Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2005, 18:08
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op [pl=17889613]29-06-2005 @ 00:46 -Lap Tekst-
In het laatste nummer stond nog een Amerikaans verhaal door Paul Murry
Oud 30-06-2005, 18:08
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik heb 100 Donald Ducks.
Oud 30-06-2005, 18:09
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Oud 30-06-2005, 18:13
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 30-06-2005 @ 19:08 :
Ik heb 100 Donald Ducks.
Wat voor Donald Ducks?
Oud 30-06-2005, 20:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 30-06-2005 @ 19:07 :
Bedankt voor de toelichtingen. De trouwe lezers worden dus al jarenlang bedrogen door de Nederlandse redactie
Nou ja, 'bedrogen'... Het ligt er maar aan wie je als autoriteit neemt op Duck-gebied. De Italianen hebben ooit op eigen houtje bedacht dat Dagobert en Oma broer en zus zijn, zonder te weten hoe Barks erover dacht. Zij wisten niet dat Barks ergens in een bureaulade een stamboomschetsje had liggen. Bovendien was Barks toen nog helemaal niet bekend, dat is pas rond zijn pensionering gekomen. Toen pas kreeg iedereen door wie nou eigenlijk al die goede verhalen had bedacht en wie de meeste personages had bedacht. Door dat besef is Barks uitgegroeid tot autoriteit op Duck-gebied bij ik schat zo'n 90% van de Duck-fans die enig benul hebben van de geschiedenis van de karakters. Maar ook zonder Barks' stamboom -die in de jaren 80 voor het eerst werd gepubliceerd- is het logisch te beredeneren dat iemand's oom en iemand's oma geen broer en zus kúnnen zijn.

En idnerdaad stond er een oud verhaal van Paul Murry in, die trouwens meestal Mickey Mouse tekende. Ook Jack Bradbury en Tony Strobl worden regelmatig herdrukt. Dat zijn echt stokoude verhalen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 21:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-06-2005 @ 00:46 :
Omdat Diederik tot voor kort alleen maar in Italiaanse verhalen verscheen (en in Deense verhalen die speciaal voor de pockets werden gemaakt). Nou maken ze in Italië het weekblad 'Topolino' (Mickey Mouse) op pocketformaat (en drie stroken per pagina). Daarom worden deze verhalen niet omgebouwd tot weekbladformaat, maar komen ze in Nederland in de pockets. In andere landen buiten Italië was Diederik om onverklaabare redenen lange tijd persona non grata. Vandaar dat hij alleen maar in pockets opdook.

Een jaar of 8 geleden echter zijn ze bij uitgeverij Egmont in Denemarken begonnen met het maken van Diederik Duck-verhalen. Die zijn in Duitsland, Skandinavië en het Oostblok verschenen, maar Nederland heeft die evrhalen nooit aangekocht. Slechts één keer, in het winterboek van 2003, is een Deens verhaal gepubliceerd met Diederik erin. Weliswaar een Donald-verhaal met Diederik op de cahtergrond, zonder tekst, maar toch... Ik denk dat de redactie van Nederland nog steeds het blad in de Barks-stijl wil houden en geen Duck-figuren in het blad wil die niet door Barks zijn bedacht (buiten Katrien en de neefjes om natuurlijk).
Ik heb anders een stapel Ducks uit de jaren '50 en '60 waarin Diederik vaak genoeg verschijnt.
Oud 30-06-2005, 22:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-06-2005 @ 22:47 :
Ik heb anders een stapel Ducks uit de jaren '50 en '60 waarin Diederik vaak genoeg verschijnt.
Inderdaad. Code S-verhalen. Meestal ongelooflijk lelijk getekend. Amerikaanse verhalen die speciaal voor plaatsing in Europa werden gemaakt. Diederik zag het licht in zo'n verhaal, voor het eerst gepubliceerd in... Italië (zie je het verband?). Geschreven en getekend door Dick Kinney en Al Hubbard. Na die jaren '50 en '60 zul je zien dat Diederik verdwijnt en alleen nog maar in Italiaanse verhalen (dus in de pockets) opduikt. En tot ongeveer eind jaren negentig is hij persona non grata bij andere redacties dan de Italiaanse. Daarna pikt dus Egmont in Denemarken het personage weer op.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 15:21
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Otto van Drakestein is net zo'n personage dat op gegeven moment gewoon verdwenen is. Ik heb een enkele strip waarin hij voorkomt, de laatste daarvan is op de achterkant van een DD uit ongeveer 1976.

EDIT: ook hier komt hij wel nog in de pockets voor.
Oud 01-07-2005, 15:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 01-07-2005 @ 16:21 :
Otto van Drakestein is net zo'n personage dat op gegeven moment gewoon verdwenen is. Ik heb een enkele strip waarin hij voorkomt, de laatste daarvan is op de achterkant van een DD uit ongeveer 1976.

EDIT: ook hier komt hij wel nog in de pockets voor.
Inderdaad. Waarom weet eigenlijk niemand. Alleen in Italië is hij nog aanwezig. In Denemarken mág hij zelfs niet gebruikt worden, zo heeft Don Rosa ooit gezegd. Toch heeft hij Otto erin gesmokkeld in 'Iets heel bijzonders' (Oom Dagobert-album 70).
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 16:22
Uice
Uice is offline
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik Don Rosa de beste nog levende Ducktekenaar vind. Jammer dat hij nooit in het weekblad verschijnt.
Oud 01-07-2005, 19:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-07-2005 @ 16:27 :
Inderdaad. Waarom weet eigenlijk niemand. Alleen in Italië is hij nog aanwezig. In Denemarken mág hij zelfs niet gebruikt worden, zo heeft Don Rosa ooit gezegd. Toch heeft hij Otto erin gesmokkeld in 'Iets heel bijzonders' (Oom Dagobert-album 70).
Die komt toch ook in Ducktales voor?
Oud 01-07-2005, 20:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 01-07-2005 @ 20:12 :
Die komt toch ook in Ducktales voor?
Otto van Drakenstein heeft één keer een gastrol gespeeld in een aflevering van Duck Tales (de tekenfilmserie bedoel ik dan, en niet de stripreeks die tot een paar jaar geleden tweemaandelijks verscheen), in een bewerking van de Barks-klassieker 'The golden fleecing'. Otto heeft daarna in meerdere tekenfilmseries gastrollen gehad, zoals Bonkers, Quack Pack, Mickey Mouse Works en House of Mouse. Toch blijft hij in strips -buiten Italië- ongebruikt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 20:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-07-2005 @ 17:22 :
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik Don Rosa de beste nog levende Ducktekenaar vind. Jammer dat hij nooit in het weekblad verschijnt.
Op 12 juli verschijnt DDExtra 7,5 in de winkel, met vrijwel zeker 'A letter from home' van Don Rosa. Ondertussen heeft hij ook al een nieuw verhaal gemaakt met de Zwarte Ridder en een nieuw verhaal rond De Drie Caballero's. Op dit moment werkt-ie aan 'The prisoner of White Agony Creek', waarin hij vertelt wat er volgens hem gebeurt is toen Dagobert Goldie ontvoerde naar zijn claim en haar dwong een maand voor hem te werken, zoals Barks laat zien in 'Return to the Klondike'.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 13:17
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-07-2005 @ 21:14 :
Op 12 juli verschijnt DDExtra 7,5 in de winkel, met vrijwel zeker 'A letter from home' van Don Rosa. Ondertussen heeft hij ook al een nieuw verhaal gemaakt met de Zwarte Ridder en een nieuw verhaal rond De Drie Caballero's. Op dit moment werkt-ie aan 'The prisoner of White Agony Creek', waarin hij vertelt wat er volgens hem gebeurt is toen Dagobert Goldie ontvoerde naar zijn claim en haar dwong een maand voor hem te werken, zoals Barks laat zien in 'Return to the Klondike'.
Oeh de Zwarte Ridder Eén van mijn favoriete Duckverhalen.
Oud 03-07-2005, 10:31
Manus J. van Alles
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-07-2005 @ 16:27 :
Kun je me een hint geven welk verhaal dat is? Ik heb het album niet maar de meeste verhalen die erin staan ken ik wel uit het weekblad oid.
Oud 03-07-2005, 10:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind er geen klap aan

Sowieso houd ik niet echt van strips, beetje hersenloze boeken vind ik dat... Alles staat al zo ingevuld, ze laten niets aan je verbeelding over. Bij Donald Duck was het nog niet eens grappig ook en een goede verhaallijn was er gewoonlijk ook niet. Qua tijdschriften was ik meer van de taptoe en dat soort schooldingen... En qua strips meer van Lucky Luke en nog wel anderen, weet niet meer precies

