Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 22:13
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik ga over 2 maanden Geschiedenis doen en de rest van de vragen beantwoord ik dan wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 22:23
Verwijderd
Ik heb Communicatie gestudeerd en dat past bij mij, want ik weet nooit wat ik moet doen of kiezen en dat is de voornamelijkste reden om die opleiding gaan doen, geloof ik zo.
Ik heb de richting Creatief gekozen zodat het nog leuk werd, dat is tenminste wat.

Tja nu ben ik afgestudeerd en er is geen werk in dus ik had beter wat anders kunnen gaan doen.

Ik ben niet echt veranderd door mijn studie, wel tijdens maar dat is logisch. Oké misschien ben ik wel wat beter geworden in bepaalde dingen en mijn stage was ook wel nuttig. MISSCHIEN BEN IK NU MONDIGER GEWORDEN.

Ohja en mijn klasgenoten zijn walgelijk, ik heb één vriendin in de klas en de rest mag in de stront zakken. Commerciële asskissers zijn het.

Ik ben nooit lid geweest van studentenverenigingen of andersoortige walgelijkheden. Uiteraard wel veel gezopen en uitgeweest en lui geweest, maar dat is niets nieuws.

Misschien ga ik over een jaartje weer een studie doen, want de arbeidsmarkt trekt me niet zo.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:25
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 06-07-2005 @ 23:23 :
Ik heb Communicatie gestudeerd

Ohja en mijn klasgenoten zijn walgelijk
Dat was bij mij ook, ik was er binnen 2 maanden weg
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 06-07-2005 @ 23:25 :
Dat was bij mij ook, ik was er binnen 2 maanden weg
Daar werd het vast beter van
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:31
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 06-07-2005 @ 23:28 :
Daar werd het vast beter van
Ik voelde me wel een stuk beter ja
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:32
suikerprinses
suikerprinses is offline
ik heb net mn vwo-diploma binnen. nu ga ik een jaartje werken, 3dagen in een restaurant en 2/3dagen ergens anders (hopelijk bij een makelaarskantoor)
daarna wil ik media&entertainment management gaan doen in haarlem of media&informatie management in amsterdam, maar dat zoek ik tegen die tijd wel uit.
mijn klasgenoten waren vreselijk; met broodzakjes&tafeldopjes gooien. maar ze vonden mij aardig want ik mocht op alle feestjes komen, holleeee!
verder ben ik een lui kind, dus met studeren zal dat wel hetzelfde worden. nu zit ik ook te vaak in de kroeg, dus dat zal zich dan wel voortzetten.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:58
Verwijderd
ik heb vorig jaar mn havo afgerond,dit jaar heb ik een paar wekenhbo geprobeerd maar dat was de verkeerde studie dus daar ben ik toen mee gestopt,nog wel een paar maanden beetje wat lessen gevolgd omdat sommige mensen wel aardig waren.
dit jaar communicatie te utrecht,dat maar eens proberen
de kans op werk na die studie is immers hoog
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:59
Metal
Metal is offline
trek je bij tessa in jaap?
Oud 06-07-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 06-07-2005 @ 23:59 :
trek je bij tessa in jaap?
neuj,ik heb mn eigen villa bezemkast gevonden
je moet dingen neit overhaasten
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 23:35
George
George is offline
Ik doe nog vwo maar hierna ga ik creatieve therapie studeren, waarschijnlijk. Of bijspijkeren op het roc om geneeskunde te gaan doen, ik wil ontzettend graag in de ontwikkelingshulp. Ik ben alleen bang dat ik te lui ben voor dat laatste en dat, terwijl ik er al aan begonnen ben, blijkt dat ik er toch niks van bak.
Maar dit is wel de eerste keer dat ik zo'n doel heb dus misschien gaat het ook juist wel goed.
Oud 06-07-2005, 23:35
Verwijderd
ik volg geen opleiding en ik leef van een uitkering net als mijn vader mijn moeder en mijn broer bitch
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 23:55
Fog
Fog is offline
ik deed eerst vwo en toen havo maar niet afgemaakt omdat ik me nooit kon concentreren nu doe ik multimedia/grafische vormgeving en reclame shit...het past bij me omdat ik creatief ben en de vakken heel interssant vind en het past niet bij me omdat ik me nu wel kan concentreren en dit is mbo en dus veel te makkelijk nu...
Oud 07-07-2005, 00:32
Verwijderd
ik heb vorig jaar mijn vwo diploma gehaald en toen een jaar gewerkt, nu ga ik in september beginnen aan media en cultuur aan de UvA. Ik moet alleen nog een kamer vinden
Ik weet niet of ik ongezonder ga leven als ik op mezelf woon, ik ben soms wel eens bang dat ik een soort verstokte kluizenaar word die hele dagen alleen maar stickies rookt en geen contact heeft met de buitenwereld, maar misschien valt dat wel mee.
Media en cultuur past bij me omdat ik een filmobsessie heb
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 01:02
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 06-07-2005 @ 19:36 :
ik doe 1e graads docenten opleiding beeldende kunst en vormgeving (adempauze)
aan artez, de kunstacademie in arnhem, waar allemaal crusties en ander hippievolk rondloopt.
het lesgeven is super, lesgeven in dit vak is ook erg leuk.
maar de opleiding zelf, daar heb ik het echt te erg mee gehad.
moe van dat gezwets over kunst, moe van de dingen die in mijn ogen onzin en niet toepasbaar voor mij zijn.

ik wil iets anders, maarja ik ben al 3e jaars, misschien een beetje stom om te stoppen dus (vooral financiel gezien, want ik hou niet van lenen). dus ik ga er een half jaar tussenuit. mijn motivatie weer ergens vandaan toveren.
Zelfde, alleen minerva in Groningen en ik ga naar het derde jaar.

Zo, bespaarde mij dat even een hoop getyp
Oud 07-07-2005, 11:07
Graph
Graph is offline
Ik ga komend jaar boekhoudkundig medewerker-opleiding doen. Ik vind het best bij me passen, qua karakter dan. Als je naar mijn kleding kijkt niet aangezien ik 'skaterskleding' draag om mezelf dan maar in een hokje te stoppen Ik heb nog geen idee hoe mijn medestudenten eruit zien maar ik ben al een paar keer naar de school geweest en daar liepen nogal veel 'kakkers' rond dus .. dat word nog leuk
Ik denk dat ik wel moet veranderen voor mijn studie want je kan moeilijk met een té-wijde-broek-volgens-vele aankomen zetten op je stage .. dus ik ben benieuwd hoe dat loopt
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 11:18
grandmommy
grandmommy is offline
ehhh nou ik ben dit jaar gestopt met de havo en volgend jaar wilde ik eigenlijk grafische vormgeving gaan doen, maar al die opleidingen zaten al vol, dus moest ik iets zoeken om het jaar te overbruggen en ik heb gekozen voor ehm ja ehh... paardenhouderij. dus ik ga leren mennen ( dat is met zo'n karretje heh) en van alles wat met paardenhouden te maken heeft. aan het eind van het schooljaar heb ik een koetsiersbewijs maar misschien dat ik de 4-jarige opleiding afmaak, maar het kan ook zijn dat k alsnog grafische vormgeving ga doen. ohja qua lifestyle past die opleiding wel bij me want ik heb zelf een pony en ik rijd paard en blablabla, maar grafische vormgeving past beter bij me want ik ben een enorm creatief talent met een flinke dosis commercieel inzicht en passie. maar dan niet.
Oud 07-07-2005, 12:11
kuik
kuik is offline
ik heb gister mijn vwo-diploma opgehaald YAY
en nu MOET ik ingeloot worden voor geneeskunde
maar ik sta maar een 6,6 dus de kans is klein
geneeskunde past bij mij omdat ik geinteresseerd ben in medisch dingen en graag mensen wil helpen, ik vind het de leukste studie op wo-niveau
als ik wordt uitgeloot weet ik niet wat ik moet gaan doen
Oud 07-07-2005, 13:10
knir
knir is offline
ik studeer internationale organisaties en internationale betrekkingen aan de RuG en ik ben over naar het tweede jaar dus dat is leuk De studie is ook interessant want geschiedenis en rechten en economie gecombineerd met een taal is lekker breed en een goede basis voor de master journalistiek die ik hierna wil gaan doen als ik word toegelaten Dus ik heb me al opgegeven bij de lokale televisieomroep als vrijwilliger
Oud 07-07-2005, 14:57
Gadje
Gadje is offline
Ik heb net mn vwo diploma gehaald en volgend jaar ga ik geschiedenis in utrecht doen. Dat past wel bij me want ik vind geschiedenis erg leuk en interesant.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 15:20
Verwijderd
ik heb op het tvwo gezeten tussen de rijkeluiskindjes, dat heb ik 3 jaar volgehouden om vervolgens naar de havo te gaan en te blijven zitten, ik heb spw gedaan maar zoals helenschimmel het zo mooi uitdrukte, de meeste mensen waren pijnlijk dom en nu doe ik vavo en ga ik volgend jaar mijn havo diploma halen hoor
invloed op m'n lifestyle heeft zo'n opleiding niet echt want ik ga er toch bijna niet naartoe.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:43
It's Trivia
It's Trivia is offline
Ja wat voor een opleiding doe je?
mbo toerisme
vind je het leuk?
jahoor
past het bij jouw lifestyle?
dan moet ik eerst uitvogelen wat m'n lifestyle is.
passen je medestudenten bij jouw lifestyle?
nee. t zijn allemaal vero moda huppelkutjes.
ben jij veranderd door je studie???
nee
ben je een echte student en besteed je veel tijd aan studeren of zuip je alleen maar.
kben geen echte student , kdoe mbo.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:55
Ryan.
Ryan. is offline
Ik doe volgend jaar 7 vwo en dat past bij mij want ik ben lui maar wil toch geneeskunde gaan doen.
Oud 07-07-2005, 21:48
Apomes
Apomes is offline
Ik doe regentaat HandelBurotica &Geschiedenis (ILSO: initiale lerarenopleiding secundair onderwijs maar dat is veanderd naar BASO Bachelor algemeen Secundair onderwijs ofzo )
Kortom ik mag lesgeven aan kinderen van 12-16 jaar in:
- Recht
- Boekhouden
- Economie
- Informatica
- Dactylo
- Webdesign
- Geschiedenis
- Kunstgeschiedenis
- PAV (algemene vorming)
- Etalage
- Stagebegeleider

En ik doe het niet graag, maar toch was ik met glans geslaagd . Nog 2 jaar en dan een jaar godsdienst bijdoen en dat samen met Kappersopleiding.
Niemand van mijn klas heeft goede kledingssmaak maar de meeste zijn wel leuk
Oud 07-07-2005, 23:19
snoodaard
snoodaard is offline
Ik doe HBO Management Economie & Recht. In het eerste jaar kwam ik 1,5 punt van de 40 tekort en had ik mijn P niet gehaald. De 1,5 punt was voor spaans. Dit jaar heb ik het ingehaald en heb ik mijn P.

Vandaag heb ik met mijn ouders gesproken en ga ik alsnog gewoon aankomend semester Rechten studeren in Nijmegen. Sinds vandaag heb ik weer zin in het komende studiejaar. Geen HBO meer. Eindelijk.

Laatst gewijzigd op 07-07-2005 om 23:27.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 10:30
Drez
Drez is offline
Ik doe nu twee jaar geschiedenis aan de RUG en ik vind het wel okee. Ik hou wel van lezen & schrijven enzo. Ik heb dit jaar veel te weinig punten gehaald omdat ik nogal aan het kloten was met mezelf dus volgend jaar ga ik leuke studeercursussen volgen en dan wel dingen halen en heel veel herkansen en een minor Film & TV erbij doen want dat vind ik leuk. En omdat ik hier toch nog wel een jaar extra zit ga ik in mn Žvierde jaarŽ pas derdejaarsvakken doen en dan vooral cultuurgeschiedenis en een minor journalistiek erbij doen en dan de master hoop ik. En anders probeer ik het wel in Utrecht. Want ik wil documentaires ofzo gaan maken denk ik. Nah.
Mijn medestudenten zijn heel verschillend en dat vind ik heel leuk, het is altijd heel gezellig.
Ik ben door op kamers wonen wel zelfstandiger geworden, maar ik ben nog steeds erg lui en niet erg gedisciplineerd, dus ik hoop dat dat volgend jaar gaat verbeteren, anders kan ik er wel mee kappen.
Ik besteed dus veel te weinig tijd aan studeren en als ik dan ga leren kan ik me ook nog eens niet concentreren omdat ik dan ga stressen omdat ik zoveel achterloop :roll: en ik zuip idd teveel. Geweldig systeem .
Oud 08-07-2005, 10:38
Verwijderd
ik doe op het moment even geen opleiding. Heb mijn opleiding mbo+ abc vooropleiding kunstvakonderwijs dit jaar afgerond. Is een éénjarige mbo niveau 4 opleiding als voorbereiding op de kunstacademie. Heb ik totaal verkloot en ben nu op zoek naar een andere opleiding.
Ik vond het sowieso een leuke opleiding met veel leuke mensen.
Het past ook zeker bij mijn lifestyle, van mijn medestudenten passen sommige wel en sommige niet bij mijn lifestyle, de meeste niet eigenlijk. Ben niet veranderd door mijn studie, en ben geen echte student maar zuip ook niet veel.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 11:34
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Apomes schreef op 07-07-2005 @ 22:48 :
hoi
Hoe geef je iemand les in Etalage en Stagebegeleider?
Oud 08-07-2005, 13:19
Verwijderd
ik heb mn gymnasium diploma vorig jaar gehaald, met een 4 voor latijn op mn eindlijst.
eerst wilde ik culturele antropologie doen, daarna nederlandse taal en cultuur, daarna informatiekunde, en nu wordt het denk ik maar gewoon Nederlandsch recht in grunning
en studeren past niet bij mijn lifestyle, want je moet er voor reizen & interesse tonen en dat soort enge dingen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:33
Verwijderd
Ik heb dit jaar gewerkt en heb me deze week ingeschreven voor Cultureel Maatschapelijke Vorming. Geen idee hoe ik dat ga vinden, ik zie wel. Ik zal er vast niet minder op gaan zuipen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:06
dwight88
dwight88 is offline
vwo gehaald, en nu facility management.

bevalt me prima , ook al is het misschien geen logische keuze. In het wo kon ik niks leuks vinden.

En of ik een student ben... beetje maar
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:46
Verwijderd
Hmmm

Hbo-v aan het doen. Kdenk dat het wel bij me past. Ik heb het er iig tering goed naar mijn zin.

Jepz ik ben een zorgzaam persoon.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 16:13
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Broeder schreef op 08-07-2005 @ 12:34 :
doei
Wel je kan die lln een etalage leren opstellen hoe en waar ze dingen moeten zetten, combineren, versieren,...
Les geven als stagebegeleider gaat niet, maar ik moet wel stagebegeleider zijn
Oh en ik mag ook nog eens lesgeven in Commerciële vorming!
Oud 08-07-2005, 17:35
Synonym
Synonym is offline
Ik ben na de mavo begonnen met de opleiding vormgever reclame, presentatie en communicatie. Ik vond het creatieve gedeelte op zich wel leuk (gezellig frobelen met z'n allen toch!) maar het was teveel wiskunde, teveel economie en teveel marketing.

Dus ik ben gestopt en heb de geweldige keuze gemaakt spw4 verkort te gaan doen. Waarom weet ik eigenlijk niet, want de opleiding stelt echt niks voor. De stage van afgelopen jaar was wel erg interessant (speciaal onderwijs, zaten kinderen op met een psychische stoornis). Dus dat heeft me wel aan het twijfelen gebracht. Toch denk ik dat ik uiteindelijk wat met muziek wil gaan doen. Ik zit er aan te denken om de opleiding Schoolmuziek te gaan doen, want dan mag ik ook lesgeven op het speciaal onderwijs.

De opleiding (spw) past op zich wel bij me. Het sociale aspect eraan trekt me wel. Maar sorry, het niveau...

Oh en ik ben geen echte student maar een echte burgertrut want ik drink geen bier en geen wijn en ik ben in het weekend te moe om uit te gaan maar ik mosh wel.
Oud 09-07-2005, 00:38
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik chill heel veel, en tussendoor studeer ik soms psychologie. Ik doe dat niet omdat ik er per se een baan in wil gaan vinden, maar omdat ik het een interessante discipline vind. Het past ook wel aardig bij m'n lifestyle, want ik praat graag met mensen, en ik mag graag mensen helpen. Ook mijn manier van studeren past prima bij m'n lifestyle, het is vrijwel m'n lifestyle
M'n studiegenoten zijn vrij divers. Aan de ene kant (ca 50%) heb je blonde verschrikkingen die veel praten maar weinig denken, aan de andere kant heb je ook een samenraapseltje van ongeveer alle (sub)culturele achtergronden zoals bijvoorbeeld koorballen en krakers.

Ik heb trouwens wel een leuke schoolloopbaan achter de rug.
Klas 1: Vwo <- kut
Klas 2: Havo <- kut
Klas 3: Mavo <- kut
Klas 3: Havo <- chill
Klas 4: Havo <- vet chill
Klas 5: Havo <- vet chill
Klas 6: Vwo sprint (Vwo 5&6 in een jaar) <- neutraal
Eerste jaar Psychologie <- chill
Eerste jaar Psychologie <- tussen neutraal en chill

Ik denk dat ik binnenkort (over een jaar of zo) een studie op ga pikken waarmee ik leraar geschiedenis kan worden op de middelbare school. Lijkt me wel leuk, kan ik er vertrouwenspersoon bij worden of zo

Laatst gewijzigd op 09-07-2005 om 00:41.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 03:24
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
zit al 2 jaar zonder school.
ben van de vwo naar de mavo gezakt.
maar ga weer is naar school dit jaar en ga toerisme doen op t mbo
Oud 09-07-2005, 10:19
Verwijderd
ik doe nu paraveterinair(voor de simpele onder ons dierenartsassistente) het is MBO niveau en dus erg simpel.
gelukkig mag ik het in 3 jr doen ipv 4 jaar doordat ik gewoon mijn HAVO heb afgemaakt.
Er zijn een paar aardige mensen op de school maar over het algemeen zijn het nog echt kleuters die zitten te klieren

Hiervoor heb ik een half jaar HBO-V gedaan en visagie/grime waarvan ik wel me diploma heb gehaald. Maar omdat het toch allebei niet echt iets is voor mij ben ik wat anders gaan zoeken. Wil eigenlijk dierenarts maar dat is weer te hoog gegrepen dus dan maar het knechtje ervan.

Ik woon nog thuis gewoon omdat ik geen geld heb en de stufie kan ik ook niet rondkomen, echt belachelijk dat MBOers minder krijgen dan HBOers. En mijn ouder willen ook de huur niet betalen dus zit er niks anders op, nou lijkt me een studentenhuis ook niet echt iets voor mij maarja.
Ik drink niet veel omdat ik er meestal alleen maar suf van wordt en vaak moet rijden
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 10:29
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik heb vorig jaar m'n vwo gehaald, toen 4maanden gewerkt bij de belastingdienst wat extreem kut was, toen 4maanden in Senegal gezeten om vrijwilligerswerk te doen wat supertof was, en nu ga ik in september taal/cultuur studies doen met een major in de historie van internationale betrekkingen zodat ik ontwikkelingssamenwerking kan gaan doen als ik later groot ben. past wel bij m'n lifestyle want ik hou van cultuur en taal (joh echt) en ik wil later negers helpen
ik ben wel teringlui dus dat studeren wordt waarschijnlijk een groot drama, maar ik zal m'n best doen.
Oud 09-07-2005, 11:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ben geen echte student. Ik drink niet, ga nooit uit en ben nooit lid geweest van een studentenvereniging. Uiteraard heb ik ook geen nevenfuncties gehad

Na mijn Atheneum ben ik Engels en Literatuurwetenschappen gaan studeren. Allebei niet afgemaakt. Nu doe ik helemaal niets, behalve naar een sociale werkplaats gaan.
Oud 10-07-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Synonym schreef op 08-07-2005 @ 18:35 :
maar ik mosh wel.

Ik heb na geslaagd te zijn voor mijn vwo anderhalf jaar Kunst en techniek gestudeerd aan Saxion Enschede. Ik ben wel een creatief figuur met arty vrienden dus die studie paste wel goed bij mijn lifestyle. Het eerste jaar vond ik heel erg tof, ik leerde van alles over vormgeven, hoe films in elkaar steken, hoe je zelf een korte film opneemt en monteert, muziek opnemen in een studio, fotografie en nog allerlei theorie die met al die onderwerpen temaken had. Toen ik aan het tweede jaar begon bleek dat de opleiding totaal omgegooid was en dat er op een andere manier lesgegeven ging worden waardoor de opleiding een stuk technischer werd (lees: het hele tweede jaar was alleen maar programmeren). Dat vond ik kut dus ik heb snel de punten die ik nodig had om mijn P te halen gehaald en daarna ben ik gestopt en werkloos geworden.

Volgend jaar ga ik beginnen met Toegepaste communicatiewetenschap aan de UT. Ik heb een paar keer wat colleges gevolgd en wat studieboeken ingekeken en ondanks dat ik bijna alleen maar negatieve berichten hoor lijkt t me echt een leuke studie.

Ik ben niet een student-student, maar ik hou wel van veel slapen, weinig doen en soms drink ik ook wel eens teveel.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 23:46
Kadaver
Kadaver is offline
Mijn studentenleven zit er bijna op en de laatste loodjes wegen echt zwaar: ik zit nu gemiddeld 14 uur (!) per dag aan mijn scriptie. Ik studeer over anderhalve maand na 6 jaar af aan de RUG voor de opleiding bedrijfskunde

Het is een fantastische tijd geweest...een tijdje in de USA gestudeerd, stage gelopen in China, een studieonderzoek georgeniseerd in Polen. Daarnaast student assistent geweest, in comissies gezeten en lid geweest van een sportvereniging. En tussendoor was het dus studeren, drinken, gitaar spelen, feesten dwars door andere studentensteden, uitslapen, sletten en ontzettend veel reizen....veel vrijheid...veel mensen...al die ervaringen vormen je en de groei en bloei die je bij jezelf en bij anderen ziet is geweldig. Prachtige vriendschappen zijn ontstaan die altijd zullen voortbestaan...

Studeren, het schijnt de mooiste tijd van je leven te zijn...ik kan mij er wel iets bij voorstellen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 00:01
June bug
June bug is offline
Nu doe ik even "niks", ben net geslaagd voor mbo onderwijsassistent en na de vakantie ga ik lerarenopleiding engels doen in tilburg.. Onderwijsassistent was het eerste jaar wel leuk maar toen moest ik stage gaan lopen en toen was het een ramp Engels weet ik nog niet want ik ben nog niet begonnen duh
Ik weet eigenlijk niet of onderwijs bij m'n lifestyle past, ik heb er iig voor gekozen om in tilburg te gaan studeren omdat het uitgaan daar wel leuk schijnt te zijn ofzo maar verder ben ik geen betweterige onderwijs-bitch ofzo
En dat over mijn medestudenten, dat weet ik dus ook nog niet, maar afgelopen jaren waren de meeste wel oke.. Op die penny-lezende paardrijdende juffen-dozen na dan.
Denk dat onderwijsassistent me wel een beetje veranderd heeft, door zo'n stage op een basisschool word je wel wat verantwoordelijker ofzo omdat je op die kindjes moet letten.
Ik doe het liefst zo min mogelijk qua studeren en heb t mbo dan ook zonder teveel moeite gehaald. Volgend jaar zal dat wel anders worden want hbo lijkt me wel pittig.. maargoed dat zien we dan wel weer.
Oud 12-07-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 12-07-2005 @ 00:46 :

Studeren, MET GELD TEVEEL het schijnt de mooiste tijd van je leven te zijn...ik kan mij er wel iets bij voorstellen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 14:21
RockaholiC
RockaholiC is offline
Ja wat voor een opleiding doe je?
Nog niks want ik was gestopt en nu ga ik in september beginnen aan nederlandse taal en cultuur aan de vu

vind je het leuk?
weet ik nog niet maar de vu lijkt me een beetje saaaai

past het bij jouw lifestyle?
de opleiding zelf wel ja

passen je medestudenten bij jouw lifestyle?
nee

ja ik ben armer

ben je een echte student en besteed je veel tijd aan studeren of zuip je alleen maar.
ik studeer niet zoveel maar doe alles snel op het laatste moment en ik kan niet zoveel zuipen want door dat collegegeld enzo hou ik niet zoveel geld over
Oud 12-07-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
RockaholiC schreef op 12-07-2005 @ 15:21 :
ja ik ben armer
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:09
innogen
innogen is offline
Ik heb afgelopen jaar mijn gymnasium diploma gehaald en ben klassieke talen in Leiden gaan studeren omdat ik een nerd ben Dat lukte niet, deels omdat ik in het begin van het jaar eigenlijk te weinig heb gedaan en deels omdat ik er ook steeds minder zin in kreeg. De rest van het jaar werkte ik wel hard maar het lukte nog steeds niet en we moesten kilometers vertalen waar ik heel lang mee bezig was, heel de middag en heel de avond zowat en ik werd er gek van
Dus tijdens mijn herkansingen heb ik besloten dat ik ging stoppen en ik zou waarschijnlijk toch al een negatief studieadvies krijgen dus tsja
Nu ga ik volgend jaar met Engels beginnen, ook gewoon in Leiden omdat mn vrienden hier wonen en ik het wel een toffe stad vind. Engels past ook beter bij mij want dan moet ik veel boeken lezen en daar hou ik wel van dus ik hoop dat dit komend jaar leuker en beter wordt dan afgelopen jaar.
Oud 13-07-2005, 22:58
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik blijf nou zitten in Havo 4 en ben al een keer op de basisschool blijven zitten . Dus ben een oud wijf als ik daar vanaf kom. Ik wil graag kapster worden, maar het is moeilijk om aan werk te komen, stage plekken zitten vol en vele scholen ook. Nou heb ik van iemand van dit forum te horen gekregen dat ze in leejaar 2007/2008 een HBO Schoonheidsspecialiste gaan invoeren op het Baronie College. Dat zie ik eigenlijk wel zitten. Maar als dat niks is, wil ik muscchien Journalistiek gaan doen in Tilburg.
Oud 15-07-2005, 17:25
merels
merels is offline
Ik begin in augustus aan 6v. Daarna heb ik een aantal opties, maar zekerheden zijn er nog niet.
Oud 15-07-2005, 18:31
Verwijderd
ik moet volgend jaar kiezen en hebo lijkt me wel leuk maar de garantie op een baan is zeer klein.

een moderne taal zoals frans of engels studeren lijkt me ook leuk, alleen op hbo kun je alleen een lerarenopleiding volgen.
volgens mij verdient dat niet veel en om nu de rest van mijn leven pubers te pesten?

ja, misschien kan dat ook wel bevredigend zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 22:11
Verwijderd
Ik ben in september begonnen met International Economics & Business aan de RuG omdat ik later een rijke manager wilde worden, maar dat werd em toch niet helemaal. Dus ik ben in december gestopt en in februari weer begonnen met een nieuwe studie, International Business & Languages. Dit bevalt wel goed, het is veel taal in combinatie met economie. Het past denk ik wel bij mijn lifestyle, omdat ik later in het buitenland wil werken. M'n medestudenten zijn wel leuk, de meesten passen wel bij m'n lifestyle, maar er zijn er ook bij die er absoluut niet bij passen.

Ik ben niet echt veranderd door m'n studie, maar ik ben wel een echte student geworden, als in veel uitgaan en weinig studeren. Ohja en constant blut zijn
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 23:27
kiek
kiek is offline
Ik doe na de vakantie 6 vwo N&G en daarna wil ik iets moeilijks doen met als keuzevak iets van literatuur .
En ik vind het helemaal niet zo erg, het is best makkelijk

Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 23:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten