Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2005, 20:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
phink schreef op 01-08-2005 @ 21:08 :
Niet véél minder. Gewoon beetje minder. Niet extreem ofzo hoor! Maarreh...8 boterhammen Dat red ik echt nooit. Ik eet er 's ochtends 1, meer tijd heb ik daar niet voor. 's middags 2. En dan avondeten. Fruik kom ik ook niet aan. En groenten enzo ligt er maar net aan wat we eten hierthuis. Dus dan zou ik zowieso al te weinig eten?
Ja. Zelfs als je op een goede manier het dubbele eet, kun je daarmee afvallen...
Oud 01-08-2005, 20:50
phink
phink is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-08-2005 @ 21:43 :
Ja. Zelfs als je op een goede manier het dubbele eet, kun je daarmee afvallen...
tuurlijk niet! Hiermee blijf ik op mijn gewicht hoor. Het ligt er denk ik aan dat ik -buiten school dan- niks aan sport doe. Dus ik verbruik daar geen extra calorieen mee, dus val niet af. Denk ik
Oud 01-08-2005, 21:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
phink schreef op 01-08-2005 @ 21:50 :
tuurlijk niet! Hiermee blijf ik op mijn gewicht hoor. Het ligt er denk ik aan dat ik -buiten school dan- niks aan sport doe. Dus ik verbruik daar geen extra calorieen mee, dus val niet af. Denk ik
Ga dan sporten of in elk geval bewegen in plaats van minder te eten. Met het eten wat jij binnen krijgt met je niet denken aan minder eten, eerder aan wat meer eten. Je bent volop in de groei, je kan niet blijven eten wat je at toen je nog kleiner was. Op jouw leeftijd is het niet gezond om te gaan lijnen door te gaan minderen met eten maar meer bewegen kan geen kwaad
Oud 01-08-2005, 21:11
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
phink schreef op 01-08-2005 @ 21:50 :
Spaarstand lieverd.
Oud 01-08-2005, 21:17
phink
phink is offline
Toen ik klein was at ik juist veel meer...'s ochtends 3 boterhammen, 's middags 4. Maar rond groep 8 ofzo was dat echt teveel. Ik kreeg dat gewoon niet weg. Weet niet hoe 't komt.

Maar meer eten voelt niet goed...dan voel ik mezelf net 'n schransbak. Alhoewel ik natuurlijk ook wel m'n uitzonderings dagen heb

Nu weeg ik 58 kilo En vind dat eigenlijk btje veel. Het liefst ga ik terug naar de 55, en dat wil ik dus proberen zonder tussendoortjes. Maar als ik bij gewone maaltijden meer moet gaan eten, bereik ik er toch nog niks mee om dan de tussendoortjes weg te laten...?
Oud 01-08-2005, 21:17
phink
phink is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-08-2005 @ 22:11 :
Spaarstand lieverd.
Ik snap niet echt wat je bedoelt...
Oud 01-08-2005, 21:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
phink schreef op 01-08-2005 @ 22:17 :
Ik snap niet echt wat je bedoelt...
Als je jarenlang te weinig eet gaat je lichaam daar aan wennen en verbrand je lichaam alles wat het maar binnenkrijgt om te kunnen overleven. Je lichaam heeft eigenlijk meer nodig maar het kan gewoon niet meer krijgen dus doet het het hier maar mee terwijl het eigenlijk wel graag meer binnen zou willen krijgen. Je kan dus probleemloos meer eten zonder dat je aankomt
Oud 02-08-2005, 09:47
Bloem
Bloem is offline
Dat is niet altijd waar Daantje, het kan best zijn dat je dan in het begin wel aankomt, omdat je lijf dat 'extra' eten ook als een gek gaat opslaan. Maar na verloop van tijd trekt dat wel weer bij, en kom je weer op gewicht of val je af.
Oud 02-08-2005, 10:59
Verwijderd
Als je (waarschijnlijk) een vertraagde stofwisseling hebt en deze stapsgewijs wilt opbouwen moet je eens op deze site kijken voor een uitgebreide opbouw.

Het komt er op neer dat je eerst kijkt hoeveel je nu eet en die hoeveelheid iedere week met ong. 100 kcal per dag gaat verhogen. Als het goed is kom je er niet van aan (Weeg je wel maar een keer in de week anders is het niet betrouwbaar) en op het moment dat je wel gaat aankomen moet je de hoeveelheid weer een beetje verkleinen. Wat je op dat moment eet is de juiste energiebehoefte voor jouw lichaam.
Oud 02-08-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 01-08-2005 @ 22:17 :
Nu weeg ik 58 kilo En vind dat eigenlijk btje veel. Het liefst ga ik terug naar de 55, en dat wil ik dus proberen zonder tussendoortjes.
Hoe lang ben je? Bovendien moet je je niet verkijken op een gewicht van een tijd geleden, aangezien je zegt dat je terug wil naar de 55. Misschien woog je een half jaar geledfen wel 55, maar je bent pas 14. Dit betekent dat je in de groei bent en dat je lichaam bezig is zich te ontwikkelen. Je word niet alleen langer maar je krijgt ook een andere (vrouwelijke) lichaamsbouw op die leeftijd.
Oud 02-08-2005, 21:30
sheepdog
sheepdog is offline
Okay, niet cool... Ik ben in twee weken drie kilo aangekomen. Ik ben nu bij mijn ouders en hier is gewoon nooit fruit en verse groente in huis, oftewel ik eet elke dag een (halve) zak chips in plaats van fruit en groente. Ik neem mezelf elke dag voor boodschappen te doen, maar uit luiheid doe ik dat niet. Nou, morgen dus echt wel. Heb altijd gezegd dat ik niet meer dan 60 wil wegen en 59 komt toch wel eng in de buurt. Dus ik ga maar weer bijhouden wat ik eet. Ik weet nog niet of ik dat op valtaf ga doen, ik denk dat ik het eerst even gewoon op papier bij ga houden, zonder calorien te tellen dus. Mijn buik is echt continu opgezwollen , dat heb ik normaal nooit. Ik ga wel weer buikspieroefeningen doen en springtouwen en wandelen. Nouja, wish me luck... Gewoon een kwestie van weer in een gezond ritme komen...
Oud 03-08-2005, 10:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 02-08-2005 @ 10:47 :
Dat is niet altijd waar Daantje, het kan best zijn dat je dan in het begin wel aankomt, omdat je lijf dat 'extra' eten ook als een gek gaat opslaan. Maar na verloop van tijd trekt dat wel weer bij, en kom je weer op gewicht of val je af.
Das waar ja, je moet je lichaam idd wel even de tijd te geven om aan dat meer eten te wennen.
Oud 03-08-2005, 10:52
Mara
Mara is offline
Ok, ik heb m'n eetlust dus weer terug Gister veel te veel gegeten.

Vandaag dus maar weer gezond, en ik wil joggen maar 't regent Eigenlijk wil ik een hometrainer, maar die dingen zijn zo duur
Oud 03-08-2005, 11:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-08-2005 @ 11:52 :
Ok, ik heb m'n eetlust dus weer terug Gister veel te veel gegeten.

Vandaag dus maar weer gezond, en ik wil joggen maar 't regent Eigenlijk wil ik een hometrainer, maar die dingen zijn zo duur
Anders moet je voor een hometrainer eens kijken in een kringloopwinkel ofzo. Je hebt dan wel niet zo'n hele mooie maar die verkopen ze daar best vaak.
Oud 03-08-2005, 11:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-08-2005 @ 12:20 :
Anders moet je voor een hometrainer eens kijken in een kringloopwinkel ofzo. Je hebt dan wel niet zo'n hele mooie maar die verkopen ze daar best vaak.
Ik heb 't er net met m'n ouders over gehad, en wat blijkt: Ze willen zelf ook en crosstrainer. Punt is alleen dat de kamer die we daarvoor willen gebruiken binnenkort een maand in beslag wordt genomen door een logee, en de zolder moet eerst helemaal uitgeruimd worden. Maar hij komt er dus wel
Oud 03-08-2005, 11:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-08-2005 @ 12:37 :
Ik heb 't er net met m'n ouders over gehad, en wat blijkt: Ze willen zelf ook en crosstrainer. Punt is alleen dat de kamer die we daarvoor willen gebruiken binnenkort een maand in beslag wordt genomen door een logee, en de zolder moet eerst helemaal uitgeruimd worden. Maar hij komt er dus wel
Cool Das dan al heel wat
Oud 03-08-2005, 18:06
Verwijderd
@sheepdog: Je bent er zelf bij, als het belangrijk voor je is doe dan idd zelf boodschappen of maak een lijstje voor je ouders en vraag ze dat mee te nemen als ze boodschappen doen. En 59 kg is geen 60 kg en als je gezond eet en je komt wel op de 60 kg dan kun je je nog afvragen of het zo'n ramp is of dat het gewoon komt doordat je wat ouder wordt. Maar gezond eten en bewegen heeft meer voordelen. Succes iig.
Oud 03-08-2005, 18:35
phink
phink is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 02-08-2005 @ 12:09 :
Hoe lang ben je? Bovendien moet je je niet verkijken op een gewicht van een tijd geleden, aangezien je zegt dat je terug wil naar de 55. Misschien woog je een half jaar geledfen wel 55, maar je bent pas 14. Dit betekent dat je in de groei bent en dat je lichaam bezig is zich te ontwikkelen. Je word niet alleen langer maar je krijgt ook een andere (vrouwelijke) lichaamsbouw op die leeftijd.
Ik ben 1.73
Om precies te zijn; ik woog 1 maand geleden 55 kilo
Oud 03-08-2005, 18:42
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 03-08-2005 @ 19:35 :
Ik ben 1.73
Zolang je gezond eet en gewoon voldoende beweegt lijkt het me onlogisch dat je op een verkeerde manier aankomt. Je bent nog jong, het is logisch dat je wat aankomt en je hebt ook genoeg voedsel nodig om je verder te kunnen ontwikkelen. Gewoon voldoende eten dus.
Oud 03-08-2005, 20:09
Droomz
Droomz is offline
Nuttig topic dit.

Ik ben nu 15 kilo ongeveer afgevallen door Weight Watchers (daar vroeg iemand in dit topic, geloof ik naar) te doen.

Gezond eten dus en ik heb nu nog 2 - 3 kilo overgewicht.
Ik eet veel fruit, groenten, weinig snoep, volkorenbrood, bruine rijst enzo.

Drink veel thee (zonder suiker) en water .

Ik fiets 4 - 5 x in de week tussen de 20 en de 32 km

Maar op het moment wil het niet lukken. Ik weet wel dat het op een gegeven moment even stilstaat, maar toch is het demotiverend.

Maar ik ben al heel trots op mezelf dat ik 15 kilo kwijt ben door gezond te eten. Ik wil nog ongeveer 10 kilo kwijt (niet voor mijn gezondheid, maar omdat ik dat gewoon mooier vind) en dan ben ik tevreden.
Zolang je gezond eet, blijf je dus goed op gewicht

En bij lijnen moet je af en toe zondigen, anders krijg je vreetbuien.

Als je een dieet wilt volgen, raad ik Weight Watchers aan. Je eet gezond, gevarieerd en af en toe mag je ook wel chocolade
Zij werken met punten voor al het eten ipv kcalorieen. Dit is per persoon verschillend.
Groenten en fruit mag je bijna altijd eten zonder dat je moet tellen. En voor andere gezonde dingen weinig punten. Integenstelling tot slechte producten. Die zijn heel veel punten waard.
Oud 04-08-2005, 17:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 02-08-2005 @ 22:30 :
Okay, niet cool... Ik ben in twee weken drie kilo aangekomen. Ik ben nu bij mijn ouders en hier is gewoon nooit fruit en verse groente in huis, oftewel ik eet elke dag een (halve) zak chips in plaats van fruit en groente. Ik neem mezelf elke dag voor boodschappen te doen, maar uit luiheid doe ik dat niet. Nou, morgen dus echt wel. Heb altijd gezegd dat ik niet meer dan 60 wil wegen en 59 komt toch wel eng in de buurt. Dus ik ga maar weer bijhouden wat ik eet. Ik weet nog niet of ik dat op valtaf ga doen, ik denk dat ik het eerst even gewoon op papier bij ga houden, zonder calorien te tellen dus. Mijn buik is echt continu opgezwollen , dat heb ik normaal nooit. Ik ga wel weer buikspieroefeningen doen en springtouwen en wandelen. Nouja, wish me luck... Gewoon een kwestie van weer in een gezond ritme komen...
Hoe lang ben jij dan?

Ik weeg nu of 61 kilo of 62,5 kilo Ik ben afgevallen zonder dat ik er wat voor doe... Ik vermoed dat mn eetlust aan het verminderen is doordat ik nu al een tijdje niet dans.

Maar wat ik wilde vragen; hoeveel kcal zit er in thee? Ik dronk het nooit maar ik begin er de laatste tijd opeens zin in te krijgen
Oud 04-08-2005, 18:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
phink schreef op 03-08-2005 @ 19:35 :
Ik ben 1.73
Je bent 14 Het kan niet anders dan dat je een aantal kilo aankomt in de loop der jaren... Zeker als je nog zo jong bent kan dat opeens snel gaan. Maar daar is niets ergs aan. Zeker met jouw lengte niet. Als je 60 kilo zou wegen, zou je nog een super gezond gewicht hebben en waarschijnlijk ook ontzettend slank! Dus zet dat beeld uit je hoofd dat je 55 kilo moet wegen, want het kan gewoon niet anders dan dat je wat zwaarder wordt... En dat wordt iedereen, geloof me maar.
Oud 04-08-2005, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-08-2005 @ 18:59 :

Maar wat ik wilde vragen; hoeveel kcal zit er in thee? Ik dronk het nooit maar ik begin er de laatste tijd opeens zin in te krijgen
Ik denk minder dan 1 kcal (ik denk zelfs 0, maar goed, even een slag om de arm houden )...'t is toch eigenlijk niet meer dan water met een kleurtje.
Oud 04-08-2005, 18:10
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-08-2005 @ 18:59 :

Volgens mij is het aantal kcal in thee te verwaarlozen, bij kruidenthee iig zeker, maar ik denk gewone thee ook..
Oud 04-08-2005, 18:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2005 @ 19:09 :
Ik denk minder dan 1 kcal (ik denk zelfs 0, maar goed, even een slag om de arm houden )...'t is toch eigenlijk niet meer dan water met een kleurtje.
Haha, ok Goed alternatief voor water dus, want dat begint wel een klein beetje saai te worden.
Oud 04-08-2005, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-08-2005 @ 19:13 :
Haha, ok Goed alternatief voor water dus, want dat begint wel een klein beetje saai te worden.
Veel theesoorten bevatten wel theïne, dat wordt vaak als 'nadeel' genoemd...kruidenthee bevat (meestal) geen theïne.
Oud 04-08-2005, 18:28
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2005 @ 19:15 :
Veel theesoorten bevatten wel theïne, dat wordt vaak als 'nadeel' genoemd...kruidenthee bevat (meestal) geen theïne.
ik dacht nooit? Je moet alleen wel uitkijken dat je echt kruidenthee hebt en niet gewone thee met een smaakje zegmaar..

Maar oke, wat ik eigenlijk wilde vragen;

Bij veel kaas staan op de verpakking 2 vetgehaltes, ik heb net bijv een boterham met brie gegeten en op de verpakking staat:
60% vet op droge stof en 30,nogwat % vet op afgewerkt product. Wat wordt hier nu precies mee bedoeld?

weet niet zeker of dit de goede plek is voor mn vraag, maar weet niet waar ik het anders zou moeten zetten..
Oud 04-08-2005, 18:31
Verwijderd
(Volgens mij ook nooit...maar ik hield even 'een slag om de arm'. )

Ik heb dat nog nooit op kaas zien staan...alleen onverzadigd en verzadigd vet...
Oud 04-08-2005, 18:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Is groene thee (met ginseng?) van pickwick goed? Die vind ik hier ergens in een kastje.
Oud 04-08-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-08-2005 @ 19:42 :
Is groene thee (met ginseng?) van pickwick goed? Die vind ik hier ergens in een kastje.
Volgens mij is dat wel goed. 't is alleen ranzig, vind ik. Maar er zijn ook mensen die er wel van houden, proberen dus wat je er zelf van vindt.
Oud 04-08-2005, 18:47
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2005 @ 19:45 :
Volgens mij is dat wel goed. 't is alleen ranzig, vind ik. Maar er zijn ook mensen die er wel van houden, proberen dus wat je er zelf van vindt.
is inderdaad ranzig
je kan beter die met citroen (of limoen?) nemen, is ook van pickwick en is veel lekkerder dan die met gingseng :
Oud 04-08-2005, 18:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het ruikt niet lekker nee
Oud 04-08-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 04-08-2005 @ 19:47 :
is inderdaad ranzig
je kan beter die met citroen (of limoen?) nemen, is ook van pickwick en is veel lekkerder dan die met gingseng :
Ik vind alle groene thee vies. (En rooibosthee is zo mogelijk nog erger. )

Citroenthee zelf is wel lekker.

Zelf drink ik vooral zoethoutthee...is wel niet de beste thee, maar wel de lekkerste. En soms drink ik wat anders (ik koop tegenwoordig van die Pickwickdoosjes waar van vier soorten thee wat zakje zitten ipv doosjes met maar één smaak - die koop ik alleen met zoethoutthee. ).
Oud 04-08-2005, 18:56
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2005 @ 19:53 :
Ik vind alle groene thee vies. (En rooibosthee is zo mogelijk nog erger. )

Citroenthee zelf is wel lekker.

Zelf drink ik vooral zoethoutthee...is wel niet de beste thee, maar wel de lekkerste. En soms drink ik wat anders (ik koop tegenwoordig van die Pickwickdoosjes waar van vier soorten thee wat zakje zitten ipv doosjes met maar één smaak - die koop ik alleen met zoethoutthee. ).
rooibosthee is idd echt heel vies, maar moet zeggen dat ik zoethoutthee ook echt vies vind
Ik drink eigenlijk altijd groene thee, verder soms venkel, kamille of sterrenmix en een heel enkele keer ceylon. ik hou van thee
Oud 04-08-2005, 20:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor alle mensen die niet van Groene thee houden: Groene thee met vanillesmaak van de Lidl Smaakt niet naar groene thee (iig niet naar andere soorten groene thee die ik ken) maar gewoon naar vanille Is er ook nog in twee andere smaken maar ik weet niet zo gauw welke
Oud 04-08-2005, 20:36
Verwijderd
Geen oplossing als je ook niet zo van vanille houdt.
Oud 04-08-2005, 20:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2005 @ 21:36 :
Geen oplossing als je ook niet zo van vanille houdt.
Dan moet je die andere twee smaken proberen (als je daar wel van houdt )
Oud 04-08-2005, 20:38
Mara
Mara is offline
Ik vind groene thee héérlijk
Oud 04-08-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-08-2005 @ 21:38 :
Dan moet je die andere twee smaken proberen (als je daar wel van houdt )
Mwah, zoethout voldoet voor mij prima.
Oud 04-08-2005, 21:16
Verwijderd
ik lus geen 1 thee

jahwel als ik er 3 lepels suiker bij doe haha maar dat is niet zo goed
Oud 04-08-2005, 21:34
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-08-2005 @ 21:38 :
Ik vind groene thee héérlijk
Ik ook! En rooibos thee ook.

Misschien ligt 't wel aan ons?
Oud 04-08-2005, 21:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 04-08-2005 @ 22:34 :
Ik ook! En rooibos thee ook.

Misschien ligt 't wel aan ons?
Ja, wij zijn gewoon raar

Oh my, er wordt nu wat voor mij gehaald bij de McDonalds weg
Een McFish om precies te zijn. Nouja, ik heb de rest vd dag niet veel gegeten omdat ik zo druk bezig was én ik heb vanavond nog gesport, én ik ben net vandaag ongesteld geworden dus 't mag voor een keer van mijzelf
Oud 04-08-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 04-08-2005 @ 22:16 :
ik lus geen 1 thee

jahwel als ik er 3 lepels suiker bij doe haha maar dat is niet zo goed
Dat vind ik een voordeel van zoethoutthee, dat is al zoet van zichzelf (en zo zijn er wel meer theesmaken, bv. bosvruchten). Maar je moet natuurlijk wel van de smaak houden om het lekker te vinden.

(Ik laat zoethoutthee btw altijd heeeeeeel lang trekken, dan is ie het lekkerst. )
Oud 04-08-2005, 21:56
sheepdog
sheepdog is offline
Ik ben verslaafd aan brandnetelthee!

Ik heb vandaag op valtaf in gevoerd wat ik heb gegeten en het blijken maar ongeveer 1800 caloriën te zijn terwijl ik het idee heb de hele dag slechte dingen te hebben gegeten. Heb nu ook last van maagzuur... Ik moet gewoon de hele dag iets te eten hebben, komt omdat ik me niet goed voel, blabla emotie-eten. Aargh ik wou dat ik weer gewoon een vast ritme had met school enzo, op mijn kamer, met mijn eigen boodschappen...
Oud 04-08-2005, 22:00
Verwijderd
Of dingen 'slecht' zijn of niet hangt met meer samen dan alleen het aantal calorieën. Of bedoel je dat je het idee hebt dat je de hele dag loopt te eten?

Ritme kun je creëeren en ook met boodschappen valt vaak best wat te regelen, ook als je rekening moet houden met anderen ed. Maar zo iets stond ook al in mijn vorige post.
Oud 04-08-2005, 22:06
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2005 @ 23:00 :
Of dingen 'slecht' zijn of niet hangt met meer samen dan alleen het aantal calorieën. Of bedoel je dat je het idee hebt dat je de hele dag loopt te eten?
Ja, ik heb de hele tijd het gevoel ergens op te moeten kauwen, eerst greep ik dan naar een zak chips, maar nu pak ik soepstengels of rijstwafels. Maarja daar werk ik dan wel meteen een (half) pak van naar binnen. Een zak sla werkt eigenlijk nog beter maar die was over de datum...
Oud 04-08-2005, 22:16
Verwijderd
Zoveel calorien bevat een rijstewafel gelukkig niet.

Eet je ook wel gewoon ontbijt, lunch en avondeten?

Dingen als fruit (in kleine stukje gesneden) kun je ook 'snacken'.
Oud 05-08-2005, 09:28
Bloem
Bloem is offline
Rooibosthee, van Anniques <3 En sterrenmunt van Pickwick vind ik ook superlekker
Oud 05-08-2005, 10:12
X
X is offline
Ik had eigenlijk even een vraagje. Post hier niet vaak, maar lees hier wel veel...

Nou ja iig, ik heb iets van 3 jaar niet gesport wegens gezondheidsklachten. Zelfs fietsen deed ik amper. En omdat ik zelf vind dat ik nu wel op zo'n punt was gekomen dat ik toch wel vond dat mijn gewicht een beetje te veel werd besloot ik maar elke dag op de hometrainer te gaan. Dus ik ben sinds vorige week donderdag elke dag een kwartier op de hometrainer geweest ( nou eigenlijk 1 dagje niet want toen voelde ik me niet zo lekker). Daarbij ben ik hetzelfde blijven eten wat ik normaal ook at, behalve de koekjes, snoepjes en chips enzo. Nou ja ik heb wel 1 koekje of zo gehad. Maar nu ben ik gewoon 1 kilo aangekomen en ik snap niet hoe dat kan. Komt de spiermassa eerst of zo? Dus ik dacht misschien weten jullie hoe dat kan...
Oud 05-08-2005, 10:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
X schreef op 05-08-2005 @ 11:12 :
Ik had eigenlijk even een vraagje. Post hier niet vaak, maar lees hier wel veel...

Nou ja iig, ik heb iets van 3 jaar niet gesport wegens gezondheidsklachten. Zelfs fietsen deed ik amper. En omdat ik zelf vind dat ik nu wel op zo'n punt was gekomen dat ik toch wel vond dat mijn gewicht een beetje te veel werd besloot ik maar elke dag op de hometrainer te gaan. Dus ik ben sinds vorige week donderdag elke dag een kwartier op de hometrainer geweest ( nou eigenlijk 1 dagje niet want toen voelde ik me niet zo lekker). Daarbij ben ik hetzelfde blijven eten wat ik normaal ook at, behalve de koekjes, snoepjes en chips enzo. Nou ja ik heb wel 1 koekje of zo gehad. Maar nu ben ik gewoon 1 kilo aangekomen en ik snap niet hoe dat kan. Komt de spiermassa eerst of zo? Dus ik dacht misschien weten jullie hoe dat kan...
Nee, je komt geen kilo spiermassa aan per week. Zeker als vrouw niet

Maar een kilo, dat is speling. Drink 2 van die 0,5-liter spaflesjes met water en je bent een kilo zwaarder! Een kilo zegt zo weinig.

Heb je je bijv. op hetzelfde tijdstip gewogen? 's Avonds kan je zo 2-3 kilo zwaarder zijn dan 's ochtends.

Ik zou me niet te druk maken, even op de lange termijn bekijken.
Topic gesloten

Regels voor berichten