Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2005, 18:17
MightyDuck
MightyDuck is offline
Wat een zever over stackers en ephedra, zó ongezond is dat ook weer niet. Dat er toevallig ooit een n00b was die zich hele dagen volvrat, 30kg overgewicht had rookte als een ketter en een hartafwijking had en daarna een dubbele dosering in zn nek mikte en hartklachten kreeg tja dan vráág je er ook om.

En toen werd de stacker zwart gemaakt. Alsof de overdosis caffeine en guarana die er nu in gestopt word niet net zo erg is het gaat om het effect.

Gebruik dan liever pure efedrine aangezien ephedra, en zn chemische sterke papa efedrine het voordeel hebben de beta 2 receptoren open te stellen. De vetcel kent 2 receptoren, alpha en beta 2, de alpha groep sluit de vetcel en houd de brandstof binnen, de beta groep ópent de vetcel.

Niet in de laatste plaats is dát de reden van hardnekkig vet op de buik bij de man en dijen en billen bij de vrouw, de vetlagen hebben op die plaatsen een overschot aan alpha receptoren. Dáárom gaat het vet daar zo moeilijk weg en door de beta stimulerende eigenschap van efedrine openen díe vetcellen zich dan eindelijk wat voorheen niet lukte.

In dat opzicht is efedrine, en ephedra uiteraard voor de mietjes een zeer nuttig supplement. Plus dat het het hongergevoel afneemt en een stúk meer energie geeft.

Nadelen idd de verhoogde bloeddruk en hartslag met alle gevolgen van dien voor diegenen die nooit trainen of zich anderzijds inspannen en die symptomen niet kunnen verdragen. Niet voor niets vallen beide producten nog altijd onder de amfetaminen familie.

Conclusie: Je gaat er niet van dood, neem er caff en aspi bij voor een beter effect. Neem het niet als je een inactieve papzak bent want dan knappen je aderen al onder de bloeddruk als je 100 meter hardloopt zónder stimulantia.

De betutteling van de Nederlandse overheid weer, zonde, mits goed toegepast zou een stacker voor de gemiddelde mens een uitkomst kunnen zijn.
Oud 22-07-2005, 19:06
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik zit in mijn vakantieweken
dat betekent dat ik gewoon eet waar ik trek in heb,
maar de trek houdt nooit op

heb ik net veel avond gegeten
dan bedoel ik 200gr vlees, 200 gr rijst + saus + groenten
dan zit ik vol
en 5 min later 'moet' ik chocola
ik wacht een kwartier, nog steeds trek dus ik eet inderdaad de chocola. Maar dan heb ik ook alweer trek in het avondeten en ga ik de restjes uit de pan schrappen. Waarna ik weer verder ga met de chocola.
Normaal gesproken houd ik me in in zo'n geval. Maar hoe komt het nou dat ik die trek blijf houden?
Oud 24-07-2005, 07:47
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 22-07-2005 @ 19:17 :
De betutteling van de Nederlandse overheid weer, zonde, mits goed toegepast zou een stacker voor de gemiddelde mens een uitkomst kunnen zijn.
Ik denk dat het voor de meeste mensen eerder een uitkomst is om gezond te gaan leven, dus gezonder eten en meer bewegen/sporten.

Zoals je al zegt: "Niet voor niets vallen beide producten nog altijd onder de amfetaminen familie." En of jij het nu onzin vindt of niet: het verbod op die dingen zal best ergens op gebaseerd zijn (en waarschijnlijk op meer dan één persoon waar het niet goed bij uitpakte). En je zegt dat het met name voor 'inactieve papzakken' niet goed is: ik denk dat juist die mensen sneller naar dergelijke pillen grijpen en dan is het dus nog gevaarlijker.
Oud 24-07-2005, 17:24
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-07-2005 @ 08:47 :
Ik denk dat het voor de meeste mensen eerder een uitkomst is om gezond te gaan leven, dus gezonder eten en meer bewegen/sporten.

