Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 16-07-2005 @ 11:59 :

Anyway... Ik denk niet dat het enkel het geld is dat er enorm veel Nederlanders de grens over trekken om hier te komen wonen.
Ik wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2005, 13:17
Verwijderd
Nee, het is niet enkel geld, in Belgie krijgen ze tenminste de ruimte en de vergunningen om paleizen + 1500 paardenstallen te bouwen, net over de grens
(idioten, maar goed)

typisch belgisch:

maar, nieuwbouw in NL is vreselijk lelijk, dan liever een mooie oude belgische boerderij
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 15:04
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Nederlandse nieuwbouw is over het algemeen verschrikkelijk. Almere en Lelystad zijn nog het verschrikkelijkst en dan nog te zwijgen over de vinexlocaties. Alles is hetzelfde.

In België staan wel wel mooie huizen, al kan je het dan beter paleizen noemen en de binnensteden zijn ook mooi, maar sommige huizen zien er echt niet uit.
Oud 16-07-2005, 15:24
Verwijderd
Ik woon tussen 2 vinexlocaties in en het is idd enorm lelijk wat ze daar allemaal weten te bedenken. Weet 2 mooie stukjes, dat zijn een stukje met jaren '30 huizen en een stukje waar mensen zelf een huis mochten bouwen (staan ook lelijke tussen hoor) maar het lijkt wel of die architecten helemaal geen smaak hebben
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 16-07-2005 @ 11:11 :
almere is nou niet bepaald een 'standaard' nederlandse stad..godzijdank...en de regenboogwijk is al helemaal verschrikkelijk.
Nouja de Regenboogbuurt is niet echt typisch maar het ging mij meer om het aparte, want da theb ik in België nog nooit gezien..

Maar Almere kan je denk ik op sommige plaatsen best goed vergelijken met een andere stad?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 16-07-2005 @ 10:47 :
Ik vraag me eigenlijk af of je in België ook van die "extreme" bouwstijlen hebt.. Ik bedoel zoiets heb ik nog nooit in België gezien?

[afbeelding]

En voor mijn gevoel is dit opzich wel een vrij algemeen huis wat je overal in Nederland wel tegen kan komen? Tenminste in Almere barst het van deze huizen :

[afbeelding]
Zoiets als dat eerste heb ik nog nooit in België gezien idd. Maar de laatste tijd worden er wel meer 'aparte' dingen gebouwd. Het nieuwe justitiepaleis in Antwerpen bijvoorbeeld.. Maar dat gebouw op die foto vind ik vrij lelijk. Het is niet saai, zoals jullie België blijkbaar vinden maar wel lelijk

Dat tweede is net een bungalow

Citaat:
Andijvie schreef op 16-07-2005 @ 10:18 :
Ik heb geen plaatje kunnen vinden van zo'n huis met tegels aan de zijkant. Als ik er weer eens langskom, zal ik wel een foto maken
Ja, dat ken ik en ik vind het zelf ook lelijk. Maar goed. (Ik geloof dat er op ons huis zelfs zo'n stukje zit )

Misschien heeft het iets te maken met de bekende 'baksteen in de maag' van de Belgen. Omdat iedereen zo snel mogelijk een huis wil bouwen wordt er mss minder aandacht besteed aan het uiterlijk?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 17:02
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 16-07-2005 @ 14:17 :
Nee, het is niet enkel geld, in Belgie krijgen ze tenminste de ruimte en de vergunningen om paleizen + 1500 paardenstallen te bouwen, net over de grens
(idioten, maar goed)

typisch belgisch:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

maar, nieuwbouw in NL is vreselijk lelijk, dan liever een mooie oude belgische boerderij
Ja, daarom past daar ook niets bij elkaar, alles mag (op je eigen grond) gebouwd worden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 17:51
Severus
Severus is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 15-07-2005 @ 23:58 :
Als ik naar Belgische huizen kijk, word ik depressief, en heb ik de neiging om meteen een grote verfpot en een kwast te pakken.
Oud 16-07-2005, 20:37
Vice
Vice is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 16-07-2005 @ 10:47 :
En voor mijn gevoel is dit opzich wel een vrij algemeen huis wat je overal in Nederland wel tegen kan komen? Tenminste in Almere barst het van deze huizen :

[afbeelding]
Die zie je inderdaad steeds vaker in Nederland. Ik vind ze zelf vrij saai.
Oud 16-07-2005, 20:40
Vice
Vice is offline
Citaat:
doezel schreef op 16-07-2005 @ 18:00 :
Dat tweede is net een bungalow
Bij sommige vinexlocaties heb je soms ook het idee of je in een bungelowpark rondloopt. Vooral omdat alles vrij kaal is en te veel van het zelfde.
Oud 16-07-2005, 21:49
Verwijderd
ik woon vlakbij de grens, een papa met kinders rijdt voorbij:

'papa, zitten we al in belgie?'
'nee, nog in nederland'
'papa, hoe weet je dat dan?'
'hier is de weg nog goed'
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 21:50
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-07-2005 @ 22:49 :

'nee, nog in nederland'
Oud 17-07-2005, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 16-07-2005 @ 11:59 :
Ik vraag me af waar je dan in BE bent gaan fietsen. Aan de verkeerde kant van Antwerpen ofzo?
Even mbt mijzelf: gewoon in Antwerpen? De stad, het deel met winkels, het deel met de universiteit, een zwembad en het stuk van die dingen naar de snelweg, enz. Als dat het verkeerde deel is, tja, dan heb ik idd door het verkeerde deel van Antwerpen gelopen. Zo niet, dan heb ik, denk ik, wel een redelijk beeld van Antwerpen. (Hetzelfde geldt min of meer voor Brussel.)

Er staan vast best ook hele mooie dingen in België (ik heb ook niet heel België gezien), maar in steden als Brussel en Antwerpen vind ik het merendeel van de gebouwen dus erg grauw ed.

Citaat:
Anyway... Ik denk niet dat het enkel het geld is dat er enorm veel Nederlanders de grens over trekken om hier te komen wonen.
Ook om het onderwijs idd.

Laatst gewijzigd op 17-07-2005 om 07:49.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 10:39
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 16-07-2005 @ 22:49 :

'nee, nog in nederland'
Ja, dat is blijkbaar zo, al vind ik dat dat zelf nog meevalt (maar ik woon dan ook in België en ik ben het dus blijkbaar gewoon)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 18:19
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Ook om het onderwijs idd. [/B][/QUOTE]

jah, dat heb ik dus ook gehoord, dat moet er toch iets beter zijn dan in Nederlands, niet qua kwaliteit, maar meer in zijn algemeen
Oud 17-07-2005, 18:22
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
per piacere schreef op 14-07-2005 @ 14:24 :
schattig gekleurde huisjes zal je in Belgie niet aantreffen
Gelukkig, daar hebben wij 'n hekel aan.
Oud 17-07-2005, 18:22
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
per piacere schreef op 14-07-2005 @ 20:30 :
Wanneer ze dan paleizen gaan bouwen dan straalt het ordinaire er van af.
Nee, dat zijn die kut-Nederlanders die onze grensstreek komen bevuilen.
Oud 17-07-2005, 18:24
Verwijderd
Die nieuwbouwhuizen zijn overal even lelijk> of het nou België is of NL. Maar als je kijkt naar de oudere huizen vind ik dat ze in Antwerpen en Brussel ook hele mooie huizen hebben staan. Maar niets gaat natuurlijk boven de grachtenpanden in A'dam!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 17-07-2005 @ 19:22 :
Nee, dat zijn die kut-Nederlanders die onze grensstreek komen bevuilen.
Belgen net zo goed, overigens laten jullie het toe dat al die Nederlanders van Belgie profiteren
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 20:39
REIE
REIE is offline
In Nederland wordt ruimtelijke ordening nog serieus genomen, terwijl in België percelen worden verkocht waar de bewoner mag bepalen wat voor huis er op komt, zonder rekening te hoeven houden met een truttige welstandscommissie. Het resultaat is dat je in Nederland nette straten hebt met allemaal dezelfde nette huizen. Enkel de kleur van de kozijnen verschilt of het tuintje. Als het dan niet conventioneel en net is, in Nederland, dan zijn het wel exprimentele Vinexwoningen. Moderne Belgische huizen vind ik dan stukken mooier. Hiermee bedoel ik dus niet de fermette-stijl. Wat steden betreft ga ik voor Nederland, maar dat komt omdat in Nederlandse binnensteden de huizen klassieker zijn en niet van die pleistergevels hebben.
Oud 17-07-2005, 21:15
Verwijderd
Weet je wat mij opvalt? Dat (bijna) al die belgische huizen bijna rolluiken hebben. Het lijkt altijd zo getto-achtig

Belgen onderhouden woningen ook veel minder goed en ze bouwen veel zelf/ veel beunhazerij. In Nederland worden verbouwingen vaker gedaan door aannemers e.d
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 09:53
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
't ligt er een beetje aan. Sommige huizen in Belgie zijn inderdaad afschuwelijk, bij anderen valt het heel erg mee.
Oud 19-07-2005, 19:44
Gambokkur
Gambokkur is offline
Woon zelf in België, en vind de huizen hier niet echt mooi, maar ik vind dat niet zo belangrijk. Fietspaden wel, hier heb je er heel slechte (of helemaal niet), in Ned. zijn ze piccobello
De ruimtelijke ordening is gewoon veel beter in Ned.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 19:44
Gambokkur
Gambokkur is offline
*foutje*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten