Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2005, 16:36
freule julie
freule julie is offline
ik heb sinds een paar weken een nieuwe vriend, en we willen graag ondanks dat ik aan de pil ben, nog even een condoom gebruiken. maar het probleem is dat hij erg wijnig voelt wanneer hij een condoom om heeft, en dus steeds weer slap word.
we gebruiken nu durex fetherlite, maar zelfs dat help niet echt. ik overweeg nu om een vrouwen condoom te gaan proberen, maar heb eigenlijk geen idee hoe veilig, onhandig of prettig zoiets eigenlijk is.
heeft iemand daar ervaring mee, of andere tips die ons kunnen helpen?

(en zeg niet, gewoon zonder doen, want bij zijn vorige relatie leverde dat onverwacht een dochtertje op, dus dat is voor ons geen optie)

Laatst gewijzigd op 10-07-2005 om 17:09.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 16:59
Verwijderd
een vrouwencondoom is ongeveer even veilig als een gewoon condoom, niet erg handig (je moet vrij diep met je hand in je vagina om het in te brengen), en vooral onprettig, want het is niet van dat soepele latex zoals een mannencondoom, waardoor het tijdens de seks eenzelfde geluid maakt alsof je met een boterhamzakje aan het ritselen bent.
Als je dat geluid en het lastige inbrengen niet erg vindt, kun je het proberen

Wat je ook eventueel kunt doen is een pessarium erbij gebruiken. Dit is een klein kapje dat je baarmoedermond afsluit. Het is even lastig in te brengen als het vrouwencondoom, maar het kan uren van te voren al worden ingebracht waardoor het geen onderbreking van het voorspel vormt. Nadeel is dat het ook geruime tijd van te voren móet worden ingebracht, samen met wat zaaddodende pasta, omdat het anders niet goed werkt (ik weet niet precies hoe dit zit). Ook moet je er een krijgen in jouw maat, je kunt het dus niet zomaar kopen maar zult ervoor naar de dokter moeten voor een inwendig onderzoek. Het is ongeveer even veilig als een condoom en je kunt het hergebruiken.

Laatst gewijzigd op 10-07-2005 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 20:33
Verwijderd
Spiraaltje.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 20:38
Verwijderd
Spiraaltjes zijn echt coole dingen. Echt vet handig/makkelijk/alles.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 21:17
juno
juno is offline
Als je de pil niet vergeet, niet hebt overgegeven binnen drie uur of vreselijke diarree hebt gehad, is het veiliger dan het condoom.

Je kunt die twee niet bij elkaar optellen om NOG veiliger te worden, het wordt nooit veiliger dan de veiligste optie. Namelijk de pil, 99 %.

Condoom plus pil is het veiligste tegen kindertjes en SOA's, dat wel. De pil beschermt tegen de kindertjes, het condoom beschermt tegen SOA's.

Zonder condoom is dus echt wel een optie. Ik vond het ook eng, in het begin, om daarop te vertrouwen. Hoe kan een pilletje per dag nou helpen, je ziet er niets van, je merkt er niets van....Maar het helpt, ik ben nog steeds niet zwanger. Je hebt namelijk geen eisprong, dus er valt niets te bevruchten voor de zaadcelletjes.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 10:52
ExVaal
ExVaal is offline
Misschien gebruiken ze nog wel eventjes geen condoom omdat ze elkaar nog niet helemaal vertrouwen op het SOA-loos zijn?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 11:20
juno
juno is offline
Citaat:
Vaal schreef op 11-07-2005 @ 11:52 :
Misschien gebruiken ze nog wel eventjes geen condoom omdat ze elkaar nog niet helemaal vertrouwen op het SOA-loos zijn?
Als je een SOA hebt, heb je jeuk, pijn, afscheiding, uitslag. Dat merk je dus meteen aan de symptomen.

En op welk moment ga je elkaar wel vertrouwen op het SOA loos zijn?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 12:20
Estar
Estar is offline
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 12:20 :
Als je een SOA hebt, heb je jeuk, pijn, afscheiding, uitslag. Dat merk je dus meteen aan de symptomen.

Wat dacht je nadat jullie allebei je goed hebben laten onderzoeken op SOA's?

Van de ergste SOA's merk je niks, dus als je geen jeuk of pijn hebt wil niet zeggen dat je dat niet hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 12:24
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 10-07-2005 @ 22:17 :
Als je de pil niet vergeet, niet hebt overgegeven binnen drie uur of vreselijke diarree hebt gehad, is het veiliger dan het condoom.

Je kunt die twee niet bij elkaar optellen om NOG veiliger te worden, het wordt nooit veiliger dan de veiligste optie. Namelijk de pil, 99 %.

Condoom plus pil is het veiligste tegen kindertjes en SOA's, dat wel. De pil beschermt tegen de kindertjes, het condoom beschermt tegen SOA's.

Zonder condoom is dus echt wel een optie. Ik vond het ook eng, in het begin, om daarop te vertrouwen. Hoe kan een pilletje per dag nou helpen, je ziet er niets van, je merkt er niets van....Maar het helpt, ik ben nog steeds niet zwanger. Je hebt namelijk geen eisprong, dus er valt niets te bevruchten voor de zaadcelletjes.
Als zij zich niet op hun gemak voelen bij seks zonder dubbele bescherming, dan is dat toch helemaal geen optie? Al was de pil helemaal 100 % veilig, dan nog, als je je niet op je gemak voelt tijdens de seks kun je 't beter niet doen.

Overigens is 2 gecombineerde methodes wél veiliger dan 1 methode; als er iets mis gaat met de ene, kan de ander het opvangen. Als je uitgaan van een pilveiligheid van 99 % en een condoomveiligheid van 98 %, dan is de combinatie 99,98 % veilig. Dat is best veel.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 10-07-2005 @ 21:38 :
En vet pijnlijk als je ongesteld wordt, en voor iemand die nog geen kinderen heeft gehad, vrij pijnlijk om in te brengen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 12:29
Verwijderd
Daar had ik het niet over :}

Als anti-conceptiemiddel zijn ze vrij handig. En veilig.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 11-07-2005 @ 13:26 :
En vet pijnlijk als je ongesteld wordt, en voor iemand die nog geen kinderen heeft gehad, vrij pijnlijk om in te brengen.
Hm, een (kinderloze ) vriendin van me heeft zo'n ding en ze zei dat het alleen in het begin pijnlijk was. Misschien verschilt het per persoon?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 23:47
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Ben jij helemaal gek geworden dat soort onzin op een seksforum te spuien!

En als je van aids af wilt komen moet je met 13 maagden naar bed gaan zeker?
Oud 11-07-2005, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 12-07-2005 @ 00:47 :
Ben jij helemaal gek geworden dat soort onzin op een seksforum te spuien! Je zou net zo goed kunnen zeggen dat condooms aids verspreiden!
Dat doen ze toch ook?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 23:50
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-07-2005 @ 00:49 :
Dat doen ze toch ook?
Ik heb m'n tekstje al veranderd, en nee, dat doen ze niet

Oud 11-07-2005, 23:51
Verwijderd
Trouwens, TS, wat maakt het voor verschil of je 'n gewoon condoom of een vrouwencondoom gebruikt? Als je vriend er niks van voelt met zo'n ding, dan denk ik dat de soort ervan ook niet veel uit zal maken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 12-07-2005 @ 00:50 :
Ik heb m'n tekstje al veranderd, en nee, dat doen ze niet

De paus zegt van wel. Als je seks hebt dan kan de AIDS gewoon tussen de gaatjes in het condoom door kruipen.

Kijk, en hier staat het ook - www.truthforyouth.com - nou, dan moet 't wel kloppen. Want wat is er betrouwbaarder dan de bijbel, gebracht in stripvorm?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 00:47
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-07-2005 @ 13:24 :

Overigens is 2 gecombineerde methodes wél veiliger dan 1 methode; als er iets mis gaat met de ene, kan de ander het opvangen. Als je uitgaan van een pilveiligheid van 99 % en een condoomveiligheid van 98 %, dan is de combinatie 99,98 % veilig. Dat is best veel.
99.9998%

maar je hebt gelijk dat juno onzin praat. maar ach, dat doet ze wel vaker
Oud 12-07-2005, 20:05
lieve
lieve is offline
ik denk wel dat zo'n vrouwencondoom veilig is! maar een paar vriendinnen van me vonden het niet zo handig!!

maar als ik jou was zou ik daar gewoon eens over praten met de huisarts!!
Oud 13-07-2005, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 12-07-2005 @ 00:13 :
Hm, een (kinderloze ) vriendin van me heeft zo'n ding en ze zei dat het alleen in het begin pijnlijk was. Misschien verschilt het per persoon?
Het inbrengen is ook in het begin
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 12-07-2005 @ 00:55 :
De paus zegt van wel. Als je seks hebt dan kan de AIDS gewoon tussen de gaatjes in het condoom door kruipen.

Kijk, en hier staat het ook - www.truthforyouth.com - nou, dan moet 't wel kloppen. Want wat is er betrouwbaarder dan de bijbel, gebracht in stripvorm?
Gatverdamme.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 23:19
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Hoelang slik je al de pil? Want als dat al een poos is, kun je het gerust zonder condoom, tenzij jullie een soa hebben. Mijn vriend en ik gebruikten eerst ook condooms. Pfff, wat zijn die dingen onhandig. Ik ben toen aan de pil gegaan en het is veel fijner en makkelijker ook.

Bij het condoom zaten we vaak wat voorzichtig te doen omdat we bang waren dat dat ding ging afrollen of scheuren.
Oud 15-07-2005, 13:17
voorbijganger
voorbijganger is offline
Citaat:

Delete dat maar vlug, wat een onzin!

En van je combineren sloeg ook al nergens op.
Oud 15-07-2005, 13:50
juno
juno is offline
Het AIDS virus heb ik bewust buiten beschouwing gelaten, omdat de kans dat een westerse heterosexuele puber met nauwelijks ervaring aids heeft verwaarloosbaar klein is.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 14:06
Estar
Estar is offline
Citaat:
juno schreef op 15-07-2005 @ 14:50 :
Het AIDS virus heb ik bewust buiten beschouwing gelaten, omdat de kans dat een westerse heterosexuele puber met nauwelijks ervaring aids heeft verwaarloosbaar klein is.
Beetje kort door de bocht vind je zelf ook niet?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 14:17
Verwijderd
Als je aan de pil bent hoef je toch niet bang te zijn voor een kind? Ik zie het probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 16:24
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 15-07-2005 @ 14:50 :
ja en? de kans op gonnorroe of chlamydia is niet verwaarloosbaar, en daar hoef je ook niets van te merken... vooral vrouwen merken vaker niet dan wel dat ze chlamydia hebben (totdat ze kinderen willen en onvruchtbaar blijken te zijn vanwege een jaren durende chlamydia...)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 00:36
Onderkrocht
Onderkrocht is offline
Condooms zijn echt vreselijke ondingen...
Vaak noodzakelijk, maar ik haat ze.
Het is zo...klinisch.
Heb ook al vaak gehad dat ze scheurden...
Nee, als het niet nodig is gebruik ik ze liever niet.
Oud 16-07-2005, 14:18
Megadeth
Megadeth is offline
Laten sterreliseren / castreren is ook ene optie.
Oud 16-07-2005, 15:42
ilse
ilse is offline
soa test en aan de pil, heb ik nu ook gedaan.
Oud 25-07-2005, 19:52
Baka²
Baka² is offline
Citaat:

*kuch* http://www.sexwoordenboek.nl/geslachtsziekten.html *kuch*
Citaat:
Het vervelende is dat je het vaak niet merkt als je besmet bent. Je hebt geen klachten, maar de ziekte tast wel je lichaam aan.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 20:55
juno
juno is offline
Dan heb ik geluk gehad. Ik ben (routinematig) getest, ik ben clean, heb zelfs geen antistoffen. (iedere SOA laat antistoffen achter)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 05:37
TekkaBlade
TekkaBlade is offline
Wat ik me afvraag is waarom iedereen alternatieve mogelijkheden geeft terwijl het probleem volgens mij wel bij de man ligt.

Het heeft niets te maken met lichamelijk gevoel ( want die featherlites hebben volgens de meesten quasi geen afremmend effect meer op het genot. ) maar eerder met het psychologische.
De persoon in kwestie zal een zodanige afkeer hebben van een stuk beschermend latex te dragen dat het hele mechanisme ( ik ga niet beginnen over de fysiologische uitleg, wees gerust ) in elkaar valt...

Praat er met hem eens over ipv direct andere opties naar voor te schuiven, hou ze liever als 2e plan.

Neem problemen aub bij de bron aan.

TekkaBlade
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 06:53
LittleLucille
LittleLucille is offline
vrouwen condoom heeft als bijwerking dat het kniespert (maakt geluid)..
Oud 27-07-2005, 11:35
juno
juno is offline
Mijn vriend had ook totaal geen problemen met een condoom, het zit voor de meerderheid ook tussen de oortjes. Het wordt wel iets minder gevoelig.

Maar er zijn ook mannen die ook zonder condoom al vreselijk moeilijk komen, en hen ukt het met condoom dus echt niet meer, misschien dat de vriend van TS tot die categorie behoort.

Zoniet, dan stelt hij zich aan en komt het vanzelf wel goed als hij er zich niet op gaat focussen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:
freule julie schreef op 10-07-2005 @ 17:36 :
(en zeg niet, gewoon zonder doen, want bij zijn vorige relatie leverde dat onverwacht een dochtertje op, dus dat is voor ons geen optie)
Huh?! Je bent toch aan de pil, dan kan je het dus in principe zonder condoom doen (--> niet denkend aan soa). Mist je de pil goed gebruikt natuurlijk.

Verder zit het niet een beetje tussen je vriend zijn oren? Kijk natuurlijk voelt het minder met condoom, of iig anders (maar dat vind ik als vrouw zijnde ookal gelden).
Heeft het slap worden geen ander probleem, gebeurt het bijvoorbeeld als hij veel gedronken heeft; of gebeurt het altijd?
Misschien is het een uitdaging voor je vriend om te leren met condoom te vrijen? Ik bedoel bijna elke sukkel kan dat .

Verder een vrouwencondoom, dat lijkt me niet echt handig, en dat wordt het volgens mij voor de man en vrouw nog ongevoeliger.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 02:33
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
heb je er ervaring mee
Oud 14-08-2005, 14:57
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-08-2005 @ 20:35 :

Misschien is het een uitdaging voor je vriend om te leren met condoom te vrijen? Ik bedoel bijna elke sukkel kan dat .
ik neem aan dat je hier op je eigen vriend doelt?

Ik ken genoeg mannen die kampen met een aangeboren antipathie tegen condooms, die zelfs bij het zien van het ding al slap worden. Daarbij is het echt waar dat je veel minder voelt, dat het onnatuurlijk voelt en gewoon a-relaxed is.
Oud 14-08-2005, 15:21
Verwijderd
er is niet zoiets als een aangeboren antipathie tegen condooms. Hoeveel je van condooms houdt is niet genetisch bepaald ofzo, er is geen condoomgen. Zoiets is altijd aangeleerd en zou je in principe ook weer af kunnen leren. Natuurlijk is het wel vaak gewoon heel moeilijk om iets af te leren als je het altijd vanzelfsprekend hebt gevonden en daardoor in de praktijk 'onmogelijk'.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 15:29
Sartre
Sartre is offline
Het was slechts een hyperbool, Sarah Wat ik bedoel is dat er bij veel mannen een soort vervelende klik in het hoofd omgaat als er een condoom wordt gepakt.
Oud 14-08-2005, 16:09
Verwijderd
ik vind 'aangeboren' geen woord dat iets overdreven maakt. Iets dat aangeboren is, is niet sterker of minder sterk aanwezig dan iets dat aangeleerd is. Als het als hyperbool was bedoeld, dan was het dus een vrij slechte

En ja, ik snap wat je bedoelt, want dat was verder ook wel zonder het woord 'aangeboren' duidelijk
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 14:08
evanescence
evanescence is offline
als je gewoon de pil slikt is de kans zo klein dat je zwanger wordt....
Oud 15-08-2005, 17:56
R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-08-2005 @ 20:35 :
Huh?! Je bent toch aan de pil, dan kan je het dus in principe zonder condoom doen (--> niet denkend aan soa). Mist je de pil goed gebruikt natuurlijk.

Verder zit het niet een beetje tussen je vriend zijn oren? Kijk natuurlijk voelt het minder met condoom, of iig anders (maar dat vind ik als vrouw zijnde ookal gelden).
Heeft het slap worden geen ander probleem, gebeurt het bijvoorbeeld als hij veel gedronken heeft; of gebeurt het altijd?

Verder een vrouwencondoom, dat lijkt me niet echt handig, en dat wordt het volgens mij voor de man en vrouw nog ongevoeliger.
Dat is echt BS, een beetje jongens afdoen als mietjes die niet hun best doen. Terwijl ze er mee zitten dat ze niet alleen zelf geen genot hebben, maar hun partner ook!! En dan heb ik het natuurlijk over penetratie, voor er weer een bijdehand iemand mij verteld dat genot ook op een andere manier kan......

Ik heb er dus ook last van zonder condoom, maar met veel meer. De oorzaak ligt denk ik bij m'n voorhuid, iets te lang of zo? Iig ligt m'n eikel niet bloot bij volledige erectie..
Oud 15-08-2005, 19:41
Verwijderd
Vrouwen die weer bepalen wat wij voelen/weten
Condooms zijn dikke miserie, noodzakelijk, maar kom niet af met het feit dat er weinig verschil is tussen vrijen met of zonder en dat het hoofdzakelijk een psychologisch probleem is
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 20:48
willem020
willem020 is offline
Citaat:
Spare schreef op 15-08-2005 @ 20:41 :
Condooms zijn dikke miserie, noodzakelijk, maar kom niet af met het feit dat er weinig verschil is tussen vrijen met of zonder en dat het hoofdzakelijk een psychologisch probleem is
Amen!

Condooms zijn gewoon op alle fronten vrij hinderlijk,maar wel noodzakelijk,daarom altijd met tenzij ik zeker weet dat ze me nooit meer kan traceren hehe (oke foute grap)

Maar we dwalen af...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 20:57
KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Spare schreef op 15-08-2005 @ 20:41 :
Je kan het vrijen met condoom ook zwaar overdrijven, hetgeen jij nogal nodig vind blijkbaar.

Vrijen met condoom maakt idd iets minder gevoelig, maar niet ongevoelig. En ik denk dat een groot deel van de weerstand tegen een condoom idd bij de man tussen de oren zit Het is makklijker zonder condoom (je hoeft hem niet om te doen enzo) maar zoveel moeite is het nou ook weer niet en als je het teveel moeite vind... Laat je partner je een condoom omdoen...

Laatst gewijzigd op 15-08-2005 om 20:59.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 21:00
willem020
willem020 is offline
is dat niet voor iedereen verschillend dan?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 21:00
KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
willem020 schreef op 15-08-2005 @ 22:00 :
is dat niet voor iedereen verschillend dan?
Dat zal idd voor iedereen verschillend zijn, maar je kan het ook overdrijven.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 21:06
willem020
willem020 is offline
Proef ook wel een lichte vorm van sarcasme in Spare´s post, maar feit blijft dat veel mensen (waaronder ik) er echt moeite mee hebben met condoom haha

En dat jij daar geen last van hebt : lucky you
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 22:27
LM
LM is offline
Citaat:
Ja, en als hij niet goed zit ben je nog de lul ook
Echt toffe dingen idd

Regels voor berichten