Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2005, 09:30
Lajo
Lajo is offline
Ff een vraagje mensen.
Stel, je hebt een enorme St.Bernhards hond in huis.
S'ochtends kom je beneden, en dr ligt een dode hond in huis.
Wat doe je met dat beest? Waar laat je hem?
Oud 25-07-2005, 09:33
Verwijderd
Je kunt hem naar de dierenarts brengen of laten begraven/cremeren bij een dierenbegraafplaats/-crematorium...lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 10:11
Lajo
Lajo is offline
En waar laat de dierenarts hem als je besluit hem niet te begrafen of cremeren?
In de vuilcontainer of zo?
Oud 25-07-2005, 10:19
Verwijderd
Zo iets, ja...volgens mij wordt een beest dan 'gezamelijk' gecremeerd oid...kan me niet voorstellen dat ie op een normale vuilstort terecht komt (ivm hygiëne ed ).
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 11:29
Anki
Anki is offline
Tjsa..daar weet ik niks vanaf, wij wonen buiten, dus kunnen we onze honden zelf buiten in de tuin begraven...
Heb je nu een hond die overleden is dan?
Oud 25-07-2005, 12:30
Lajo
Lajo is offline
Nope. Moet niezen van die beesten.
Vroeg me alleen af waar ik zo'n beest zou moeten laten, want ik zou een beetje depri worden met zo'n groot lijk in de kamer
Oud 25-07-2005, 15:08
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-07-2005 @ 11:19 :
Zo iets, ja...volgens mij wordt een beest dan 'gezamelijk' gecremeerd oid...kan me niet voorstellen dat ie op een normale vuilstort terecht komt (ivm hygiëne ed ).
Ja, voor zover ik weet gebeurd dat, ze worden vernietigd in ieder geval niet begraven oid. Op het platteland heb je bij elke boer ook zo'n soort put met een kap waar dode dieren gelaten worden, voordat ze opgehaald worden.
Oud 25-07-2005, 17:09
wizkid
wizkid is offline
Volgens mij mag je niet honden en katten begraven in je tuin maar moet je deze door de dierenambulance laten op halen. Zij cremeren ze dan vaak. Maar natuurlijk houdt zich hier niemand aan. Ik denk dat je het moet 'aanvragen' als je wilt dat je kat/hond begraven wordt op zo'n speciale begraafplaats
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 09:15
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 25-07-2005 @ 18:09 :
Ik denk dat je het moet 'aanvragen' als je wilt dat je kat/hond begraven wordt op zo'n speciale begraafplaats
Je moet dan 'gewoon', net als bij een overleden mens, een graf 'kopen' (voor een bepaald aantal jaar).

Begraven in eigen tuin mag idd niet, maar met een klein beest kan dat makkelijk, met een Sint Bernard wordt het probleem letterlijk en figuurlijk wat groter.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 00:24
Mariekje*
Mariekje* is offline
De dierenambulance bellen, zij halen het dier dan op. Voor paarden en ander groot vee werd het dacht ik door de gemeente geregelt
Oud 27-07-2005, 07:42
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Je mag een hond officieel niet begraven (grondwater vervuiling). Maar wie controleert dat?
Als je hem bij de dierenarts laat dan wordt hij/zij gecremeerd samen met een aantal andere dieren.
Oud 27-07-2005, 07:43
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Lajo schreef op 25-07-2005 @ 13:30 :
want ik zou een beetje depri worden met zo'n groot lijk in de kamer
ga me eens uitleggen wat hier zo grappig aan is?
Oud 27-07-2005, 12:54
Verwijderd
"Oppakken, Deporteren, Te werk stellen".
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 12:58
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ok, ik kan niet laten dit te zeggen.

Je gaat je toch ook niet afvragen:

"Ik heb een dooie partner van 2 meter en 180 kilo" Wat nu?

Oud 27-07-2005, 13:36
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Lajo schreef op 25-07-2005 @ 11:11 :
En waar laat de dierenarts hem als je besluit hem niet te begrafen of cremeren?
In de vuilcontainer of zo?
volgens mij gaat dat gewoon naar de destructor (zo noemen wij het iig altijd, weet niet zeker of het echt zo heet )
Oud 27-07-2005, 14:51
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 27-07-2005 @ 14:36 :
volgens mij gaat dat gewoon naar de destructor (zo noemen wij het iig altijd, weet niet zeker of het echt zo heet )
Oftewel: een heeeeele grote magnetron
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 20:26
meisjke
meisjke is offline
ik had wel is gehoord dat als je dieren bij een dierenarts laat, dat er soms hondevoer van gemaakt kan worden nouja of t waar is weet ik niet, maar dat wilde ik dus absoluut niet.. het idee alleen al .. wij hebben onze hond gewoon (in t donker) in onze tuin begraven..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 12:23
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
meisjke schreef op 30-07-2005 @ 21:26 :
ik had wel is gehoord dat als je dieren bij een dierenarts laat, dat er soms hondevoer van gemaakt kan worden nouja of t waar is weet ik niet, maar dat wilde ik dus absoluut niet.. het idee alleen al .. wij hebben onze hond gewoon (in t donker) in onze tuin begraven..

yeah rrrright

wij begraven onze beesten gewoon in de tuin. de tuin in ons vorige huis ligt vol parkieten,katten,ratten en nog wat meer. de tuin in ons huidige huis wordt vooral bewoond door dode kippen en katten. als mijn pony doodgaat wordt ze opgehaald door devernietiging. dood is dood, en een paardenbegraafplaats of crematie kost meer dan het beest zelf.
Oud 02-08-2005, 14:35
Cookie
Cookie is offline
Als je m bij de dierenarts laat gaat ie eerst in een grote dieprvries samen met allemaal andere katten en honden, konijnen enz enz. Daarna gaan ze naar de destructie. worden ze verbrand.
Hondenvoer wordt gemaakt van slachtafval.
Oud 02-08-2005, 14:54
grandmommy
grandmommy is offline
precies.
het is overigens wel zo dat de as verwerkt wordt in bepaalde soorten voer, maar of dit ook bij huisdierenas het geval is, betwijfel ik. zullen eerder varkens en koeien zijn.
Reageren

Regels voor berichten