Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 15:40
freule julie
freule julie is offline
ik heb sind kort een vriend, en wil het liefst zo veel mogelijk bij hem zijn. nou fietste ik laatst een stukje met hem mee en heb toen spontaan besloten om maar helemaal met hem mee naar huis te gaan. maar had natuurlijk niet m'n pil bij me. dus te laat ingenomen, dus niet veilig, dus geen sex, of gekloot met condooms.
kortom: ik ben het nu dus even helemaal zat met die pil, en wil eigenlijk wel eens wat anders proberen.
nou ik heb wel eens wat gelezen over de anticonceptiering en het idee van eens in de maand inbrengen staat me wel aan.
ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze methode en of het echt zo geweldig is als het op de site aangeprezen staat.

wat ik me vooral afvraag is of je hem echt niet voelt, en of het niet in de weg zit tijdens sex (ook voor de man) of bij gebruik van een tampon (voor wanneer de ongesteldheid nog niet voorbij is aan het eind van de stopweek). maar alle andere info is natuurlijk ook welkom

thx!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 15:45
Verwijderd
heb er geen ervaring mee, maar volgens een mevrouw van de rutgersstichting
- voel je hem zelf echt niet zitten als je 'm in hebt
- zit-ie niet in de weg voor tampons, omdat hij net ietsje dieper zit
- kan het gebeuren dat een jongen hem voelt zitten tijdens de seks, maar is dit geen vervelend gevoel
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 17:20
Droid
Droid is offline
Citaat:
maar volgens een mevrouw - kan het gebeuren dat een jongen hem voelt zitten tijdens de seks, maar is dit geen vervelend gevoel
Ik heb geen ervaring met die ringen, Maar om een vrouw nu te hooren zeggen dat als de man dat ding voelt dat het niet onprettig is wil er bij mij niet echt in. Ongeveer hetzelfde als een man zou zeggen dat bevallen niet zwaar is voor een vrouw. nfi, maar een man heeft geen benul van of een bevalling zwaar is of niet en een vrouw niet van of die ring voellen onprettig is of niet.
Oud 27-07-2005, 18:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
Droid schreef op 27-07-2005 @ 18:20 :
Ik heb geen ervaring met die ringen, Maar om een vrouw nu te hooren zeggen dat als de man dat ding voelt dat het niet onprettig is wil er bij mij niet echt in. Ongeveer hetzelfde als een man zou zeggen dat bevallen niet zwaar is voor een vrouw. nfi, maar een man heeft geen benul van of een bevalling zwaar is of niet en een vrouw niet van of die ring voellen onprettig is of niet.
Ze kan toch gewoon voldoende ervaringen hebben gehoord van mannen die al eens hebben ervaren hoe het is om die ring te voelen?
Oud 27-07-2005, 18:56
Droid
Droid is offline
het wil er bij mij nog steeds niet in. Ik vind het net zoiets als bijv doctoren die zeggen dat iets geen pijn doet, glijmiddel dat claimt smaakloos te zijn, een Windows programma zonderveiligheids lekken.

Tuurlijk het zal van man tot man verschillen of het de persoon stoort of niet. Maar het lijkt mij heel stug dat een man sex net zo lekker vind als hij iets in de vagina van zijn partner voelt zitten dan dat hij het er niet voelt zitten. (of ze moeten zo geil zijn dat ze denken beter dit dan niks)
Oud 27-07-2005, 20:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
Droid schreef op 27-07-2005 @ 19:56 :
het wil er bij mij nog steeds niet in. Ik vind het net zoiets als bijv doctoren die zeggen dat iets geen pijn doet, glijmiddel dat claimt smaakloos te zijn, een Windows programma zonderveiligheids lekken.
om jouw eigen voorbeeld te gebruiken: ik kan prima zeggen dat bevallingen pijnlijk zijn. Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar na genoeg ervaringen te hebben gehoord, durf ik dat toch zonder twijfel te zeggen. Volgens mij hoef je het daarvoor echt niet zelf te hebben meegemaakt.
Oud 27-07-2005, 21:57
Estar
Estar is offline
Ik heb em ook een tijdje geprobeerd, ik was er niet helemaal tevreden over omdat ik hem in eerste in instantie wilde voor mijn menstruatie, met de pil heb ik namelijk vaak nog tussentijdse bloedingen en buikpijn, en dit was ook met de ring zo.

Hij is wel makkelijker in gebruik omdat je er om de maand aan moet denken.

Alleen ik en mijn toenmalige vriend voelde em allebei tijdens de sex, maar dan kun je hem er wel uithalen, maar dat is ook een soort condoom moment zeg maar, alleen dan nog erger omdat je dan als meisje iets eruit moet vissen en een condoom rol je gemakkelijk eraf.

Voor mezelf was t niet erg om te voelen, het is alleen minder prettig niet pijnlijk ofzo, maar het verlaagde wel het lekkere gevoel van sex, voor de jongen was t net of het schuurde als hij er tegenaan kwam, dus voor hem veel minder prettig.

Met een tampon hoef je je geen zorgen te maken die zit een stuk lager, de ring zit om de baarmoedermond heen, en je tampon zit daar nog een stuk vandaan.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 09:05
Muchacha
Muchacha is offline
Ik gebruik hem en ben er heel tevreden over! Je voelt hem niet zitten, enkel de eerste dag voel je wel 'iets' maar dat word je snel gewoon. Ik heb minder last van stemmingschommelingen (voelde me met de pil de laatste week altijd prikkie en depri) én sinds 2 weken kan ik zeggen dat je hem NIET voelt zitten tijdens de seks. De jongen voelt er ook niets van, enkel bij vingeren wel natuurlijk. Ik heb gewoon ff op voorhand gezegd dat ie iets ging voelen zitten en gezegd wat het was, jongen in kwestie stoorde zich er niet aan en ik voelde het ook niet. Tijdens de seks voelden we beide NIETS.
Ik raad het dus echt wel aan. Je steekt hem in en moet 3 weken nergens aan denken. Ik plak een klevertje in mijn agenda wanneer ie er uit moet.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 09:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat ik niet snap... Je fietste even met je vriend mee en je was direct alweer te laat voor de pil? Zo'n pilletje kan je ipv bijv. 8 uur 's avonds ook best een keer om 11 uur 's avonds innemen hoor Zelfs om 1 uur zou het nog geen punt zijn. (Mijn nicht probeerde me ook al een keer wijs te maken dat je de pil iedere dag op precies dezelfde tijd moet innemen. Volgens mij huisarts is dat dus absoluut niet waar)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 09:47
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik heb hem ook een half jaar gebruikt maar ga nu weer stoppen.

Ik had de ring omdat ik last had van tussentijdsebloedingen, het hielp wel even maar nu begint het weer dus ga weer aan de pil.

Verder zie ik er wel echt tegenop op weer elke dag aan de pil te moeten denken. Op deze manier was het zo makkelijk! Hoef je er alleen aan te denken wanneer hij er in en er uit moet.
Ik had zo'n apparaatje op de site besteld (is nog gratis ook) en die begon te piepen als hij er uit moest of er in. Ook kon je zien aan de bolletjes hoe lang hij er nog in mocht zitten.

Tijdens de seks heb ik er nooit iets van gevoelt en mijn vriend ook niet.
Ik voelde hem ook nooit zitten, maar een tampon voel je ook niet zitten dus is ook niet logisch dat je het zou voelen (tenzij hij niet diep genoeg zit)

Ik raad het ook zeer zeker aan!
Oud 28-07-2005, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Het is een vrouw van de rutgersstichting. Ze baseert het niet op haar eigen ervaringen, maar op onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:44
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
ik vind het een heel logische verklaring
precies hetzelfde zal wel in de bijsluiter ofzo staan
Oud 30-07-2005, 12:45
Verwijderd
Een vriendin van me was overgestapt op die ring. 2 maand later kreeg ik het bericht dat ze zwanger was... Je partner schijnt hem ook te kunnen voelen tijdens de seks.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 21:26
DO EE.B
DO EE.B is offline
Ik heb hem ook gebruikt en ik was er heel tevreden over!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:58
flupkeflup
flupkeflup is offline
Kun je er ook van aankomen zoals van de pil?
En je zou toch nooit tampons nodig hebben terwijl je hem in hebt, omdat je dan niet menstrueert?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:01
Verwijderd
van de pil kom je ook niet zomaar aan, die kan alleen je eetlust sterk vergroten en zorgen dat je vocht vasthoudt. Of de nuvaring daar ook voor kan zorgen weet ik niet.

En je krijgt bij de nuvaring een onttrekkingsbloeding in de week dat je hem niet in hebt, maar die bloeding begint niet meteen op de eerste dag van die week en duurt bij de ene persoon langer dan bij de andere en het kan dus zo zijn dat de bloeding nog bezig is op het moment dat het tijd is om een nieuwe ring in te brengen. Net zoals met de pil, dan kan je bloeding ook nog bezig zijn als je al met een nieuwe strip begint.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:24
flupkeflup
flupkeflup is offline
Dank je

Ik twijfel, want mijn 'natuurlijke' menstruatiecyclus bevalt me erg goed, de menstruatie duurt bij mij maar zo'n 2,3 dagen. Dat verandert dan waarschijnlijk?

En je hoeft toch niet inwendig onderzocht te worden bij de dokter als je om de nuvaring vraagt? Of aan te vechten waarom je dit liever wil dan de pil? (Heb maar zeer kort de pil gebruikt dus kan niet echt als argument gebruiken dat de pil me niet bevalt)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:26
Verwijderd
nee, in nederland hoef je geen inwendig onderzoek. De meeste artsen zullen wel even willen weten waarom je de pil niet wil, maar er verder niet moeilijk over doen.

Je menstruatie kan er langer van gaan duren maar gaat meestal wat korter duren en vaak verandert-ie gewoon ook niet.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:30
flupkeflup
flupkeflup is offline
Ik kan wel zien dat je geneeskunde studeert Je wordt vast een goede dokter (of is huisarts worden niet je ambitie?)

Ik denk dat ik morgen maar even langs de huisarts ga, het klinkt goed allemaal.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 09:30
DO EE.B
DO EE.B is offline
Ik ben er niet van aangekomen!
en kreeg er niet meer eetlust door ofzo...
want de ring bevat ook maar 10% van de hormonen van de pil!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 10:46
Verwijderd
Mij lijkt het een enorm prutswerk.. maar het zou wel ideaal zijn wat betreft het in nemen. Nu loop ik iedere dag mezelf te controleren.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 11:11
Muchacha
Muchacha is offline
Het is geen prutswerk hoor. Je brengt hem in en 3 weken later haal je het er terug uit, echt niets aan
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 12:22
Verwijderd
maar om het erin te doen. De eerste 6 maanden zou het me vast niet lukken
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 13:55
Muchacha
Muchacha is offline
Mja, je moet hem zien dicht te houden, anders gaat het idd nogal moeilijk. Maar van zodra ie er een stukje inzit houdt je vagina hem zelf dicht en kan je hem makkelijk inbrengen hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 15:23
Jules
Jules is offline
www.nuvaring.nl

mijn vriend voelt 'm wel zitten tijdens het vrijen, ik voel hem normaal gesproken niet. Heb nu wel een rare menstruatie (paar keer heel licht en dan 1x ontzettend zwaar). En mijn acne is terug
Oud 11-08-2005, 19:13
Estar
Estar is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 10-08-2005 @ 13:22 :
maar om het erin te doen. De eerste 6 maanden zou het me vast niet lukken
Merk je niks van hoor, die ring is zo flexibel en het is een gladde oppervlakte dat gaat nog makkelijker naar binnen dan een mini tampon, en het zit meteen op de goede plek, tenminste dit was mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 20:56
snoopy
snoopy is offline
Ik ben nu bezig met m'n vierde of vijfde ring en het bevalt me uitstekend. Ik heb wel nog vaak het idee dat ik iets vergeet (pil dus, omdat ik die niet meer hoef te slikken), maar dat wordt steeds beter. M'n vriend voelt m wel zitten bij de seks, maar hij vindt het niet storend. Inbrengen vind ik zelf af en toe lastig, maar het lukt wel en het uithalen is heel makkelijk.
Tampons en ring hoef je in principe niet naast elkaar te gebruiken omdat het de bedoeling is dat je menstruatie al afgelopen is op het moment dat je een nieuwe ring inbrengt. Afgelopen menstruatie was echter nog niet afgelopen toen ik een nieuwe ring moest inbrengen, maar ik heb ze gewoon allebei gebruikt, ging prima. Ik voel die ring niet zitten, nog minder dan een tampon.
Oud 14-08-2005, 15:04
flupkeflup
flupkeflup is offline
Ik vergeet steeds mn huisarts te bellen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 21:10
Kitaantjuh
Kitaantjuh is offline
Ja ik wilde dat ook omdat ik echt standaard de pil vergat... maar het lijkt me vet ranzig om een maand lang iets in me doos te laten zitten... Gaat toch allemaal rotzooi aanzitten dan?? o.a. sperma van je vriend en weet ik veel wat allemaal... Dus toen had ik tog maar niet gedaan =P Het idee is gewoon te smerig
Oud 21-08-2005, 21:34
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Kitaantjuh schreef op 21-08-2005 @ 22:10 :
Ja ik wilde dat ook omdat ik echt standaard de pil vergat... maar het lijkt me vet ranzig om een maand lang iets in me doos te laten zitten... Gaat toch allemaal rotzooi aanzitten dan?? o.a. sperma van je vriend en weet ik veel wat allemaal... Dus toen had ik tog maar niet gedaan =P Het idee is gewoon te smerig
Je mag m er elke dag een uur ofzo uithalen. Ik haal m er altijd uit als ik ga douchen, dan spoel ik m af.
Oud 22-08-2005, 07:35
Muchacha
Muchacha is offline
Ik haal hem er praktisch nooit uit en er blijft evenveel aanhangen. Enkel een klein beetje slijm ofzo, hetzelfde als je hebt als je je vinger erin steekt, voor de rest is het echt proper. En nee, het ziet er niet ranzig uit en het gaat ook niet stinken ofzo. Die ring is van een speciaal materiaal gemaakt, echt hygienisch
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 10:46
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 22-08-2005 @ 08:35 :
Ik haal hem er praktisch nooit uit en er blijft evenveel aanhangen. Enkel een klein beetje slijm ofzo, hetzelfde als je hebt als je je vinger erin steekt, voor de rest is het echt proper. En nee, het ziet er niet ranzig uit en het gaat ook niet stinken ofzo. Die ring is van een speciaal materiaal gemaakt, echt hygienisch
mja... ik weet wel dat t kan, maar ik voel me er lekkerder bij om m er elke dag even uit te halen. (oefen je ook gelijk het erin - en eruithalen )

Regels voor berichten