Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Prijzen zijn via pricewatch van www.tweakers.net/pricewatch
Zo een Raptor is zeker een voordeel, OS daarop, en dan de rest op je grote HDD. Moet me er toch maar een gaan halen, vraag maar eens aan Wes, geloof dat hij ze zelf in een Raid setup had staan. Maja een echte gamer heeft meer aan een 7800GTX, c.q goede 3d kaart en natuurlijk een goede processor dan 2 seconden korter te hoeven wachten op de laadtijd van het inladen van een spel. Het is wel zo, lager dan een resolutie van 1280 x 1024 zou ik niet voor een 7800GTX gaan, dan is een X850XT(Pe), X800XT (PE), X800XL, 6800GT, 6800Ultra voldoende, daarom dus ook een 17 inch tft, die ook 1280 x 1024 aankan, anders heb je er niet veel aan. ![]() ![]() Niet op SLI letten, CPU is de bottleneck + drivers.
||
Citaat:
Ik zou voor een mooie Fortron Blue Storm gaan oid, voor nog geen 60 euro heb je een mooie 400W voeding met dubbele 12V rails, sleeved cables en (redelijk) stille 120mm fan ![]() En idd, die nieuwe Samsung schijven zijn stoer ![]()
Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 12:18. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat vooral belangrijk is, is de stilte, de lage temperatuur en de totale afwezigheid van trillingen, vooral dat laatste plaagt Maxtor schijven altijd al. Ik heb zelf zowel een Diamondmax Plus 9 als een Diamondmax 10 en dat zijn inderdaad een snelle, stille schijven maar als er destijds een SP2004C beschikbaar was had ik die gekocht. Ik heb 'm bij een vriend mogen meemaken en dat ding is echt zo heerlijk stil, je merkt gewoon niet eens dat er een schijf in je systeem zit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat hij luid is tijdens het seeken vind ik nooit zo'n probleem. Ik heb AAM dan ook volledig uitgezet, ook omdat de DM10 al niet zo'n geweldige seektime heeft op zijn snelst. Maar dat hij luidruchtig is tijdens het seeken vind ik niet erg omdat je dan wιιt dat hij iets aan het doen is. Idle noise is veel irritanter aangezien dat continu is, bijv een fluittoon (Hitachi Deskstar 7K250) of nog erger duidelijk hoorbare bearing noise van de motor zelf (Western Digital WD1200JB). |
![]() |
||
Citaat:
Als hij toch 1500 wilt, kan spenderen kan hij ook eens kijken voor een Dual Core oplossing, ik zelf merk nu al als veel apps open staan, Slsk, Azureus, Mozilla, e.d dat de Athlon 64 al tekort schiet en dat met 1024 mb, Azureus samen met Java neemt al 100 mb in beslag van het geheugen, dan komt Battlefield 2 met zijn 700 mb, anders loopt het echt niet soepel.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Die processor is veel te duur voor de rest van het systeem. Neem gewoon een 3200+ Venice, en stop de rest van de centjes in een 6800GT, in plaats van die 6600GT. DualCore is wel hardstikke leuk, en je zal er heus wel wat aan hebben, in de toekomst nog meer, maar het is nu nog steeds veel te duur. Laat ook die Creative Audigy maar achterwege. Geen twee DVD drives, maar gewoon ιιn drive: de Pioneer DVR-109. Die harde schijf is ook een beetje een slechte keuze. Dat geheugen kan vast wel goedkoper. Ook kan je dan een goede NEC/Mitsubishi monitor kopen ofzo. Al met al kan je volgens mij zo 400 euro besparen minstens.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sowieso is de 7K250 een vorige-generatieschijf waar je eigenlijk niet meer voor moet kiezen. De 80 GB-disks zijn vooral uit de tijd, Maxtor zit nu op 100 GB, Samsung op 125 GB en Seagate zelfs al op 133 GB per disk. Het enige dat de 7K250 nog onderscheidt is de nog steeds formidabel lage access time, maar als je de praktijktests op o.a. t.net en SR bekijkt dan zie je dat het belangrijker is om een goed getweakte firmware, goede cachestrategieλn en een hoge areal density te hebben. De lage access time van de 7K250 zorgt dan alleen maar voor luidere en krakeriger seeks. |
![]() |
||
Citaat:
Alleen tsja, die 160 GB is wel ietsje duurder, en eigenlijk is slechts 120 GB nodig. Is er geen schijf te krijgen die gewoon ιιn platter van 125 GB ofzoiets heeft?
||
Citaat:
kheb gb verhoogd 200GB, XD en goedkoper ram genomen scheelt een hoop, maar kheb nu 6600gt van xfx genomen, wat is beter ![]() ![]() ![]() en 6600gt is gewoon tijdelijk voor nu, later upgrade ik wel naar een hogere vid kaart! en geluidskaart, heb ik wel nodig voor m'n 5in1 boxen ![]() www.pclcomputers.nl hier heb ik em samengesteld 1 Sunbeam Transformer Blue 89,00 1 Tagan TG480-U01 480Watt Voeding 115,00 1 AMD Athlon 64 X2 4400+ 619,00 1 Asus A8N-SLI 139,00 2 Kingston ValueRam 512Mb 400 PC3200 CL3 118,00 1 WD SATA 200GB 8MB 7200rpm 107,50 1 Samsung TSH552U 16x16x4x White Oem 49,00 1 Asus DVD-E616P2 16x48x retail 24,950 1 NEC 1.44MB White 12,50 1 XFX GF 6600GT 128MB TV/DVI PCI-e 195,00 1 Creative Audigy II ZS 7.1 Bulk 65,00 1 Novita 19"CRT 96Khz FST80002 149,00 1 Logitech MX 518 Gaming-Grade optical Mouse 49,50 1 Logitech Ultra X Flat keyboard qwerty 24,950 Totaal 1761,45
Laatst gewijzigd op 17-07-2005 om 11:39. |
![]() |
||
Citaat:
![]() kzat net zo te lezen op tweakers ![]() Koop gewoon dat Value als het redelijk wat scheelt. Cas 2 of maakt echt zo goed als niets uit, dus daar hoef je het niet voor te doen, en als je niet wilt overclocken heb je er niets aan. Hier een verlijking om te zien hoe weinig de cas latencies uitmaken: http://www4.tomshardware.com/motherboard/20040119/ Dat hele CAS2 gebeuren is gewoon een flinke hype, en dat geheugen kost zoveel meer, dat is gewoon niet leuk meer. Vroeger met sd-ram geheugen scheelde het wel flink wat, maar met de geheugensnelheden van tegenwoordig is het verschil minder dan nihil geworden.
|||
Citaat:
En er is niet zo veel verschil tussen Asus en XFX. Deze kaart van XFX is misschien duurder, maar misschien is de koeler wel iets groter/duurzamer uitgevoerd. Beetje jammer dat een 6800GT maar 100 euro meer kost. Citaat:
Nouja, ik heb nog wat onderzoek gedaan, en volgens andere sites, en oude Epox sites kan dat ding wel gewoon grotere schijven ondersteunen.. Mag ook wel, de laatste bios is van 2003. Alleen nu weet ik het ook zeker. Dus ik heb een Samsung PATA schijf van 200 GB besteld, die was ergens te krijgen voor 85 euro. Een 120 GB schijf was iets van 10 a 15 euro goedkoper, nja.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hemel margreetk | 115 | 06-06-2009 12:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Reanimatie in verzorgingshuizen fractuur | 76 | 28-08-2008 21:47 | |
Software & Hardware |
[Nieuw systeem] Algemene vragen Verwijderd | 33 | 30-07-2006 18:28 | |
Software & Hardware |
[Nieuw systeem] Simpel computersysteem Martin | 9 | 30-07-2006 17:20 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Software & Hardware |
[Laptop / desktop] Wat kan ik krijgen voor dit budget Verwijderd | 13 | 17-07-2005 14:10 |