Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 17:15
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 05-07-2005 @ 10:42 :
maar hoe zou je je energie naar buiten kunnen krijgen?
ik kan het wel een beetje regelen in mijn lichaam zelf, maar ik zou niet weten op wat voor manier je het buiten je lichaam zou kunnen krijgen....

door een soort van meditatie?
euhm ook oefenen
staat hier en daar wel wat oefeningen op internet

iemand die nooit zijn energie in zijn lijf heeft bewogen heeft ook begod geen idee hoe dat zou kunnen, jij hebt het geleerd door oefening dat is hetzelfde als je energie naar buiten je lijf brengen

en als je nog beter wordt kun je ook energie ergens vandaan halen (de zon ofzo) da tis wat minder uitputtend
Oud 08-07-2005, 02:20
JCG
JCG is offline
heeft iets eigenlijk films/foto/watdanook als bewijs? Niet negatief bedoelt maar als je echt met energie smijt moet je het toch kunnen vastleggen?

[flauw-mode]wie neem de uitdaging aan, ik met een honkbal knuppel en jij met energieballen. Kijken wie het wint [/flauw-mode]

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 14:04.
Oud 08-07-2005, 07:38
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
JCG schreef op 08-07-2005 @ 03:20 :
heeft iets eigenlijk films/foto/watdanook als bewijs? Niet negatief bedoelt maar als je echt met energie smijt moet je het toch kunnen vastleggen?
ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het meer vind klinken als een vette game, dan realiteit

je gaat je eigen arm toch ook niet afsnijden? waarom zou je dan je levensenergie naar buiten gooien?
Oud 08-07-2005, 13:59
Loisjuh
Loisjuh is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 08-07-2005 @ 08:38 :
ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het meer vind klinken als een vette game, dan realiteit

je gaat je eigen arm toch ook niet afsnijden? waarom zou je dan je levensenergie naar buiten gooien?
Je hoeft je eigen energie niet te gebruiken. Ik beeld mezelf in dat ik energie krijg van een andere energiebron (de zon/maan/aarde) en die energie gebruik ik!
Oud 10-07-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Loisjuh schreef op 08-07-2005 @ 14:59 :
Je hoeft je eigen energie niet te gebruiken. Ik beeld mezelf in dat ik energie krijg van een andere energiebron (de zon/maan/aarde) en die energie gebruik ik!
Was dat niet zo een move van Goku?

Die kon ook van alle levensvormen energie wegslurpen om er vervolgens zo een mooie bal van te maken.

Drie keer raden wat hij ermee deed...
Oud 10-07-2005, 14:02
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
DBZ is ook niet helemaal op onzin gebaseerd, hoe ze het allemaal gebruiken en in welke mate natuurlijk wel.
Oud 10-07-2005, 17:29
Loisjuh
Loisjuh is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 10-07-2005 @ 14:35 :
Was dat niet zo een move van Goku?

Die kon ook van alle levensvormen energie wegslurpen om er vervolgens zo een mooie bal van te maken.

Drie keer raden wat hij ermee deed...

ehm...vertel het es? En wie was goku?
Oud 10-07-2005, 19:05
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Loisjuh schreef op 10-07-2005 @ 18:29 :
Uit Dragonball Z
Oud 11-07-2005, 07:22
Verwijderd
Citaat:
Loisjuh schreef op 10-07-2005 @ 18:29 :
Goku is een character uit DBZ die ook houd van psi-battles.
Oud 11-07-2005, 12:25
KMBA
KMBA is offline
Maar, ik bedoel. In het Toaisme bestaat uit alles uit Chi/KI/Prana [allemaal een andere woorden voor hetzelfde begrip]

Maar hoe wil je dan je levensenergie uit jezelf halen [dan maak je jezelf toch ziek??] Ten 2e, hoe wil je dit projecteren. Ten 3e, wat voor schade zou het veroorzaken?

En dan belangrijkste vraag.. hoe the fuck wil je dit in vredesnaam trainen???

Just a mortal asking a question ^^

KMBA
Oud 11-07-2005, 18:17
Loisjuh
Loisjuh is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 11-07-2005 @ 08:22 :
Goku is een character uit DBZ die ook houd van psi-battles.

oooooh vandaar dat ik um nie kende (ik kijk geen DBZ )
Oud 11-07-2005, 18:47
KMBA
KMBA is offline

[Die in de licht staat zeg maar, dat is "Goku"]

Maar aangezien er een aantal zijn die er werkelijk in geloven, dan wil ik graag weten. Hoe wil je dit trainen [sta er zelf erg sceptisch over]. Ik zie dingen met Aikido die heel wonderbaarlijk zijn, en Shaolin vechtkunsternaars kunnen ook hele wonderbaarlijke dingen.. maar het houdt een gegeven moment op. Maar ben toch geinteresseerd.. hoe wil je dit trainen? en hoe zou dit eruit zien in een aanval?

Greetz,

KMBA

Laatst gewijzigd op 11-07-2005 om 18:53.
Oud 11-07-2005, 18:59
Loisjuh
Loisjuh is offline
Citaat:
KMBA schreef op 11-07-2005 @ 19:47 :
[afbeelding]

[Die in de licht staat zeg maar, dat is "Goku"]

Maar aangezien er een aantal zijn die er werkelijk in geloven, dan wil ik graag weten. Hoe wil je dit trainen [sta er zelf erg sceptisch over]. Ik zie dingen met Aikido die heel wonderbaarlijk zijn, en Shaolin vechtkunsternaars kunnen ook hele wonderbaarlijke dingen.. maar het houdt een gegeven moment op. Maar ben toch geinteresseerd.. hoe wil je dit trainen? en hoe zou dit eruit zien in een aanval?

Greetz,

KMBA

kijk ff op www.psipog.net (engelse site)
Oud 11-07-2005, 19:13
KMBA
KMBA is offline
die site heb ik eerder gelezen, maar ik wil het horen van jullie
Oud 11-07-2005, 22:26
Verwijderd
Citaat:
fosje schreef op 26-06-2005 @ 17:32 :
de reden dat jij niet met je hand (of je hoofd oid) door een tafel kan slaan is niet omdat er materie zit (er zit zoiezo ook veel meer lege ruimte als materie) maar omdat je wordt tegengehouden door elektromagnetische (als ik het goed heb) energie en: materie = energie, waardoor het volgens mij dus ook goed mogelijk is om een psi bal tastbaar te maken.
Je wordt tegengehouden door een kracht. Als je hand massaloos was zou hij gerust door een tafel kunnen gaan. Het probleem is namelijk dat de deeltjes van je hand met de deeltjes van de tafel botsen. Die passen niet op dezelfde plaats.

"Materie = energie" mag je niet zomaar gebruiken. Bovendien levert dat een probleem op. Voor een paar gram massa is meer energie nodig dan bij Tsjernobyl vrijkwam, of in ieder geval om een grote stad een dag van elektriciteit te voorzien.
Oud 12-07-2005, 16:37
Excalibur
Excalibur is offline
kamehameha!!!
Oud 12-07-2005, 16:44
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Excalibur schreef op 12-07-2005 @ 17:37 :
kamehameha!!!

Krijg een spatader en kinderen met ADHD, kneuter.
Oud 12-07-2005, 16:53
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 12-07-2005 @ 17:44 :

Krijg een spatader en kinderen met ADHD, kneuter.
DBZ is kut, ja. Dit topic ook
Oud 12-07-2005, 16:57
Blood Fire Rage
Citaat:
Kreator schreef op 12-07-2005 @ 17:53 :
DBZ is kut, ja. Dit topic ook
Hou je mond dan en ga ergens anders lopen klagen, op lifestyle bijvoorbeeld
Oud 13-07-2005, 18:35
Loisjuh
Loisjuh is offline
Citaat:
KMBA schreef op 11-07-2005 @ 20:13 :
die site heb ik eerder gelezen, maar ik wil het horen van jullie

Naja, op de manier hoe het daar beschreven staat, zo train ik . Je schijnt het ook aan anderen te kunnen laten voelen, door ze met hun hand door de psiball te laten gaan (bij mij voelen ze vaak wel 'iets'. Maar hoe het eruit ziet in gevecht? Nog nooit geprobeerd
Oud 13-07-2005, 18:55
KMBA
KMBA is offline
en jij wilt beweren, dat massa martial artist [waaronder ik zelf ] dit niet kennen of niet willen kennen of helemaal niet trainen??? Lijkt me stug.

Maar vertel, hoe train je dit. Serieus... ik ben geinteresseerd, hoe train je dit ?

KMBA
Oud 13-07-2005, 18:59
Loisjuh
Loisjuh is offline
ik neem aan daje bedoelt hoe je zo'n psibal maakt... Ikzelf probeer me voor te stellen dat er energie van bijv. de zon naar me toekomt, zodat ik m'n eigen energie niet hoef te gebruiken. Dan houd ik m'n handen tegen elkaar en probeer me voor te stellen hoe die energie vanuit m'n handen een bol vormt...

en k laat m'n zusje wel eens checken of ze dan iets voelt en meestal voelt ze dat dan wel...maar ik geloof dat je lang moet oefenen voordat je zo'n psiball zichtbaar kan maken....
Oud 14-07-2005, 09:04
KMBA
KMBA is offline
Als je zoiets wilt trainen dan doe je dat niet even door een uurtje per dag even te oefenen hoor, daar heb je minstens wel een Shaolin leefstijl voor nodig [daarmee bedoel ik dus; trainen en trainen en nog eens trainen.

Damn, je kunt er geen dingen mee opblazen of weet ik het, en helemaal niet even vlug zichtbaar maken. Het duurt wel een mensenleven lang, en trouwens, wat wil je met de PSI doen?

Klinkt mooi en wel, maar je hebt nog meer om je Ki [energie] leren te beheersen zodat je de "Iron Body" techniek kan doen. [voor de leken hiero die niet weten wat het is: de Shaolin studenten trainen dit, en dankzij deze techniek kunnen een serie klappen/stoten/trappen opvangen zonder dat er inwendige schade ontstaat.]

KMBA
Oud 15-07-2005, 14:46
Dauron
Dauron is offline
Psi is:

- lichamelijke energie die vrijkomt bij minime veranderingen in de stofwisseling

-met lange en intensieve training zal een mens dit kunnen bewegen als zijnde een onderdeel van zijn lichaam.

- het is geen chi of ki, dit misverstand moet nu echt de wereld uitgeholpen worden. chi of ki is het gek maken van je vijand in een gevecht door er gevaarlijk en sterk uit te zien.

- en nu ophouden met dragonball z of andere manga bullshite, daar kan een mens erg ziek van worden. het is een mystiek sub-forum,
houd je daar ook maar aan.

met vriendelijke groet Dauron
Oud 15-07-2005, 15:21
Vejji
Vejji is offline
ik heb die site es ff bekeken, vond het wel boeiend allemaal.
totdat ik die filmpjes zag.
KANSLOOS allemaal ook lekker donker zodat je de visdraadjes niet ziet etc.

maar voor de rest de dingen die op die site staan, lijken me wel gaaf om te kunnen doen. alleen wel moeilijk ><
Oud 15-07-2005, 15:54
KMBA
KMBA is offline
Dauron schreef:

Citaat:
- het is geen chi of ki, dit misverstand moet nu echt de wereld uitgeholpen worden. chi of ki is het gek maken van je vijand in een gevecht door er gevaarlijk en sterk uit te zien.
Grrrrrrr Degene die een misverstand maakt ben jij, want Ki/Chi/Prana is de levensenergie van alles. Het universum, de natuur .. alles. En wat jij bedoelt is de Kiai [de kreet die je vaak hoort bij karate e.d] Ki is niet bedoeld om gevaarlijk eruit te zien, want Ki kun je niet zien!

Check anders dit maar even:
*http://nl.wikipedia.org/wiki/Ki [uitleg Ki/Chi]
* http://en.wikipedia.org/wiki/Kiai [uitleg Kiai, Engels]

Ki/Chi volgens de taoistische/oosterse filosofieen levens energie, heeft iemand geen Ki meer, dan is het betreffende persoon dood. Heeft iemand weinig energie [Ki] dan is men eerder ziek en heeft men veel energie dan is het tegenovergestelde aan de hand [sterke gezondheid].

Dus men wist dat als men hun Ki zou ontwikkelen/cultiveren dat ze dan een sterkere gezondheid zouden kunnen verwerven. Hierdoor is het Tai Chi/Qi Qong [ook wel Chi Neng genaamd] systeem ontstaan.

Martiale kunsternaren ontdekte ook dat Ki kon worden gebruikt om meer kracht achter een stoot te zetten of om bepaalde delen van het lichaam te beschermen door middel van een onzichtbare harnas van Ki.

Er zijn over het algemeen 2 methoden om je Ki te ontwikkelen/cultiveren:

* Zachte [interne] ontwikkeling, zachte bewegingen om je Ki te cultiveren zoals Tai Chi/ Qi Qong e.d
*harde [externe] ontwikkeling, zoals de Shaolin krijgskunstenaars doen. D.m.v ontiegelijk vaak het herhalen van oefeningen keer op keer op keer, dagen lang, maanden lang, jaren lang achter elkaar.

