Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2005, 19:44
Verwijderd
Nou ja ik heb dus haarvaatjes op mijn benen die zichtbaar zijn.
Ik vind dit er zelf erg lelijk uitzien, al heb ik er verder geen last van (het doet geen pijn ofzo).

Het is niet zo dat ik op mijn hele benen zichtbare haarvaatjes heb zitten, maar op bepaalde plekken heb ik toch wel hele gedeeltjes waar je haarvaatjes ziet zitten.

Dit is wel iets wat steeds erger wordt; ik krijg het op steeds meer plekken op mijn been.
Het was altijd alleen op mijn benen, maar laatst zag ik dat ik het ook op mijn borstkas (net onder mijn borst) heb...

Is er misschien iets wat hier tegen te doen is, zodat het niet erger wordt?!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:10
Verwijderd
Kweenie, ik heb dat ook.. m'n huid is sowieso heel doorschijnend, dus je ziet op m'n benen allemaal aders lopen..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:13
ekki
ekki is offline
Ik heb dat ook en heb je altijd al afgevraagd of zoiets een naam heeft...
Oud 05-07-2005, 22:17
leucomelas
leucomelas is offline
ik heb oko al spataders of iets iig van die echt blauw/paarse vlekken.. gaan ook niet weg heb er iig nog niks voor gevonden helaas...
Oud 06-07-2005, 15:48
Antinoniem
Antinoniem is offline
misschien werkt een vetlaag kweken. dat de bloedvaten er dan onder gaan zitten. verder zou ik het niet weten maar zou t ook niet erg vinden verder, of t nou bij mezelf of bij iemand anders was
Oud 06-07-2005, 15:51
Verwijderd
Ik heb dat ook en ook beginnen de spataders... Sommige aders doen ook pijn. Vetlaag kweken helpt niet, ik heb al vet zat en je ziet ze toch echt.

Ik zou niet weten wat er tegen helpt...ik denk weinig, volgens mij komt het door zwakke aders en ik zou niet weten of en zo ja, hoe je die sterker kunt maken.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:32
Verwijderd
Ja ik heb ook 1 beginende spatader... Verder heb ik die vaatjes vooral op plaatsen waar weinig vet voorkomt, en waar de huid dus in (knieen aan de binnenkant, op mijn enkel, op mijn ribbenkast). Dus opzich wel logische plaatsen, maar ja ik ben ze liever kwijt

Ik heb het wel eens aan iemand gevraagd die geneeskunde studeert, en volgens hem komt het door een slechte bloedsomloop. Maar ja...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 19:04
Waltz
Waltz is offline
Ik heb dat ook. En volgens mij komt het gewoon door het type huid? Als je een doorzichtigere huid hebt zie je de aders een stuk beter. En ik zou toch ook zeggen dat het wel iets met je gewicht te maken heeft. Niet om bot te klinken , maar bijna al mijn 'stevigere' vriendinnetjes hebben er aanzienlijk minder last van.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Waltz schreef op 06-07-2005 @ 20:04 :
Ik heb dat ook. En volgens mij komt het gewoon door het type huid? Als je een doorzichtigere huid hebt zie je de aders een stuk beter. En ik zou toch ook zeggen dat het wel iets met je gewicht te maken heeft. Niet om bot te klinken , maar bijna al mijn 'stevigere' vriendinnetjes hebben er aanzienlijk minder last van.
Waar begint voor jou 'steviger'? (Als het echt een soort spataderen zijn geldt dat iig niet echt, dat kan, voor zo ver ik weet, bij iedereen voorkomen.)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:54
George
George is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-07-2005 @ 20:34 :
(Als het echt een soort spataderen zijn geldt dat iig niet echt, dat kan, voor zo ver ik weet, bij iedereen voorkomen.)
Ik denk dat ze niet op spataderen doelt, ik heb daar namelijk geen last van maar die dunne adertjes zie je bij mij wel goed omdat ik gewoon een heel bleke en blijkbaar ook dunne huid heb.
Ik heb echter wel een aardige laag spek op m'n benen zitten dus ik vraag me af of een vetlaagje kweken wel zou helpen, maar ik denk dat ze sowieso al minder zichtbaar worden als je huid iets gebruinder is, gewoon iets meer in de zon gaan ofzo. Niet teveel natuurlijk want daar wordt je huid ook niet vrolijker van.
Oud 06-07-2005, 20:58
Verwijderd
Citaat:
George schreef op 06-07-2005 @ 21:54 :
Ik heb echter wel een aardige laag spek op m'n benen zitten dus ik vraag me af of een vetlaagje kweken wel zou helpen
Ik heb echt hele dikke benen (in verhouding met de rest van m'n lijf iig) en ik heb het ook...ik denk dus idd niet dat het ligt aan wel of geen vetlaagje. (Maar dat had ik al gezegd. )
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:29
*zingzing*
*zingzing* is offline
Ik heb dat ook op mijn benen en zelfs op mijn wang, dat heeft ook met aanleg te maken, sommigen hebben nu eenmaal wat zwakkere adertjes en daar door zetten ze uit of springen ze. Echt bijna iedereen die ik ken heeft het. IK zou er niet te veel mee zitten, word je niet vrolijk van en niemand gaat je er toch op aankijken ofzo.. (oja, het bestaat dus dat je ze kan laten dichtspuiten ofzo, maar dat zal wel een flinke duit kosten )
Oud 07-07-2005, 00:00
Verwijderd
nou ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe dat eruit ziet haha
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 08:20
ekki
ekki is offline
Wat zijn dan precies spataderen?
Oud 07-07-2005, 08:28
ekki
ekki is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 07-07-2005 @ 01:00 :
nou ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe dat eruit ziet haha
Heb zojuist foto gemaakt, maar ik kan 'm niet importeren (kaartje in de computer doet het ff niet). Ik zal vanavond mijn vriend ff vragen, goed?
Oud 07-07-2005, 12:14
Verwijderd
oke bedankt
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 12:59
gurl19
gurl19 is offline
wat grappig dat zoveel mensen spataderen heb. Ik vond het zo raar dat ik op mijn 18e al zoveel spataderen heb. Ik vind het superlelijk. Ik heb echt blauwe plekken op mijn benen, dat zijn dan veel spatadertjes bij elkaar. Niet leuk.

Mijn moeder zegt dat het kan komen door dat je veel loopt, een sport beoefend waarbij je de benen veel gebruikt, of de benen over elkaar doet tijdens het zitten. Ik heb wel is gehoord dat iemand ervoor naar de dokter ging. Zij kreeg toen steunkniekousen. Daar zag je helemaal niets van. Maar om voor zoiets na de dokter te gaan, vink beetje overdreven.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 13:06
ekki
ekki is offline
Maar die dingen heten dus spataderen?
Oud 07-07-2005, 13:16
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Nee, spataderen zijn :http://www.huidinfo.nl/varices2.jpg .Ik heb dat ook dat je heel erg mijn aders ziet lopen, maar dat is wat anders dan spataderen. Spataderen krijg je ook vaak pas op oudere leeftijd (vooral als je werk doet waarbij je veel moet staan). Ik heb vooral dat je het erg ziet als het koud is. Waardoor dit komt? geen idee .
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 13:59
ekki
ekki is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 07-07-2005 @ 14:16 :
Nee, spataderen zijn :http://www.huidinfo.nl/varices2.jpg .Ik heb dat ook dat je heel erg mijn aders ziet lopen, maar dat is wat anders dan spataderen. Spataderen krijg je ook vaak pas op oudere leeftijd (vooral als je werk doet waarbij je veel moet staan). Ik heb vooral dat je het erg ziet als het koud is. Waardoor dit komt? geen idee .
Dat heb ik idd niet.
Oud 07-07-2005, 15:12
Verwijderd
Iemand heeft mij ooit vertelt dat dat couperose heet.
Ik heb net even gegoogeld, couperose zijn zichtbare haarvaatjes in het gezicht, dus ik weet niet of dat dan hetzelfde is als op je benen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 15:56
Verwijderd
Spataderen hoeven volgens mij niet zo heel erg 'op' je been te liggen...het kan iig heel erg per persoon verschillen. Zo heb ik het ook niet, dan is het idd ook meer een gesprongen haarvaatje oid...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 16:04
Verwijderd
ik heb ook wel dat je de haarvaatjes op mijn benen en handen kunt zien zitten, maar ik vind dat eigenlijk niet zo boeiend. Met een vetlaagje heeft het als het goed is niets te maken, want je vet zit niet óver je bloedvaten heen, er lopen heel wat haarvaatjes door je vet. Als je meer vet hebt wordt de afstand tussen de vaatjes vaak wel wat groter, misschien valt het dan minder op ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:19
Verwijderd
Ik heb het ook en ik zit er niet zo mee, als ik jou was zou ik mijn benen gewoon eens insmeren met zelfbruinende crème, misschien valt het dan voor je gevoel minder op? Garnier heeft goede.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:30
Verwijderd
Nou ja ik zit er ook niet echt zo heel erg mee hoor. Maar echt mooi vind ik het niet.

Maar ik kan er dus niet van wakker liggen! Bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:52
Verwijderd
je aders kunnen toch ook verstopt zitten(in je been)?

hoe heet dat dan?

en zie je dat ook ?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:55
ekki
ekki is offline
Beetje grote up, maar ik had de foto nou eenmaal beloofd:

Ik heb 'm iets donkerder gemaakt, zodat je het misschien beter kunt zien. Hier lopen er minstens 2, misschien 3 of 4, maar 1 is duidelijk zichtbaar rechtsonder.

Bij jezelf fotograferen is vrij lastig .
Oud 14-07-2005, 14:11
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-07-2005 @ 16:12 :
Iemand heeft mij ooit vertelt dat dat couperose heet.
Ik heb net even gegoogeld, couperose zijn zichtbare haarvaatjes in het gezicht, dus ik weet niet of dat dan hetzelfde is als op je benen.
Couperose komt alleen op het gezicht voor (tenminste, dan wordt de term gebruikt). Couperose gaat vaak met kouder weer en veel wind ook pijn doen, omdat de haarvaatjes kapot gaan. In de winter krijgen mensen vaak rosatia er op (rode bulten die kapot kunnen gaan) Ze behandelen dit met laser en branden het dicht. Een erg pijnlijke behandeling kan ik je vertellen, maar ze blijven wel 8 jaar weg.
En een vetlaagje kweken helpt geen zier . Ik heb ze ook en ik ben te zwaar.
Spataderen kunnen er trouwens ook zo uitzien:

edit: dit ben ik dus niet Ik heb het een beetje op maar een paar plekken rond m'n knieen zoals ekki op de foto het heeft.
Oud 14-07-2005, 14:11
Verwijderd
Hij is nu wel HEEL erg donker, ekki...bij mij is het iig vrijwel één zwart vlak.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 07-07-2005 @ 22:52 :
je aders kunnen toch ook verstopt zitten(in je been)?
Trombose? (Dat is wel iets heel anders dan wat hier bedoeld wordt btw...voor zo ver ik weet dan iig. Trombose kan, volgens mij, overal in je lijf voorkomen. En het kan zijn dat je het ziet, alleen dan niet echt de ader, maar andere dingen (je been zet op ofzo), maar het hoeft niet.)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:34
Verwijderd
Volgens mij hebben stevigere mensen het ook gewoon als het echt spataderen betreft hoor.
M'n moeder heeft ze echt heel erg en ik begin ze ook al een beetje te krijgen.
Zijn bij mij vooral te zien op m'n bovenbenen (waar dus opzich vet genoeg zit) en bij m'n enkels.
Volgens mij kan je er vrij weinig aan doen, behalve niet met je benen over elkaar zitten en voorkomen dat je erg lang achter elkaar moet staan (staan werk ofzo).
Hou me alleen aan geen van beiden, omdat ik het irritant vind als ik niet met m'n benen over elkaar kan zitten en in de tuinbouw werk, waar dus wel vrij veel staand werk is.

Oh ja, spataderen ontstaan doordat de terugslagklepjes (of hoe het ook mag heten) in je aderen niet goed meer werken. Hierdoor blijft er meer bloed in je aderen dan zou moeten, waardoor ze groter worden.

M'n moeder is eraan geopereerd, ze hebben toen in haar liezen bij allebei haar benen de hoofdader dichtgebonden, waardoor die een nieuwe weg zou gaan zoeken. Hierna is ze ook heel erg afgevallen, alleen maar omdat ze enorm veel vocht vasthield in haar benen.
En nu heeft ze alleen nog maar hele kleine, ipv die grote bulten die er bovenop had. (hoop niet dat ik ze ooit zo erg krijg).
Spataderen schijnen trouwens enorm te verergeren bij zwangerschappen. Tot ontstoken aderen aan toe.

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 14:40.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:32
ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-07-2005 @ 15:11 :
Hij is nu wel HEEL erg donker, ekki...bij mij is het iig vrijwel één zwart vlak.
Hmm, bij mij is ie op beide schermen goed te zien. Dan staat mijn scherm denk ik een stuk lichter (ik had 'm wat donkerder gemaakt ).

Nouja, die foto daaronder is ook duidelijk. Zo ziet het er idd zo ongeveer uit, alleen dan een stuk minder erg (minder rood en minder 'dik').

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ekki schreef op 14-07-2005 @ 14:55 :
Beetje grote up, maar ik had de foto nou eenmaal beloofd:
[afbeelding]

Ik heb 'm iets donkerder gemaakt, zodat je het misschien beter kunt zien. Hier lopen er minstens 2, misschien 3 of 4, maar 1 is duidelijk zichtbaar rechtsonder.

Bij jezelf fotograferen is vrij lastig .
Ja, zoiets heb ik ook op m'n benen op sommige plekken.
Oud 14-07-2005, 19:49
Verwijderd
je kunt ook van die witte strepen op je knieen hebben he
(aan de binnenkant)

zijn dat dan ook spataderen ofzo? kan dat eigenlijk kwaad?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 14-07-2005 @ 20:49 :
je kunt ook van die witte strepen op je knieen hebben he
(aan de binnenkant)

zijn dat dan ook spataderen ofzo? kan dat eigenlijk kwaad?
Striae?

Het lijken me iig geen spataderen...die zijn volgens mij toch wel een beetje rood-/paarsachtig.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 20:05
Verwijderd
Ik heb ook een paar van die zichtbare haarvaatjes, ik heb die dingen al heel lang, wanneer ik bruin wordt valt het minder op. Ze gaan niet weg, jammer genoeg
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 21:49
juno
juno is offline
Couperose in het gezicht is hetzelfde als die vaatjes op je benen, maar die liggen dieper en zijn groter, er staat meer druk op.

Beide kunnen worden weggelaserd. In je gezicht doet het alleen op je neus wel pijn, de rest voelt prikkelig en branderig maar is niet echt vervelend. Ik vond de tandarts erger! Laseren helpt overigens heel goed, maar je moet het iedere paar jaar herhalen, want er komen steeds nieuwe voor terug.

Op je benen is het moeilijker, omdat er meer druk op die bloedvaatjes staan, en dan springen ze weer open. Je moet ook vaker terugkomen, en hoe dikker de vaatjes, hoe moeilijker ze dicht te laseren zijn. Voor echte spataderen helpt het niet.

Ze zijn niet te voorkomen, je hebt nu eenmaal erfelijk last van zwakke vaatwanden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-07-2005 @ 20:54 :
Striae?
Ja dat lijkt me ook stiae. Alleen dat komt meestal op je buik/ bovenbenen. billen voor volgens mij. Maar dat zullen wel geen spataders zijn.

Verder heb ik eens goed opgelet. En eigenlijk hebben best veel mensen er last van.

Bedankt voor de antwoorden .
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 14-07-2005 @ 14:55 :
*foto*
Yep, die heb ik dus ook..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten