FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2005, 20:14
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 21-07-2005 @ 18:43 :
Zoals ik hierboven al zei: ik vond de film fantastisch, maar je moet er wel van houden.
Ik vond hem ook erg goed
Oud 21-07-2005, 20:32
Verwijderd
Before Sunset

Prima vervolg op Before Sunrise en, alhoewel minder romantisch, nog erg in dezelfde stijl, met veel nadruk op het gesprek tussen hun twee.

Geweldig tweeluik dus
Oud 21-07-2005, 21:35
legatus
legatus is offline
Het origineel was al beneden peil, maar de remake is inferieur. The Amityville Horror is een typische Hollywood-horror. Het verhaal kent geen spanningsboog, maar een soort zigzag. Circa iedere vijf minuten wordt er een onzinnig schrikeffect toegepast om de kijker om de oren te slaan met het feit dat dit een horrorfilm is. Dat vertaald in Hollywood naar een effectbejag die er voor zorgt dat je binnen een korte tijdspan er niet meer heet of koud van wordt. Ze hebben ook het idee dat het publiek de aandacht er niet bij kan houden. Dat ze ongeduldig zijn. Kende het origineel nog een langzame opbouw, nu is het vanaf het moment dat men het huis betreed overduidelijk dat er iets goed mis is. Tijdens het bezichtigen van het huis vliegen de onheilspellende schaduwen al door de kamers. Reynolds is an sich niet slecht, maar zijn gespierde lijf leidt zeer af. Vooral als die steeds prominent in beeld wordt gebracht. Voor de vrouwelijke kijkers natuurlijk. De grafieken hebben aangetoond dat het vooral vrouwen en meisjes zijn die massaal naar horror gaan. Ik had niet gedacht dat ik het zou zeggen, maar er mag van mij snel een einde komen aan die horror-gekte in Hollywood.
Oud 21-07-2005, 23:09
Verwijderd
stille nacht
Ik vond het verhaal ontzettend goed, zeker omdat het gebasseerd is op een waargebeurde gebeurtennis. Vond het verder goed geacteerd en gewoon een mooie film!.
Oud 21-07-2005, 23:25
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Anneka schreef op 21-07-2005 @ 23:09 :
stille nacht
Ik vond het verhaal ontzettend goed, zeker omdat het gebasseerd is op een waargebeurde gebeurtennis. Vond het verder goed geacteerd en gewoon een mooie film!.
Ik heb nu de eerste drie kwartier gezien, en ik moet zeggen dat ik het aan de ene kant erg raar vind, en aan de andere kant volstrekt belachelijk. Ik woon namelijk al sinds de verkrachter in kwestie actief is midden in het gebied, en vind het hier en daar echt onrealistisch. Andere dingen weer wat meer trouwens, maar ja. Neemt niet weg dat het acteerwerk me tot nu toe erg meevalt.
Oud 22-07-2005, 01:03
Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
legatus schreef op 21-07-2005 @ 21:35 :
Het origineel was al beneden peil, maar de remake is inferieur. The Amityville Horror is een typische Hollywood-horror. Het verhaal kent geen spanningsboog, maar een soort zigzag. Circa iedere vijf minuten wordt er een onzinnig schrikeffect toegepast om de kijker om de oren te slaan met het feit dat dit een horrorfilm is. Dat vertaald in Hollywood naar een effectbejag die er voor zorgt dat je binnen een korte tijdspan er niet meer heet of koud van wordt. Ze hebben ook het idee dat het publiek de aandacht er niet bij kan houden. Dat ze ongeduldig zijn. Kende het origineel nog een langzame opbouw, nu is het vanaf het moment dat men het huis betreed overduidelijk dat er iets goed mis is. Tijdens het bezichtigen van het huis vliegen de onheilspellende schaduwen al door de kamers. Reynolds is an sich niet slecht, maar zijn gespierde lijf leidt zeer af. Vooral als die steeds prominent in beeld wordt gebracht. Voor de vrouwelijke kijkers natuurlijk. De grafieken hebben aangetoond dat het vooral vrouwen en meisjes zijn die massaal naar horror gaan. Ik had niet gedacht dat ik het zou zeggen, maar er mag van mij snel een einde komen aan die horror-gekte in Hollywood.
Laatst heb ik het origineel gekeken toevallig. Inderdaad, er is een spanningszigzag. De film overtuigt geen moment.

Overigens is de film gebaseerd op een boek dat zogenaamd de werkelijke gebeurtenissen zou weergeven. Heb gisteren nog gelezen dat die waarheid van het boek erg in twijfel moet worden genomen, om verschillende redenen.
Oud 22-07-2005, 01:48
bamiPoep
bamiPoep is offline
soort breakfastclub gecheckt maar dan met negers (light it up)
was wel aight
Oud 22-07-2005, 03:10
Verwijderd
Carlito's Way

Geweldige rollen van Al Pacino en Sean Penn.
Het verhaal is wel zo standaard als maar kan, met een hoop cliché's, en bovendien wordt het einde al weggegeven in een flash-forward aan het begin van de film. Zonde.

Maar goed, het was wel vermakelijk.
Oud 22-07-2005, 04:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Sunes sommar

Energieke, maar voorspelbare comedy met een niet bepaald strak omlijnd verhaal. Vaardig geschoten en met redelijk spel van de cast, maar het geheel blijft niet echt hangen bij de kijker.
Oud 22-07-2005, 04:27
Verwijderd
naked lunch

lekker absurd. niet vreemd, maar ook absoluut niet te volgen. Komt van een boek en het boek gaat over rare dingen en over het schrijven van het boek met dezelfde titel als het boek (Naked Lunch dus). Misschien deels autobiografisch, zou wel grappig zijn. Voor mensen die van oppervlakkige films houden niet aan te raden.
Oud 22-07-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 21-07-2005 @ 23:25 :
Ik heb nu de eerste drie kwartier gezien, en ik moet zeggen dat ik het aan de ene kant erg raar vind, en aan de andere kant volstrekt belachelijk. Ik woon namelijk al sinds de verkrachter in kwestie actief is midden in het gebied, en vind het hier en daar echt onrealistisch. Andere dingen weer wat meer trouwens, maar ja. Neemt niet weg dat het acteerwerk me tot nu toe erg meevalt.
Ik woon er ook in de buurt en als het echt op de uithof gebasseerd is klopt er op zich wel wat van. Die verkrachter zat in het bos richting Bunnik. Dat ze door het bos moeten om bij die flats te komen is volgens mij niet zo.
Maar het acteerwerk vond ik idd ook erg goed.
Oud 22-07-2005, 14:53
Floris_22
Floris_22 is offline
Blame It On Rio

Niet erg geloofwaardig comedy. Maar wel een lekker sfeertje en ik hou persoonlijk wel van dit soort films. Michael Caine is ouderwets goed.

China Syndrome

Wat een goede film, Jack Lemmon in een rol die je niet direct van hem verwacht. Wel weer zijn herkenbare beetje stuntelige acteerwerk, maar zelfs in deze film werkt dat. Michael Douglas en Jane Fonda maken deze film af.
Oud 22-07-2005, 16:38
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
The Idiots

Goed, soms zelfs erg goed.
Oud 22-07-2005, 17:26
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
The Machinist.

Aardige opzet, goede duistere sfeer, maar een gigantische anticlimax. Bale als broodmagere man met insomnia.
Oud 22-07-2005, 17:45
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Charlie and the Chocolate factory (die nieuwe): ongelooflijk yay! ^_^
Oud 22-07-2005, 19:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Azumi: Death Or Love

De eerste Azumi was niet onaardig(wat vooral te danken was aan de hoofdrolspeelster), maar dit vervolg is zwak. Afgezien van enkele actiescenes en een paar mooie cameravoeringen heeft Death or love de geoefende kijker niet zo veel te bieden.
Oud 22-07-2005, 20:51
Verwijderd
war of worlds was wel aardig, eindigde eigelijk nogal abrupt
Oud 22-07-2005, 21:27
Verwijderd
Magnolia - Geweldig.
Oud 22-07-2005, 22:20
ook hallo
ook hallo is offline
Girl, interrupted

Blijf um leuk vinden
Oud 22-07-2005, 22:26
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-07-2005 @ 20:51 :
war of worlds was wel aardig, eindigde eigelijk nogal abrupt
+ Pi:
vond hem een beetje vaag
Oud 22-07-2005, 22:31
Panthea
Panthea is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 22-07-2005 @ 21:20 :
Girl, interrupted

Blijf um leuk vinden
Die film blijft gewoon mooi

The Craft
Voor de zoveelste keer, maar blijf de film wel goed vinden. Niet geweldig, maar blijf rillingen krijgen van die zwevende heksen.
Oud 22-07-2005, 23:07
Paris
Paris is offline
Resevoir Dogs

De eerste Quentin Tarentino film die ik gezien heb. Ik vond 'm goed. Het begin vond ik leuk met dat gesprek, hoewel het na een tijdje een beetje langdradig werd. En dat het verhaal uitgelegd werd door middel van flashbacks vond ik ook leuk. Mooie film, beetje bloederig.
Oud 23-07-2005, 03:03
Verwijderd
Festen

Geniale dogma-film
Oud 23-07-2005, 11:45
Poor twisted me
Dawn of the dead

Lijkt kwa verhaal precies op 28 dayes later.

Verhaal was dus niet echt orgineel, erg voorspelbaar. En het eindigde nogal raar. (Ze vertrokken met z'n allen op een bootje.)

Leek dat ze dit alles probeerde goed te maken met een hoop geweld en bloederige scenes. Wat dus niet erg gelukt is.
Oud 23-07-2005, 14:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Into the night

Bij vlagen uistekende thriller. Goede acteurs, relativerende humor, een aardig verhaaltje, leuke score en voldoende erotische spanning. Zeker een van de betere films uit een teleurstellende periode van de eighties.
Oud 23-07-2005, 15:17
Floris_22
Floris_22 is offline
Funeral In Berlin

Mooie locaties in Berlijn in 1966. Misschien dat ik de film daarom juist zo mooi ipv het verhaal. Dat vond ik wel erg makkelijk in elkaar steken, hoewel het idee op zich wel goed was.

Zulu

Geweldige film, jammer dat het gezang van die Zulu's op het einde iets te lang duurt. Je zit echt te wachten hoe het afloopt en dan blijven ze maar zingen.
Oud 23-07-2005, 15:52
ook hallo
ook hallo is offline
Oceans twelve

Leuke film, maar niet zo goed als de eerste
Oud 23-07-2005, 17:33
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
The island.

standaard actiefilm. geen boeiend verhaal.
is beetje langdradig.
2/10
Oud 23-07-2005, 17:42
Lilium
Lilium is offline
Sjakie in de chocoladefabriek
De Nederlandse stemmen, brrr, maar voor de rest
Oud 23-07-2005, 18:18
Rioto
Citaat:
evil_angel schreef op 23-07-2005 @ 11:45 :
Dawn of the dead

Verhaal was dus niet echt orgineel, erg voorspelbaar. En het eindigde nogal raar. (Ze vertrokken met z'n allen op een bootje.)

Leek dat ze dit alles probeerde goed te maken met een hoop geweld en bloederige scenes. Wat dus niet erg gelukt is.
Ter informatie .. 28 days later was later gemaakt dan Dawn of the dead ...
Oud 23-07-2005, 18:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Maypole schreef op 23-07-2005 @ 18:18 :
Ter informatie .. 28 days later was later gemaakt dan Dawn of the dead ...
Zij heeft het duidelijk over de remake.
Oud 23-07-2005, 18:26
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Urban legends: bloody mary

beter dan deel 2, niet echt speciaal.
wanneer komen de goede horror weer is
Oud 23-07-2005, 19:28
Poor twisted me
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-07-2005 @ 18:21 :
De versie uit 2004 ja
Oud 23-07-2005, 22:01
legatus
legatus is offline
Citaat:
Cosa_nostra schreef op 23-07-2005 @ 18:26 :
wanneer komen de goede horror weer is
Goede horror is schaars. Het is momenteel verstandiger om ouder werk te gaan bekijken. Hoewel er een aantal werkjes aankomen die wellicht interessant zijn, zoals Reeker, Wolf Creek, Silent Hill, The Descent, The Loft, Fragile en The Last Winter.
Oud 23-07-2005, 22:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd naar Ju-On: the Grudge 3 en The Ocean (ik heb een zwak voor onderwatermonsterhorror).
Oud 23-07-2005, 22:07
Rohit
Rohit is offline
Day of the dead, erg sterke film
Oud 23-07-2005, 22:13
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-07-2005 @ 22:06 :
The Ocean (ik heb een zwak voor onderwatermonsterhorror).
Al ander werk van Dante Tomaselli gezien? Denk dat je interesse dan wat afneemt. Hoewel het een intrigerende regisseur is, hij moet echter nog iets toegankelijks maken. De symbolisme in zijn films zijn voornamelijk voor hem zelf te begrijpen. Dat vind ik nogal storend. Hoewel hij ingenieuze momenten heeft in zijn vorige twee films, Desecration en Horror. Ik ben benieuwd of hij z'n potentie gaat waar maken.
Oud 23-07-2005, 22:41
Rioto
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-07-2005 @ 18:21 :
Dawn of the dead

Verhaal was dus niet echt orgineel,

................................................................

zelfs als het een remake is .. dawn of the dead was eerder..
Oud 23-07-2005, 22:45
saartjeh
saartjeh is offline
bad santa, zonet nog voor 2e x, vonnem wel heel cool, zou eigenlijk wel vervolg op willen zooo'n lief jongetje

oh en dawn of the dead is trouwens super vet en best wel origineel vinnik hoor, zombies vergelijken met consumenten misskien niet maar het eind, tussen aftiteling vonnik heel cool, toen ik em gezien had was halve zaal leeg omdat men dachtdattie afgelopen was.
iig beide leuke films vanwege de humor
Oud 23-07-2005, 23:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Three to tango

Leuke rom-com met Matthew Perry, die Oscar Novak speelt, waarvan iedereen begint te denken dat hij homo is, ook de vrouw waar hij verliefd op is. Grappig is dat zijn personage Chandler in 'Friends' ook meerdere keren voor een homo wordt aangezien. Perry was in deze film eigenlijk ook voor een groot deel Chandler, maar dan zonder de sarcastische ondertoon. Als hij er niet in had gezeten had ik niet gekeken though. Heb het niet zo op rom-com's.
Oud 23-07-2005, 23:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Maypole schreef op 23-07-2005 @ 22:41 :
Dawn of the dead

Verhaal was dus niet echt orgineel,

................................................................

zelfs als het een remake is .. dawn of the dead was eerder..
Oh je bedoelt het basisgegeven en de plotconcept. Ja, dat klopt. Maar het feitelijke scenario is toch wel radicaal anders.
Oud 24-07-2005, 01:02
Verwijderd
The notebook Sommige stukjes waren wel aardig, maar eigenlijk vond ik er niet zoveel aan.
Oud 24-07-2005, 01:02
ythguaN
ythguaN is offline
Ik ging mn Pulp Fiction DVD loeren

'The path of the righteous man is beset on all sides with the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who in the name of charity and good will shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon those with great vengeance and with furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know that my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.'

Oud 24-07-2005, 01:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ythguaN schreef op 24-07-2005 @ 01:02 :
Ik ging mn Pulp Fiction DVD loeren

'The path of the righteous man is beset on all sides with the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who in the name of charity and good will shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon those with great vengeance and with furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know that my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.'

Oud 24-07-2005, 01:34
Sketch
Sketch is offline
Kung Fu Hustle

Geweldige film. Vanmiddag, ondertussen gistermiddag, heb ik Shaolin Soccer gezien, en die vond ik leuk, maar deze is echt veel en veel gaver. Als de DVD uitkomt koop ik 'm meteen.
Oud 24-07-2005, 03:46
Verwijderd
Gone with the Wind

Na wekenlang uitgesteld te hebben, heb ik m nu toch maar gekeken.

Ik vond de eerste helft echt verschrikkelijk langdradig en knullig, met corny dialogen en slecht acteerwerk.
Het tweede deel was een stuk onderhoudender, en de heerlijk sarcastische opmerkingen van Rhett (Clark Gable) waren geweldig. Ook het einde was krachtig (alhoewel lullig voor Scarlett ).

Toch vind ik dat er iets teveel dingen gebeurden in het laatste deel...
Spoiler
Dat maakte het wat gehaast ten opzichte van het trage eerste deel.
Oud 24-07-2005, 11:35
Boas
Boas is offline
Citaat:
Paris schreef op 22-07-2005 @ 23:07 :
Resevoir Dogs

De eerste Quentin Tarentino film die ik gezien heb. Ik vond 'm goed. Het begin vond ik leuk met dat gesprek, hoewel het na een tijdje een beetje langdradig werd. En dat het verhaal uitgelegd werd door middel van flashbacks vond ik ook leuk. Mooie film, beetje bloederig.
nou, en nu snel de andere Tarentino films ook gaan kijken

Ik heb Herby gezien... don't ask.
Oud 24-07-2005, 11:54
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Boas schreef op 24-07-2005 @ 11:35 :
Ik heb Herby gezien... don't ask.
Hoe was Herby?

ontoppic:
Le lait de la tendresse hunaine, en het is een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. De hele film denk je; nou ik kijk nog wel even verder want er zal wel een leuke clou achter dit verhaal zitten, maar nee.
Oud 24-07-2005, 13:12
Panthea
Panthea is offline
Edward Scissorhand

Best een mooie film . Vond het wel zielig dat Edward door die z'n kluizenaarsbestaan niet goed het verschil wist tussen goed en kwaad. Voor de rest best een leuk verhaal, wel orgineel en Johnny Depp was erg schattig in deze film.
Oud 24-07-2005, 13:26
Disintegration
Disintegration is offline
Sin City,

Clive owen verneukte het geheel wel wat, maar Mickey Rourke als Marv...

Regels voor berichten