Maar hoe kun je PSI ontwikkelen? Door oefeningen zoals bij Tai Chi of meer meditatieve achtige toestand?

Greetz,

KMBA

Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 17:39.
Oud 15-07-2005, 16:12
Vejji
Vejji is offline
als ik die site moet geloven haal je de psi uit de natuur (zon maan aarde oid)
Oud 15-07-2005, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 11-07-2005 @ 23:26 :
Je wordt tegengehouden door een kracht. Als je hand massaloos was zou hij gerust door een tafel kunnen gaan. Het probleem is namelijk dat de deeltjes van je hand met de deeltjes van de tafel botsen. Die passen niet op dezelfde plaats.

"Materie = energie" mag je niet zomaar gebruiken. Bovendien levert dat een probleem op. Voor een paar gram massa is meer energie nodig dan bij Tsjernobyl vrijkwam, of in ieder geval om een grote stad een dag van elektriciteit te voorzien.
zoals ik eerst al zei, het komt door een elketromagnetisch veld dat voorkomt dat je hand door een tafel gaat en niet omdat de deeltjes op elkaar zouden botsen. Materie bevat meer 'leegte' als moleculen dus als het om het botsen zou gaan zou je er zeer makkelijk doorheen kunnen dus dat is onzin.

waarom mag ik 'Materie = energie' dan niet gebruiken volgens jou?

en ik denk dat jij veel te veel denkt volgens alles wat je hebt geleerd op school bij natuurkunde (dit doet eigenlijk iedereen) en dat dat juist de reden is waarom niemand dit eigenlijk al kan. Volgens mij kun je veel meer beinvloeden als je je ook maar kan inbeelden en dat de uitvoering hiervan op een veel lager niveau plaats vindt, denk aan snaartheorie, massa naar enegie hoeft alleen de frequentie van de snaren veranderd te worden en ik denk dat dit gewoon met het 'denken' gedaan kan worden alleen om dit te kunnen zal iets meer nodig zijn als het puur geloven dat het mogelijk is
Oud 17-07-2005, 12:29
KMBA
KMBA is offline
-niemand replyt meer -
Oud 17-07-2005, 18:33
Blood Fire Rage
Citaat:
KMBA schreef op 17-07-2005 @ 13:29 :
-niemand replyt meer -
OMG, al twee hele dagen niet meer!!!

Oud 17-07-2005, 20:16
Loisjuh
Loisjuh is offline
het wordt me een beetje té ingewikkeld hier (blondt hé )
Oud 18-07-2005, 11:33
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
lol volgens zo'n test: "When it comes to psychic abilities, you have an unusually strong talent in the area of Clairvoyance"

Lijkt me trouwens wel cool, zo'n battle, denk alleen nie dat k t zou kunnen
Oud 18-07-2005, 18:21
Xanatos
Xanatos is offline
(topic starter)
Citaat:
Oh feiten... 2 kapote televisies, een opgeblazen pc en een aantal zekeringen die afgaan tijdens het op wekken van energie in mijn lichaam (ja dat is echt waar)
(ProteK)
Citaat:
Inderdaad, dat kan. Maar voordat je zoveel energie bij elkaar gebracht hebt om iets tastbaars te maken ben je al 3 keer door je energie voorraad heen.. Dat is gewoon bewezen, kijk maar naar hoeveel watt je hersenen kunnen opbrengen, als je daar net een gloeilamp op kan laten branden dan kan dat nooit genoeg energie zijn om er iets tastbaars van kan maken als ze een bol van 8 kilometer doorsnede nodig hebben en dan met 2 keer geluidssnelheid 2 materie-deeltjes tegen elkaar aan te laten knallen om ze kapot te krijgen, en hoeveel energie er DAN al vrijkomt...
maargoed, de topicstarter haalt het dus van de zon/maan etc.

geloof het of niet, maar ik heb alle reacties in dit topic gelezen en doordacht, en ik vind vooral de 1e quote leuk dat Dauron dus heeft gedaan is TV's, PC's en Zekeringen(stoppen) laten doorslaan. Wat is daar voor nodig? energie juist, en wat voor een energie? Electrische spanning! (of magnetische wisselspanning, dat ook electrische spanning oproept, maar het lijkt me niet dat Dauron een wisselspanningsbron is..)

Hij creërd dus een electrisch veld om zicht heen (waardoor de TV x2, PC ontploften en en stoppen doorsloegen.) deze jongen wordt dus ook elektrisch geladen! (het veld concentreerd zich dus op zijn lichaam)

dus, om dit te bewijzen op de volgende meeting, moet je hem simpelweg aanraken tijdens het mediteren, als je een schok krijgt is zijn energieverzameling waar, zoniet....
dan mediteert ie vast niet goed met al die mensen om zich heen

anyway, de kans is groot dat ik ergens een fout heb gemaakt, maar ik lees teveel tegenspraken in dit topic. ffies voor de duidelijkheid, dit is geen persoonlijke aanval op iemand, maar gewoon de tegenschrijdigheden die ik ben tegengekomen

Laatst gewijzigd op 18-07-2005 om 21:31.
Oud 20-07-2005, 03:54
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
Genoeg theorieen, ik wil het zien.

Het gaat hier duidelijk om een stukje verbeelding en zelfbedrog. Die filmpjes en plaatjes op die psi-site zijn helemaal lachwekkend. Het is dat ze zelf al erbij zetten dat het niks bewijst omdat het zo makkelijk zou zijn om het te faken. Maar serieus, slechts enkelen wereldwijd zijn naar buiten gekomen met psychokinetische krachten, en een handjevol snotneuzen hier beweren dat ze die krachten ook bezitten. En die enkelen waren goochelaars of magiers van 40+. Ik heb zelf het energiedoorgeven gedaan, en ja: als je de hele tijd zit te concentreren op het feit dat er iets gaat gebeuren versnelt je ademhaling en (mede daarom) je hartslag en kan je een warm en tintelent gevoel krijgen. Dit heeft bijzonder weinig te maken met het feit dat iemand zich erop concentreerde.
Oud 20-07-2005, 19:05
Verwijderd
Het lijkt me gevaarlijk, waar zit de grens, en waar haal je die energie vandaan, nee ..
Misschien als je me de voor en nadelen kunt bewijzen.
Oud 08-08-2005, 21:11
Verwijderd
Teveel tegenspraak in dit topic. Ergens ver terug in het verleden van Mystiek was er een figuur die met energie bollen maakt. Zijn naam is Ki Fighter, maar ik weet niet of hij nog steeds actief is. De theorie is leuk, maar ik ben niet gemotiveerd genoeg om daadwerkelijk te gaan trainen.
Vroeger was er ook een aardig goede site, namelijk undergrounddragen . tripod . com, maar deze is gefuseerd/veranderd, waardoor ze verder zijn gegaan als www.theveritasacademy.net . De site naam is weer veranderd, maar ik neem aan dat de content nog steeds hetzelfde is.

Succes allen.
Oud 10-08-2005, 02:49
Verwijderd
haha, dat ventje.

anyway, Ki bestaat zeker weten wel, maar is meer het "optimaal benutten van je lichaam", dan daadwerkelijk iets magisch.

en aan de arhem pacifisten die iets hebben tegen het trainen van jezelf dmv krijgskunstbeoefening:
"fate favours the strong"
Oud 12-08-2005, 22:29
mepsteen
mepsteen is offline
psi battles werken alleen omdat de personen die erin meedoen er ook echt in geloven, ik weet niet meer hoe dit effect heet maar het kan ook uitgelegd worden als suggestie, en suikerpil(geef een persoon met bijv. griep een suikerpil, zeg dat het tegen de griep is, en hij voelt zich beter)
Oud 12-08-2005, 22:37
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 12-08-2005 @ 23:29 :
psi battles werken alleen omdat de personen die erin meedoen er ook echt in geloven, ik weet niet meer hoe dit effect heet maar het kan ook uitgelegd worden als suggestie, en suikerpil(geef een persoon met bijv. griep een suikerpil, zeg dat het tegen de griep is, en hij voelt zich beter)
placebo noemt men dat, maar volgens mij is dat iets anders als wat jij bedoelt.

zal strax eventjes opzoeken.
Oud 21-08-2005, 11:29
mepsteen
mepsteen is offline
placebo, dat was het ja
op ngc heb iets gezien van een man die "remote knock out" beoefende, hij gebruikte zijn ki om hem KO te slaan, maar zodra hij het bij een sceptici probeerde, lukte het niet, gek he?

Regels voor berichten