Zoals je al zegt: "Niet voor niets vallen beide producten nog altijd onder de amfetaminen familie." En of jij het nu onzin vindt of niet: het verbod op die dingen zal best ergens op gebaseerd zijn (en waarschijnlijk op meer dan één persoon waar het niet goed bij uitpakte). En je zegt dat het met name voor 'inactieve papzakken' niet goed is: ik denk dat juist die mensen sneller naar dergelijke pillen grijpen en dan is het dus nog gevaarlijker.
Daarom was het ook slechts een onthulling van feiten op die anti-stack gedachte van jou, zó dodelijk is het nou ook weer niet het ligt aan de gebruiker niet aan het product.

Maar.. je hebt gelijk
Oud 25-07-2005, 06:47
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 24-07-2005 @ 18:24 :
Daarom was het ook slechts een onthulling van feiten op die anti-stack gedachte van jou, zó dodelijk is het nou ook weer niet het ligt aan de gebruiker niet aan het product.

Maar.. je hebt gelijk
Ik zeg nergens dat ze dodelijk zijn. Wel dat ze slecht voor de gezondheid en verboden zijn. En volgens mij klopt dat allebei.
Oud 25-07-2005, 10:37
Gothic
Gothic is offline
ben ruim 3 kilo aangekomen in de vakantie... 2 cm op heupen en taille erbij en mn broeken zitten weer strak

Maar gaat er wel weer af als ik weer sport. Blijf net zoveel eten als normaal en normaal sport ik en nu helemaal niet, dus dat scheelt...
Oud 25-07-2005, 11:54
-(L)-
Weet iemand toevallig hoeveel ckal er in Passoa en Apfelkorn (schrijf ik 't goed? ) zitten?
Oud 25-07-2005, 11:58
-(L)-
Citaat:
Freestyler* schreef op 22-07-2005 @ 20:06 :

Normaal gesproken houd ik me in in zo'n geval. Maar hoe komt het nou dat ik die trek blijf houden?
Ik heb precies 't zelfde probleem. Geen idee hoe dat komt. Ik betrap me er in ieder geval op dat ik me minstens 2x per week niet kan inhouden En dat, terwijl ik daar door 't jaar heen helemaal geen last van heb.
Oud 25-07-2005, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 25-07-2005 @ 12:54 :
Weet iemand toevallig hoeveel ckal er in Passoa en Apfelkorn (schrijf ik 't goed? ) zitten?
in passoa 103 per 'oz', ik weet niet hoeveel dat is
in apfelkorn 69 per oz

oh, een oz is een ounce en een ounce is 28,35 gram

Laatst gewijzigd op 25-07-2005 om 12:07.
Oud 25-07-2005, 12:07
-(L)-
oz=ounce
Ik neem aan dat 't dus 1 ons is.

Edit: haha, niet dus
Oud 25-07-2005, 12:08
Verwijderd
http://www.gehl.nl/omrekentabel.htm
vindt van niet
Oud 26-07-2005, 12:55
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Nou, bij mij staat het echt stil: de eerste 10kg er (heel erg) makkelijk afgekregen maar ik lijk niet onder de 73kg te komen. Wel frustrerend moet ik zeggen. Ik heb nu besloten zowel 's ochtends als 's avonds te sporten; 5km op de crosstrainer en dit langzaam op te bouwen. En daarnaast probeer ik ieder uur iets te eten. Ik heb gemerkt dat ik vaak op dezelfde momenten naar snacks grijp, zo heb ik echt zin in iets lekkers als ik in de middag even naar de televisie aan het kijken ben Dus dit probeer ik te vermijden, herkennen jullie dit eigenlijk? Verder heb ik nog een vraagje; ik ben nogal lui aangelegd en maak daarom vaak fruit schoon voor een paar dagen. Maar gaan hierdoor (veel) vitaminen verloren? Ik doe dit bijvoorbeeld met druiven, kersen en galiameloen.
Oud 26-07-2005, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 26-07-2005 @ 13:55 :
Maar gaan hierdoor (veel) vitaminen verloren? Ik doe dit bijvoorbeeld met druiven, kersen en galiameloen.
Volgens mij gaat er wel redelijk wat verloren, maar het behoudt ook nog wel wat. Bij druiven en kersen lijkt het me ook veel minder het geval...die hoef je toch alleen maar af te spoelen...? Dat is iig het enige dat ik er mee doe.
Oud 26-07-2005, 13:08
Verwijderd
bij kersen moeten steeltjes eraf en druiven moeten van de tros af
maar als je dat een beetje netjes doet, beschadig je de vrucht niet echt dus dan gaan de vitaminen denk ik ook niet gauw verloren.
Oud 26-07-2005, 13:20
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-07-2005 @ 14:08 :
bij kersen moeten steeltjes eraf en druiven moeten van de tros af maar als je dat een beetje netjes doet, beschadig je de vrucht niet echt dus dan gaan de vitaminen denk ik ook niet gauw verloren.
Inderdaad, maar de vruchten beschadigen altijd een beetje. De meloen snij ik altijd in vier stukken, zodat ik er elke dag eentje kan pakken: ik ben namelijk de enige hier in huis die fruit eet
Oud 27-07-2005, 22:29
Verwijderd
ik heb nu al 2 dagen 2 x krampen in mijn hand gekregen
echt heel erg ( deukt helemaal in en trek samen )

2 x op verschillende plekken ( 1 x in het midden van mijn binnenhand en 1 x onderaan aan de zijkant van mijn pols/hand)

hoe komt dat eigenlijk?
Oud 28-07-2005, 12:29
Roos
Roos is offline
Dat heeft niet zoveel met voeding te maken
Oud 29-07-2005, 18:08
Mara
Mara is offline
Heej!

Ik ben terug van vakantie. Ik moet zeggen, het was echt leuk. Goede nieuwe ervaringen opgedaan. Zelfs naar 't strand geweest, met m'n bikini aan

Ik heb wel verdomde weinig gegeten daar. Slecht ritme, vergeten, geen trek. Ik heb ook geen idee hoeveel ik momenteel weeg, morgen sta ik wel weer op de schaal
Oud 29-07-2005, 21:01
kellytje
kellytje is offline
ook net terug van vakantie
Ik ben wel wat aangekomen 69 kg nu.
Ik dacht dat hier ngo iemand zat die ooit weight watchers gevolgd heeft. Ik zit er aan te denken om dit vanaf volgende week (samen met veel sporten) ook te gaan doen dus ik zou graag wat ervaringen horen .
Oud 29-07-2005, 21:02
Roos
Roos is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-07-2005 @ 19:08 :
Heej!

Ik ben terug van vakantie. Ik moet zeggen, het was echt leuk. Goede nieuwe ervaringen opgedaan. Zelfs naar 't strand geweest, met m'n bikini aan
leuk!
Oud 30-07-2005, 11:34
Mara
Mara is offline
Bedankt

En Roos heeft zomaar een nieuwe ava Was dát even schrikken!

Ik ben nu in dubio. Heb me net gewogen, 69.8 kg. Ja, mooi. Maar veel te snel, heb een week nauwelijks gegeten. Ik weet dat 't slecht is, maar nu heb ik 't gevoel van 'nou dat werkt dan tenminste'
Oud 30-07-2005, 11:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-07-2005 @ 12:34 :
Bedankt

Ik ben nu in dubio. Heb me net gewogen, 69.8 kg. Ja, mooi. Maar veel te snel, heb een week nauwelijks gegeten. Ik weet dat 't slecht is, maar nu heb ik 't gevoel van 'nou dat werkt dan tenminste'
Meis, niet doorslaan. Een week slecht eten is geen ramp en heeft iedereen wel eens. Zeker in vakantie tijd als je al onregelmatig leeft is het moeilijk om een vast patroon vast te houden en is het gemakkelijker om te gaan rommelen met eten. Dat heb ik zelf ook en heel veel anderen vast ook wel.

Probeer toch weer een patroon te vinden en als het niet lukt dan is dat nog geen ramp, dan komt dat wel weer als de vakantie voorbij is maar ga nu niet doorslaan op te weinig eten want je weet diep in jezelf ook wel dat dat geen langetermijn oplossing is. Daar wordt je nu dan misschien wel gelukkig van maar op lange termijn ook niet.
Oud 30-07-2005, 17:00
Hagel
Hagel is offline
@ Meelfriek, wees er maar blij mee maar ga dan nu weer op je normale manier verder Eraf is eraf en het is toch stiekem ook wel lekker dat je zo een begin hebt, als je er maar niet mee doorgaat.
Oud 30-07-2005, 17:29
Mara
Mara is offline
@Daantje en Hagel: Ja, het zal uiteindelijk wel weer goedkomen. Maar ik ben zó'n ongelovelijke twijfelaar wat dit soort dingen betreft.

Vandaag weer gigantisch slecht gegeten, ik krijg gewoon geen hap door m'n keel. 3 boterhammen, wat toffees, 1 hap aardappelen 1 hap kip en wat sla. Bah.
Oud 30-07-2005, 18:02
Bloem
Bloem is offline
Nou, ik ben in elk geval blij dat ik niet de enige ben die periodes heeft dat ze heel weinig trek heeft.
Oud 30-07-2005, 18:28
Roos
Roos is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-07-2005 @ 12:34 :
Bedankt

Haha ik wilde al eerder een nieuwe, maar alle plaatjes waren te groot Je went er wel aan

Overigens ben ik op de goede tour qua gezond eten: lekker veel fruit, vis, groenten etc.
Oud 30-07-2005, 20:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-07-2005 @ 19:02 :
Nou, ik ben in elk geval blij dat ik niet de enige ben die periodes heeft dat ze heel weinig trek heeft.
alleen zij kan het hebben... niet lullig bedoelt verder.
Oud 30-07-2005, 22:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb in mijn vakantie juist ontzettende vreetbuien gehad. Vroeg me serieus af of ik geen lintworm ofzo had. Ik at acht boterhammen per dag maar aan minder dan vier voor ontbijt had ik niet genoeg en dan wou ik er 's middags nog wel zes. Ik was veel onderweg en dan heb ik sowieso de hele tijd trek. Het was goed dat mijn vriend er bij was en dat ik van hem niet de hele dag mag eten want anders had ik me echt volgepropt. Wel met verantwoorde dingen, dat wel gelukkig
Oud 31-07-2005, 02:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
woohoo ik was vanochtend zo moedig om te wegen en ik ben back op de 50 kg!! klaar met afvallen nu nog wat vet replacen met spiermassa maar als dat niet lukt fine... ik ben blijjj
Oud 31-07-2005, 10:06
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-07-2005 @ 21:46 :
alleen zij kan het hebben... niet lullig bedoelt verder.
Tsja, maar dat doet niks af aan het feit dat er dus wel meer mensen zijn die periodes geen trek hebben, en dt het voor jullie (of jou) misschien ook een beetje duidelijk is dat ik heus niet expres niet veel at. Want ik kreeg de indruk dat je dat wel dacht.

Het gaat trouwens goed, ik tel geen calorieën meer, hou niet meer bij wat ik eet, let alleen op of mijn gewicht een beetje stabiel blijft, en dat doet het. Ik wissel gezonde dagen af met af en toe een bak Ben&Jerrys, om maar iets te noemen, en zo blijft het mooi in balans. Tot nu toe geslaagd dus, mijn 'lijnpoging'.
Oud 31-07-2005, 14:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 31-07-2005 @ 11:06 :
Tsja, maar dat doet niks af aan het feit dat er dus wel meer mensen zijn die periodes geen trek hebben, en dt het voor jullie (of jou) misschien ook een beetje duidelijk is dat ik heus niet expres niet veel at. Want ik kreeg de indruk dat je dat wel dacht.
Ik heb nooit ontkent dat er meer mensen zijn die periodes geen trek hebben, ik herken het zelf ook. Alleen kun je er op 2 manieren mee omgaan: of het accepteren en idd niet/weinig eten, of gewoon je verstand erbij houden en gezond blijven eten.
Oud 31-07-2005, 16:46
Verwijderd
@Bloem: Fijn om te horen dat het (nog steeds) zo goed gaat met jou en eten! Ik denk dat jij een goed voorbeeld bent van hoe je op een gezonde manier kunt afvallen (Ik geloof dat jij zo rond de 1500-1600 kcal per dag at?) en jezelf ook mede een gezond eetpatroon aan kunt leren. Want op gewicht blijven is minstens net zo belangrijk als afvallen.

@Gothic + MeelFriek: Welkom terug van vakantie allebei! (Voor Gothic is dit berichtje misschien ietwat aan de late kant.)
Oud 31-07-2005, 17:40
Mara
Mara is offline
Pff, het gaat vandaag alweer iets beter. Extra boterham gegeten.

Aan de ene kant wil ik niet extra eten, want dit is 'ideaal' ik val immers af. Vanochtend 68.8. Aan de andere kant m'n verstand, die zegt dat 't niet goed is, dat ik vocht ben afgevallen ed. Gelukkig is altijd nog mijn verstand de baas geweest over m'n gevoel, alleen in dit geval is niet alleen dít 't probleem.

Ik krijg nl gewoon m'n eten niet naar binnen Ik wíl wel eten, ik móet eten en dat besef ik, maar ik krijg 't gewoon niet door m'n keel. Zeker gewenning ofzo, en dat al in een week
Ik bouw 't gewoon weer langzaam op, moet ook wel, ik kan niet anders

Morgen maar 's Linesse Paturain halen, dat vind ik echt heerlijk op brood en is ook fris. Waarschijnlijk krijg ik 't dan makkelijker naar binnen. Ook wat extra fruit halen, er zijn nu alleen maar bananen. Krijg ik iig wát extra naar binnen.
Oud 31-07-2005, 20:24
phink
phink is offline
Ik heb misschien een hele rare vraag: is het echt nodig om die 3 tussendoortjes per dag te eten? Of kun je ook volstaan met 3 maaltijden?
Oud 31-07-2005, 21:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
phink schreef op 31-07-2005 @ 21:24 :
Ik heb misschien een hele rare vraag: is het echt nodig om die 3 tussendoortjes per dag te eten? Of kun je ook volstaan met 3 maaltijden?
Nodig, nodig. Nee. Zolang jij met die drie maaltijden aan voldoende kcal komt en je voedingsstoffen binnenkrijgt, is het goed.

Let echter wel op met fruit, dit beschouwt men ook als tussendoortjes en dat heb je wél nodig.

De voordelen van meerdere kleine maaltijden en dus tussendoortjes zijn al 100x gegeven hier, daarvoor moet je even zoeken
Oud 31-07-2005, 21:18
Roos
Roos is offline
Het is niet altijd nodig: je moet wel opletten dat je voldoende calorieen binnen krijgt elke dag.

Als jij wilt afvallen, gaat dat logischerwijs sneller zonder tussendoortjes. Maar te snel afvallen werkt niet: na een tijdje stop je daarmee, en zal je weer aankomen.

Tussendoortjes helpen ook om trek/eetbuien te voorkomen: als je af en toe een boterham/appel/yoghurt neemt, zal je minder snel koekjes pakken bijvoorbeeld.

Daarnaast moet je inderdaad wel op je fruit- en zuivelintake letten
Oud 31-07-2005, 21:34
phink
phink is offline
En is een bakje yoghurt met 1 banaan voldoende als ontbijt, als je vervolgens geen tussendoortje neemt, maar wacht tot het middageten?
Oud 31-07-2005, 22:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
phink schreef op 31-07-2005 @ 22:34 :
En is een bakje yoghurt met 1 banaan voldoende als ontbijt, als je vervolgens geen tussendoortje neemt, maar wacht tot het middageten?
Nee. Ontbijt is erg belangrijk omdat daardoor je spijsvertering op gang komt. Een boterham of twee of een goede vervanging daarvoor vind ik toch wel een minimum vereiste voor een ontbijt.
Oud 31-07-2005, 22:04
Roos
Roos is offline
Ontbijt overslaan, of een klein ontbijt kiezen, heeft geen zin.
Je lichaam zal dan extra hard zijn best doen, om de rest van de dag ALLES op te nemen, wat je eet.

Je kunt beter een lekker ontbijt nemen, inderdaad 2 boterhammen ofzo, of iets wat jij lekker vindt.

Juist 's ochtends is het belangrijk om te eten
Oud 01-08-2005, 11:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
phink schreef op 31-07-2005 @ 22:34 :
Volgens mij ben jij van plan véél te weinig te gaan eten. Even een lijstje wat jij binnen moet krijgen, zéker omdat je ook begint/bezig bent te puberen.

8 boterhammen
Minimaal 200 gram aardappelen/pasta/rijst
Minimaal 200 gram groenten
Minimaal 2 stuks fruit

Dit is alleen nog maar je basisvoeding, en dat is bij lange na niet genoeg. Als je dit eet mag je ook nog allerlei tussendoortjes.

Voor zover ik tot nu toe aan je posts kan zien weet je vrij weinig ervan af en wil je jezelf er gewoon 'ingooien'. Geef ons eens wat info, zoals je lengte, gewicht, en je doelgewicht.
Oud 01-08-2005, 12:53
Verwijderd
Eigenlijk vind ik gewoon dat mensen jonger dan 15 (en als het even kan mensen van 15 óók) niet zelfstandig moeten lijnen. Als je overgewicht of bijna overgewicht hebt, ga dan naar een dietist en laat je begeleiden.
Als je een normaal gewicht hebt, wacht dan gewoon af; waarschijnlijk groei je nog in de lengte en stabiliseert je gewicht zich nog een beetje, dan kun je over twee jaar nog eens kijken of je dan tevreden bent.
Wanneer je lichaam zich nog ontwikkelt, kan een tekort aan voedingsstoffen (ook als dat gewoon koolhydraten en vetten zijn, waar je vanzelf een 'tekort' van creëert bij het lijnen) blijvende gevolgen hebben!
Oud 01-08-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 01-08-2005 @ 13:53 :
Eigenlijk vind ik gewoon dat mensen jonger dan 15 (en als het even kan mensen van 15 óók) niet zelfstandig moeten lijnen. Als je overgewicht of bijna overgewicht hebt, ga dan naar een dietist en laat je begeleiden.
Als je een normaal gewicht hebt, wacht dan gewoon af; waarschijnlijk groei je nog in de lengte en stabiliseert je gewicht zich nog een beetje, dan kun je over twee jaar nog eens kijken of je dan tevreden bent.
Wanneer je lichaam zich nog ontwikkelt, kan een tekort aan voedingsstoffen (ook als dat gewoon koolhydraten en vetten zijn, waar je vanzelf een 'tekort' van creëert bij het lijnen) blijvende gevolgen hebben!
Eens .

Eigenlijk vind ik dat mensen het helemaal niet zover moeten laten komen dat ze moeten lijnen, en dat iedereen die niet hóeft te lijnen dat ook niet moet doen, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan (en dat geldt ook voor mij).

[Edit] Dan bedoel ik wel lijnen in de zin van gewicht willen verliezen, en niet 'dieeten' om in de gaten te houden of je wel genoeg gezonde voedingsstoffen binnenkrijgt e.d.
Oud 01-08-2005, 14:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
Klopt. Jammere is alleen dat meisjes dan tóch niet willen luisteren, 9 van de 10 keer, en dan help ik ze graag om 't toch nog een béétje goed te doen Misschien deels ook wel omdat ik niet écht hulp had op die leeftijd, en dat heeft niet goed uitgepakt bij mij zoals jullie kunnen zien.
Oud 01-08-2005, 14:32
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Eens.

Verder moet je heel erg oppassen op die leeftijd. Je lichaam is bezig vrouw te worden, door te weinig te eten, rem je dit en zorg je dat je lichaam zich niet optimaal kan ontwikkelen. Dit uit zich is niet ongesteld worden of remmingen van de (borst)groei. Ik heb (denk ik) beide gehad en daar word je niet blij van kan ik je vertellen...
Oud 01-08-2005, 15:04
Maija
Maija is offline
Weet iemand een lekker avondeten, wat best weinig Cal. heeft.
(bijvoorbeeld 100 gram rijst is al 300 kal. ondertussen 100 gram ovenfrites maar 150 kal zijn)

Ik heb vandaag iets teveel gegeten, dus ik wil het proberen goed te maken met mijn avondeten, en ik moet koken.
En van mijn vader moet ik perse een vol bord eten, (omdat ze gemerkt heb dat ik veel ben afgevallen)
Maar als ik vanavond meer dan 400 Kal, eet ben ik zeker bijgekomen.
(zit nu al bijna op 2000)
Oud 01-08-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 01-08-2005 @ 16:04 :
Weet iemand een lekker avondeten, wat best weinig Cal. heeft.
(bijvoorbeeld 100 gram rijst is al 300 kal. ondertussen 100 gram ovenfrites maar 150 kal zijn)

Ik heb vandaag iets teveel gegeten, dus ik wil het proberen goed te maken met mijn avondeten, en ik moet koken.
En van mijn vader moet ik perse een vol bord eten, (omdat ze gemerkt heb dat ik veel ben afgevallen)
Maar als ik vanavond meer dan 400 Kal, eet ben ik zeker bijgekomen.
(zit nu al bijna op 2000)
Ongekookte rijst is 300 kcal per 100 gram ja, maar gekookte rijst zit maar rond de 100 kcal per 100 gram. En aangezien 200-250g gekookte rijst een normale portie is kom je maar aan de 200-250 kcal.

Waarom mogen je ouders niet merken dat je afgevallen bent? Wanneer het afvallen echt nodig zou zijn zouden ze het toch juist 'goed' vinden? Waarschijnlijk betekent dit dat je al dun bent en je in de ogen van andere helemaal niet hoeft af te vallen.

Ik denk dat je je ook niet zo druk moet maken om dat avondeten. Of je nou een avondmaaltijd van 400 of 600 kcal eet, dat scheelt echt geen kilo's op de weeg schaal morgen, zelfs geen grammen.

Laatst gewijzigd op 01-08-2005 om 15:25.
Oud 01-08-2005, 15:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 01-08-2005 @ 16:20 :
Ongekookte rijst is 300 kcal per 100 gram ja, maar gekookte rijst zit maar rond de 100 kca per 100 graml. En aangezien 200-250g gekookte rijst een normale portie is kom je maar aan de 200-250 kcal.

Waarom mogen je ouders niet merken dat je afgevallen bent? Wanneer het afvallen echt nodig zou zijn zouden ze het toch juist 'goed' vinden? Waarschijnlijk betekent dit dat je al dun bent en je in de ogen van andere helemaal niet hoeft af te vallen.

Ik denk dat je je ook niet zo druk moet maken om dat avondeten. Of je nou een avondmaaltijd van 400 of 600 kcal eet, dat scheelt echt geen kilo's op de weeg schaal morgen, zelfs geen grammen.
Precies. Een keer wat meer eten is geen ramp, als je je daar druk om maakt zit 't niet goed in je hoofd.
Oud 01-08-2005, 19:21
Mara
Mara is offline
Ik heb trouwens een nieuwe foto op valtaf, die is wat duidelijker dan mijn vorige foto's. Véél duidelijker wat betreft 't kunnen zien waar 't vet zit enzo.
Oud 01-08-2005, 20:08
phink
phink is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-08-2005 @ 12:51 :
Volgens mij ben jij van plan véél te weinig te gaan eten. Even een lijstje wat jij binnen moet krijgen, zéker omdat je ook begint/bezig bent te puberen.

8 boterhammen
Minimaal 200 gram aardappelen/pasta/rijst
Minimaal 200 gram groenten
Minimaal 2 stuks fruit

Dit is alleen nog maar je basisvoeding, en dat is bij lange na niet genoeg. Als je dit eet mag je ook nog allerlei tussendoortjes.

Voor zover ik tot nu toe aan je posts kan zien weet je vrij weinig ervan af en wil je jezelf er gewoon 'ingooien'. Geef ons eens wat info, zoals je lengte, gewicht, en je doelgewicht.
Niet véél minder. Gewoon beetje minder. Niet extreem ofzo hoor! Maarreh...8 boterhammen Dat red ik echt nooit. Ik eet er 's ochtends 1, meer tijd heb ik daar niet voor. 's middags 2. En dan avondeten. Fruik kom ik ook niet aan. En groenten enzo ligt er maar net aan wat we eten hierthuis. Dus dan zou ik zowieso al te weinig eten?
Oud 01-08-2005, 20:38
Maija
Maija is offline
Bedankt,
Nee, ik ben veel afgevallen.. en probeer nu op gewicht te blijven (57 kilo, 1.70 lang)
Dat is aan de lage kant, maar mijn gewicht schommelt makkenlijk tussen de 56 en 59 kilo per dag
Ik wil zeker niet meer afvallen..

Maar bedankt, toevallig heb ik vanavond ook rijst gegeten 200 gram met gehakt enz. erin.
Was erg lekker

Regels voor berichten