O, maar ik had vroeger wel een heel gaaf computerspelletje van DD!
Oud 03-07-2005, 13:26
Vice
Vice is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-07-2005 @ 11:39 :
Ik vind er geen klap aan

Sowieso houd ik niet echt van strips, beetje hersenloze boeken vind ik dat... Alles staat al zo ingevuld, ze laten niets aan je verbeelding over.
Ik neem aan dat je dan ook niet van films en series houdt, aangezien daar ook niets aan je verbeelding wordt overgelaten.
Oud 03-07-2005, 14:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 03-07-2005 @ 11:31 :
Kun je me een hint geven welk verhaal dat is? Ik heb het album niet maar de meeste verhalen die erin staan ken ik wel uit het weekblad oid.
Dat verhaal heeft eerder in DDExtra 13-1997 gestaan. Het is het verhaal waarin Zwarte Magica, Govert Goudglans en de Zware Jongens tijdens Dagobert's 50-jarig jubileum (het is 1952; hij woont dan 50 jaar in Duckstad) samenwerken om hem te ruïneren. Otto zit op pagina 8 van het verhaal, tijdens het feest ter ere van Dagobert, uiterst rechts op een stoel, naast Lampje.

Laatst gewijzigd op 03-07-2005 om 21:13.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 14:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-07-2005 @ 11:39 :
Ik vind er geen klap aan

Sowieso houd ik niet echt van strips, beetje hersenloze boeken vind ik dat... Alles staat al zo ingevuld, ze laten niets aan je verbeelding over. Bij Donald Duck was het nog niet eens grappig ook en een goede verhaallijn was er gewoonlijk ook niet.
Jij hebt blijkbaar nooit een Donald Duck-strip van Carl Barks gelezen. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 18:05
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-07-2005 @ 15:22 :
Jij hebt blijkbaar nooit een Donald Duck-strip van Carl Barks gelezen. Jammer.
Vogelvrij moet gewoon 'Kerstfeest in krotdorp' kopen, één van de beste Barks-verhalen naar mijn idee (Donald Duck als weldoener)
Oud 03-07-2005, 18:27
Excalibur
Excalibur is offline
Eigenlijk is dit een nutteloos topic.....
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 18:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 03-07-2005 @ 19:05 :
Vogelvrij moet gewoon 'Kerstfeest in krotdorp' kopen, één van de beste Barks-verhalen naar mijn idee (Donald Duck als weldoener)
Inderdaad een klassieker! Geniaal verhaal. Qua opbouw en timing zit het perfect in elkaar.

En dan dat einde, met dat speelgoedtreintje... Dat Dagobert zegt dat-ie nog 734 jaar en 11 maanden moet wachten voordat-ie al z'n geld weer terugheeft.

Laatst gewijzigd op 03-07-2005 om 18:58.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:00
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-07-2005 @ 19:55 :
Inderdaad een klassieker! Geniaal verhaal. Qua opbouw en timing zit het perfect in elkaar.

En dan dat einde, met dat speelgoedtreintje... Dat Dagobert zegt dat-ie nog 734 jaar en 11 maanden moet wachten voordat-ie al z'n geld weer terugheeft.
Ja, en er is ook nog een vervolg, ik heb 'm thuis maar ik zou niet zo kunnen zeggen welk verhaal het is, want dan krijgt Dagobert z'n geld sneller terug, met dat Willie Wortel een gasbel maakt en dan komt het pakhuis in de armen van Cornelis Prul terecht.
Oud 03-07-2005, 19:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 03-07-2005 @ 20:00 :
Ja, en er is ook nog een vervolg, ik heb 'm thuis maar ik zou niet zo kunnen zeggen welk verhaal het is, want dan krijgt Dagobert z'n geld sneller terug, met dat Willie Wortel een gasbel maakt en dan komt het pakhuis in de armen van Cornelis Prul terecht.
'Willie's eerste uitvinding', in DDExtra 4-2004, door Keno Don Rosa in 2002 gemaakt ter gelegenheid van Willie's 50-jarig bestaan. Nogal een slap verhaal, zeker voor Rosa-begrippen. Het tekenwerk is ook niet je-van-het, maar dat komt ook doordat de Nederlandse redactie erg veel met de balloons heeft zitten klooien, wat er uiteindelijk heel lelijk uit is gaan zien (ik heb nl. de oorspronkelijke versie in de Micky Maus ernaast gelegd). En ik vond het jammer hoe Rosa hier een stukje van de magie van het Barks-verhaal weghaalde, door het mysterie op te lossen hoe Dagobert snel z'n geld weer terugkreeg.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 22:41
Manus J. van Alles
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-07-2005 @ 15:21 :
Dat verhaal heeft eerder in DDExtra 13-1997 gestaan. Het is het verhaal waarin Zwarte Magica, Govert Goudglans en de Zware Jongens tijdens Dagobert's 50-jarig jubileum (het is 1952; hij woont dan 50 jaar in Duckstad) samenwerken om hem te ruïneren. Otto zit op pagina 8 van het verhaal, tijdens het feest ter ere van Dagobert, uiterst rechts op een stoel, naast Lampje.
Oh die, ja, dat vind ik een van de beste Rosa's eigenlijk Nu je het zegt herinner ik me Otto daar ook weer.

En biggenblasters zijn
Oud 04-07-2005, 01:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 03-07-2005 @ 23:41 :
Oh die, ja, dat vind ik een van de beste Rosa's eigenlijk Nu je het zegt herinner ik me Otto daar ook weer.

En biggenblasters zijn
Elk verhaal waarin (een verwijzing naar) Goldie opduikt vind ik sowieso leuk.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 17:19
Manus J. van Alles
Zoals The Beagle Boys vs. The Money Bin
Oud 04-07-2005, 18:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 04-07-2005 @ 18:19 :
Zoals The Beagle Boys vs. The Money Bin
Kerel, jij hebt verstand van zaken.

Al opgemerkt dat de Nederlandse redactie een Euro-teken heeft geplaatst op een plattegrond van Dagobert's geldpakhuis uit 1902?

Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Excalibur schreef op 26-06-2005 @ 16:43 :
Solero is smerig.

Ik heb geen Donald Duck's.
Mijn broertje misschien wel, maar die is heel slecht met computers, dus die zal niet even een bericht plaatsen om te laten weten welke Donald Duck's hij heeft.
Solero is een ex-forummer, t gaat niet over het ijsje...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Vice schreef op 03-07-2005 @ 14:26 :
Ik neem aan dat je dan ook niet van films en series houdt, aangezien daar ook niets aan je verbeelding wordt overgelaten.
Ik houd inderdaad ook niet van films. Ik ben meer van de boeken, lettertjes<3

En Mark Almighty: dat zal inderdaad wel niet
Oud 04-07-2005, 19:31
Manus J. van Alles
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-07-2005 @ 19:40 :
[B]Kerel, jij hebt verstand van zaken.
Dank je

Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-07-2005 @ 19:40 :Al opgemerkt dat de Nederlandse redactie een Euro-teken heeft geplaatst op een plattegrond van Dagobert's geldpakhuis uit 1902?
Het was me niet specifiek opgevallen, maar volgens mij zie je dat ook wel eens op andere "oude" geldpakhuizen in recente strips. Ik zou het eens moeten nakijken denk ik =.
Oud 04-07-2005, 20:19
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Excalibur schreef op 03-07-2005 @ 19:27 :
Eigenlijk is dit een nutteloos topic.....
kan wel n algemeen striptopic worden
te beginnen met: de Stamgasten, samen met ESO het beste begin van de ochtend
Oud 04-07-2005, 21:53
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-07-2005 @ 19:40 :
Al opgemerkt dat de Nederlandse redactie een Euro-teken heeft geplaatst op een plattegrond van Dagobert's geldpakhuis uit 1902?
Dat is eigenlijk best wel slordig van die redactie.

Citaat:
kalinho schreef op 04-07-2005 @ 21:19 :
kan wel n algemeen striptopic worden
te beginnen met: de Stamgasten, samen met ESO het beste begin van de ochtend
Maak dan gewoon een aparte topic erover. Ik vind niet dat je alle strips maar bij elkaar kunt proppen. Daarnaast is Donald Duck zelf al erg uitgebreid. Misschien een aparte stripforum.
Oud 04-07-2005, 22:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 04-07-2005 @ 20:31 :
Het was me niet specifiek opgevallen, maar volgens mij zie je dat ook wel eens op andere "oude" geldpakhuizen in recente strips. Ik zou het eens moeten nakijken denk ik =.
Ja, inderdaad, maar dit is wel héél slordig aangezien er op de plattegrond nota bene staat dat-ie uit 1902 komt. Sowieso vind ik die hele Euro in Duckstad maar niks, want Duckstad ligt in Calisota, Amerika's 51ste staat.

Citaat:
Vice schreef op 04-07-2005 @ 22:53 :
Dat is eigenlijk best wel slordig van die redactie.
Joh, de Nederlandse redactie hangt van fouten en slordigheden aan mekaar. Ze plakken dat Euro-teken gewoon automatisch overal op, zonder naar de context te kijken. In De beste verhalen... nr. 43 laat Guus de enige munt zien die hij ooit door werken heeft verdiend. Aangezien dat in zijn jeugd is geweest, moet dat een gulden (of dollar) zijn geweest. Maken ze daar een Euro van. In Oom Dagobert nr. 73 maakt Dagobert jacht op een munt uit zijn pakhuis uit 1896 (zo is op diverse plaatjes én de cover te zien), die hij in 1898 in Klondike heeft verdiend. Maken ze daar een twee-Euro-stuk van. En zo kan ik me nog héél lang opwinden...

Citaat:
Maak dan gewoon een aparte topic erover. Ik vind niet dat je alle strips maar bij elkaar kunt proppen. Daarnaast is Donald Duck zelf al erg uitgebreid. Misschien een aparte stripforum.
Het viel me al eerder op dat op dit toch zeer uitgebreide forum nergens over strips gepraat kan worden. Dat vind ik jammer.

Daarom leef ik me hier ook zo uit.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 19:44
sexylexy
sexylexy is offline
Ik snap niet waarom Guus Geluk erfgenaam van Dagobert kan zijn, ik weet wel dat het eigenlijk de neefjes worden, maar Guus is helemaal geen verwante van Dagobert! (Terwijl het wel zo is dat Donald en Dagobert allebei van McTavish Duck afstammen, een Guus dus ook , maar dan nog is Donald Duck zijn neef en Guus is dan de weet-ik-veel hoeveel keer achterneef van Dagobert).
Oud 05-07-2005, 20:28
hasseltboy
hasseltboy is offline
Wat ook vreemd is, is dat er in een Donald Duck Extra verhaal van ik geloof Barks, er een eerste ontmoeting is tussen de neefjes en Dagobert. Dagobert woont dan in een groot landhuis met een butler. En dat terwijl Dagobert in de Nederlandse DD vrolijk rondhuppelt met K,K en K...
Oud 05-07-2005, 20:32
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 05-07-2005 @ 21:28 :
Wat ook vreemd is, is dat er in een Donald Duck Extra verhaal van ik geloof Barks, er een eerste ontmoeting is tussen de neefjes en Dagobert. Dagobert woont dan in een groot landhuis met een butler. En dat terwijl Dagobert in de Nederlandse DD vrolijk rondhuppelt met K,K en K...
Als je dat verhaal nog kunt vinden, wat is de code van het verhaal?
Oud 05-07-2005, 20:33
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 05-07-2005 @ 21:32 :
Als je dat verhaal nog kunt vinden, wat is de code van het verhaal?
Pffff... ik heb nu niet echt zin om 85 ddextra's door te spitten
Oud 05-07-2005, 21:00
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 05-07-2005 @ 21:33 :
Pffff... ik heb nu niet echt zin om 85 ddextra's door te spitten
Spit er alvast 5 voor
Oud 05-07-2005, 21:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 05-07-2005 @ 21:28 :
Het DDExtra-verhaal dat je bedoelt is 'De kluizenaar van Villa Duck', deel 12 in de 'Levensverhaal van Oom Dagobert'-serie. Het is herdrukt in Oom Dagobert album nr. 55. Het verhaal is getekend en geschreven door Keno Don Rosa en speelt zich af in 1947, het jaar waarin Dagobert voor het eerst werd opgevoerd door Carl Barks. Chronologisch gezien speelt het verhaal zich af tussen pagina 19 en 20 van het Barks-verhaal 'Christmas on Bear Mountain', gepubliceerd in De beste verhalen van Donald Duck nr.97: Als ongelikte beer. Dat was het eerste verhaal met Dagobert. Zowel in het Barks-verhaal als het Rosa-verhaal is hij dan nog een chagrijnige zak.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:38
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Iemand nog DD's, vnl. '97 - '99. Anders gaan ze weg.
Oud 05-07-2005, 21:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 05-07-2005 @ 20:44 :
Ik snap niet waarom Guus Geluk erfgenaam van Dagobert kan zijn, ik weet wel dat het eigenlijk de neefjes worden, maar Guus is helemaal geen verwante van Dagobert! (Terwijl het wel zo is dat Donald en Dagobert allebei van McTavish Duck afstammen, een Guus dus ook , maar dan nog is Donald Duck zijn neef en Guus is dan de weet-ik-veel hoeveel keer achterneef van Dagobert).
McTavish Duck? Waar haal je die naam vandaan? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Volgens Rosa's stamboom -gebaseerd op de schetsen van Barks, daarom neem ik die als autoriteit- is Guus de zoon van de zus van de vader van Donald. Die stamboom had je in dit topic -hertekend door Michel Nadorp- al eens gepost, dus dit had je moeten weten. Guus maakt deze familierelatie ook duidelijk aan Donald in het Barks-verhaal 'Race to the South Sea', in De beste verhalen... nr.21: Als zeezeiler.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 23:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
geen idee
Oud 05-07-2005, 23:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 06-07-2005 @ 00:42 :
geen idee
Daar kom je vroeg mee, 3 pagina's nadat de vraag van de topicstarter beantwoord is...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 23:49
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-07-2005 @ 00:46 :
Daar kom je vroeg mee, 3 pagina's nadat de vraag van de topicstarter beantwoord is...
Oud 06-07-2005, 09:39
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-07-2005 @ 00:46 :
Ik wist niet eens waarover ze het had, maar ik was ook al weer de vraag vergeten.
Oud 06-07-2005, 10:22
Manus J. van Alles
Citaat:
TheRedArrow schreef op 05-07-2005 @ 22:38 :
Iemand nog DD's, vnl. '97 - '99. Anders gaan ze weg.
Zet ze op Marktplaats zou ik zeggen.

Zijn er eigenlijk veel Don Rosa's af die nog niet in Nederland gepubliceerd zijn? Ik heb steeds het gevoel dat we hier hopeloos achterlopen
Oud 06-07-2005, 10:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 06-07-2005 @ 11:22 :
Zet ze op Marktplaats zou ik zeggen.

Zijn er eigenlijk veel Don Rosa's af die nog niet in Nederland gepubliceerd zijn? Ik heb steeds het gevoel dat we hier hopeloos achterlopen
Dat valt best mee. Het is wel eens erger geweest. Dit wacht ons nog:

A Letter from Home/The Old Castle's OTHER Secret (36 pages (three-part) / 34 pages (one-part)) - This is a sequel to "The Crown of the Crusader Kings". It was finished in early August. Working titles are "A Letter from Home" and "The Old Castle's OTHER Secret". This story has turned into the longest story he has ever done... 36 pages in the three-part continued form (including the 2 full recap pages) - the one-part version will thus be 34 pages – one page longer than "The Quest for Kalevala". The story is done for Egmont and will most probably see print in the Egmont countries late 2003 or early 2004. However it cannot appear in America until after "The Crown of the Crusader Kings" which acts as part one of this pair of stories about $crooge's search for the lost Treasury of the Knights Templar. It's said that there's no action and precious little humor in this new tale... just solving clues and going from place to place, but also that it's still a great story. Don Rosa says: "The Knights Templar being the most intensely INTERESTING historical topic I've ever handled, I did far more research than I've ever done on any previous story… Both of these stories together are a very loose sequel to Barks' "The Fabulous Philosopher's Stone", at least in that the Philospher's Stone is, by legend, part *of* the Knight Templar Treasury, so I found a very appropriate spot for Monsieur Mattressface in my pair of tales… And yes, this story does tell about the return of $crooge's sister Matilda whom (in my version of things) $crooge has not seen since she left Duckburg in disgust with him nearly 25 years earlier (1930). The story was originally intended to also feature Hortense with whom Matilda always seemed to act as a duo, but I was told by Egmont that I could not ever use Hortense in a current-time story and that she must be considered "deceased" -- this is because there could never be a suitable reason why she would have stayed away from her own children Donald and Della since their childhood. For this same reason, I am also told that I can never try to tell the story of what happened to HD&L's parents because there can never be a suitable or happy ending to that tale. And that's okay with me... I know many people have wanted me to do that story for 15 years, and I've been drawn to it and have often pondered HOW on earth to tackle it... but it's sort of a relief to be told not to even try such a problematic task. Now I can be saved from any accusations of either screwing it up or chickening out by pointing to the fact that I can't do it for Egmont. (Of course, if I reeeaaally wanted to do it, I could do it for France or Italy or... nonononononevermindnevermind!)"

The Magnificent Seven (Minus Four) Caballeros!(32 pages (one-part v.), 34 pages (multi-part v.)) - Finished summer 2004. For a long time Don's working title for this story was "The Three Caballeros and the Mines of Fear". Don Rosa describes the story this way: "This story is set in Jose's Brazil since the last one was set in Panchito's Mexico. The 3 Caballeros are reunited and decide to go on an adventure in the Brazilian Mato Grosso (a plateau of swamps, grasslands and low mountains... NOT the Amazon area that is always seen in any Brazilian story) to seek diamonds. They get involved in fighting an illegal trapper of wild animals who is also the dictatorial leader of a band of natives, and then accidentally stumble into a search for a legendary lost treasure city of Col. Percy Fawcett. To read about the treasure, search the web for "Percy Fawcett" -- he was the true-life model for both Indiana Jones and Prof. Challenger (of Conan Doyle's "The Lost World"). As always, all my historical facts are based on true legends and actual events and real people."

The Black Knight GLORPS Again!(25 pages /26 (2*13) pages multi-part version) - Done for Egmont. This is a sequel to "The Black Knight". In this story Arpin Lusene (The Black Knight) returns to Duckburg. First he figures out how to get the Omnisolve suit back from $crooge who has had it sealed inside a massive block of Forbidium. Then he decides to steal (destroy) the contents of the Duckburg Museum where $crooge is showing his trophy collection (the world's most valuable collection of rare items) as he also did in "The Son of the Sun".

The Prisoner of White Agony Creek( 31 (single-part) / 33 (11+11+11) (multi-part) pages ) - This story is Lo$ chapter 8b.
The story takes place between: "King of the Klondike" and "Hearts of the Yukon" and shows how Glittering Goldie was taken to "White Agony Creek" by Scrooge - as first shown by Barks in the restored version of his classic "Back to Klondike" and also referred to in Don Rosa's "The Coin".

http://www.duckhunt.de/upcoming.html
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:46
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-07-2005 @ 22:42 :
McTavish Duck? Waar haal je die naam vandaan? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Volgens Rosa's stamboom -gebaseerd op de schetsen van Barks, daarom neem ik die als autoriteit- is Guus de zoon van de zus van de vader van Donald. Die stamboom had je in dit topic -hertekend door Michel Nadorp- al eens gepost, dus dit had je moeten weten. Guus maakt deze familierelatie ook duidelijk aan Donald in het Barks-verhaal 'Race to the South Sea', in De beste verhalen... nr.21: Als zeezeiler.
Ik snap wel dat Donald en Guus verwanten zijn, maar volgens de grote onofficiele stamboom van Gilles Maurice, is McTavish Duck de oudst bekende Duck. Maar ik snap niet dat Guus in veel strips een mogelijke erfgenaam is van Dagobert, ookal snap ik wel datveel verhalen anders veel saaier zouden worden.
Oud 06-07-2005, 21:49
Manus J. van Alles
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-07-2005 @ 11:47 :
Dat valt best mee. Het is wel eens erger geweest. Dit wacht ons nog:

<lijst>

http://www.duckhunt.de/upcoming.html
Mmm, de meeste had ik al wel eens van gehoord inderdaad. Toch jammer dat publicatie hier zo lang moet duren; vertalen moet een goede vertaler in een middag kunnen (per verhaal). Maar onderhandelingen over rechten en afdrachten enzo (kortom: geld) zullen wel het meeste tijd kosten. In ieder geval wacht ik met spanning op die DD Extra 7,5
Reageren

Regels voor berichten