Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2005, 20:09
pietervdb
pietervdb is offline
Beste lezer,
ik ben erg geintreseerd in de studie industrieel ontwerpen.
Heb ook al mee gelopen tijdens een meeloop dag op de Universiteit van Twente.. ZEER cool
Iemand die deze studie ook doet/wil doen? Of zijn/haar verhalen erover kwijt wil?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2005, 12:37
REIE
REIE is offline
Meeloopdagen zijn altijd leuk en cool. Zelf doe ik in Delft nog IO, maar de wiskunde, statica en sterkteleer vallen me vies tegen. Vakken als tekenen, ontwerpen en vormgeving daaraantegen zijn ontzettend leuk en interessant. Ik kan je zeggen dat het eerste jaar best druk is maar je steekt er een hoop van op.
Oud 11-06-2005, 18:22
pietervdb
pietervdb is offline
hey leuk dat je reageerde,
Ja, dat hoor ik van meerdere mensen dat wiskunde en statica erg tegen vallen. IO studeren aan de universiteit twente zit er ongeveer tussen in (heb ik me laten vertellen)>>> Het zit tussen het technische en het a technishe in qua studie. Ik weet niet hoe dat zit met IO aan de TU in Delft. Zelf wil ik daar ook nog snel een kijkje nemen. Hoeveel jaars ben jij dan Reie?
Ook heb ik gehoort dat het aantal Io'ers veel groter is dan aan De UT (Universiteit Twente)?

groetjes Pieter
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:30
Verwijderd
Ik ben 2ejaars en het technische gedeelte is idd niet bepaald fijn. De vakken die REIE noemde zijn idd het leukst, en op zich vond ik de Techniek-projecten ook wel leuk.
Qua aantal studenten weet ik niet hoe het zit bij andere studies, maar IO is wel een studie met een vrij groot aantal aan de TU. De man/vrouw verhouding is ook een stuk gunstiger dan bij andere studies aan de TU, en er is een leuke sfeer.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 01:54
Verwijderd
Citaat:
pietervdb schreef op 11-06-2005 @ 19:22 :
hey leuk dat je reageerde,
Ja, dat hoor ik van meerdere mensen dat wiskunde en statica erg tegen vallen. IO studeren aan de universiteit twente zit er ongeveer tussen in (heb ik me laten vertellen)>>> Het zit tussen het technische en het a technishe in qua studie. Ik weet niet hoe dat zit met IO aan de TU in Delft. Zelf wil ik daar ook nog snel een kijkje nemen. Hoeveel jaars ben jij dan Reie?
Ook heb ik gehoort dat het aantal Io'ers veel groter is dan aan De UT (Universiteit Twente)?

groetjes Pieter
IO aan de TU is volgens mij waar het allemaal begon op WO niveau, en daarmee denk ik ook de langslopende studie c.q. beste
Zelf zit ik ook te tobben om van INF over te stappen naar IO aan de TUd, maar 'k weet het nog niet... 'k zal me eens goed laten informeren een dezer dagen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:24
Tricks'
Tricks' is offline
Ik doe Industrieel Ontwerpen in Delft. Wat wil je erover weten?

Overigens zijn volgens mij ID en IO in respectievelijk Eindhoven en Delft de betere opleidingen, gevolgd door HBO IPO in Den Haag.. Over Twente hoor ik nooit erg veel goeds..
Oud 18-06-2005, 20:35
Verwijderd
Je kunt ook industrieel ontwerpen doen op HBO niveau. Dat is minder wetenschappelijk gericht. Je krijgt daar meer vormgeving en je moet toelatingsexamen doen. Mijn vader is industrieel ontwerper, ikzelf doe de opleiding niet.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 21:44
pietervdb
pietervdb is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 17-06-2005 @ 16:24 :
Ik doe Industrieel Ontwerpen in Delft. Wat wil je erover weten?

Overigens zijn volgens mij ID en IO in respectievelijk Eindhoven en Delft de betere opleidingen, gevolgd door HBO IPO in Den Haag.. Over Twente hoor ik nooit erg veel goeds..
Wat hoor je dan zoal over Twente?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 03:02
karub
karub is offline
whee, eindelijk mensen gevonden die ID doen studeren...

ik ga het namelijk ook studeren, maar ik twijfel erg tussen delft en eindhoven.

kan iemand me misschien helpen?

trouwens, ik heb juist van mijn decaan gehoord dat ID´ers van Twente internationaal juist het hoogst scoort(van Nederland dan)

ze hebben ook paar internationale wedstrijden gewonnen...

maar aan de andere kant heb ik ook mensen van delft in het nieuws gezien met een soort zonneauto die compleet op zonneenergie reed...

maar goed, k twijfel dus tussen delft en eindhoven, kan iemand me misschien helpen...
welke stad is bijv. leuker, welke uni geeft betere opleidingen enz..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 23:08
REIE
REIE is offline
Citaat:
karub schreef op 23-06-2005 @ 04:02 :

trouwens, ik heb juist van mijn decaan gehoord dat ID´ers van Twente internationaal juist het hoogst scoort(van Nederland dan)

maar aan de andere kant heb ik ook mensen van delft in het nieuws gezien met een soort zonneauto die compleet op zonneenergie reed...

maar goed, k twijfel dus tussen delft en eindhoven, kan iemand me misschien helpen...
Natuurlijk is Delft het leukst, het is een echte studentenstad en je zit perfect in de randstad Qua lesgeven is Eindhoven vrijer en artistieker vermoed ik. Ik ken mensen die van Ehv naar Delft zijn overgestapt doordat ze begeleiding misten. Ook wordt er in Delft minder met fancy gadgets en technologietjes gewerkt. Laat je goed informeren zou ik zeggen en let op de werkwijzes, omgang met studenten, begeleiding, lessen, colleges, groepsopdrachten, computervaardigheid, docenten, status en voorbeelden.
Oud 30-06-2005, 12:46
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
karub schreef op 23-06-2005 @ 04:02 :

Het cruciale verschil tussen de twee studies zit em in wat je ontwerpt en hoe je ontwerpt. Eindhoven richt zich meer op het ontwerpen van nieuwe, hoogwaardig technologische producten, Delft op het verbeteren van bestaande producten.

Het voordeel van de studie hier in Delft is dat het een studie is die al lang bestaat; ze hebben veel ervaring. Overigens is die zonneauto inderdaad met behulp van wat IO-ers gemaakt, maar dat is toch voornamelijk een project van Lucht- en Ruimtevaart.

Eindhoven staat als universiteit beter aangeschreven, heeft meer personeel per student en schijnt vooruitstrevender te zijn.

Qua stad; Delft ligt makkelijk aan het nachtnet van de NS, vlak bij R'dam en Den Haag, maar is zelf nogal klein en suf. Als je niet lid bent van een vereniging is er bar weinig te doen. De verenigingen zijn wel erg actief en groot, hebben mooie monumentale panden, veel onderverenigingen etc.
Eindhoven is een grote stad, heeft veel cafe's, is gezellig, heeft een hele goede uni, maar is minder een studentenstad. Je kan er heel goed stappen, maar studenten zijn niet zo aanwezig, de verenigingen zijn klein, suf en zitten in een vierkant betonnen bouwval.

Bekende ontwerpers uit Nederland komen overigens vooral van de Design Academy. Daar leer je meer ontwerpen als produceerbare kunstvorm.

Wat ik weet van Twente is dat de studie daar nogal nieuw is, het tot voor kort een afstudeerrichting van WtB was en dat het door de mensen van ontwerpbureau's die ik ken niet al te serieus genomen wordt. Twente is trouwens wel een goede uni. Op Europees niveau staat volgens de officiele rapporten over universiteiten de TUE op nummer 3, UT op 6 en TUd op 17. (http://www.delta.tudelft.nl/archief/j36/18097)
Oud 01-07-2005, 12:14
Sacrilege
Sacrilege is offline
ik ben van plan om deze studie ook te gaan maar dan net iets anders
industrial design in universtiteit van eindhoven
veel gezelliger daar (brabant) en tja ze hebben gewoon een relax gebouw en faciliteiten enzo.
Oud 09-07-2005, 20:13
karub
karub is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 30-06-2005 @ 13:46 :
Het cruciale verschil tussen de twee studies zit em in wat je ontwerpt en hoe je ontwerpt. Eindhoven richt zich meer op het ontwerpen van nieuwe, hoogwaardig technologische producten, Delft op het verbeteren van bestaande producten.

Het voordeel van de studie hier in Delft is dat het een studie is die al lang bestaat; ze hebben veel ervaring. Overigens is die zonneauto inderdaad met behulp van wat IO-ers gemaakt, maar dat is toch voornamelijk een project van Lucht- en Ruimtevaart.

Eindhoven staat als universiteit beter aangeschreven, heeft meer personeel per student en schijnt vooruitstrevender te zijn.

Qua stad; Delft ligt makkelijk aan het nachtnet van de NS, vlak bij R'dam en Den Haag, maar is zelf nogal klein en suf. Als je niet lid bent van een vereniging is er bar weinig te doen. De verenigingen zijn wel erg actief en groot, hebben mooie monumentale panden, veel onderverenigingen etc.
Eindhoven is een grote stad, heeft veel cafe's, is gezellig, heeft een hele goede uni, maar is minder een studentenstad. Je kan er heel goed stappen, maar studenten zijn niet zo aanwezig, de verenigingen zijn klein, suf en zitten in een vierkant betonnen bouwval.

Bekende ontwerpers uit Nederland komen overigens vooral van de Design Academy. Daar leer je meer ontwerpen als produceerbare kunstvorm.

Wat ik weet van Twente is dat de studie daar nogal nieuw is, het tot voor kort een afstudeerrichting van WtB was en dat het door de mensen van ontwerpbureau's die ik ken niet al te serieus genomen wordt. Twente is trouwens wel een goede uni. Op Europees niveau staat volgens de officiele rapporten over universiteiten de TUE op nummer 3, UT op 6 en TUd op 17. (http://www.delta.tudelft.nl/archief/j36/18097)
dank je wel voor de al dit informatie. het heeft me erg geholpen, maar ik heb me helaas al ingeschreven bij delft. maar als het me niet bevalt kan ik natuurlijk een jaar later in eindhoven studeren.

wow, het valt me wel tegen dat TUd op de 17de plaats is. ik zou zeggen dat hun ervaring ze beter zou maken dan de andere TU´s.
maar goed, heel erg bedankt in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 20:24
Verwijderd
ik ga ook naar delft, nu maar hopen dat t leuk is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten