Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2005, 09:54
Jones
zeven jaar basisschool en zeven jaar vwo. Daarna een jaar werktuigbouwkunde en nu Technische Bestuurskunde. Allebei in Delft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2005, 14:40
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Ik doe mwd en vind het leuk, maar niet geweldig. Het past niet echt bij mijn lifestyle, ik help wel graag mensen en hou me er graag mee bezig, maar zo super sociaal ben ik eigenlijk niet. Ik erger me te vaak aan mensen. Mn medestudenten passen wel aardig bij mijn lifestyle. We hebben dezelfde interesses. Ik ben ook wel veranderd door mijn studie, wordt steeds socialer en zelfverzekerder en wat meer relaxed. Ik studeer niet zoveel, en zuipen daar hou ik nie van.
Oud 17-07-2005, 10:49
Onlyme
Onlyme is offline
Ben net afgestudeerd voor Engineering, Design & Innovation aan de Hogeschool van Amsterdam. De opleiding paste niet bij me, vond er geen zak aan, van mijn medestudenten (98% jongens) was 99,9% niet mijn type (type ik loop op bergschoenen uit 1998 en in een spijkerbroek die te kort en te smal is) en ik vond merendeel een loser. Zo.

Na de vakantie begin ik met fotografie aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag. Die opleiding past hoogstwaarschijnlijk goed bij mij, de mensen die er rondlopen zijn ook mijn type. Dat moet dus wel lukken

Wat een subtiel verschil tussen bovenstaande alinea's.
Oud 17-07-2005, 11:12
Verwijderd
ik heb net de havo gehaald en ga dan een lerarenopleiding maatschappijleer doen denk ik, of niets, ben er nog niet uit/ik twijfel weer .
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 09:00
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik heb gymnasium gedaan omdat ik nerd ben, al heb ik er wel 8 jaar over gedaan,omdat ik dan weer lui ben en toen ben ik gaan werken, want ik wilde lijkensnijder worden, maar ik wilde geen geneeskunde doen en de opleiding forensisch onderzoek bestond nog niet.
Dus toen ben ik vorig jaar begonnen met natuurgeneeskunde en leer ik naalden in mensen steken en homeopathie en fytotherapie en het klinkt dom, maar het is e boel....
Die opleiding is dan wel hbo, want daar doen ze niet aan uni van, want dat mag niet van hoogervorst dus is mijn school alleen op zaterdag en werk ik de rest van de week , dus kan ik veel wijn drinken en dat past dan bij me.
En de studie ook wel, want dat zegt iedereen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 14:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Gaaf topic! Is er verband tussen lifestyle en opleiding...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 14:55
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Heb net mn havo (eindelijk) afgerond, maar heb niet eens op de diploma uitreiking kunnen komen door een begravenis, irritant is dat.

Ik heb me een tijd geleden aangemeld voor de kunstacademie in den haag, richting beeldende kunsten. heb toelating gedaan en ben aangenomen dus daar ga ik in september heen, en ik heb er best veel zin in.
Ik verwacht er een leuke tijd te hebben met leuke mensen, maar ik verwacht niet dat ik geld ga verdienen na deze opleiding, lijkt me sterk. dus misschien ga ik switschen van opleiding of hierna nog iets doen, geen idee.
Oud 19-07-2005, 19:46
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Joohh.. Ik ga aankomend jaar naar 4 vwo.. Dus k ben er nog lang niet Dus doordeweeks naar school en zaterdags werken
Oud 19-07-2005, 20:48
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Volgend jaar naar 6 Gym....nog 1 jaar dus en dan ben ik eindelijk klaar.
Daarna ga ik wiskunde studeren met iets literatuur-achtigs erbij.

Oh en ik heb geen idee of mijn school of toekomstige studie bij mijn lifestyle past, de meerderheid van mijn klasgenoten (90%) vind ik vervelende mensen (en ze zijn allemaal hetzelfde).
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 21:33
Li
Li is offline
Ik deed afgelopen jaar rechten en dat past wel bij mijn lifestyle omdat ik golf, maar gelukkig ben ik niet zo'n standaard kakker die bij de rechtenfaculteit rondloopt

Volgend jaar ga ik de combinatie doen van studeren en golfen in een college team in Amerika (Florida). Heel erg zin in, past ook wel bij me aangezien ik sportief ingesteld ben, duh
Ik ga trouwens bedrijfskunde doen daar, kan helaas pas in februari instromen, maar ja alsnog superleuk
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 21:42
rodina
rodina is offline
Docentenopleiding beeldende kunst en vormgeving, aan de ahk, amsterdam.
Leuke opleiding, geweldige sfeer, mensen zijn leuk, openminded, gezellig en alles kan en alles mag. Docenten ook, al zitten er wel wat vervelende tussen in de zin van tja dan a dan b en dan c. Maar ja je kan niet alles hebben.

Combinatie praktijk, theorie is erg fijn, je hebt uiteindelijk een echt diploma op zak en je bent geen kunstenaar die maar moet zien hoe die aan zn brood komt, je kan altijd ergens op terug vallen.

Eigenlijk zijn het 2 opleidingen in één. Docentenopleiding en een kunstenaars. Tja dat heeft zn voor en nadelen. Zoals al gezegd je kan later altijd ergens op terug vallen, maar je hebt ook veel zweefteefvakken die totaal nutteloos zijn zoals onderwijskunde etc.

Dit jaar mn Prop gehaald, dus nu nog 3, maar het gaat zo voorbij. Hierna wil ik naar de HKA en dan de richting modevormgeving. Hoeft overigens niet persé in Arnhem kan ook Antwerpen of Londen worden, net waar het schip strandt.

En ja 't past bij m'n lifestyle, ik ben artistiek maar geen zweefteef.
Oud 19-07-2005, 23:39
Shyra
Shyra is offline
Ik ga naar 6vwo, ben 2x blijven zitten en heb op 7 scholen gezeten.

Verband met lifestyle? Dat ik niet zo veel discipline heb en lui ben denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 09:06
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Nu ga ik Public Relations & Reclame doen
Oud 20-07-2005, 11:43
Otis
Otis is offline
Citaat:
Li schreef op 19-07-2005 @ 22:33 :
maar gelukkig ben ik niet zo'n standaard kakker die bij de rechtenfaculteit rondloopt

zo klinkt het anders wel.

heb je polo's met tekst erop?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 12:15
kuik
kuik is offline
rechten is echt sssssaaaaaaaaaai
ik ging meelopen en ik heb er echt niets van onthouden

ik ga nu biologie of gezondheidswetenschappen op de VU doen of technische geneeskunde op de universiteit twente ( )
omdat ik dus ben uitgeloot voor geneeskunde
dat heeft met mijn lifestyle te maken, omdat ik een nerd ben ofzo?
Oud 20-07-2005, 14:10
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Li schreef op 19-07-2005 @ 22:33 :
Ik deed afgelopen jaar rechten en dat past wel bij mijn lifestyle omdat ik golf, maar gelukkig ben ik niet zo'n standaard kakker die bij de rechtenfaculteit rondloopt

Volgend jaar ga ik de combinatie doen van studeren en golfen in een college team in Amerika (Florida). Heel erg zin in, past ook wel bij me aangezien ik sportief ingesteld ben, duh
Ik ga trouwens bedrijfskunde doen daar, kan helaas pas in februari instromen, maar ja alsnog superleuk
ik vind jou juist typisch zo'n standaard kakker eigenlijk
Oud 20-07-2005, 14:24
To the sea
To the sea is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 07-07-2005 @ 12:18 :
ehhh nou ik ben dit jaar gestopt met de havo en volgend jaar wilde ik eigenlijk grafische vormgeving gaan doen, maar al die opleidingen zaten al vol, dus moest ik iets zoeken om het jaar te overbruggen en ik heb gekozen voor ehm ja ehh... paardenhouderij. dus ik ga leren mennen ( dat is met zo'n karretje heh) en van alles wat met paardenhouden te maken heeft. aan het eind van het schooljaar heb ik een koetsiersbewijs maar misschien dat ik de 4-jarige opleiding afmaak, maar het kan ook zijn dat k alsnog grafische vormgeving ga doen. ohja qua lifestyle past die opleiding wel bij me want ik heb zelf een pony en ik rijd paard en blablabla, maar grafische vormgeving past beter bij me want ik ben een enorm creatief talent met een flinke dosis commercieel inzicht en passie. maar dan niet.
Stoppen met de havo is echt extreem dom
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 14:38
Vice
Vice is offline
Citaat:
rodina schreef op 19-07-2005 @ 22:42 :
Docentenopleiding beeldende kunst en vormgeving, aan de ahk, amsterdam.
Leuke opleiding, geweldige sfeer, mensen zijn leuk, openminded, gezellig en alles kan en alles mag. Docenten ook, al zitten er wel wat vervelende tussen in de zin van tja dan a dan b en dan c. Maar ja je kan niet alles hebben.

Combinatie praktijk, theorie is erg fijn, je hebt uiteindelijk een echt diploma op zak en je bent geen kunstenaar die maar moet zien hoe die aan zn brood komt, je kan altijd ergens op terug vallen.

Eigenlijk zijn het 2 opleidingen in één. Docentenopleiding en een kunstenaars. Tja dat heeft zn voor en nadelen. Zoals al gezegd je kan later altijd ergens op terug vallen, maar je hebt ook veel zweefteefvakken die totaal nutteloos zijn zoals onderwijskunde etc.

Dit jaar mn Prop gehaald, dus nu nog 3, maar het gaat zo voorbij. Hierna wil ik naar de HKA en dan de richting modevormgeving. Hoeft overigens niet persé in Arnhem kan ook Antwerpen of Londen worden, net waar het schip strandt.

En ja 't past bij m'n lifestyle, ik ben artistiek maar geen zweefteef.
Dat lijkt mij best een leuke opleiding.
Oud 20-07-2005, 15:05
FayLa32
FayLa32 is offline
Ik heb net een jaar Museologie achter de rug, en ik heb mijn propedeuse gehaald (woohoo) en na de vakantie ga ik kunstgeschiedenis studeren.
Hiervoor heb ik gewoon HAVO gedaan (twee keer blijven zitten in de 4e, de 5e gedaan op een andere school)
Opzich paste Museologie wel bij m'n lifestyle omdat ik lui ben en me niet aan deadlines houd, en op die studie is dat niet erg. Ik ben ook erg dom en die studie is erg simpel dus dat past ook wel. De sfeer en alles was/is gewoon erg relaxed en kleinschalig en daar hou ik wel van. Alleen mijn medestudenten waren kut. Of nouja, ik vond ze gewoon niet boeiend.
Ik ben wel wat veranderd, ik ben een beetje dood qua humor omdat niemand daar mijn humor deelde. Ik heb me een jaar moeten vermaken met buiten roken in m'n eentje omdat er geen boeiende mensen waren om mee te praten. Als ik kanker heb is het hun schuld.
Ik besteedde nauwelijks tijd aan mijn studie maar zuipen deed/doe ik ook niet. Ik wacht het even een jaartje af en dan kan ik er meer over zeggen.
Oud 20-07-2005, 16:01
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
chocomelsletje schreef op 06-07-2005 @ 19:45 :
Ik doe gymnasium, ga nu naar 5 gym en dat is helemaal niet leuk Alleen maar van die stomme kakkertjes & nerds. De kakkertjes zijn wel lekk0r & de nerds wel aardig, maar dr bestaat nauwelijks de combinatie van lekker & aardig Ik doe niets aan huiswerk want ik ben een opstandige puber die school maar stom vindt en dus veel liever in de kroeg zit
tadaa

ga ook naar 5 gymnasium, hoor eigenlijk naar 6 te gaan maar blijven zitten in de 3e
Oud 20-07-2005, 16:27
Verwijderd
Ik ben vorig jaar geslaagd, jaartje vrijgenomen en aankomend schooljaar ga ik psychologie in Leiden doen. En als ik Broeder moet geloven wordt dat appeltje eitje
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 16:50
Auryn
Auryn is offline
Ik doe 4 havo en het past wel bij m'n lifestyle. Vorige jaar mn diploma VMBOTL gehaald dus tja. Ik had niks beters te doen.
Oud 20-07-2005, 17:05
Li
Li is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 20-07-2005 @ 15:10 :
ik vind jou juist typisch zo'n standaard kakker eigenlijk
Dat vind ik niet van jou
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 17:07
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Li schreef op 20-07-2005 @ 18:05 :
Dat vind ik niet van jou
dankje, dat is een groot compliment
Oud 20-07-2005, 17:08
Li
Li is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 20-07-2005 @ 18:07 :
dankje, dat is een groot compliment
you're welcome
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 17:24
Verwijderd
5 jaar havo gedaan, goed geslaagd en ik heb er nooit iets voor gedaan.
Volgend jaar 5 vwo en dan hopen dat ze met wat lastigere en moeilijkere dingen aan komen zetten, dat zou wel motiverend zijn, moet ik zeggen.

Voor de rest eh... ben ik een stuudje als ik andere mensen moet geloven, maar ja.. ik kan er ook niets aandoen als het gewoon simpel is.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 18:37
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 20-07-2005 @ 18:24 :
5 jaar havo gedaan, goed geslaagd en ik heb er nooit iets voor gedaan.
Volgend jaar 5 vwo en dan hopen dat ze met wat lastigere en moeilijkere dingen aan komen zetten, dat zou wel motiverend zijn, moet ik zeggen.

Voor de rest eh... ben ik een stuudje als ik andere mensen moet geloven, maar ja.. ik kan er ook niets aandoen als het gewoon simpel is.
slim kind, ik trek dat nooit, mensen die er nooit wat voor hoeven te doen
Oud 20-07-2005, 18:42
Verwijderd
Ik ben dan ook al door mede klasgenoten uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is
En het was een heuse sport om een hoger punt te halen dan ik en als dat dan gebeurde had ik hun hele week weer goed gemaakt. Aaaww <3
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 18:44
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 20-07-2005 @ 19:42 :
Ik ben dan ook al door mede klasgenoten uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is
En het was een heuse sport om een hoger punt te halen dan ik en als dat dan gebeurde had ik hun hele week weer goed gemaakt. Aaaww <3
he bah..ik had ook altijd tegen mn wil wedstrijdjes met mn beste vriend uit mn klas, we deden t niet echt met opzet maar we wilden altijd hoger halen dan elkaar als de 1 dan n 8.2 had en de ander n 8.1 en je wist dat al vroeg je alsnog: WAT HEB JIJ NOU?

brr ben blij dat ik ervan af ben
Oud 20-07-2005, 20:49
Otis
Otis is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 20-07-2005 @ 19:42 :

Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 20:51
Otis
Otis is offline
wij deden ook altijd wedstrijdjes en dan gingen we wedden om broodjes kroket
en als ik niet won dan sloeg ik uiteraard gaten in de betonnen muur met mn vuist
overmacht heh
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 21:53
Verwijderd
Golfen is echt not done, cricket is the leading sport for expanding your business connectivities, weet je wel?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 21:54
Maharani
Maharani is offline
ja cricket is cool
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 23:12
Li
Li is offline
nah je kan ook gaan cheerleaden in amerika als je dat leuk vindt
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 10:28
Verwijderd
Ik studeer Algemene Economie in Tilburg en het is een hele leuke studie.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 11:10
Verwijderd
Ik studeer geschiedenis en dat past goed bij me want ik ben saai en hou van stoffige dingen als dikke boeken over geschiedenis en van musea.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 16:30
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 06-07-2005 @ 19:21 :
In september begin ik met Europese Studies (variant Spaans) aan de UvA. Ik wilde eigenlijk Spaans studeren want ik ben goed in talen en vooral in Romaanse talen maar bij een talenstudie krijg je veel literatuur en ik houd niet zo van lezen.
Toch maar niet. Ik ga toch maar een paar maanden werken, dan drie maanden naar Zuid-Amerika en daarna nog een half jaar werken. Ik begin volgend jaar wel aan die studie
Nu alleen weer uitschrijven enzo.
Reageren

Regels voor berichten