Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 21:05
bij
bij is offline
Ik vroeg me af of iemand hier 'onzichtbare' vrienden heeft ?
Onzichtbaar ; dat jij diegene wel kunt zien maar anderen niet.
Ik meen dit serieus, ik heb er wel eens wat over gehoord en gisteren zag ik een film (uit de enneagram reeks ) en ik vroeg me af of hier iemand 'ervaring' mee heeft.

bij
Oud 07-07-2005, 00:38
*oma*
*oma* is offline
Ik had vroeger wel een fee, daar mocht ik dan wensen aan vragen. Maar ik denk dat de meeste kinderen wel zoiets hadden. Oja, ik heb ook nog heel even een kitten gehad die kon vliegen en die sliep bij mij onder de dekens Maar nu heb ik dat niet meer.
Oud 07-07-2005, 07:41
lady of the dark
lady of the dark is offline
Tsja, als kind had ik dat wel, maar ik zag ze niet of zo. Ik heb weleens gehoord dat als kinderen onzichtbare vriendjes hebben dat dan geesten zijn... Ik weet het niet, ik had een ruime fantasie. Er schiet me nu wel iets te binnen over een jongetje dat altijd mijn speelgoed stuk maakte en die niemand anders kon zien.... Ik herinner het me ook niet meer zo goed, pin me er maar niet op vast....
Oud 07-07-2005, 08:23
Wickey
Wickey is offline
Ik had vroeger een onzichtbare schildpad als huisdier . Toen ik m bij de melkboer liet staat heeft me moeder gezocht tussen de melkflessen, alleen om me daarna mijn ontzichtbare schildpadje terug te geven (wist ik veel dat ze alsof deed )

Melkboer: "Mevrouw wat doet u nou??
Moeder: "Ja mijn kind is een ontzichtbare schildpad verloren."

Maar toen vergat ik hem gewoon, ben benieuwd waar hij nu is.....
Oud 07-07-2005, 12:51
bij
bij is offline
Citaat:
*oma* schreef op 07-07-2005 @ 01:38 :
Ik had vroeger wel een fee, daar mocht ik dan wensen aan vragen. Maar ik denk dat de meeste kinderen wel zoiets hadden. Oja, ik heb ook nog heel even een kitten gehad die kon vliegen en die sliep bij mij onder de dekens Maar nu heb ik dat niet meer.
heb zelf zoiets niet gehad, maar jij zág het echt ?
dat lijkt me gaaf
Oud 07-07-2005, 15:24
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
bij schreef op 06-07-2005 @ 22:05 :
Ik vroeg me af of iemand hier 'onzichtbare' vrienden heeft ?
Onzichtbaar ; dat jij diegene wel kunt zien maar anderen niet.
Ik meen dit serieus, ik heb er wel eens wat over gehoord en gisteren zag ik een film (uit de enneagram reeks ) en ik vroeg me af of hier iemand 'ervaring' mee heeft.

bij
zelf heb ik het eigenlijk nooit gehad, voor zover ik me kan herinneren. maar het schijnt zeer vaak voor te komen, een verklaring hiervoor is dat kinderen zonder echt naar de realiteit te kijken nog een grote fantastie hebben maar ik heb er even wat over opgezocht, en dit vind ik ook een goede verklaring:

"In het aardse leven zijn in de beginjaren als baby en peuter nog bindingen aanwezig met het zielenrijk. Normaal verdwijnen
deze naarmate men ouder wordt. De ziel is dan bezig om zich in het lichaam te wennen, het zogenaamde integratieproces dat
ook wel het aardsen wordt genoemd. Bij kinderen waarbij dit proces niet goed verloopt kunnen problemen ontstaan, deze kinderen
noemen we Nieuwe Tijdskinderen.
Dat kinderen nog bindingen hebben met hun verleden als ziel, uit zich in bijvoorbeeld dat ze praten over hun onzichtbare vriendjes,
ze spelen daar ook mee. Andere kinderen vertellen over verschijningen die bij hun verschijnen van geesten of kleine mannetjes.
Ouders dienen hun kinderen serieus te nemen mochten ze hierover gaan praten. Deze verschijnselen zullen langzamerhand verdwijnen
en kunnen geen kwaad."

Bron
Oud 07-07-2005, 17:47
Heksjuh
Heksjuh is offline
Vroeger had ik wel een soort onzichtbare vrienden, voornamelijk dieren. Ik had een duif, die had ik gewoon verzonnen, en twee of drie honden, en parkiet en een kat. Die laatste waren allemaal van familieleden en buren geweest en waren overleden.
Ik zag ze niet echt zoals je mensen ziet, maar soms zag ik wel een soort schimmen van ze (of dat verbeeldde ik me).
Ik heb deze 'vrienden' (om dieren nou onzichtbare vrienden te noemen) vrij lang gehad.
Oud 08-07-2005, 02:21
JCG
JCG is offline
ik had een samson en gert poster die bewoog. telt dat ook?
Oud 08-07-2005, 08:05
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
JCG schreef op 08-07-2005 @ 03:21 :
als je het serieus meent wel ja....
Oud 08-07-2005, 13:36
JCG
JCG is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 08-07-2005 @ 09:05 :
als je het serieus meent wel ja....
Klinkt inderdaad alsof ik het niet meen, maar ik verveelde mijn gisteren nogal erg . Maar Gert bewoog met zijn ogen, toen vond ik dat niet meer als normaal. Maarja nu vraag ik mijn af of ik het mijn verbeeld heb of dat het echt zo was.
Oud 08-07-2005, 19:17
Wickey
Wickey is offline
Citaat:
JCG schreef op 08-07-2005 @ 03:21 :
Hey zoiets had ik ook!

Was een poster van een kasteel op een wolk, en ik zweer je dat die wolk van kleur verschoot!!!!
Oud 08-07-2005, 19:33
namnatulco
namnatulco is offline
veelste weinig fantasie voor
toch wel jammer eigelijk, lijkt me best leuk als je klein bent
Oud 08-07-2005, 20:12
Verwijderd
Mja, dit schijnt wel vaak te gebeuren bij kinderen.

Dit kan inderdaad komen (of als excuus voor) "kinderen hebben een grotere fantasie".

Een andere verklaring hiervoor is dat kinderen meer verbonden zijn met de kosmos. Naarmate je ouder wordt vervaagt deze verbinding en wordt je losgelaten op aarde. Je "vrienden" verdwijnen en zoeken iemand anders. In die zin kunnen het dus wel geesten zijn. Het is maar net wat je gelooft, wat je zelf meemaakt en hoe jij erover denkt.

Ik geloof hier wel in.
Oud 08-07-2005, 21:03
bij
bij is offline
Ja ik voel me nu vrij aards ..
Als je in een donkere kamer zit en je denkt dat iets beweegt en dan kijk je er naar en blijkt het niet zo te zijn, dat is ook vaag.
(heeft hier overigens niets mee te maken)
Toch nog aardig wat mensen die zoiets hebben ´meegemaakt´ , valt mij op
Oud 08-07-2005, 23:56
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
bij schreef op 07-07-2005 @ 13:51 :
heb zelf zoiets niet gehad, maar jij zág het echt ?
dat lijkt me gaaf
Niet echt. Ik had gewoon veel fantasie en een grote verbeeldingskracht. In mijn herinnering stond die fee er wel echt, maar op dat moment... ik denk het niet.

En over dingen in het donker zien:
Ik had eens gelezen dat je zintuigen dan niet genoeg geprikkeld worden en dat je hersens dan zelf iets gaan invullen.
Oud 09-07-2005, 00:08
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
*oma* schreef op 09-07-2005 @ 00:56 :

En over dingen in het donker zien:
Ik had eens gelezen dat je zintuigen dan niet genoeg geprikkeld worden en dat je hersens dan zelf iets gaan invullen.
heb ik inderdaad ook van gehoord, de hersens gaan er vanuit dat zij diegene zijn die de mens perfect horen te maken, en zulke gebreken accepteren dan niet, dus vullen ze zelf dingen in die je al is eerder/ergens anders gezien heb.
Oud 09-07-2005, 00:20
JCG
JCG is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 09-07-2005 @ 01:08 :
heb ik inderdaad ook van gehoord, de hersens gaan er vanuit dat zij diegene zijn die de mens perfect horen te maken, en zulke gebreken accepteren dan niet, dus vullen ze zelf dingen in die je al is eerder/ergens anders gezien heb.
Plus als je moet bent ga je ook dingen zien. Best leuk, net voordat ik ga slapen gebeurt het soms dat ik een soort van ga halicuneren (grandioos fout gespelt, maar heb nu geen zin om een woordenboek te paken ). Het doet mij een beetje denken aan de verhalen van van mensen op paddo's maar de zonder het vaag zijn. Best leuk om te proberen.
Oud 09-07-2005, 00:44
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
JCG schreef op 09-07-2005 @ 01:20 :
Plus als je moet bent ga je ook dingen zien. Best leuk, net voordat ik ga slapen gebeurt het soms dat ik een soort van ga halicuneren (grandioos fout gespelt, maar heb nu geen zin om een woordenboek te paken ). Het doet mij een beetje denken aan de verhalen van van mensen op paddo's maar de zonder het vaag zijn. Best leuk om te proberen.
Dat zijn hypnogogische dromen denk ik. Heb ik ook een poos gehad. Het heeft iets te maken met bewegingen van het oog en het stadium van je slaap.
Oud 09-07-2005, 00:57
JCG
JCG is offline
Citaat:
*oma* schreef op 09-07-2005 @ 01:44 :
Dat zijn hypnogogische dromen denk ik. Heb ik ook een poos gehad. Het heeft iets te maken met bewegingen van het oog en het stadium van je slaap.
ik ben al aan het googlen
Oud 09-07-2005, 01:00
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
JCG schreef op 09-07-2005 @ 01:57 :
Oke, je zult vast wel iets vinden. Dat soort dromen zijn opzich ook al een hele discussie waard, omdat ze ook als een paranormale ervaring opgevat kunnen worden.
Oud 09-07-2005, 19:08
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Reverend schreef op 08-07-2005 @ 03:23 :
Tijdens de eenzame uurtjes heb ik weleens een denkbeeldige vriendin.
Oud 11-07-2005, 18:03
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
JCG schreef op 09-07-2005 @ 01:57 :
nog iets gevonden na het googlen?
Oud 14-07-2005, 15:16
Verwijderd
ik dacht wel eens dat er mensen waren, maar die waren er dan toch niet

nu heb ik risperdal van de psychiater en zie/hoor ik al wat minder rare dingen
Oud 14-07-2005, 16:23
Global
Global is offline
tja, mijn forumvrienden zie ik ook niet
Oud 14-07-2005, 17:40
Big Boi
Big Boi is offline
Nee, ik heb vroeger en nu altijd al een perfect functionerend sociaal leven gehad.
Oud 15-07-2005, 09:57
Fainne
Fainne is offline
Ja ik had vroeger een vriendje, hij noemde 'Hallowé' geloof ik, want ik daarna mijn merel erna vernoemd. HIj kon ook een andere naam heben gehad hoor. Hij had beige haar, dat weet ik nog, en een jommekeskapsel En hij droeg een blauw vestje. Hij was heel lief en rustig.
Oud 23-07-2005, 18:22
hmhm
hmhm is offline
Er was een eenhoorn die mee rende naast de auto op vakantie naar Zweden, als we gingen zwemmen bleef hij naast de kant staan, een paar maanden geleden zag ik hem weer toen ik naar school fietste
Oud 23-07-2005, 20:43
Astuanax
Astuanax is offline
Mijn legomannetjes leefden echt en vochten altijd tegen ketters.

Daarbij had ik nog een papegaaitje (heb ik nog altijd) dat ik snachts altijd in de palmboom in de hal ging zetten om te slapen. Hij was ook ns gewond geraakt en dan heb ik hem geoperereerd.

*link*

Laatst gewijzigd op 03-08-2005 om 13:16.
Oud 24-07-2005, 02:50
Professor Aap
Professor Aap is offline
Citaat:
JCG schreef op 09-07-2005 @ 01:20 :
Ja, leuk is dat. Ik heb het vaak wanneer ik in de bus zit, na een lange schooldag. Dan zit ik met m'n ogen halfdicht naar buiten te staren, en dan zie ik ineens ontzettend vage dingen. Een moment later 'schrik' ik wakker en kijk ik nog eens goed naar buiten, waar dan natuurlijk helemaal niets vreemds te zien is. Erg vaag..
Oud 03-08-2005, 13:18
*oma*
*oma* is offline
Om even weer dit topic op te krikken: Hebben mensen dus vrienden die jij wel kunt zien en anderen niet? Kan dit een paranormale ervaring zijn? Dus geen rare reacties over geestesziektes!
Oud 04-08-2005, 01:10
Verwijderd
Citaat:
*oma* schreef op 03-08-2005 @ 14:18 :
Kan dit een paranormale ervaring zijn? Dus geen rare reacties over geestesziektes!
Oud 04-08-2005, 02:22
Broeder
Broeder is offline
Zogeheten onzichtbare vrienden hebben is heel normaal voor kinderen (tot een bepaalde leeftijd uiteraard) juist om sociaal te ontwikkelen. Niets paranormaals of mystieks(?) aan dus. Helaas.
Oud 04-08-2005, 02:23
Broeder
Broeder is offline
OEPS dat was de vraag niet.
Maar; nee. Niet dat ik me bewust herinner.
Oud 04-08-2005, 02:29
Waltz
Waltz is offline
Ik had vroeger wel een onzichtbaar paard.
Oud 04-08-2005, 02:30
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Waltz schreef op 04-08-2005 @ 03:29 :
Ik had vroeger wel een onzichtbaar paard.
omg
Oud 13-08-2005, 16:32
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
*oma* schreef op 03-08-2005 @ 14:18 :
Om even weer dit topic op te krikken: Hebben mensen dus vrienden die jij wel kunt zien en anderen niet? Kan dit een paranormale ervaring zijn? Dus geen rare reacties over geestesziektes!
Ermm.... nee Maar ik kan goed voorstellen dat er kinderen zijn die zich eenzaam of verveeld voelen en dan dingen verzinnen. Van een bank kon ik vroeger met mijn broertje een boot maken, alleen maar door er op te zitten en zogenaamd te peddelen. En werkelijk, de zeezichten zag ik in m'n verbeelding echt. Ik kan me dus goed indenken dat ook vriendjes en vriendinnetjes verzonnen worden.

Het broertje van mijn vriend (nu 7 ofzo en toen 5) was een keer met mij aan het spelen en hij zweerde bij hoog en laag dat er ratten over de grond liepen. En dat door een grapje dat er een rat in een emmertje zat ofzo. Dat jong heeft de hele nacht niet geslapen omdat hij overal ratten zag. De verbeelding van kinderen is groot...
Oud 13-08-2005, 16:35
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 08-07-2005 @ 21:12 :
Een andere verklaring hiervoor is dat kinderen meer verbonden zijn met de kosmos. Naarmate je ouder wordt vervaagt deze verbinding en wordt je losgelaten op aarde. Je "vrienden" verdwijnen en zoeken iemand anders. In die zin kunnen het dus wel geesten zijn. Het is maar net wat je gelooft, wat je zelf meemaakt en hoe jij erover denkt.

Ik geloof hier wel in.
En waarom precies zouden kinderen dat meer zijn dan de volwassen mens? Ben je niet 1 en dezelfde persoon als vroeger? Je bent alsnog verbonden met de aarde/kosmos...
Oud 13-08-2005, 21:52
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 13-08-2005 @ 17:35 :
En waarom precies zouden kinderen dat meer zijn dan de volwassen mens? Ben je niet 1 en dezelfde persoon als vroeger? Je bent alsnog verbonden met de aarde/kosmos...

kinderen zijn nog niet beinvloed door de prikkelingen om zich heen, althans niet zoveel als ouderen. en je bent misschien wel 1 en dezelfde persoon, maar je meningen, gedachten etc. veranderen altijd, elke dag elke minuut etc.

er word dus ook wel gezegd dat als kinderen klein zijn, dat ze dus nog meer dingen geloven/zien/voelen als volwassenen omdat deze zich hiervoor hebben afgesloten.
Oud 15-08-2005, 00:44
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Vriend van me had altijd een man in zijn blikveld. ALTIJD.

Maar ik vraag me af of dat iets mystieks of iets psychologisch was.
Oud 16-08-2005, 21:27
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 15-08-2005 @ 01:44 :
Vriend van me had altijd een man in zijn blikveld. ALTIJD.

Maar ik vraag me af of dat iets mystieks of iets psychologisch was.
zou je moeten weten of die man nog steeds in zijn blikveld zit, dan zou je moeten nagaan of het iets van achtervolgingswaanzin is of dat het iets is als een denkbeeldige vriend/vreemdeling
Oud 16-08-2005, 22:52
Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
Wickey schreef op 07-07-2005 @ 09:23 :
Ik had vroeger een onzichtbare schildpad als huisdier . Toen ik m bij de melkboer liet staat heeft me moeder gezocht tussen de melkflessen, alleen om me daarna mijn ontzichtbare schildpadje terug te geven (wist ik veel dat ze alsof deed )

Melkboer: "Mevrouw wat doet u nou??
Moeder: "Ja mijn kind is een ontzichtbare schildpad verloren."

Maar toen vergat ik hem gewoon, ben benieuwd waar hij nu is.....

dus je hebt hem nooit meer teruggezien?
Oud 25-08-2005, 11:03
Wickey
Wickey is offline
Citaat:
Woudschim schreef op 16-08-2005 @ 23:52 :
dus je hebt hem nooit meer teruggezien?
nee...

maar binnenkort ga ik wel ff bellen hoe t met zijn vrouw en kinderen gaat.... Na 13 jaar zou ik m eigenlijk ook wel weer willen zien...
Oud 25-08-2005, 13:57
Verwijderd
ik had vroeger ook een ''fantasievriendje'' milak heette hij, het was echt mn beste vriend en ik vertelde ook heeel veel over hem zei mn moeder laatst. het gekke is dat ik het altijd voor hem opnam, als ik zei dat hij op mijn verjaardag kwam en dat kwam hij natuurlijk nooit(duh), vroegen mijn ouders; waar is milak? en dan zei ik dat hij het druk had of dat hij even niet kon komen...dat is denk ik tot een jaar of 6 doorgegaan en toen was hij ineens weg!
Oud 25-08-2005, 22:09
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
pink floyd schreef op 25-08-2005 @ 14:57 :
ik had vroeger ook een ''fantasievriendje'' milak heette hij, het was echt mn beste vriend en ik vertelde ook heeel veel over hem zei mn moeder laatst. het gekke is dat ik het altijd voor hem opnam, als ik zei dat hij op mijn verjaardag kwam en dat kwam hij natuurlijk nooit(duh), vroegen mijn ouders; waar is milak? en dan zei ik dat hij het druk had of dat hij even niet kon komen...dat is denk ik tot een jaar of 6 doorgegaan en toen was hij ineens weg!
wat leuk is dat toch, dat op de een of andere manier zoiets verdwijnt dan. misschien uit schaamte of bewustzijn dat zoiets niet kan ofzo? k weet het niet.
Oud 26-08-2005, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 25-08-2005 @ 23:09 :
wat leuk is dat toch, dat op de een of andere manier zoiets verdwijnt dan. misschien uit schaamte of bewustzijn dat zoiets niet kan ofzo? k weet het niet.
ik denk dat je dan door krijgt dat de mensen vinden dat het fantasie is, maar ik heb wel eens gelezen dat het ook echt kan zijn, kinderen staan veel opener voor geesten enzoo.
Oud 26-08-2005, 16:01
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
pink floyd schreef op 26-08-2005 @ 16:51 :
ik denk dat je dan door krijgt dat de mensen vinden dat het fantasie is, maar ik heb wel eens gelezen dat het ook echt kan zijn, kinderen staan veel opener voor geesten enzoo.
ja precies dat denk ik ook. dat het best wel eens echt kan zijn want kinderen zien, maar dat ze zich ervoor afsluiten op een bepaalde leeftijd omdat ze bang zijn niet meer geacepteerd te worden.
Oud 27-08-2005, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 26-08-2005 @ 17:01 :
ja precies dat denk ik ook. dat het best wel eens echt kan zijn want kinderen zien, maar dat ze zich ervoor afsluiten op een bepaalde leeftijd omdat ze bang zijn niet meer geacepteerd te worden.
in het boek van char, het medium, beschreef zij dat ook, dat vond ik wel bijzonder, omdat ik dus ook een fantasievriendje heb gehad. zij bescheef dus dat veel baby's ook aura's kunnen zien en dus ook geesten. ik denk dat ik dat wel geloof. al geloof ik char wel maar heb ik bij haar vaak het gevoel dat ze heel erg overdrijft met alles. maarja dat is mijn mening
Oud 02-09-2005, 20:32
freedomfighter
freedomfighter is offline
ik had vroeger een ov was wel leuk ik had er meerdere lool ik was echt gestoord toen
Oud 04-09-2005, 17:02
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
ik kan alles heel goed herinneren toen ik klein was
maar ik weet het bijna zeker
ik heb nooit onzichtbare vrienden gehad of dingen gezien die er niet waren (dus dingen die er niet waren voor mijn ouders en andere mensen)
Oud 05-09-2005, 09:14
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
pietjehhhhh schreef op 04-09-2005 @ 18:02 :
ik kan alles heel goed herinneren toen ik klein was
maar ik weet het bijna zeker
ik heb nooit onzichtbare vrienden gehad of dingen gezien die er niet waren (dus dingen die er niet waren voor mijn ouders en andere mensen)
ja het verschilt bjij iedereen, ik heb hetook nooit gehad, voor zover ik me kan herinneren.

Regels voor berichten