en op zich hoeft iets niet moeilijk te maken zijn om fijn te klinken. Iets kan wel een overkill zijn.
Oud 11-07-2005, 12:56
Metal
Metal is offline
het gaat me ook allemaal wat te snel
Oud 11-07-2005, 15:45
HenkMul
HenkMul is offline
Ik las ergens dat zijn nieuwe album al twee jaar op zijn bevuilde nachtkastje naar stof aan het happen is. Ik zie ook liever dat hij echt een tijd werkt aan een baanbrekend album dan dat-ie elke twee weken (veelal) een middelmatige EP aflevert.

Henk Mul !
Oud 11-07-2005, 16:23
antigone
antigone is offline
Citaat:
Q: You've released two albums in 2001 - one which was a collaboration with Speedbranch - and three in 2002. How do you find the time to write so much music?

A: It was 3 albums in 2001 and some 12"s. I really don't do much else. I'm not interested in golfing or knitting... and most of the time it's too fucking cold to leave the house.

Oud 11-07-2005, 17:07
matt trakker
matt trakker is offline
Instituut voor Mediakunst wil van 05 Days Off tweede Sonar maken
Behalve uit je dak gaan op Underworld, kun je tijdens 05 Days Off een stapje verder gaan. Het Nederlands Instituut voor de Mediakunsten heeft samen met het festival de tentoonstelling, Techno2, samengesteld. Daarin staat de relatie tussen techno en mediakunst centraal. Als het aan het instituut ligt, is dit geen eenmalig evenement en zou het Amsterdamse festival kunnen uitgroeien tot een tweede Sonar.

Oud 11-07-2005, 17:19
Verwijderd
het oog wil ook wat
Oud 12-07-2005, 09:42
Evils Aircut
Evils Aircut is offline
Indeed.

http://www.izpitera.ru/lj/tetka.swf
Oud 12-07-2005, 10:52
Verwijderd
Citaat:

Henk Mul !
overkill?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten